CZ LOKO dodalo do Polska prvních šest lokomotiv pro PKP Intercity

Na speciální přání zákazníka je navíc dosazen hlasitý odposlech prostoru kabiny strojvedoucího.
Polský státní dálkový osobní dopravce PKP Intercity převzal tento týden od společnosti CZ LOKO prvních šest lokomotiv EffiShunter 300 z desetikusové série. Zbytek odebere do konce prvního čtvrtletí příštího roku.
Pro CZ LOKO jde o největší zakázku v Polsku za poslední roky. „V minulosti jsme měli v Polsku několik projektů, nicméně tato dodávka malých EffiShunterů je po dlouhé době velký a důležitý projekt pro polského zákazníka. Věříme, že se lokomotivy v provozu osvědčí a naše spolupráce s PKP Intercity neskončí touto desetikusovou sérií a bude pokračovat i nadále,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.
EffiShunter 300 je vybaven spalovacím motorem CAT C13B o výkonu 328 kW, splňujícím nejpřísnější emisní normy EU Stage V. Na speciální přání zákazníka je navíc dosazen hlasitý odposlech prostoru kabiny strojvedoucího, poloautomatická spřáhla a kamerový systém. Pro provoz v Polsku je také nutností národní zabezpečovač SHP a zařízení pro kontrolu bdělosti CA. Samozřejmostí je digitální řídicí systém, online diagnostika, možnost vícenásobného řízení a protiskluzová ochrana.
PKP Intercity, který provozuje dálkovou osobní dopravu, lehké dvounápravové lokomotivy využije především pro lehký posun v depech a odstavných stanicích. Z prvních šesti lokomotiv zamířily čtyři do Varšavy a dvě do Krakova. Zbylé by měly být nasazeny v Gdaňsku a Katovicích.
„Díky kombinaci nízkých pořizovacích a provozních nákladů společně s využitelností mají tato vozidla ve svém vozovém několik let už třeba České dráhy, Výzkumný Ústav Železniční a několik dalších provozovatelů v zahraničí,“ dodává Jan Kutálek.
Společnost CZ LOKO má svou nejmenší lokomotivu schválenou pro provoz vedle Česka a Polska také na Slovensku a v Srbsku.