CZ LOKO dodala první EffiShunter 1000M zahraničnímu dopravci, jezdit má i v Česku
Pro maďarského dopravce jde už o čtvrtý typ lokomotivy od CZ LOKO.
Maďarský nákladní dopravce CER Cargo Holding rozšířil svou flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných vozidel jeho představitelé převzali včera v jihlavském závodě CZ LOKO. Druhé bude následovat v září.
Pro CZ LOKO se jedná o prvního zahraničního zákazníka pro tento typ lokomotivy. Podle Josefa Gulyáse, generálního ředitele CZ LOKO, jde již o čtvrtý typ lokomotivy, kterou firma holdingu CER Cargo dodala během posledních tří let. „Na maďarském trhu proto vidíme obrovský potenciál,“ dodal Gulyás. Dopravci už firma dodala lokomotivy EffiLiner 1600, EffiLiner 3000 a EffiShunter 1600.
Lokomotiva EffiShunter 1000M (řada 742.71x) představuje komplexně zmodernizované vozidlo ČKD řady 742. Zjednodušeně řečeno jde o EffiShunter 1000 postavený na platformě původních lokomotiv 742. Prvním zákazníkem těchto lokomotiv je ČD Cargo.
„Zajištění spolehlivé a dobře fungující nezávislé trakce na maďarském a slovenském trhu pro nás má strategický význam. Právě nezávislá trakce nám na zdejších železničních sítích přináší jednoznačnou konkurenční výhodu. Proto posilujeme náš dieselový park spolehlivými lokomotivami CZ LOKO,“ řekl László Horváth, předseda představenstva CER Cargo Holding.
CER Cargo Holding chce prostřednictvím dceřiné společnosti CER Slovakia nasadit první EffiShunter 1000M na Slovensku a v Česku. Druhý pak bude provozovat primárně CER Hungary. Vzhledem k rozšíření obchodních aktivit se plánuje nasazení v Maďarsku a Chorvatsku. Proto jsou lokomotivy standardně vybaveny bezpečnostními systémy INDUSI a MIREL. V případě potřeby lze nainstalovat i evropský systém ETCS.
Lokomotivy EffiShunter 1000M mají nově řešené například kapoty s věžovou kabinou strojvedoucího nebo spalovací motor CAT 3508 C o výkonu 1000 kW. V CZ LOKO aktuálně naplno běží výroba padesátikusové série pro ČD Cargo.