To by měla být samozřejmost používat lávku také pro cyklisty!
Jarda
1 měsíc
Cyklisti na silnici překáží. Pomohla by i legalizace cyklistů na chodníku. Pokud máte ucpané město tak ho ani nepredjedete když v protisměru stojí auta, zdržují a překáží. Sám to taky znám z provozu, jak všude jenom zdržují a překáží a do toho kolobezkaři a další.
Takže potom se všechno sune pomalu podle nich Ikdyz by nemuselo.
Kolo je sportovní náčiní, nikoli dopravní prostředek. Pumpičkáři a cykloz*rdi na silnice nepatří. Silnice patří točvolantům. A nikdo jim nesmí překážet v rychlé jízdě. Tramvaje patří pod zem nebo na vlastní těleso. V 60 by se měly sbírat řidičáky, protože tyto řidiči zdržují. Další názory točvolantů si najděte sami.
A uvědomujete si, že třeba vy zdržujete ty cyklisty a koloběžkáře?
Zbyněk
1 měsíc
Mluvka má pravdu, na lávku se na kole z jednoho směru, od Kolínské nesmí. https://mapy.com/s/kasecolana
Z dalšího (od jihu od západu) může a třetí od severu není na panoramě. Naštěstí.
V některých městech to vypadá ještě hůř, a nemusí jít o most.
SYN
1 měsíc
Boha jeho, pochopil jsem to správně (mapa se zdá souhlasit) že v celém Nymburce mají 1 (slovy JEDEN) most pro auta, a ten je ještě památkový?? Tak to je neštěstí, a to ostatní už holt z toho vychází (nové předpisy s objížděním cyklistů o 1,5m kde na to za takových okolností vzít místo?) 🙁
Jestli ono nebylo lepší předělat historický most na pěší+cyklisty, a místo lávky postavit pořádný moderní most pro auta??
Ta rada že můžou po lávce (ALE pěsky) je fakt hraběcí…
Při objíždění (stojícího) cyklisty nepotřebujete 1,5 metru. To potřebujete při předjíždění. Pokud na to není místo, tak holt cyklistu nepředjedete. I kdyby na předjíždění cyklistů na tom mostě místo nebylo, je to 200 metrů, tak to snad řidič auta za cyklistou přežije.
Řidič musí kolikrát „přežít“ mnohem větší vzdálenost ani nic extra se neděje. Trpělivost růže přináší. Já však se SYNem souhlasím a město by se nemělo uchylovat k takových rozhodnutím jako zakazovat vjezd cyklistů někam kde by je řidič nemohl předjet a musel by jet ten kousek za ním. Vedení by mělo byýt naopak rádo, že tito cyklisté mohou být dodt dobrým prostředkem jak zde zklidnit dopravu. A to, že se tam zakáže i vstup chodců dává tušit, že tady to není o předjíždění cyklistů protože chodci pohyhující se na chodnících by autům vůbec nepřekáželi, ale i tak je jim tam… Číst vice »
A proč se má většina (ti, kteří nejezdí autem) přizpůsobovat menšině (těm, kteří autem jezdí)? Proč se má většina v MHD podřizovat menšině v autech?
Pokud jde o otázku „proč se má většina podřizovat menšině“, měli by motoristé tiše sedět v koutě a doufat, že taková otázka nikoho nenapadne. A ne ji hned vytahovat na světlo, když se náhodou v jednom případě z tisíce nemá většina přizpůsobit motoristům.
Přitom auta mají vedle nový most, a to blíž než cyklisti lávku. Ono pár desítek metrů je 600m, krát 2 už je pro cyklistu zajížďka.
Aquinas
1 měsíc
Je to prasárna a já s tím jako motorista prostě nesouhlasím. To je akorát živná půda pro další rozdělování těch kteří jezdí autem a tedy mohou využívat historickou památku a mezi těmi co chodí pěšky nebo jezdí na kole a kteří ne na tuto památku nedostanou. Takže já bych to udělal jinak. Most který je chráněnou kulturní památkou bych přenechal výhradně chodcům a cyklistům a silniční dopravě bych postavil most nový a by tento historický nemohla poškozovat. Když chránit tak chránit.
Těžko říct. Ale je to fajn, protože to znamená, že na tom něco bude 😉
Martin P
1 měsíc
Bydlím od mostu 2 minuty. Jezdím na něm jak autem, tak na kole. Vůbec nemám problém těch pár cyklistů předjet. Celou Boleslavskou i Kolínskou jezdí další cyklisté a je dobře, že lidé na kole jezdí. Městem už nejezdí tranzitující TIR. Naopak už téměř nejezdí senioři s kárkama na starých herkách. Mnoho z nich už má i elektrokola. Tímto pokynem naopak dojde k nevyřešenému přejezdu hlavních ulic. Při cestě ze Zálabí do města pak pro cyklisty značné komplikace a pro řidiče další míra rizika… To je trochu jiný úhel pohledu… Je to vše o ohleduplnosti zmírnění spěchu a pochopení, že se… Číst vice »
mgr.pavel
1 měsíc
„Auta na mostě nechceme, zdržují dopravu.“ by byl přesnější argument – kdyby nějaká radnice brala v potaz prostorovou náročnost různých druhů dopravy.
Ne, nejsem pro zákaz aut na nějakém mostě. Jen ukazuji na nesmyslnost té argumentace. Cyklisti za kolony aut nemůžou.
„Ne, nejsem pro zákaz aut na nějakém mostě.“
A to já zase ano. Nymburk je jedno z mála měst jehož historiské jádro zůstalo zachováno a toho by si měli tamní lidé vážit a doprava by měla být možnost jezdit kolem města a nikoliv z některých směrů přes něj.
Jan
1 měsíc
Tak jestli je lávka jen a pouze pro cyklisty, tj. absolutní a vymáhaný zákaz vstupu chodců a napojení na zbylou infrastrukturu je s absolutní předností tak to beru.
Bohužel to vidím na slalom mezi chodci a vozové hradby (2 a více kočárků vedle sebe a napojení na zbylou infrastrukturu typu sesedni z kola a počkej na přechodu/semaforu.
Jak by mohla být lávka jen pro cyklisty, když oni ty pěší už vyhodili i z toho mostu?? Kudy by jako šli??
Naopak, na lávce je zákaz vjezdu na kole (zdá se žese tak úplně nedodržuje) značka „cyklisto sesedni z kola“…
Neni, ten pokyn sesednout byl na stare lavce, nova je uz na kole prujezdna (na Panorame je z jedne strany videt stara s prikazem sesednout, z druhe nova, sirsi). Problem je tam s krizenim te hlavni je a napojovanim se.
Soudný znalec
1 měsíc
intravilán Nymburka nechceme, zdržuje auta…můžeme žít i v podzemních jeskyních…
Jan P.
1 měsíc
Já bych zavedl na ten most vjezd jen pro SUV s největším objemem motoru. (ironie)
Nymburk by potřeboval most na západním okraji spojující Drahelickou a Pražskou ulici, kam by se převedla tranzitní a ideálně i větší část vnitroměstské dopravy. Ta hlavní silnice rozdělující náměstí je hrozná. Pak by mohl současný historický most zůstat třeba jen pro cyklisty a autobusy, případně i místní obyvatele a náměstí by zase mohlo vypadat jako v civilizaci. To vidím jako jediné správné řešení, protože most je opravdu velmi úzký a všichni se tam nevejdou.
Není potřeba. Stačí ten co je na obchvatu města (38) u Chvalovic. Spíše by bylo potřeba propojit silnici od Kostomlátek s kruhovým objezdem na silnici 38 na sever od města a máte vyřešenou dopravu v centru jedna dvě a tenhle most může zůstat jen pro pěší a cyklisty. Na oba dva břehy dá jednoduše dostat a není potřeba překonávat Labe v centru města.
Ale ten obchvat je přece jen dost daleko, a pokud chcete jet třeba ze Zálabí kamkoliv na druhý břeh, tak si zajedete 10 km. Já nijak nepodporuji automobilovou dopravu ve městech, ale chápu, že tohle by bylo už moc.
Věřte mi, nebylo. Možná by pak ti kterým by to jako moc přišlo spíše než autem jeli na protější břeh na tom kole nebo šli pěšky, takže by to přineslo jisté zklidnění centra a ten kdo by nemohl jinak a autem tam musel holt by to objel. No a ti co městem jen projíždí těm to může být jedno jestli pojedou přes centrum nebo pojedou okolo (aůe je potřeba dořešit ten příjezd ze západu). Hezký příklad jsou sousední Poděbrady kde máte také dvě možnosti. Buď jet přes náměstí a nebo si zajet a vzít to kousek po dálnici a město… Číst vice »
Petr
1 měsíc
Délka mostu je 118 metrů, fakt „katastrofální“ zdržení. Auto může předjíždět jako všude. Vyhnou-li se 2 auta, předjedete i cyklistu.
Alternativní napojení na lávku je podle mapy dost nešikovné, pokud jede cyklista po Kolínské. A četl jsem správně „sesednout“? Blázni…
V Kralupech jsem rychleji most přejel, lepší než se vzájemně ohrožovat s chodci na úzké lávce. Rychlostí 50 tam zpravidla nejedou ani náhodou.
Řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti.
Nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo.
(Zákon č. 361/2000 Sb., § 2)
„Řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj.“
„Nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo.“
Cyklista pokud na kole jede a tedy ho řídí je řidič, ale pokud ho vede tak i když ho rovněž řídí tak je to chodec. Podle toho osamoceného znění které jste dal by se dalo klidně říci, že cyklista je řidič i když kolo vede protože ho řídí. Neumím si představit někoho kdo vede kolo aniž by ho řídil. To by ho spíše vláčel a je otázkou jestli by vláčel on to kolo nebo by kolo vláčelo jeho 🙂
Zjevná šikana není pravidlo.
Chybně umístěná značka není pravidlo.
Pravidelně píšu na samosprávy, občas chyby opraví. Někdy i obratem.
Např.: špatně označené stezky, nelogické pokyny, chybně umístěný zákaz nebo typ zákazu.
Dělají to lidi, mnohdy úplně bez zkušeností.
Chybné nebo nelogické značení se stává pravidlem a nikoliv vyjímkou. Kdykoliv tudy jedu tak vždy se nad tím pozastavuji.Prohlédněte si tu křižovatku pořádně ze všech stran a podívejte se kde by měla a není být značka „dej přednost v jízdě“
Opravdu. Nechám se poučit. Přijíždím a vidím dej přednost v jízdě.Chci jet vlevo a kmému směru přijíždí auto zprava tudíž mu dám přednost a pak pokračuji dál. Žádná značka která by mi řekla zda mám dávat přednost či nikoliv tedy je to jasné. Vozidlo které k mému směru přijíždí zprava dostane přednost a vozidlo které přijíždí zleva? Já nevím jak je zde vedena hlavní a nevím jestli ten řidič který přijíždí zleva tam nějakou značku vůbec má. Prostě a jednoduše podle mě by měly být dvě značky dej přednost až před vjezdem na hlavní a místo které jsem posílal by… Číst vice »
Vy byste měl vážně vrátit řidičák a chodit pěšky. Už po několikáté tu prokazujete, že nerozumíte úplně banálním dopravním značkám. Tohle je křižovatka typu T, hlavní silnice vede rovně a k ní se připojuje vedlejší silnice. Jednodušší křižovatku už být nemůže. Když na křižovatku typu T přijedete po vedlejší silnici, logicky jsou ta dvě zbývající ramena hlavní silnice. Z toho, že je uvnitř té křižovatky ostrůvek, nedělejte kovbojku, ten je ve spoustě křižovatek.
Jasně, křižovatka ve tvaru T s travnatým trojuhelníkem uprostřed. Nevím jestli bych to měl být já kdo by měl něco vratcet. Tohle je podle Vás taky křižovatka ve tvaru T, že jo? https://mapy.com/s/cofamugare
Tak jedna rada. Buďto takové křižovatky značte tak jak je tomu tady a nebo je značte jinak, ale ve všech případech stejně. Mimochodem nikoho by nezabilo aby na tu tyč pod tu dej přednost přidal dodatkovou s tvarem křižovatky a rozlišením hlavní/vedlejší i kdyby tam měl ten tvar nakreslit jako to Vaše T. Tedy pokud by nevyznačil skutečný stav do trojúhelníku.
Křižovatka na první letecké mapě je ze všech tří směrů označena značkou A3, tedy křižovatka bez vyznačení přednosti v jízdě. Tu značku asi také neznáte. Platí tam tedy přednost zprava.
Nelze všechny křižovatky upravit stejně – na některých křižovatkách je potřeba (třeba kvůli intenzitě provozu) vyznačit hlavní a vedlejší silnici. Na ostatních křižovatkách platí přednost zprava.
Minule jste nechápal křižovatky do kříže, kde hlavní silnice pokračuje rovně. Teď máte zase problém s trojramennými křižovatkami. Radši ani nechci vědět, co vyvádíte na křižovatkách, které mají pět a více ramen.
Pane Jirsák. Věřte, že já nevyvádím vůbec nic, ale čeho jsem kolikrát svedkem je děs. To když třeba na takové křižovatce kde není rozlišena hlavní a vedlejší jedete ve směru ve kterém máte přednost a ten kdo k Vašemu směru přijíždí zleva jede jako by se nechumelilo. Podívejte. Setkávám se na silnicích s různými řidiči. S těmi co pravidla znají a s těmi kteří by potřebovali značek více než jich je protože se nemají pak podle čeho řídit a to je i výše zmíněný případ. Mám naježděno bez nehody tolik kilometrů že se o tom některým jiným řidičům možná ani… Číst vice »
No ještě, že to je zapadlá díra přes kterou „jen“ nyní vede objízdná trasa veškteré dopravy která by jinak jela po 32ce přímo. Až omezení skončí nikdo tudy nebude muset jezdit a pak nikomu nebude vadit jak debilně tady mají značky.
Ne, a jak to uděláte když po té hlavní silnici proti sobě pojedou dvě vozidla a obě odbočí? Jedno vpravo a druhéí vlevo, ale pojedou na tu stejnou silnici? Podle Vás se tam asi musí srazit, že?Nebo to snad bude právo silnějšího/rychlejšího kdo tam bude dřív tak projede? A pak že já mám vrátit řidičák. Spíše jestli jezdíte podle toho coho tady vyprávíte Vy tak bych Vás opravdu nechtěl potkat.
Ano, vy vraťte řidičák! Dřív, než někoho zabijete. Když neznáte ani pravidlo o odbočování vlevo.
„Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.“
Přesně tohle jsem čekal! A proto ještě jinak. Řidič odbočuje vlevo, z protisměru nic nejede. K jeho překvapení však po odbočení po té druhé komunikaci která se s tou po které přijíždí sbíhá přijíždí dědoušek na malotraktoru Vari Terra kterého předtím jako protijedoucího po hlavní silnici přijíždět neviděl a tudíž ho neviděl ani odbočovat. Ten k jeho směru přijíždí zprava a nikoliv z protisměru. Ba co víc. On po té hlavní třeba vůbec předtím nejel, ale někde tam stál a pak se jen rozjel. Víte co? Bude nejlepší když toho necháme protože naše názory se liší a vypadá to, že… Číst vice »
Dáváte sem odkazy na Panoramu na Mapy.com. Tam se můžete dokonce pohybovat dopředu a dozadu. V testech z autoškoly máte jenom jeden statický obrázek dopravní situace, a také se v tom musíte zorientovat.
Když se nedokážete zorientovat ani na křižovatce hlanví a vedlejší silnice, neměl byste ve vlastním zájmu jezdit ani na kole. Natož v autě, v něm ohrožujete ostatní, což je větší problém.
A když Vy nejste pochopit, že dopravní značení je leckdy pro okrasu tak se nemáme opravdu o čem bavit. K té hlavní vedoucí rovně nad kterou jsem se v minulosti pozastavova: Samozřejmě, že netrvalo dlouho a stalo se, že já jako jedoucí v přímém směru po hlavní jsem se tam potkal s řidičem který jel z protisměru rovněž po hlavní a odbočoval vlevo. On na tom příjezdu měl tabuli jako kráva „Pozor změna přednosti v jízdě“ a pak už jen značku „hlavní“. No co. Jel jako kdyby se nechumelilo jako by pořád byla změna a asi si nevšiml, že z… Číst vice »
¨Když se nedokážete zorientovat ani na křižovatce hlanví a vedlejší silnice, neměl byste ve vlastním zájmu jezdit ani na kole. “
Myslím na Vás kudy iezdím. Já mám vrátit řidičák? Jestli by spíš někdo neměl vrátit pracovní smlouvu.
A skutečně jsem zvědavý co mi na tohle řeknete a jaké moudro to zase bude. Všechno je zalité sluncem, značení je krásně čitelné a nikoho nemůže vyvést z míry a nikde žádné značky nechybí, že?
Ano, když nechápete přednosti ani na jasně označené tříramenné křižovatce, neměl byste se po silnicích pohybovat ani na kole. Co vám řeknu na tu fotku v odkazu? To, co jsme vám psal už minule. Že když někde dojde k poškození dopravního značení, což se stává, je zbytečné psát to do diskuse. Je potřeba nahlásit to správci dotyčné komunikace, aby poškozené dopravní značení opravil. Ale chápu, že když dopravnímu značení nerozumíte, nechcete to nikam hlásit, protože nevíte, zda je chyba v dopravním značení, nebo jste zase jen značení nepochopil. Tak vězte, že v tomto případě je opravdu závada v dopravním značení… Číst vice »
Vy si prostě pojedete dál svojí místo toho, abyste řekl, že mám pravdu když jsem řekl, že je někdy dopravní značení pro okrasu. Pokud se pořádně podíváte ten snímek je z roku 2022 a nyní máme rok 2025 a ta dodatková tam stále není. Neříkejte mi, že neexistuje žádná inspekční činnost která by stav značení ověřovala.
Jenže vy pravdu nemáte. To, že vy dopravním značkám nerozumíte (jak už jste několikrát předvedl), neznamená, že jsou pro okrasu. Pokud vy se na tu Panoramu podíváte pořádně, zjistíte, že v roce 2013 tam ta dodatková tabulka byla. Takže to, že tam není, není žádný záměr nějakého úředníka. Je to prostě chyba, ta dodatková tabulka upadla, někdo ji ukradl, zničil nebo něco takového. Už několikrát jsem vám vysvětloval, že když narazíte na poškozenou dopravní značku, nemá smysl to psát sem do diskuse, protože nikdo ze čtenářů této diskuse to neopraví. Je potřeba to nahlásit správci dotčené komunikace. Co je na… Číst vice »
Aby to bylo jasné tak ještě polopaticky. Obě vozidla sjela z hlavní a obě jsou již na vedlejší. Jen každé na jiné (své) ale jedou stejným směrem. Otázka zní kdo komu dá přednost? Hmm?
Bezpečnější to bylo vždy po mostě, pro všechny zúčastněné.
Na silničním kole nejezdím po chodníku, značka je zjevný omyl nějakého úředníka. Neodpovídá faktickému stavu na místě.
Po mostě mi to bezpečnější nepřijde. Docela to tam znám. Lávka má oddělené pruhy pro chodce a cyklisty. Kdo nejede jako blázen, neměl by mít problém. Na víc na lávku z obou stran asi 0,5 – 1 km navazuje stezka pro chodce a cyklisty, která vede souběžně s průtahem města, takže cyklisti by po něm vůbec nemuseli jet. Bohužel na tu stezku nenavádí žádná směrovka a křížení té stezky s místníma komunikacema nejsou řešené jako přejezdy pro cyklisty. To by chtělo dořešit a pak by se vůbec na kolech nemuselo přes ten most jezdit.
Na mostě těžko předjedete cyklistu abyste dodržel boční odstup 1,5m . a
(5) Řidič nesmí předjíždět
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
Průměrně inteligentnímu člověku má dojít, co se tím přesně myslí.
Ještě dodám, že existují silnice kde předjíždět pro šířku vozovky nelze nikde a nikoho. A to není případ ani jednoho ze zmiňovaných mostů.
Miroslav
1 měsíc
Platí obecné užívání jakékoliv komunikace a na mostě je vedena silnice druhé třídy. Teď tam cyklisté mohou, což je i v souladu se zákonem. A po rekonstrukci a rozšíření vozovky tam cyklisté smět nebudou moci. To nejenže postrádá logiku,ale vyloučení cyklistů z provozu by bylo protizákonné. Na mostě je stejně snížená rychlost, tak nevím v čem je problém. Nelze stále jen preferovat motorová vozidla před ostatními účastníky silničního provozu. Hovgh.
dálnice vedená přes městské pozemky je pořád dálnice, nejedná se o místní pozemní komunikaci a konšelé pak do toho nemají co kecat. To jenom v Praze tam pouštějí aktivisty na komunikace, které jim nepatří…
Hoermalmeister
1 měsíc
Aha, takže problémem není ten obrovský počet aut, problémem jsem ta pomalá nespalovací kola. Přitom by to mohlo být tak krásné město, kdyby se někdo trochu zamyslel.
Je snad možné auto coby dvoustopé vozodlo vést? Nebo je snad jednostopé vozidlo při průjezdu stísněnými prostory natolik stabilní a není možné z něj vlivem ztráty rovnováhy spadnout?
Že jste na straně cyklistů a s oblibou vystupujete proti řidičům automobilů to už dávno víme a nemusíte nám to tady stále dokola připomínat. Mimochodem. Povedu motocykl s objemem válců nepřevyšujícím 50ccm= žádný problém. Jsem chodec a na lávku mohu. Ovšem povedu li motocykl o objemu válců převyšujícím 50ccm nevím proč bych měl být brán jako řidič a ne jako chodec.
Most pro auta máte o něco východněji mezi Chvalovicemi a Velkým Zbožím. Úplně perfektně může sloužit jako spojení mezi oběma břehy bez toho, abyste musel přes ten historický.
No když jsem po té lávce jel naposledy (vloni), tak podle dopravního značení to byla smíšená stezka pro chodce a cyklisty… Takže nevím, proč ten mluvka Holek říkal něco o sesedání… Buď na té lávce ani nikdy nebyl a neví o čem mluvčí, nebo tím myslel přecházení té Kolínské, aby se cyklisté po ní jedoucí k té lávce vůbec dostali?
Takze neni pro cyklisty, kdyz tam cykliste na kole nesmeji.
percula
1 měsíc
Zarazilo mne to „sesednout z kola“, to ta lá vka nemá odděleny pruh pro cyklisty a bude se po ni muset s kolem pěšky? Chápu to správně? Vždyd ji stavěli nedávno.
Stavěli ji nedávno. Ale jako vše u nás to stavěli jak kdyby se psal rok 1987.
Mirek
1 měsíc
Když oni ti cyklisté ale vůbec nejsou největším problémem dopravy v Nymburce ( primárně skrz náměstí ). To, co vytváří 99% kolon ve městě jsou chodci na přechodech!!!
Tak o tom se ani nebudeme bavit. Dopravní situaci v centru Nymburka vyřeší jedině 100% odklon tranzitní dopravy. Čili most přes Labe v místní části v Drahelice. Ale na ten nejsou v dohledné době finance. 🙁
Mínusujte si, jak chcete……….ale nejmarginálnějším „špuntem“ ( opomenu-li neustále se zvyšující intenzitu dopravy jako takové ) jsou v centru Nymburka přechody pro chodce. Hlavně ten „světelný“ pod OD Eliška. Cyklista na mostě průjezd pouze zpomalí.
Jako konstatování faktu je toto možná správně, ale počítám že mínusy sklízíte proto že píšete tak jakoby bylo záhodno přechody pro cyklisty zrušit… pokud to takto skutečně myslíte, přidám i mínus svůj!
Ale kdepak. Bylo to jen konstatování, že cyklisté na mostě ( byť je jejich pomalá jízda sebeotravnější ) za kolony nemohou. Za tvoření kolon může hlavně neustálé zastavování před přechody. To nemůže nikdo popřít. Ale úvaha o jejich rušení? O tom přeci nebyla vůbec řeč!!!
Že za kolony může zastavování před přechody lze popřít celkem snadno. Například tím, že kolony vznikají i v místech, kde žádné přechody nejsou. Za tvoření kolon může to, že jsou auta velká a nemotorná a je jich moc. Ona kolikrát někde vznikne „kolona“, a pak zjistíte, že je to dohromady deset aut a deset lidí.
Vskutku, jako nejrychlejší opatření by tam ihned měli dát třicítku (pak je mj. i povinný odstup od cyklisty menší). Pokud by ani to nestačilo, zvážit střídavý jednosměrný provoz řízený semaforem…
M 474 003
1 měsíc
Inspiraci našli v Kralupech, tam je tenhle Kocourkov už několik let. Přitom kolo nemůže na mostě ve špičce překážet, jede stejně pomalu jako auta. Kolo s nákladním vozíčkem nemůže na lávce potkat jiné kolo s vozíčkem, jinak se musí vyhnout mezi chodce.
Ta lávka je pro pěší. A auta přes ten most jezdí zpravidla prakticky stejnou rychlostí jako cyklisté, takže k předjíždění s 1,5 m odstupem tam moc často nedochází.
V Kralupech to docela znám. Lávka (hned vedle mostu) je pro pěší i cyklisty (s oddělenými pruhy) a je široká asi tak 6 m. Na lávku navazuje (z obou stran) souběžně s průjezdní silnicí místní stezka pro chodce a cyklisty opět s oddělenými pruhy (kdo nejede jako blázen neměl by mít problém) , takže cyklisté by se na ten silniční průtah vůbec neměli dostat. Přesto jezdí po mostě cyklistů docela dost, někteří i po chodníku, což je docela nebezpečné, jsou tam úzké chodníky a dost vysoký obrubník asi 50 cm. Blbé je, že na tu cyklostezku nenavádějí žádné směrovky a… Číst vice »
Ta lávka v Kralupech by mi ani tak moc nevadila, ale problém je zase jak se dostat na ní. Přejet tu hlavní, která vede na most, je poněkud problém. Nebo je tam cesta už částečně pod mostem, ale tam se musí sesedat… To podle mě ale pro nějaké častější pohyby cyklistů je krajně nevhodně řešení, také se moc nedodržuje. Je to stejně hloupé, jak kdyby po řidičích aut někdo chtěl, aby na chvíli vystoupili a kousek to své auto tlačili…
Pod mostem na straně Lobečku sesednout musíš, jinak budeš mít z pneumatik čtverečky. Je tam takový rošt. A z druhé strany se dá najet pomocí kruhového objezdu, takže s odbočením vlevo žádný problém. Vlastně od Lobečku dnes už je taky kruhový objezd.
Na lávku navazuje z obou stran místní stezka pro chodce a cyklisty. Dá se na ní najet už někde u zimního stadionu a nebo z druhé strany poblíž viaduktu. Bohužel tam nejsou žádné směrovky.
TnM
1 měsíc
Nymburska ODS si muze podat ruce s Prostejovskym ANO. Dva odstiny teze barvy.
To není moc překvapivé, v Praze si ODSÁNO taky rozumí.
Ondra
1 měsíc
Ok lávka je hned vedle. Kdybych tedy měl v plánu cyklisty na mostě zakázat, snažil bych se nejdřív:
– udělat lávku s oddělenou cyklostezkou od chodců
– vyřešit i předpolí lávky, maximálně pořešit cyklotrasy a návaznosti do okolí, tak aby jízda na kole byla co nejvíc přímá a pohodlná, oddělená od chodců a aut.
Když se nabídne maximálně pohodlná a rychlá alternativa, nebudu muset ani cyklisty zakazovat, budou po lávce chtít sami jezdit. Nazval bych to Amsterdam style
Neblázněte, to by dávalo smysl, to se u nás nedělá.
Ondra
1 měsíc
Hmm, takže cyklisté kteří tamtudy potřebují jet z bodu A do bodu B si mají celkově zajet 1,2 Km aby náhodou neomezili řidiče aut. Tohle není dobrý přístup
Je hned vedle, ale záleží odkud pojedou. Pokud přijedou po té hlavní ve směru ze Zálabí do centra, budou se z ní muset dostat doleva na lávku. Buď přímo, což je v hustém provozu rizikovej manévr a může auta zdržovat, nebo slezou a převedou přes přechod, což znamená zastavovat auta. Aby to nakonec ty auta nezdržovalo víc, než průjezd pár rychlých cyklistů přes most. Na kterém je stejně čtyřicítka a malou šířkou a umístěním těsně u hlavního náměstí by si zasloužil spíš třicítku. Předpokládám, že ti pomalejší pojedou na kolech radši přes lávku sami od sebe i bez zákazu. (pokud… Číst vice »
K tomu číslu 3 jste se dobral jak, když železňák počítáte samostatně?
Zrovna Nymburk je město, kde se kolo používá opravdu jako dopravní prostředek, ne jen jako tělocvičné nářadí. Tak ty cyklisty vosolíme, vždyť jen překážeji.
JiP
1 měsíc
Fascinuje me jak zde hystericky vyjadruji mnozi, kteri neznaji lokalni situaci. Hned vedle mostu je luxusni nova lavka pro cyklisty. Stavajici kamenny most je jedina spojnice brehu v nymburce pro auta, je velmi uzky a cykliste se tam fakt pletou. A to rikam jako vasnivy cyklista! Tam opravdu cykliste nemaji co delat.
Díky, šéfe, přesně do černého. Ten most byl historicky neštěstí, strašně úzké. Cyklisti nechť opravdu využívají novou infrastrukturu pro ně určenou a neomezují zbytečně ostatní a neohrožují sebe. Nepochopitelné, ten „vděk“ za investice pro ně.
Pokud by ta lávka poskytovala kvalitní napojení, tak to cyklisti rádi budou používat. To je jako sousedovi co mě obtěžuje cirkulárkou koupit ruční pilu a pak se divit, že ji nechce používat.
Podle vyjádření města mají ovšem cyklisté na té lávce sesednout z kola a lávku přejít pěšky. To nezní zas až tak luxusně.
Nemluvě o tom, že cyklista jedoucí třeba po Kolínské do centra, bude muset odbočovat vlevo, dávat přednost protijedoucím autům, pak nějak mezi chodci po lávce, a pak zpátky na druhé straně znovu se nějak přes odobočení vlevo (nejspíš přes Tyršovou a náměstí) dostat zpátky na svou trasu.
Jasně že to jde. Všechno jde. Ale ani rychlé, ani luxusní ani komfortní to není.
Máme luxusní lávku pro cyklisty, po které smí cyklista kolo vést. I když cyklista vedoucí kolo je vlastně chodec. Tak máme luxusní lávku pro cyklisty nebo ne?
Napojení na tu lávku z Kolínské je dost otřesné…
Luxusní možná, pokud máte rádi zajížďky a chůzi.
Miloslav
1 měsíc
Desatero autistů:
1.V autíčko posvátné věřiti budeš
2. Nevyjedeš s gumokolem nadarmo
3. Pomni, abys den sváteční světil péčí o své autíčko.
4.Cti otce svého i matku, ale nadevše miluj božské autí, jenž tě živí, porodilo, zahřívá, léčí, kvůli autíčkám dýcháš, rostou stromy, žijou zvířátka a díky blahodárnému vlivu autíček roste v okolí silnic to nejlepší obilí, které nasává co2 z výfučku atd atd.
Dobře tak ad2: Nebudeš nechavat auto v garáži nadarmo. tedy nikdy cestovati jiným dopravním prostředkem kromě auta. Zvláště odpornými sockošotoprostředky, jako tramvaj, vlak či kolo. Hasici a zachranky taky jezdí jen po silnici takže to je dogma.
Docela dobrý systém pro smíšené stezky je pěšky vlevo, na kole vpravo. Jasně, dostatečná šířka pro danej počet lidí je základ, ale tohle docela výrazně usnadňuje soužití.
To se dá dělat při určité šířce, vždycky se vedle sebe musí vejít chodec zpět + kolo tam + kolo zpět + chodec tam (včetně toho že chodec je s kočárkem, cyklista v vozíkem).
Na užších smíšených stezkách je lepší když chodci i cyklisté jdou po své pravé straně. Pokud zrovna nemůžu předjet, zpomaluju na rychlost chodce předemnou, ale žádný divoký zastavování či uhýbání.
218
1 měsíc
Na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě lásko míti,
na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě míti.
TnM
1 měsíc
Definice maloměšťáctví. V Nymburce tvrdí, že maj problém s dopravou, tak radši i ty lidi co jezdí na kole naženou do aut.
Přitom jich asi nebude málo – Nymburk je ideálně tvarovaný pro cyklodopravu. Kdyby jich bylo málo, tak si na ně petrolheadi nebudou stěžovat.
Jenže v článku píšou, že tu lávku můžou využít jenom po sesednutí z kola. A to už je sakra rozdíl. Jízda na kole tak dejure nebude povolená přes žadný most, jenom chůze s kolem
Tak tu původní strhli proto, že byla stejné konstrukce jako ta, co spadla v Troji. Ale nakonec ta demolice nešla tak snadno, tenhle exemplář držel nějak víc…
Tak by si to měl ve svém projevu hlavně opravit mluvčí! A vůbec by to nebylo špané v článku popsat, když „normální“ zdroje (Seznam, Google) to nemají buď vůbec nebo jako tady jen při pohledu z jistého místa na zoom do dálky…
Ano, takhle se ty problémy tvoří. Dříve bylo dle místních běžné jezdit z Lysé nad Labem k jezeru Ostrá na kole. Jenže aut přibylo (zřejmě spolu s „potřebou“ jezdit pro vše čím dále tím dále), a tak i koupat se už jezdí místní auty. Některým kruhům to tak zjevně vyhovuje, lidé si pak stěžují na drahé pohonné hmoty, za jejichž dostupnost by obětovali cokoli. Podobně jsou na tom chodci u České Třebové, kteří by chtěli z Rybníku k Semanínu. Dříve byl v podjezdu chodník, pak kvůli kamionům snížili vozovku, aby se vešly dva vedle sebe (strop je klenutý), ale už… Číst vice »
Usednutim do auta vyznam cloveka nasobne naroste.. Tohle uvazovani z hloubi minulyho stoleti je bohuzel zaklad pristupu k pravidlum a infrastrukture prakticky vsude ve statni sprave i samosprave. A to i v mistech povazovanych v ramci CR za mesta s vysokym podilem cyklodopravy a rozvinutou. Infrastrukturou. Evropa 21. stoleti je uplne jinde, ale kam s tim na cesky konzervy a alibisty.
No, Evropa pořád dost jede na autech, respektive sice tvoří nějaké alternativy (třeba pro kola a pěší), ale spíše jako doplněk – tak, aby využívání aut nekleslo. Také jen omezeně reaktivuje koleje k témuž účelu. Není zájmem korporací snižovat spotřebu, naopak. Bohužel.
Mezi mesty je to trochu jinak, ono to posileni zeleznic nejde hned. Viz rozkopane Nemecko. Ve mestech je to ale jinak, tam opravdu ta auta leckde ubyvaji, kdyz mesto tvori realne alternativy.
Je to jediný most ve městě a ještě na průtahu městem. To auto nemá kudy jinudy jet. Ta lávka je hned vedle mostu, cca 100 m. Zkuste si někdy zajet autem do NB, je to fakt tímhle směrem o nervy. Ten most je už sám o sobě dost úzký a vy jedete šnečím tempem v koloně za cyklistou a ještě máte strach, že vám spadne pod kola. Taky nejsem zastáncem upřednostňováni aut, ale tady zrovna to má jednoduché řešení.
Jen běda, když některé město zavede jednosměrku, či omezí auta jinak, to je hned ryku od autíčkářů, jakoby došlo k omezení základního lidského práva. U nás ve městě se opravovala křižovatka, došlo tedy na objízdné trasy a dočasně se některé ulice staly jednosměrné, to bylo ryku, že si řidiči musí 50 – 100 metrů zajet, proč raději nezakáží parkovat na ulici, a to bylo jen dočasně.
Přesně tak, jsou to jen hloupé řeči. Most s legální stezkou pro pěší a cyklisty je 50m vedle. Pro auta jde o jediný most ve městě. Když je cyklista mladý, tak je vše ok, ale když jedete busem a před vámi starší senior s 2 taškami na kole na cestě z Lidlu či Kauflandu, tak je to dost nebezpečná záležitost. Jen pro info, Nymburk obchvat pro tranzit už dávno má.
Takže seniora na kole se dvěma taškama na cestě z Lídlu pošlete někam oklikou na lávku, která má moc pěkné rampy, radost si to vytlačit pro důchodce a jít to pěšky (protože tam jsou značky „cyklisto sesedni z kola“).
Na nové lávce je pouze z jedné strany nesmyslný zákaz vjezdu všech vozidel s výjimkou zásobování. Což perfektně ilustruje vztah českých „dopravních“ úřadů k cyklistice – totálně ji ignorují. Chtěli tam zakázat vjezd motorovým vozidlům (logicky, když je to přístupová cesta ke stezce pro chodce a cyklisty), ale nikoho z lidí, kteří se tím zabývali, nenapadlo, že tahle značka zakazuje vjezd všem, nejen motorovým vozidlům, ale i cyklistům. Na co teda máme ty slavné „dopravní“ inspektoráty Policie, když na takovouhle chybu nepřijdou?
Jezdím tam autem poměrně často a žádné problémy s cyklisty nemám,jediná zpomalení vytvářejí přechody přímo na náměstí a kousek za ním.Zdržení průjezdu autem maximálně o 1 minutu.Typický povyk ortodoxních automobilistů,nic jiného.
To by měla být samozřejmost používat lávku také pro cyklisty!
Cyklisti na silnici překáží. Pomohla by i legalizace cyklistů na chodníku. Pokud máte ucpané město tak ho ani nepredjedete když v protisměru stojí auta, zdržují a překáží. Sám to taky znám z provozu, jak všude jenom zdržují a překáží a do toho kolobezkaři a další.
Takže potom se všechno sune pomalu podle nich Ikdyz by nemuselo.
Kolo je sportovní náčiní, nikoli dopravní prostředek. Pumpičkáři a cykloz*rdi na silnice nepatří. Silnice patří točvolantům. A nikdo jim nesmí překážet v rychlé jízdě. Tramvaje patří pod zem nebo na vlastní těleso. V 60 by se měly sbírat řidičáky, protože tyto řidiči zdržují. Další názory točvolantů si najděte sami.
A uvědomujete si, že třeba vy zdržujete ty cyklisty a koloběžkáře?
Mluvka má pravdu, na lávku se na kole z jednoho směru, od Kolínské nesmí. https://mapy.com/s/kasecolana
Z dalšího (od jihu od západu) může a třetí od severu není na panoramě. Naštěstí.
V Nymburce je možné leccos.
https://hanacka.drbna.cz/drbna/blogy-a-komentare/35153-komentar-zakaz-cyklistu-v-plumlovske-v-prostejove-je-vysledkem-spatne-prace-projektantu-i-mesta.html?sznclid=UTg1bGBmY2FiZ2VgYmFgZ2VpZWloYWJjLSVsYGZjYGJmaGRpZH9oZGgtJTRsYGZkYmFgaWVgZX9hYWItMmxiaGNgEmgQFGRoYmZmFBcXYxRhFxRjExJjFGMVFGRpYQ&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=ckjrBxd5Klx-202507201726&dop_id=113230890
V některých městech to vypadá ještě hůř, a nemusí jít o most.
Boha jeho, pochopil jsem to správně (mapa se zdá souhlasit) že v celém Nymburce mají 1 (slovy JEDEN) most pro auta, a ten je ještě památkový?? Tak to je neštěstí, a to ostatní už holt z toho vychází (nové předpisy s objížděním cyklistů o 1,5m kde na to za takových okolností vzít místo?) 🙁
Jestli ono nebylo lepší předělat historický most na pěší+cyklisty, a místo lávky postavit pořádný moderní most pro auta??
Ta rada že můžou po lávce (ALE pěsky) je fakt hraběcí…
Při objíždění (stojícího) cyklisty nepotřebujete 1,5 metru. To potřebujete při předjíždění. Pokud na to není místo, tak holt cyklistu nepředjedete. I kdyby na předjíždění cyklistů na tom mostě místo nebylo, je to 200 metrů, tak to snad řidič auta za cyklistou přežije.
Řidič musí kolikrát „přežít“ mnohem větší vzdálenost ani nic extra se neděje. Trpělivost růže přináší. Já však se SYNem souhlasím a město by se nemělo uchylovat k takových rozhodnutím jako zakazovat vjezd cyklistů někam kde by je řidič nemohl předjet a musel by jet ten kousek za ním. Vedení by mělo byýt naopak rádo, že tito cyklisté mohou být dodt dobrým prostředkem jak zde zklidnit dopravu. A to, že se tam zakáže i vstup chodců dává tušit, že tady to není o předjíždění cyklistů protože chodci pohyhující se na chodnících by autům vůbec nepřekáželi, ale i tak je jim tam… Číst vice »
Jen nechápu proč se má většina(auta) podřizovat menšině(cyklo)o tom sem nikdy neslyšel.
A proč se má většina (ti, kteří nejezdí autem) přizpůsobovat menšině (těm, kteří autem jezdí)? Proč se má většina v MHD podřizovat menšině v autech?
Pokud jde o otázku „proč se má většina podřizovat menšině“, měli by motoristé tiše sedět v koutě a doufat, že taková otázka nikoho nenapadne. A ne ji hned vytahovat na světlo, když se náhodou v jednom případě z tisíce nemá většina přizpůsobit motoristům.
Přitom auta mají vedle nový most, a to blíž než cyklisti lávku. Ono pár desítek metrů je 600m, krát 2 už je pro cyklistu zajížďka.
Je to prasárna a já s tím jako motorista prostě nesouhlasím. To je akorát živná půda pro další rozdělování těch kteří jezdí autem a tedy mohou využívat historickou památku a mezi těmi co chodí pěšky nebo jezdí na kole a kteří ne na tuto památku nedostanou. Takže já bych to udělal jinak. Most který je chráněnou kulturní památkou bych přenechal výhradně chodcům a cyklistům a silniční dopravě bych postavil most nový a by tento historický nemohla poškozovat. Když chránit tak chránit.
Jak se to stalo že nás myšlenky přivedly k přesně tomu samému…
Těžko říct. Ale je to fajn, protože to znamená, že na tom něco bude 😉
Bydlím od mostu 2 minuty. Jezdím na něm jak autem, tak na kole. Vůbec nemám problém těch pár cyklistů předjet. Celou Boleslavskou i Kolínskou jezdí další cyklisté a je dobře, že lidé na kole jezdí. Městem už nejezdí tranzitující TIR. Naopak už téměř nejezdí senioři s kárkama na starých herkách. Mnoho z nich už má i elektrokola. Tímto pokynem naopak dojde k nevyřešenému přejezdu hlavních ulic. Při cestě ze Zálabí do města pak pro cyklisty značné komplikace a pro řidiče další míra rizika… To je trochu jiný úhel pohledu… Je to vše o ohleduplnosti zmírnění spěchu a pochopení, že se… Číst vice »
„Auta na mostě nechceme, zdržují dopravu.“ by byl přesnější argument – kdyby nějaká radnice brala v potaz prostorovou náročnost různých druhů dopravy.
Ne, nejsem pro zákaz aut na nějakém mostě. Jen ukazuji na nesmyslnost té argumentace. Cyklisti za kolony aut nemůžou.
„Ne, nejsem pro zákaz aut na nějakém mostě.“
A to já zase ano. Nymburk je jedno z mála měst jehož historiské jádro zůstalo zachováno a toho by si měli tamní lidé vážit a doprava by měla být možnost jezdit kolem města a nikoliv z některých směrů přes něj.
Tak jestli je lávka jen a pouze pro cyklisty, tj. absolutní a vymáhaný zákaz vstupu chodců a napojení na zbylou infrastrukturu je s absolutní předností tak to beru.
Bohužel to vidím na slalom mezi chodci a vozové hradby (2 a více kočárků vedle sebe a napojení na zbylou infrastrukturu typu sesedni z kola a počkej na přechodu/semaforu.
Jak by mohla být lávka jen pro cyklisty, když oni ty pěší už vyhodili i z toho mostu?? Kudy by jako šli??
Naopak, na lávce je zákaz vjezdu na kole (zdá se žese tak úplně nedodržuje) značka „cyklisto sesedni z kola“…
Vyhodili pěší z historického mostu, je tam zákaz vstupu…
Je to tak
https://mapy.com/cs/letecka?pid=83595751&newest=1&yaw=5.849&fov=0.330&pitch=-0.032&x=15.0429403&y=50.1826331&z=17&ovl=8
Neni, ten pokyn sesednout byl na stare lavce, nova je uz na kole prujezdna (na Panorame je z jedne strany videt stara s prikazem sesednout, z druhe nova, sirsi). Problem je tam s krizenim te hlavni je a napojovanim se.
intravilán Nymburka nechceme, zdržuje auta…můžeme žít i v podzemních jeskyních…
Já bych zavedl na ten most vjezd jen pro SUV s největším objemem motoru. (ironie)
S „chytrostí“ nymburských radních by se to klidně mohlo stát.
Nejdřív nemocnice a teď most 🙁
Pššššt, neradit! Ještě vás vezmou vážně.
Nymburk by potřeboval most na západním okraji spojující Drahelickou a Pražskou ulici, kam by se převedla tranzitní a ideálně i větší část vnitroměstské dopravy. Ta hlavní silnice rozdělující náměstí je hrozná. Pak by mohl současný historický most zůstat třeba jen pro cyklisty a autobusy, případně i místní obyvatele a náměstí by zase mohlo vypadat jako v civilizaci. To vidím jako jediné správné řešení, protože most je opravdu velmi úzký a všichni se tam nevejdou.
Není potřeba. Stačí ten co je na obchvatu města (38) u Chvalovic. Spíše by bylo potřeba propojit silnici od Kostomlátek s kruhovým objezdem na silnici 38 na sever od města a máte vyřešenou dopravu v centru jedna dvě a tenhle most může zůstat jen pro pěší a cyklisty. Na oba dva břehy dá jednoduše dostat a není potřeba překonávat Labe v centru města.
Ale ten obchvat je přece jen dost daleko, a pokud chcete jet třeba ze Zálabí kamkoliv na druhý břeh, tak si zajedete 10 km. Já nijak nepodporuji automobilovou dopravu ve městech, ale chápu, že tohle by bylo už moc.
Věřte mi, nebylo. Možná by pak ti kterým by to jako moc přišlo spíše než autem jeli na protější břeh na tom kole nebo šli pěšky, takže by to přineslo jisté zklidnění centra a ten kdo by nemohl jinak a autem tam musel holt by to objel. No a ti co městem jen projíždí těm to může být jedno jestli pojedou přes centrum nebo pojedou okolo (aůe je potřeba dořešit ten příjezd ze západu). Hezký příklad jsou sousední Poděbrady kde máte také dvě možnosti. Buď jet přes náměstí a nebo si zajet a vzít to kousek po dálnici a město… Číst vice »
Délka mostu je 118 metrů, fakt „katastrofální“ zdržení. Auto může předjíždět jako všude. Vyhnou-li se 2 auta, předjedete i cyklistu.
Alternativní napojení na lávku je podle mapy dost nešikovné, pokud jede cyklista po Kolínské. A četl jsem správně „sesednout“? Blázni…
V Kralupech jsem rychleji most přejel, lepší než se vzájemně ohrožovat s chodci na úzké lávce. Rychlostí 50 tam zpravidla nejedou ani náhodou.
A v Nymburce je navíc na mostě je pouze 40, ne?
A proto cyklisty nema nikdo rad. Nez aby respektovali pravidla, delaji si co chteji.
A přesně z toho důvodu nemá nikdo rád řidiče.
Které řidiče? Cyklista je taky řidič.
To opravdu není. Řidič je osoba s oprávněním.
Řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti.
Nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo.
(Zákon č. 361/2000 Sb., § 2)
Ok, střelil jsem to od boku a blbě. Mea culpa.
Nikoli, cyklista je řidič.
„Řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj.“
„Nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo.“
Teda to bylo o jednu minutu!
Cyklista pokud na kole jede a tedy ho řídí je řidič, ale pokud ho vede tak i když ho rovněž řídí tak je to chodec. Podle toho osamoceného znění které jste dal by se dalo klidně říci, že cyklista je řidič i když kolo vede protože ho řídí. Neumím si představit někoho kdo vede kolo aniž by ho řídil. To by ho spíše vláčel a je otázkou jestli by vláčel on to kolo nebo by kolo vláčelo jeho 🙂
Voskovec s Werichem kdysi zpívali „Čtěte Bibli, tam to všechno je“, já vám radím „Čtěte Zákon č. 361/2000 Sb., tam to všechno je“.
Tak to jsem se dobře seknul. Díky za korekci.
Zjevná šikana není pravidlo.
Chybně umístěná značka není pravidlo.
Pravidelně píšu na samosprávy, občas chyby opraví. Někdy i obratem.
Např.: špatně označené stezky, nelogické pokyny, chybně umístěný zákaz nebo typ zákazu.
Dělají to lidi, mnohdy úplně bez zkušeností.
Chybné nebo nelogické značení se stává pravidlem a nikoliv vyjímkou. Kdykoliv tudy jedu tak vždy se nad tím pozastavuji.Prohlédněte si tu křižovatku pořádně ze všech stran a podívejte se kde by měla a není být značka „dej přednost v jízdě“
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=83537815&newest=1&yaw=3.139&fov=0.816&pitch=0.024&x=15.2859940&y=50.2478855&z=16&ovl=8
Na té křižovatce žádná značka nechybí. Jenom si musíte o jeden krok couvnout.
Opravdu. Nechám se poučit. Přijíždím a vidím dej přednost v jízdě.Chci jet vlevo a kmému směru přijíždí auto zprava tudíž mu dám přednost a pak pokračuji dál. Žádná značka která by mi řekla zda mám dávat přednost či nikoliv tedy je to jasné. Vozidlo které k mému směru přijíždí zprava dostane přednost a vozidlo které přijíždí zleva? Já nevím jak je zde vedena hlavní a nevím jestli ten řidič který přijíždí zleva tam nějakou značku vůbec má. Prostě a jednoduše podle mě by měly být dvě značky dej přednost až před vjezdem na hlavní a místo které jsem posílal by… Číst vice »
Vy byste měl vážně vrátit řidičák a chodit pěšky. Už po několikáté tu prokazujete, že nerozumíte úplně banálním dopravním značkám. Tohle je křižovatka typu T, hlavní silnice vede rovně a k ní se připojuje vedlejší silnice. Jednodušší křižovatku už být nemůže. Když na křižovatku typu T přijedete po vedlejší silnici, logicky jsou ta dvě zbývající ramena hlavní silnice. Z toho, že je uvnitř té křižovatky ostrůvek, nedělejte kovbojku, ten je ve spoustě křižovatek.
Jasně, křižovatka ve tvaru T s travnatým trojuhelníkem uprostřed. Nevím jestli bych to měl být já kdo by měl něco vratcet. Tohle je podle Vás taky křižovatka ve tvaru T, že jo?
https://mapy.com/s/cofamugare
Tak jedna rada. Buďto takové křižovatky značte tak jak je tomu tady a nebo je značte jinak, ale ve všech případech stejně. Mimochodem nikoho by nezabilo aby na tu tyč pod tu dej přednost přidal dodatkovou s tvarem křižovatky a rozlišením hlavní/vedlejší i kdyby tam měl ten tvar nakreslit jako to Vaše T. Tedy pokud by nevyznačil skutečný stav do trojúhelníku.
https://mapy.com/cs/letecka?x=15.2857698&y=50.2475061&z=20
Křižovatka na první letecké mapě je ze všech tří směrů označena značkou A3, tedy křižovatka bez vyznačení přednosti v jízdě. Tu značku asi také neznáte. Platí tam tedy přednost zprava.
Nelze všechny křižovatky upravit stejně – na některých křižovatkách je potřeba (třeba kvůli intenzitě provozu) vyznačit hlavní a vedlejší silnici. Na ostatních křižovatkách platí přednost zprava.
Minule jste nechápal křižovatky do kříže, kde hlavní silnice pokračuje rovně. Teď máte zase problém s trojramennými křižovatkami. Radši ani nechci vědět, co vyvádíte na křižovatkách, které mají pět a více ramen.
Pane Jirsák. Věřte, že já nevyvádím vůbec nic, ale čeho jsem kolikrát svedkem je děs. To když třeba na takové křižovatce kde není rozlišena hlavní a vedlejší jedete ve směru ve kterém máte přednost a ten kdo k Vašemu směru přijíždí zleva jede jako by se nechumelilo. Podívejte. Setkávám se na silnicích s různými řidiči. S těmi co pravidla znají a s těmi kteří by potřebovali značek více než jich je protože se nemají pak podle čeho řídit a to je i výše zmíněný případ. Mám naježděno bez nehody tolik kilometrů že se o tom některým jiným řidičům možná ani… Číst vice »
Ještě toto. Z tohoto směru jer každému řidiči určitě plně jasné, že musí dát přednost zprava, že?
https://mapy.com/cs/letecka?pid=83537827&newest=1&yaw=0.423&fov=1.571&pitch=0.016&x=15.2858643&y=50.2474053&z=19&ovl=8
No ještě, že to je zapadlá díra přes kterou „jen“ nyní vede objízdná trasa veškteré dopravy která by jinak jela po 32ce přímo. Až omezení skončí nikdo tudy nebude muset jezdit a pak nikomu nebude vadit jak debilně tady mají značky.
To je stále ta samá křižovatka. Žádná přednost zprava se tam nedává, protože je tam vyznačená hlavní a vedlejší silnice.
Ne, a jak to uděláte když po té hlavní silnici proti sobě pojedou dvě vozidla a obě odbočí? Jedno vpravo a druhéí vlevo, ale pojedou na tu stejnou silnici? Podle Vás se tam asi musí srazit, že?Nebo to snad bude právo silnějšího/rychlejšího kdo tam bude dřív tak projede? A pak že já mám vrátit řidičák. Spíše jestli jezdíte podle toho coho tady vyprávíte Vy tak bych Vás opravdu nechtěl potkat.
Ano, vy vraťte řidičák! Dřív, než někoho zabijete. Když neznáte ani pravidlo o odbočování vlevo.
„Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.“
Přesně tohle jsem čekal! A proto ještě jinak. Řidič odbočuje vlevo, z protisměru nic nejede. K jeho překvapení však po odbočení po té druhé komunikaci která se s tou po které přijíždí sbíhá přijíždí dědoušek na malotraktoru Vari Terra kterého předtím jako protijedoucího po hlavní silnici přijíždět neviděl a tudíž ho neviděl ani odbočovat. Ten k jeho směru přijíždí zprava a nikoliv z protisměru. Ba co víc. On po té hlavní třeba vůbec předtím nejel, ale někde tam stál a pak se jen rozjel. Víte co? Bude nejlepší když toho necháme protože naše názory se liší a vypadá to, že… Číst vice »
Dáváte sem odkazy na Panoramu na Mapy.com. Tam se můžete dokonce pohybovat dopředu a dozadu. V testech z autoškoly máte jenom jeden statický obrázek dopravní situace, a také se v tom musíte zorientovat.
Když se nedokážete zorientovat ani na křižovatce hlanví a vedlejší silnice, neměl byste ve vlastním zájmu jezdit ani na kole. Natož v autě, v něm ohrožujete ostatní, což je větší problém.
A když Vy nejste pochopit, že dopravní značení je leckdy pro okrasu tak se nemáme opravdu o čem bavit. K té hlavní vedoucí rovně nad kterou jsem se v minulosti pozastavova: Samozřejmě, že netrvalo dlouho a stalo se, že já jako jedoucí v přímém směru po hlavní jsem se tam potkal s řidičem který jel z protisměru rovněž po hlavní a odbočoval vlevo. On na tom příjezdu měl tabuli jako kráva „Pozor změna přednosti v jízdě“ a pak už jen značku „hlavní“. No co. Jel jako kdyby se nechumelilo jako by pořád byla změna a asi si nevšiml, že z… Číst vice »
¨Když se nedokážete zorientovat ani na křižovatce hlanví a vedlejší silnice, neměl byste ve vlastním zájmu jezdit ani na kole. “
Myslím na Vás kudy iezdím. Já mám vrátit řidičák? Jestli by spíš někdo neměl vrátit pracovní smlouvu.
A skutečně jsem zvědavý co mi na tohle řeknete a jaké moudro to zase bude. Všechno je zalité sluncem, značení je krásně čitelné a nikoho nemůže vyvést z míry a nikde žádné značky nechybí, že?
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=79028539&newest=1&yaw=2.982&fov=1.571&pitch=0.216&x=15.2801000&y=50.5157079&z=17&ovl=8
Ano, když nechápete přednosti ani na jasně označené tříramenné křižovatce, neměl byste se po silnicích pohybovat ani na kole. Co vám řeknu na tu fotku v odkazu? To, co jsme vám psal už minule. Že když někde dojde k poškození dopravního značení, což se stává, je zbytečné psát to do diskuse. Je potřeba nahlásit to správci dotyčné komunikace, aby poškozené dopravní značení opravil. Ale chápu, že když dopravnímu značení nerozumíte, nechcete to nikam hlásit, protože nevíte, zda je chyba v dopravním značení, nebo jste zase jen značení nepochopil. Tak vězte, že v tomto případě je opravdu závada v dopravním značení… Číst vice »
Vy si prostě pojedete dál svojí místo toho, abyste řekl, že mám pravdu když jsem řekl, že je někdy dopravní značení pro okrasu. Pokud se pořádně podíváte ten snímek je z roku 2022 a nyní máme rok 2025 a ta dodatková tam stále není. Neříkejte mi, že neexistuje žádná inspekční činnost která by stav značení ověřovala.
Jenže vy pravdu nemáte. To, že vy dopravním značkám nerozumíte (jak už jste několikrát předvedl), neznamená, že jsou pro okrasu. Pokud vy se na tu Panoramu podíváte pořádně, zjistíte, že v roce 2013 tam ta dodatková tabulka byla. Takže to, že tam není, není žádný záměr nějakého úředníka. Je to prostě chyba, ta dodatková tabulka upadla, někdo ji ukradl, zničil nebo něco takového. Už několikrát jsem vám vysvětloval, že když narazíte na poškozenou dopravní značku, nemá smysl to psát sem do diskuse, protože nikdo ze čtenářů této diskuse to neopraví. Je potřeba to nahlásit správci dotčené komunikace. Co je na… Číst vice »
Aby to bylo jasné tak ještě polopaticky. Obě vozidla sjela z hlavní a obě jsou již na vedlejší. Jen každé na jiné (své) ale jedou stejným směrem. Otázka zní kdo komu dá přednost? Hmm?
Nikdo? Nepřeháníte?
Jakože v tom jsou vyjímeční??
V Kralupech je na mostě z obou stran zákaz vjezdu cyklistů a souběžná lávka je dostatečně široká pro chodce i pro cyklisty
Bezpečnější to bylo vždy po mostě, pro všechny zúčastněné.
Na silničním kole nejezdím po chodníku, značka je zjevný omyl nějakého úředníka. Neodpovídá faktickému stavu na místě.
Po mostě mi to bezpečnější nepřijde. Docela to tam znám. Lávka má oddělené pruhy pro chodce a cyklisty. Kdo nejede jako blázen, neměl by mít problém. Na víc na lávku z obou stran asi 0,5 – 1 km navazuje stezka pro chodce a cyklisty, která vede souběžně s průtahem města, takže cyklisti by po něm vůbec nemuseli jet. Bohužel na tu stezku nenavádí žádná směrovka a křížení té stezky s místníma komunikacema nejsou řešené jako přejezdy pro cyklisty. To by chtělo dořešit a pak by se vůbec na kolech nemuselo přes ten most jezdit.
Na mostě těžko předjedete cyklistu abyste dodržel boční odstup 1,5m . a
(5) Řidič nesmí předjíždět
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
Pokud se na mostě vyhnou 2 protijedoucí auta, tak cyklistu předjedete. Napsal jste nesmysl.
Asi by se mělo pro lepší porozumnění říct „cyklistu předjede, POKUD zrovna nic nejede v protisměru“…
Průměrně inteligentnímu člověku má dojít, co se tím přesně myslí.
Ještě dodám, že existují silnice kde předjíždět pro šířku vozovky nelze nikde a nikoho. A to není případ ani jednoho ze zmiňovaných mostů.
Platí obecné užívání jakékoliv komunikace a na mostě je vedena silnice druhé třídy. Teď tam cyklisté mohou, což je i v souladu se zákonem. A po rekonstrukci a rozšíření vozovky tam cyklisté smět nebudou moci. To nejenže postrádá logiku,ale vyloučení cyklistů z provozu by bylo protizákonné. Na mostě je stejně snížená rychlost, tak nevím v čem je problém. Nelze stále jen preferovat motorová vozidla před ostatními účastníky silničního provozu. Hovgh.
Nic nezákoného místní úprava,
Teoreticky by tedy mohla obec, v jejímž katastru vede dálnice, vyloučit místní úpravou motorová vozidla z dálnice.
dálnice vedená přes městské pozemky je pořád dálnice, nejedná se o místní pozemní komunikaci a konšelé pak do toho nemají co kecat. To jenom v Praze tam pouštějí aktivisty na komunikace, které jim nepatří…
Aha, takže problémem není ten obrovský počet aut, problémem jsem ta pomalá nespalovací kola. Přitom by to mohlo být tak krásné město, kdyby se někdo trochu zamyslel.
Cykliste maji vedle lavku pro pesi. Kde je problem?
Řidiči mají taky vedle lávku pro pěší. Tak co takhle zavřít ten most pro auta a pustit tam jen cyklisty?
Protože je jediný v celém Nymburce, vy chytráku. Most pro cyklisty a pěší je hned vedle.
Hned vedle je most pro pěší. Cyklista na něj může jen když sesedne z kola. Úplně stejně na něj tedy může řidič auta, když z auta vystoupí.
Pravda, nebuďme zase úplně „hraběcí“, cyklista si aspoň to kolo převede, řidič motorového vozidla ani toto nemůže…
To, že řidič auta něco nemůže, není důvod nutit cyklisty sesedat z kola.
Není, ale taky není důvod nenařídit cyklistovi sesednout z kola pokud se pohybuje v místech kde je pohyb pěších.
Stačí se podívat na to jak vypadá povrch a na ty brzdné stopy. Pak není divu, že tam je nařízeno cyklistům sesedat z kola.
https://mapy.com/cs/zakladni?source=base&id=2350403&pid=44145530&newest=1&yaw=2.816&fov=0.791&pitch=0.097&x=15.0405305&y=50.1841772&z=19&ovl=8
To tam někdo jel po čerstvě nalitém betonu, kolo takové stopy nedělá.
Nařizuje se snad řidičům aut v takových místech vystoupit z auta?
Je snad možné auto coby dvoustopé vozodlo vést? Nebo je snad jednostopé vozidlo při průjezdu stísněnými prostory natolik stabilní a není možné z něj vlivem ztráty rovnováhy spadnout?
Že jste na straně cyklistů a s oblibou vystupujete proti řidičům automobilů to už dávno víme a nemusíte nám to tady stále dokola připomínat. Mimochodem. Povedu motocykl s objemem válců nepřevyšujícím 50ccm= žádný problém. Jsem chodec a na lávku mohu. Ovšem povedu li motocykl o objemu válců převyšujícím 50ccm nevím proč bych měl být brán jako řidič a ne jako chodec.
To by si točvolanti zasloužili, udělat úseky, kde by museli vystoupit a tlačit. To je nejlepší názor roku.
Chybné tvrzení, lávka je jen pro pěší! Jinak tedy není úplně jediný, na obchvatu je pěkný nový. A je to autem sotva minutu max. dvě daleko…
Most pro auta máte o něco východněji mezi Chvalovicemi a Velkým Zbožím. Úplně perfektně může sloužit jako spojení mezi oběma břehy bez toho, abyste musel přes ten historický.
Řidič v autě tu lávku přejet nesmí. Cyklista na kole ano.
Cyklista na kole tu lávku také přejet nesmí.
Může. Mluvčí Holek neříká pravdu. Cyklisté museli sesedat na staré lávce.
Vedení města si pravděpodobně myslí, že na tu lávku cyklisté nesmí – přesto je chce vyhnat ze silničního mostu.
Navíc ta lávka nevypadá bůhvíjak široká, takže rychlejší cyklista nezapadne mezi ostatní spíš na té lávce než na silničním mostě.
Řidič tu lávku přejet smí, pokud řídí sanitku, policejní nebo hasičské auto, alespoň v Kralupech.
V tom, že je pro pěší?
No když jsem po té lávce jel naposledy (vloni), tak podle dopravního značení to byla smíšená stezka pro chodce a cyklisty… Takže nevím, proč ten mluvka Holek říkal něco o sesedání… Buď na té lávce ani nikdy nebyl a neví o čem mluvčí, nebo tím myslel přecházení té Kolínské, aby se cyklisté po ní jedoucí k té lávce vůbec dostali?
Takze neni pro cyklisty, kdyz tam cykliste na kole nesmeji.
Zarazilo mne to „sesednout z kola“, to ta lá vka nemá odděleny pruh pro cyklisty a bude se po ni muset s kolem pěšky? Chápu to správně? Vždyd ji stavěli nedávno.
Stavěli ji nedávno. Ale jako vše u nás to stavěli jak kdyby se psal rok 1987.
Když oni ti cyklisté ale vůbec nejsou největším problémem dopravy v Nymburce ( primárně skrz náměstí ). To, co vytváří 99% kolon ve městě jsou chodci na přechodech!!!
To, co vytváří kolony, jsou počty aut… Platí obecně, v Nymburce i jinde.
Tak o tom se ani nebudeme bavit. Dopravní situaci v centru Nymburka vyřeší jedině 100% odklon tranzitní dopravy. Čili most přes Labe v místní části v Drahelice. Ale na ten nejsou v dohledné době finance. 🙁
Mínusujte si, jak chcete……….ale nejmarginálnějším „špuntem“ ( opomenu-li neustále se zvyšující intenzitu dopravy jako takové ) jsou v centru Nymburka přechody pro chodce. Hlavně ten „světelný“ pod OD Eliška. Cyklista na mostě průjezd pouze zpomalí.
Jako konstatování faktu je toto možná správně, ale počítám že mínusy sklízíte proto že píšete tak jakoby bylo záhodno přechody pro cyklisty zrušit… pokud to takto skutečně myslíte, přidám i mínus svůj!
PARDON *přechody pro chodce
Ale kdepak. Bylo to jen konstatování, že cyklisté na mostě ( byť je jejich pomalá jízda sebeotravnější ) za kolony nemohou. Za tvoření kolon může hlavně neustálé zastavování před přechody. To nemůže nikdo popřít. Ale úvaha o jejich rušení? O tom přeci nebyla vůbec řeč!!!
Že za kolony může zastavování před přechody lze popřít celkem snadno. Například tím, že kolony vznikají i v místech, kde žádné přechody nejsou. Za tvoření kolon může to, že jsou auta velká a nemotorná a je jich moc. Ona kolikrát někde vznikne „kolona“, a pak zjistíte, že je to dohromady deset aut a deset lidí.
Jestli nejsou peníze na druhý most, nezbývá, než ve městě utlumit ten nejméně efektivní dopravní prostředek.
Vskutku, jako nejrychlejší opatření by tam ihned měli dát třicítku (pak je mj. i povinný odstup od cyklisty menší). Pokud by ani to nestačilo, zvážit střídavý jednosměrný provoz řízený semaforem…
Inspiraci našli v Kralupech, tam je tenhle Kocourkov už několik let. Přitom kolo nemůže na mostě ve špičce překážet, jede stejně pomalu jako auta. Kolo s nákladním vozíčkem nemůže na lávce potkat jiné kolo s vozíčkem, jinak se musí vyhnout mezi chodce.
Auta tam skutečně nejedou o moc rychleji. A ta alternativní lávka je dost slalom mezi chodci.
Jiste ze kolo prekazi, kdyz se podle nejnovejsi vyhlasky ma objizdet ve vzdalenosti 1,5 metru. Cykliste maji vedle lavku, tak at vyuzivaji tu.
Ta lávka je pro pěší. A auta přes ten most jezdí zpravidla prakticky stejnou rychlostí jako cyklisté, takže k předjíždění s 1,5 m odstupem tam moc často nedochází.
V Kralupech to docela znám. Lávka (hned vedle mostu) je pro pěší i cyklisty (s oddělenými pruhy) a je široká asi tak 6 m. Na lávku navazuje (z obou stran) souběžně s průjezdní silnicí místní stezka pro chodce a cyklisty opět s oddělenými pruhy (kdo nejede jako blázen neměl by mít problém) , takže cyklisté by se na ten silniční průtah vůbec neměli dostat. Přesto jezdí po mostě cyklistů docela dost, někteří i po chodníku, což je docela nebezpečné, jsou tam úzké chodníky a dost vysoký obrubník asi 50 cm. Blbé je, že na tu cyklostezku nenavádějí žádné směrovky a… Číst vice »
Tak za prvé to není vyhláška, ale Zákon o provozu na pozemních komunikacích, a za druhé: kolik řidičů (asi původně od slova řídit) se tím řídí?
Nepřekáží. V předjetí nebo v rychlejší jízdě vám v 95% procentech překáží vždy jiné auto.
Kolony taky tvoří auta.
Ta lávka v Kralupech by mi ani tak moc nevadila, ale problém je zase jak se dostat na ní. Přejet tu hlavní, která vede na most, je poněkud problém. Nebo je tam cesta už částečně pod mostem, ale tam se musí sesedat… To podle mě ale pro nějaké častější pohyby cyklistů je krajně nevhodně řešení, také se moc nedodržuje. Je to stejně hloupé, jak kdyby po řidičích aut někdo chtěl, aby na chvíli vystoupili a kousek to své auto tlačili…
Pod mostem na straně Lobečku sesednout musíš, jinak budeš mít z pneumatik čtverečky. Je tam takový rošt. A z druhé strany se dá najet pomocí kruhového objezdu, takže s odbočením vlevo žádný problém. Vlastně od Lobečku dnes už je taky kruhový objezd.
Na lávku navazuje z obou stran místní stezka pro chodce a cyklisty. Dá se na ní najet už někde u zimního stadionu a nebo z druhé strany poblíž viaduktu. Bohužel tam nejsou žádné směrovky.
Nymburska ODS si muze podat ruce s Prostejovskym ANO. Dva odstiny teze barvy.
To není moc překvapivé, v Praze si ODSÁNO taky rozumí.
Ok lávka je hned vedle. Kdybych tedy měl v plánu cyklisty na mostě zakázat, snažil bych se nejdřív:
– udělat lávku s oddělenou cyklostezkou od chodců
– vyřešit i předpolí lávky, maximálně pořešit cyklotrasy a návaznosti do okolí, tak aby jízda na kole byla co nejvíc přímá a pohodlná, oddělená od chodců a aut.
Když se nabídne maximálně pohodlná a rychlá alternativa, nebudu muset ani cyklisty zakazovat, budou po lávce chtít sami jezdit. Nazval bych to Amsterdam style
Neblázněte, to by dávalo smysl, to se u nás nedělá.
Hmm, takže cyklisté kteří tamtudy potřebují jet z bodu A do bodu B si mají celkově zajet 1,2 Km aby náhodou neomezili řidiče aut. Tohle není dobrý přístup
https://mapy.com/s/memaretugu
Asi jen 50 metrů. Lávky jsou ve městě celkem 3 a jeden železniční most.
Aha ona je hned vedle, ok
Je hned vedle, ale záleží odkud pojedou. Pokud přijedou po té hlavní ve směru ze Zálabí do centra, budou se z ní muset dostat doleva na lávku. Buď přímo, což je v hustém provozu rizikovej manévr a může auta zdržovat, nebo slezou a převedou přes přechod, což znamená zastavovat auta. Aby to nakonec ty auta nezdržovalo víc, než průjezd pár rychlých cyklistů přes most. Na kterém je stejně čtyřicítka a malou šířkou a umístěním těsně u hlavního náměstí by si zasloužil spíš třicítku. Předpokládám, že ti pomalejší pojedou na kolech radši přes lávku sami od sebe i bez zákazu. (pokud… Číst vice »
K tomu číslu 3 jste se dobral jak, když železňák počítáte samostatně?
Zrovna Nymburk je město, kde se kolo používá opravdu jako dopravní prostředek, ne jen jako tělocvičné nářadí. Tak ty cyklisty vosolíme, vždyť jen překážeji.
Fascinuje me jak zde hystericky vyjadruji mnozi, kteri neznaji lokalni situaci. Hned vedle mostu je luxusni nova lavka pro cyklisty. Stavajici kamenny most je jedina spojnice brehu v nymburce pro auta, je velmi uzky a cykliste se tam fakt pletou. A to rikam jako vasnivy cyklista! Tam opravdu cykliste nemaji co delat.
Díky, šéfe, přesně do černého. Ten most byl historicky neštěstí, strašně úzké. Cyklisti nechť opravdu využívají novou infrastrukturu pro ně určenou a neomezují zbytečně ostatní a neohrožují sebe. Nepochopitelné, ten „vděk“ za investice pro ně.
Pokud by ta lávka poskytovala kvalitní napojení, tak to cyklisti rádi budou používat. To je jako sousedovi co mě obtěžuje cirkulárkou koupit ruční pilu a pak se divit, že ji nechce používat.
Taková infrastruktura neexistuje. Po žádném ze tří překlenutí řeky cyklista smět nebude. Leda že se promění na chodce.
Ještě je tu možnost “brod”.
To ještě bude vysychání krajiny muset dost postoupit než půjde Labe přebrodit na kole…
Podle vyjádření města mají ovšem cyklisté na té lávce sesednout z kola a lávku přejít pěšky. To nezní zas až tak luxusně.
Nemluvě o tom, že cyklista jedoucí třeba po Kolínské do centra, bude muset odbočovat vlevo, dávat přednost protijedoucím autům, pak nějak mezi chodci po lávce, a pak zpátky na druhé straně znovu se nějak přes odobočení vlevo (nejspíš přes Tyršovou a náměstí) dostat zpátky na svou trasu.
Jasně že to jde. Všechno jde. Ale ani rychlé, ani luxusní ani komfortní to není.
Ani bezpečné.
Máme luxusní lávku pro cyklisty, po které smí cyklista kolo vést. I když cyklista vedoucí kolo je vlastně chodec. Tak máme luxusní lávku pro cyklisty nebo ne?
Napojení na tu lávku z Kolínské je dost otřesné…
Luxusní možná, pokud máte rádi zajížďky a chůzi.
Desatero autistů:
1.V autíčko posvátné věřiti budeš
2. Nevyjedeš s gumokolem nadarmo
3. Pomni, abys den sváteční světil péčí o své autíčko.
4.Cti otce svého i matku, ale nadevše miluj božské autí, jenž tě živí, porodilo, zahřívá, léčí, kvůli autíčkám dýcháš, rostou stromy, žijou zvířátka a díky blahodárnému vlivu autíček roste v okolí silnic to nejlepší obilí, které nasává co2 z výfučku atd atd.
Změňte medikaci, nebo i psychiatra
+ redakce, ukliďte si ty Haláskovy klony, už jich je tady zas nezdravě moc.
Bod 2 trochu nesedí. Kdyby jezdili jen, když musejí (nemají alternativu), možná by se v pohodě vešli na most i s chodci a koly, jako původně.
Dobře tak ad2: Nebudeš nechavat auto v garáži nadarmo. tedy nikdy cestovati jiným dopravním prostředkem kromě auta. Zvláště odpornými sockošotoprostředky, jako tramvaj, vlak či kolo. Hasici a zachranky taky jezdí jen po silnici takže to je dogma.
Nikdy jste nepotkal auto s bicykly na nosiči?
To kolo v tomto případě asi nebude sloužit k dopravě z bodu A do bodu B.
Ten problém je právě, že většina cesta autem je nadarmo.
Změňte si prášky…
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom absurdný.
Co spíš zakázat přejezd mostu pro auta? Alespoň by klesl provoz ve městě a jeli by okolo
Asi těžko, je to jediný most ve městě pro auta.
Nejbližší další (4 km) je na obchvatu, což je např. pro MHD dost nanic. Nemluvě o tom, že pekárna je na opačném břehu než náměstí.
MHD má v civilizovaných zemích přednost a v podobných případech výjimky. Takže autobusy na mostě – proč ne?
Tak by to bylo jako v Praze Dvorecký most… Ten bude právě pro MHD, pěší, cyklisty a IZS. 🙂
No, (jednosměrný) provoz MHD by asi nebyl problém… Asi i ten jednou denně přejezd pekařského auta.
Zakázat auta na silničním mostě.
Co vlaky na železničním mostě?
Auta jsou jediní uživatele silnic?
Mosty, ktere driv byly pro auta a dnes uz ne, nic noveho pod sluncem. Naopak beznej vyvoj. U nas treba Karluv most v Praze.
Po lávce ano ale to sesednuti z kola laskavě ani nevyslovovat, není k tomu důvod a je to nesmysl všude
Sesednutí bylo přikázáno na staré úzké lávce. Ta nová má 5 m a je na ní značená stezka pro pěší a cyklisty. Pan mluvčí by si to měl dostudovat 🙂
A co chodci, mají kolům uhýbat podobně, jako kola uhýbají autům? Nebo zakážete chůzi, aby všichni mohli/museli jezdit, byť na kole?
Docela dobrý systém pro smíšené stezky je pěšky vlevo, na kole vpravo. Jasně, dostatečná šířka pro danej počet lidí je základ, ale tohle docela výrazně usnadňuje soužití.
To se dá dělat při určité šířce, vždycky se vedle sebe musí vejít chodec zpět + kolo tam + kolo zpět + chodec tam (včetně toho že chodec je s kočárkem, cyklista v vozíkem).
Na užších smíšených stezkách je lepší když chodci i cyklisté jdou po své pravé straně. Pokud zrovna nemůžu předjet, zpomaluju na rychlost chodce předemnou, ale žádný divoký zastavování či uhýbání.
Na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě lásko míti,
na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě míti.
Definice maloměšťáctví. V Nymburce tvrdí, že maj problém s dopravou, tak radši i ty lidi co jezdí na kole naženou do aut.
Přitom jich asi nebude málo – Nymburk je ideálně tvarovaný pro cyklodopravu. Kdyby jich bylo málo, tak si na ně petrolheadi nebudou stěžovat.
Ta lávka je doslova vedle. Jestli tohle někoho odradí od jízdy na kole, tak stejně asi moc jezdit nechce.
Jenže v článku píšou, že tu lávku můžou využít jenom po sesednutí z kola. A to už je sakra rozdíl. Jízda na kole tak dejure nebude povolená přes žadný most, jenom chůze s kolem
Dezinformace: https://mapy.com/s/harebubedu
Je tam značka stezka pro chodce a cyklisty, žádnou další nevidím.
Redakce by mohla článek doplnit.
Ovšem na druhé straně je (nebo alespoň bylo) Cyklisto, sesedni z kola: https://mapy.com/s/raroheluda
To je starší fotka se starší lávkou – je i na těch fotkách vidět že ta odkázaná nahoře má jinou architekturu.
Tak tu původní strhli proto, že byla stejné konstrukce jako ta, co spadla v Troji. Ale nakonec ta demolice nešla tak snadno, tenhle exemplář držel nějak víc…
To je ale stara lavka, mezitim nahrazena novou, uz bez prikazu k sesedani
Tak by si to měl ve svém projevu hlavně opravit mluvčí! A vůbec by to nebylo špané v článku popsat, když „normální“ zdroje (Seznam, Google) to nemají buď vůbec nebo jako tady jen při pohledu z jistého místa na zoom do dálky…
To rozhodne mel. Takhle bezdeky ukazuje, jak vazne to radnice s cykloinfrastrukturou asi mysli.
Ale na přístupové silnici i tě lávce z jihu je ještě jedna značka kde je napsáno zákaz vjezdu mimo zásobování.
Pokud se od letoška nic nezměnilo, lávka je legálně průjezdná na kole.
Ano, takhle se ty problémy tvoří. Dříve bylo dle místních běžné jezdit z Lysé nad Labem k jezeru Ostrá na kole. Jenže aut přibylo (zřejmě spolu s „potřebou“ jezdit pro vše čím dále tím dále), a tak i koupat se už jezdí místní auty. Některým kruhům to tak zjevně vyhovuje, lidé si pak stěžují na drahé pohonné hmoty, za jejichž dostupnost by obětovali cokoli. Podobně jsou na tom chodci u České Třebové, kteří by chtěli z Rybníku k Semanínu. Dříve byl v podjezdu chodník, pak kvůli kamionům snížili vozovku, aby se vešly dva vedle sebe (strop je klenutý), ale už… Číst vice »
Drahé pohonné hmoty? Tak to mě fakt pobavilo. V roce 1989 stál litr benzínu 8 Kčs při platech kolem 3000 Kčs. Hrubého.
Ale protože bydlení mnohonásobně levnější (530 Kčs/ měsíc 3+1 ve stotisícovém městě) tak to zas hrozné nebylo
Nejsem tamní, ale fascinuje mě to řazení priorit a totální autologika u koho nezdržování hodnotu má a u koho ne.
… cyklista nebude zdržovat…
… může jet jinam, sesednou a přejít po lávce…
Usednutim do auta vyznam cloveka nasobne naroste.. Tohle uvazovani z hloubi minulyho stoleti je bohuzel zaklad pristupu k pravidlum a infrastrukture prakticky vsude ve statni sprave i samosprave. A to i v mistech povazovanych v ramci CR za mesta s vysokym podilem cyklodopravy a rozvinutou. Infrastrukturou. Evropa 21. stoleti je uplne jinde, ale kam s tim na cesky konzervy a alibisty.
No, Evropa pořád dost jede na autech, respektive sice tvoří nějaké alternativy (třeba pro kola a pěší), ale spíše jako doplněk – tak, aby využívání aut nekleslo. Také jen omezeně reaktivuje koleje k témuž účelu. Není zájmem korporací snižovat spotřebu, naopak. Bohužel.
Mezi mesty je to trochu jinak, ono to posileni zeleznic nejde hned. Viz rozkopane Nemecko. Ve mestech je to ale jinak, tam opravdu ta auta leckde ubyvaji, kdyz mesto tvori realne alternativy.
Je to jediný most ve městě a ještě na průtahu městem. To auto nemá kudy jinudy jet. Ta lávka je hned vedle mostu, cca 100 m. Zkuste si někdy zajet autem do NB, je to fakt tímhle směrem o nervy. Ten most je už sám o sobě dost úzký a vy jedete šnečím tempem v koloně za cyklistou a ještě máte strach, že vám spadne pod kola. Taky nejsem zastáncem upřednostňováni aut, ale tady zrovna to má jednoduché řešení.
Někdo prostě dělá senzaci tam, kde není: Cyklistům postavili novou lávku 50 metrů od mostu.
Z některých příspěvků čiší závist, nenávist a touha po pomstě.
závist vůči čemu?
Jen běda, když některé město zavede jednosměrku, či omezí auta jinak, to je hned ryku od autíčkářů, jakoby došlo k omezení základního lidského práva. U nás ve městě se opravovala křižovatka, došlo tedy na objízdné trasy a dočasně se některé ulice staly jednosměrné, to bylo ryku, že si řidiči musí 50 – 100 metrů zajet, proč raději nezakáží parkovat na ulici, a to bylo jen dočasně.
Průtah to už není už existuje obchvat.
To je hezké, ale jstli říkají, že má cyklista kolo vést, tak je to solidní buzerace pro cyklistu. Kdyby mohl (legálně) jet, tak neřeknu ani slovo.
Přesně tak, jsou to jen hloupé řeči. Most s legální stezkou pro pěší a cyklisty je 50m vedle. Pro auta jde o jediný most ve městě. Když je cyklista mladý, tak je vše ok, ale když jedete busem a před vámi starší senior s 2 taškami na kole na cestě z Lidlu či Kauflandu, tak je to dost nebezpečná záležitost. Jen pro info, Nymburk obchvat pro tranzit už dávno má.
Takže seniora na kole se dvěma taškama na cestě z Lídlu pošlete někam oklikou na lávku, která má moc pěkné rampy, radost si to vytlačit pro důchodce a jít to pěšky (protože tam jsou značky „cyklisto sesedni z kola“).
Na nově lávce žádné značky „Cyklisto, sesedni z kola“ nejsou.
Na nové lávce je pouze z jedné strany nesmyslný zákaz vjezdu všech vozidel s výjimkou zásobování. Což perfektně ilustruje vztah českých „dopravních“ úřadů k cyklistice – totálně ji ignorují. Chtěli tam zakázat vjezd motorovým vozidlům (logicky, když je to přístupová cesta ke stezce pro chodce a cyklisty), ale nikoho z lidí, kteří se tím zabývali, nenapadlo, že tahle značka zakazuje vjezd všem, nejen motorovým vozidlům, ale i cyklistům. Na co teda máme ty slavné „dopravní“ inspektoráty Policie, když na takovouhle chybu nepřijdou?
Jezdím tam autem poměrně často a žádné problémy s cyklisty nemám,jediná zpomalení vytvářejí přechody přímo na náměstí a kousek za ním.Zdržení průjezdu autem maximálně o 1 minutu.Typický povyk ortodoxních automobilistů,nic jiného.
Po té lávce se dokonce dá jezdit, není třeba sesedat.
No zpráva tvrdí něco jiného, tu lávku osobně neznám.
Nesmíte věřit všemu, co se píše na… internetu. Nebo aspoň nevěřit tiskovým mluvčím, kteří evidentně ani neví, o čem mluv(č)í…
No já jsem se podíval na Mapy abych si to ověřil a říkají pravdu.
https://mapy.com/cs/zakladni?pid=44145530&newest=1&yaw=2.757&fov=1.111&pitch=-0.010&x=15.0405305&y=50.1841772&z=17&ovl=8
To je fotka staré lávky.
Aha, tak to jsem nevěděl.
Jakože se cyklista a autobus na most nevejdou, neba jaká je pointa vašich myšlenek?