S „chytrostí“ nymburských radních by se to klidně mohlo stát.
micat1
11 hodin
Nymburk by potřeboval most na západním okraji spojující Drahelickou a Pražskou ulici, kam by se převedla tranzitní a ideálně i větší část vnitroměstské dopravy. Ta hlavní silnice rozdělující náměstí je hrozná. Pak by mohl současný historický most zůstat třeba jen pro cyklisty a autobusy, případně i místní obyvatele a náměstí by zase mohlo vypadat jako v civilizaci. To vidím jako jediné správné řešení, protože most je opravdu velmi úzký a všichni se tam nevejdou.
Petr
13 hodin
Délka mostu je 118 metrů, fakt „katastrofální“ zdržení. Auto může předjíždět jako všude. Vyhnou-li se 2 auta, předjedete i cyklistu.
Alternativní napojení na lávku je podle mapy dost nešikovné, pokud jede cyklista po Kolínské. A četl jsem správně „sesednout“? Blázni…
V Kralupech jsem rychleji most přejel, lepší než se vzájemně ohrožovat s chodci na úzké lávce. Rychlostí 50 tam zpravidla nejedou ani náhodou.
Zjevná šikana není pravidlo.
Chybně umístěná značka není pravidlo.
Pravidelně píšu na samosprávy, občas chyby opraví. Někdy i obratem.
Např.: špatně označené stezky, nelogické pokyny, chybně umístěný zákaz nebo typ zákazu.
Dělají to lidi, mnohdy úplně bez zkušeností.
Bezpečnější to bylo vždy po mostě, pro všechny zúčastněné.
Na silničním kole nejezdím po chodníku, značka je zjevný omyl nějakého úředníka. Neodpovídá faktickému stavu na místě.
Miroslav
13 hodin
Platí obecné užívání jakékoliv komunikace a na mostě je vedena silnice druhé třídy. Teď tam cyklisté mohou, což je i v souladu se zákonem. A po rekonstrukci a rozšíření vozovky tam cyklisté smět nebudou moci. To nejenže postrádá logiku,ale vyloučení cyklistů z provozu by bylo protizákonné. Na mostě je stejně snížená rychlost, tak nevím v čem je problém. Nelze stále jen preferovat motorová vozidla před ostatními účastníky silničního provozu. Hovgh.
Aha, takže problémem není ten obrovský počet aut, problémem jsem ta pomalá nespalovací kola. Přitom by to mohlo být tak krásné město, kdyby se někdo trochu zamyslel.
No když jsem po té lávce jel naposledy (vloni), tak podle dopravního značení to byla smíšená stezka pro chodce a cyklisty… Takže nevím, proč ten mluvka Holek říkal něco o sesedání… Buď na té lávce ani nikdy nebyl a neví o čem mluvčí, nebo tím myslel přecházení té Kolínské, aby se cyklisté po ní jedoucí k té lávce vůbec dostali?
percula
14 hodin
Zarazilo mne to „sesednout z kola“, to ta lá vka nemá odděleny pruh pro cyklisty a bude se po ni muset s kolem pěšky? Chápu to správně? Vždyd ji stavěli nedávno.
Stavěli ji nedávno. Ale jako vše u nás to stavěli jak kdyby se psal rok 1987.
Mirek
14 hodin
Když oni ti cyklisté ale vůbec nejsou největším problémem dopravy v Nymburce ( primárně skrz náměstí ). To, co vytváří 99% kolon ve městě jsou chodci na přechodech!!!
Tak o tom se ani nebudeme bavit. Dopravní situaci v centru Nymburka vyřeší jedině 100% odklon tranzitní dopravy. Čili most přes Labe v místní části v Drahelice. Ale na ten nejsou v dohledné době finance. 🙁
Mínusujte si, jak chcete……….ale nejmarginálnějším „špuntem“ ( opomenu-li neustále se zvyšující intenzitu dopravy jako takové ) jsou v centru Nymburka přechody pro chodce. Hlavně ten „světelný“ pod OD Eliška. Cyklista na mostě průjezd pouze zpomalí.
Jestli nejsou peníze na druhý most, nezbývá, než ve městě utlumit ten nejméně efektivní dopravní prostředek.
M 474 003
15 hodin
Inspiraci našli v Kralupech, tam je tenhle Kocourkov už několik let. Přitom kolo nemůže na mostě ve špičce překážet, jede stejně pomalu jako auta. Kolo s nákladním vozíčkem nemůže na lávce potkat jiné kolo s vozíčkem, jinak se musí vyhnout mezi chodce.
Ta lávka je pro pěší. A auta přes ten most jezdí zpravidla prakticky stejnou rychlostí jako cyklisté, takže k předjíždění s 1,5 m odstupem tam moc často nedochází.
Ta lávka v Kralupech by mi ani tak moc nevadila, ale problém je zase jak se dostat na ní. Přejet tu hlavní, která vede na most, je poněkud problém. Nebo je tam cesta už částečně pod mostem, ale tam se musí sesedat… To podle mě ale pro nějaké častější pohyby cyklistů je krajně nevhodně řešení, také se moc nedodržuje. Je to stejně hloupé, jak kdyby po řidičích aut někdo chtěl, aby na chvíli vystoupili a kousek to své auto tlačili…
TnM
15 hodin
Nymburska ODS si muze podat ruce s Prostejovskym ANO. Dva odstiny teze barvy.
To není moc překvapivé, v Praze si ODSÁNO taky rozumí.
Ondra
17 hodin
Ok lávka je hned vedle. Kdybych tedy měl v plánu cyklisty na mostě zakázat, snažil bych se nejdřív:
– udělat lávku s oddělenou cyklostezkou od chodců
– vyřešit i předpolí lávky, maximálně pořešit cyklotrasy a návaznosti do okolí, tak aby jízda na kole byla co nejvíc přímá a pohodlná, oddělená od chodců a aut.
Když se nabídne maximálně pohodlná a rychlá alternativa, nebudu muset ani cyklisty zakazovat, budou po lávce chtít sami jezdit. Nazval bych to Amsterdam style
Neblázněte, to by dávalo smysl, to se u nás nedělá.
Ondra
18 hodin
Hmm, takže cyklisté kteří tamtudy potřebují jet z bodu A do bodu B si mají celkově zajet 1,2 Km aby náhodou neomezili řidiče aut. Tohle není dobrý přístup
Je hned vedle, ale záleží odkud pojedou. Pokud přijedou po té hlavní ve směru ze Zálabí do centra, budou se z ní muset dostat doleva na lávku. Buď přímo, což je v hustém provozu rizikovej manévr a může auta zdržovat, nebo slezou a převedou přes přechod, což znamená zastavovat auta. Aby to nakonec ty auta nezdržovalo víc, než průjezd pár rychlých cyklistů přes most. Na kterém je stejně čtyřicítka a malou šířkou a umístěním těsně u hlavního náměstí by si zasloužil spíš třicítku. Předpokládám, že ti pomalejší pojedou na kolech radši přes lávku sami od sebe i bez zákazu. (pokud… Číst vice »
K tomu číslu 3 jste se dobral jak, když železňák počítáte samostatně?
Zrovna Nymburk je město, kde se kolo používá opravdu jako dopravní prostředek, ne jen jako tělocvičné nářadí. Tak ty cyklisty vosolíme, vždyť jen překážeji.
JiP
18 hodin
Fascinuje me jak zde hystericky vyjadruji mnozi, kteri neznaji lokalni situaci. Hned vedle mostu je luxusni nova lavka pro cyklisty. Stavajici kamenny most je jedina spojnice brehu v nymburce pro auta, je velmi uzky a cykliste se tam fakt pletou. A to rikam jako vasnivy cyklista! Tam opravdu cykliste nemaji co delat.
Díky, šéfe, přesně do černého. Ten most byl historicky neštěstí, strašně úzké. Cyklisti nechť opravdu využívají novou infrastrukturu pro ně určenou a neomezují zbytečně ostatní a neohrožují sebe. Nepochopitelné, ten „vděk“ za investice pro ně.
Pokud by ta lávka poskytovala kvalitní napojení, tak to cyklisti rádi budou používat. To je jako sousedovi co mě obtěžuje cirkulárkou koupit ruční pilu a pak se divit, že ji nechce používat.
Podle vyjádření města mají ovšem cyklisté na té lávce sesednout z kola a lávku přejít pěšky. To nezní zas až tak luxusně.
Nemluvě o tom, že cyklista jedoucí třeba po Kolínské do centra, bude muset odbočovat vlevo, dávat přednost protijedoucím autům, pak nějak mezi chodci po lávce, a pak zpátky na druhé straně znovu se nějak přes odobočení vlevo (nejspíš přes Tyršovou a náměstí) dostat zpátky na svou trasu.
Jasně že to jde. Všechno jde. Ale ani rychlé, ani luxusní ani komfortní to není.
Máme luxusní lávku pro cyklisty, po které smí cyklista kolo vést. I když cyklista vedoucí kolo je vlastně chodec. Tak máme luxusní lávku pro cyklisty nebo ne?
Napojení na tu lávku z Kolínské je dost otřesné…
Luxusní možná, pokud máte rádi zajížďky a chůzi.
Miloslav
18 hodin
Desatero autistů:
1.V autíčko posvátné věřiti budeš
2. Nevyjedeš s gumokolem nadarmo
3. Pomni, abys den sváteční světil péčí o své autíčko.
4.Cti otce svého i matku, ale nadevše miluj božské autí, jenž tě živí, porodilo, zahřívá, léčí, kvůli autíčkám dýcháš, rostou stromy, žijou zvířátka a díky blahodárnému vlivu autíček roste v okolí silnic to nejlepší obilí, které nasává co2 z výfučku atd atd.
Dobře tak ad2: Nebudeš nechavat auto v garáži nadarmo. tedy nikdy cestovati jiným dopravním prostředkem kromě auta. Zvláště odpornými sockošotoprostředky, jako tramvaj, vlak či kolo. Hasici a zachranky taky jezdí jen po silnici takže to je dogma.
Docela dobrý systém pro smíšené stezky je pěšky vlevo, na kole vpravo. Jasně, dostatečná šířka pro danej počet lidí je základ, ale tohle docela výrazně usnadňuje soužití.
To se dá dělat při určité šířce, vždycky se vedle sebe musí vejít chodec zpět + kolo tam + kolo zpět + chodec tam (včetně toho že chodec je s kočárkem, cyklista v vozíkem).
Na užších smíšených stezkách je lepší když chodci i cyklisté jdou po své pravé straně. Pokud zrovna nemůžu předjet, zpomaluju na rychlost chodce předemnou, ale žádný divoký zastavování či uhýbání.
218
18 hodin
Na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě lásko míti,
na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě míti.
TnM
19 hodin
Definice maloměšťáctví. V Nymburce tvrdí, že maj problém s dopravou, tak radši i ty lidi co jezdí na kole naženou do aut.
Přitom jich asi nebude málo – Nymburk je ideálně tvarovaný pro cyklodopravu. Kdyby jich bylo málo, tak si na ně petrolheadi nebudou stěžovat.
Jenže v článku píšou, že tu lávku můžou využít jenom po sesednutí z kola. A to už je sakra rozdíl. Jízda na kole tak dejure nebude povolená přes žadný most, jenom chůze s kolem
Tak tu původní strhli proto, že byla stejné konstrukce jako ta, co spadla v Troji. Ale nakonec ta demolice nešla tak snadno, tenhle exemplář držel nějak víc…
Ano, takhle se ty problémy tvoří. Dříve bylo dle místních běžné jezdit z Lysé nad Labem k jezeru Ostrá na kole. Jenže aut přibylo (zřejmě spolu s „potřebou“ jezdit pro vše čím dále tím dále), a tak i koupat se už jezdí místní auty. Některým kruhům to tak zjevně vyhovuje, lidé si pak stěžují na drahé pohonné hmoty, za jejichž dostupnost by obětovali cokoli. Podobně jsou na tom chodci u České Třebové, kteří by chtěli z Rybníku k Semanínu. Dříve byl v podjezdu chodník, pak kvůli kamionům snížili vozovku, aby se vešly dva vedle sebe (strop je klenutý), ale už… Číst vice »
Usednutim do auta vyznam cloveka nasobne naroste.. Tohle uvazovani z hloubi minulyho stoleti je bohuzel zaklad pristupu k pravidlum a infrastrukture prakticky vsude ve statni sprave i samosprave. A to i v mistech povazovanych v ramci CR za mesta s vysokym podilem cyklodopravy a rozvinutou. Infrastrukturou. Evropa 21. stoleti je uplne jinde, ale kam s tim na cesky konzervy a alibisty.
No, Evropa pořád dost jede na autech, respektive sice tvoří nějaké alternativy (třeba pro kola a pěší), ale spíše jako doplněk – tak, aby využívání aut nekleslo. Také jen omezeně reaktivuje koleje k témuž účelu. Není zájmem korporací snižovat spotřebu, naopak. Bohužel.
Mezi mesty je to trochu jinak, ono to posileni zeleznic nejde hned. Viz rozkopane Nemecko. Ve mestech je to ale jinak, tam opravdu ta auta leckde ubyvaji, kdyz mesto tvori realne alternativy.
Je to jediný most ve městě a ještě na průtahu městem. To auto nemá kudy jinudy jet. Ta lávka je hned vedle mostu, cca 100 m. Zkuste si někdy zajet autem do NB, je to fakt tímhle směrem o nervy. Ten most je už sám o sobě dost úzký a vy jedete šnečím tempem v koloně za cyklistou a ještě máte strach, že vám spadne pod kola. Taky nejsem zastáncem upřednostňováni aut, ale tady zrovna to má jednoduché řešení.
Jen běda, když některé město zavede jednosměrku, či omezí auta jinak, to je hned ryku od autíčkářů, jakoby došlo k omezení základního lidského práva. U nás ve městě se opravovala křižovatka, došlo tedy na objízdné trasy a dočasně se některé ulice staly jednosměrné, to bylo ryku, že si řidiči musí 50 – 100 metrů zajet, proč raději nezakáží parkovat na ulici, a to bylo jen dočasně.
Já bych zavedl na ten most vjezd jen pro SUV s největším objemem motoru. (ironie)
S „chytrostí“ nymburských radních by se to klidně mohlo stát.
Nymburk by potřeboval most na západním okraji spojující Drahelickou a Pražskou ulici, kam by se převedla tranzitní a ideálně i větší část vnitroměstské dopravy. Ta hlavní silnice rozdělující náměstí je hrozná. Pak by mohl současný historický most zůstat třeba jen pro cyklisty a autobusy, případně i místní obyvatele a náměstí by zase mohlo vypadat jako v civilizaci. To vidím jako jediné správné řešení, protože most je opravdu velmi úzký a všichni se tam nevejdou.
Délka mostu je 118 metrů, fakt „katastrofální“ zdržení. Auto může předjíždět jako všude. Vyhnou-li se 2 auta, předjedete i cyklistu.
Alternativní napojení na lávku je podle mapy dost nešikovné, pokud jede cyklista po Kolínské. A četl jsem správně „sesednout“? Blázni…
V Kralupech jsem rychleji most přejel, lepší než se vzájemně ohrožovat s chodci na úzké lávce. Rychlostí 50 tam zpravidla nejedou ani náhodou.
A v Nymburce je navíc na mostě je pouze 40, ne?
A proto cyklisty nema nikdo rad. Nez aby respektovali pravidla, delaji si co chteji.
A přesně z toho důvodu nemá nikdo rád řidiče.
Které řidiče? Cyklista je taky řidič.
Zjevná šikana není pravidlo.
Chybně umístěná značka není pravidlo.
Pravidelně píšu na samosprávy, občas chyby opraví. Někdy i obratem.
Např.: špatně označené stezky, nelogické pokyny, chybně umístěný zákaz nebo typ zákazu.
Dělají to lidi, mnohdy úplně bez zkušeností.
V Kralupech je na mostě z obou stran zákaz vjezdu cyklistů a souběžná lávka je dostatečně široká pro chodce i pro cyklisty
Bezpečnější to bylo vždy po mostě, pro všechny zúčastněné.
Na silničním kole nejezdím po chodníku, značka je zjevný omyl nějakého úředníka. Neodpovídá faktickému stavu na místě.
Platí obecné užívání jakékoliv komunikace a na mostě je vedena silnice druhé třídy. Teď tam cyklisté mohou, což je i v souladu se zákonem. A po rekonstrukci a rozšíření vozovky tam cyklisté smět nebudou moci. To nejenže postrádá logiku,ale vyloučení cyklistů z provozu by bylo protizákonné. Na mostě je stejně snížená rychlost, tak nevím v čem je problém. Nelze stále jen preferovat motorová vozidla před ostatními účastníky silničního provozu. Hovgh.
Nic nezákoného místní úprava,
Aha, takže problémem není ten obrovský počet aut, problémem jsem ta pomalá nespalovací kola. Přitom by to mohlo být tak krásné město, kdyby se někdo trochu zamyslel.
Cykliste maji vedle lavku pro pesi. Kde je problem?
Řidiči mají taky vedle lávku pro pěší. Tak co takhle zavřít ten most pro auta a pustit tam jen cyklisty?
V tom, že je pro pěší?
No když jsem po té lávce jel naposledy (vloni), tak podle dopravního značení to byla smíšená stezka pro chodce a cyklisty… Takže nevím, proč ten mluvka Holek říkal něco o sesedání… Buď na té lávce ani nikdy nebyl a neví o čem mluvčí, nebo tím myslel přecházení té Kolínské, aby se cyklisté po ní jedoucí k té lávce vůbec dostali?
Zarazilo mne to „sesednout z kola“, to ta lá vka nemá odděleny pruh pro cyklisty a bude se po ni muset s kolem pěšky? Chápu to správně? Vždyd ji stavěli nedávno.
Stavěli ji nedávno. Ale jako vše u nás to stavěli jak kdyby se psal rok 1987.
Když oni ti cyklisté ale vůbec nejsou největším problémem dopravy v Nymburce ( primárně skrz náměstí ). To, co vytváří 99% kolon ve městě jsou chodci na přechodech!!!
To, co vytváří kolony, jsou počty aut… Platí obecně, v Nymburce i jinde.
Tak o tom se ani nebudeme bavit. Dopravní situaci v centru Nymburka vyřeší jedině 100% odklon tranzitní dopravy. Čili most přes Labe v místní části v Drahelice. Ale na ten nejsou v dohledné době finance. 🙁
Mínusujte si, jak chcete……….ale nejmarginálnějším „špuntem“ ( opomenu-li neustále se zvyšující intenzitu dopravy jako takové ) jsou v centru Nymburka přechody pro chodce. Hlavně ten „světelný“ pod OD Eliška. Cyklista na mostě průjezd pouze zpomalí.
Jestli nejsou peníze na druhý most, nezbývá, než ve městě utlumit ten nejméně efektivní dopravní prostředek.
Inspiraci našli v Kralupech, tam je tenhle Kocourkov už několik let. Přitom kolo nemůže na mostě ve špičce překážet, jede stejně pomalu jako auta. Kolo s nákladním vozíčkem nemůže na lávce potkat jiné kolo s vozíčkem, jinak se musí vyhnout mezi chodce.
Auta tam skutečně nejedou o moc rychleji. A ta alternativní lávka je dost slalom mezi chodci.
Jiste ze kolo prekazi, kdyz se podle nejnovejsi vyhlasky ma objizdet ve vzdalenosti 1,5 metru. Cykliste maji vedle lavku, tak at vyuzivaji tu.
Ta lávka je pro pěší. A auta přes ten most jezdí zpravidla prakticky stejnou rychlostí jako cyklisté, takže k předjíždění s 1,5 m odstupem tam moc často nedochází.
Tak za prvé to není vyhláška, ale Zákon o provozu na pozemních komunikacích, a za druhé: kolik řidičů (asi původně od slova řídit) se tím řídí?
Nepřekáží. V předjetí nebo v rychlejší jízdě vám v 95% procentech překáží vždy jiné auto.
Kolony taky tvoří auta.
Ta lávka v Kralupech by mi ani tak moc nevadila, ale problém je zase jak se dostat na ní. Přejet tu hlavní, která vede na most, je poněkud problém. Nebo je tam cesta už částečně pod mostem, ale tam se musí sesedat… To podle mě ale pro nějaké častější pohyby cyklistů je krajně nevhodně řešení, také se moc nedodržuje. Je to stejně hloupé, jak kdyby po řidičích aut někdo chtěl, aby na chvíli vystoupili a kousek to své auto tlačili…
Nymburska ODS si muze podat ruce s Prostejovskym ANO. Dva odstiny teze barvy.
To není moc překvapivé, v Praze si ODSÁNO taky rozumí.
Ok lávka je hned vedle. Kdybych tedy měl v plánu cyklisty na mostě zakázat, snažil bych se nejdřív:
– udělat lávku s oddělenou cyklostezkou od chodců
– vyřešit i předpolí lávky, maximálně pořešit cyklotrasy a návaznosti do okolí, tak aby jízda na kole byla co nejvíc přímá a pohodlná, oddělená od chodců a aut.
Když se nabídne maximálně pohodlná a rychlá alternativa, nebudu muset ani cyklisty zakazovat, budou po lávce chtít sami jezdit. Nazval bych to Amsterdam style
Neblázněte, to by dávalo smysl, to se u nás nedělá.
Hmm, takže cyklisté kteří tamtudy potřebují jet z bodu A do bodu B si mají celkově zajet 1,2 Km aby náhodou neomezili řidiče aut. Tohle není dobrý přístup
https://mapy.com/s/memaretugu
Asi jen 50 metrů. Lávky jsou ve městě celkem 3 a jeden železniční most.
Aha ona je hned vedle, ok
Je hned vedle, ale záleží odkud pojedou. Pokud přijedou po té hlavní ve směru ze Zálabí do centra, budou se z ní muset dostat doleva na lávku. Buď přímo, což je v hustém provozu rizikovej manévr a může auta zdržovat, nebo slezou a převedou přes přechod, což znamená zastavovat auta. Aby to nakonec ty auta nezdržovalo víc, než průjezd pár rychlých cyklistů přes most. Na kterém je stejně čtyřicítka a malou šířkou a umístěním těsně u hlavního náměstí by si zasloužil spíš třicítku. Předpokládám, že ti pomalejší pojedou na kolech radši přes lávku sami od sebe i bez zákazu. (pokud… Číst vice »
K tomu číslu 3 jste se dobral jak, když železňák počítáte samostatně?
Zrovna Nymburk je město, kde se kolo používá opravdu jako dopravní prostředek, ne jen jako tělocvičné nářadí. Tak ty cyklisty vosolíme, vždyť jen překážeji.
Fascinuje me jak zde hystericky vyjadruji mnozi, kteri neznaji lokalni situaci. Hned vedle mostu je luxusni nova lavka pro cyklisty. Stavajici kamenny most je jedina spojnice brehu v nymburce pro auta, je velmi uzky a cykliste se tam fakt pletou. A to rikam jako vasnivy cyklista! Tam opravdu cykliste nemaji co delat.
Díky, šéfe, přesně do černého. Ten most byl historicky neštěstí, strašně úzké. Cyklisti nechť opravdu využívají novou infrastrukturu pro ně určenou a neomezují zbytečně ostatní a neohrožují sebe. Nepochopitelné, ten „vděk“ za investice pro ně.
Pokud by ta lávka poskytovala kvalitní napojení, tak to cyklisti rádi budou používat. To je jako sousedovi co mě obtěžuje cirkulárkou koupit ruční pilu a pak se divit, že ji nechce používat.
Taková infrastruktura neexistuje. Po žádném ze tří překlenutí řeky cyklista smět nebude. Leda že se promění na chodce.
Podle vyjádření města mají ovšem cyklisté na té lávce sesednout z kola a lávku přejít pěšky. To nezní zas až tak luxusně.
Nemluvě o tom, že cyklista jedoucí třeba po Kolínské do centra, bude muset odbočovat vlevo, dávat přednost protijedoucím autům, pak nějak mezi chodci po lávce, a pak zpátky na druhé straně znovu se nějak přes odobočení vlevo (nejspíš přes Tyršovou a náměstí) dostat zpátky na svou trasu.
Jasně že to jde. Všechno jde. Ale ani rychlé, ani luxusní ani komfortní to není.
Ani bezpečné.
Máme luxusní lávku pro cyklisty, po které smí cyklista kolo vést. I když cyklista vedoucí kolo je vlastně chodec. Tak máme luxusní lávku pro cyklisty nebo ne?
Napojení na tu lávku z Kolínské je dost otřesné…
Luxusní možná, pokud máte rádi zajížďky a chůzi.
Desatero autistů:
1.V autíčko posvátné věřiti budeš
2. Nevyjedeš s gumokolem nadarmo
3. Pomni, abys den sváteční světil péčí o své autíčko.
4.Cti otce svého i matku, ale nadevše miluj božské autí, jenž tě živí, porodilo, zahřívá, léčí, kvůli autíčkám dýcháš, rostou stromy, žijou zvířátka a díky blahodárnému vlivu autíček roste v okolí silnic to nejlepší obilí, které nasává co2 z výfučku atd atd.
Změňte medikaci, nebo i psychiatra
Bod 2 trochu nesedí. Kdyby jezdili jen, když musejí (nemají alternativu), možná by se v pohodě vešli na most i s chodci a koly, jako původně.
Dobře tak ad2: Nebudeš nechavat auto v garáži nadarmo. tedy nikdy cestovati jiným dopravním prostředkem kromě auta. Zvláště odpornými sockošotoprostředky, jako tramvaj, vlak či kolo. Hasici a zachranky taky jezdí jen po silnici takže to je dogma.
Nikdy jste nepotkal auto s bicykly na nosiči?
To kolo v tomto případě asi nebude sloužit k dopravě z bodu A do bodu B.
Ten problém je právě, že většina cesta autem je nadarmo.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom absurdný.
Co spíš zakázat přejezd mostu pro auta? Alespoň by klesl provoz ve městě a jeli by okolo
Asi těžko, je to jediný most ve městě pro auta.
Nejbližší další (4 km) je na obchvatu, což je např. pro MHD dost nanic. Nemluvě o tom, že pekárna je na opačném břehu než náměstí.
MHD má v civilizovaných zemích přednost a v podobných případech výjimky. Takže autobusy na mostě – proč ne?
Tak by to bylo jako v Praze Dvorecký most… Ten bude právě pro MHD, pěší, cyklisty a IZS. 🙂
Zakázat auta na silničním mostě.
Co vlaky na železničním mostě?
Auta jsou jediní uživatele silnic?
Mosty, ktere driv byly pro auta a dnes uz ne, nic noveho pod sluncem. Naopak beznej vyvoj. U nas treba Karluv most v Praze.
Po lávce ano ale to sesednuti z kola laskavě ani nevyslovovat, není k tomu důvod a je to nesmysl všude
Sesednutí bylo přikázáno na staré úzké lávce. Ta nová má 5 m a je na ní značená stezka pro pěší a cyklisty. Pan mluvčí by si to měl dostudovat 🙂
A co chodci, mají kolům uhýbat podobně, jako kola uhýbají autům? Nebo zakážete chůzi, aby všichni mohli/museli jezdit, byť na kole?
Docela dobrý systém pro smíšené stezky je pěšky vlevo, na kole vpravo. Jasně, dostatečná šířka pro danej počet lidí je základ, ale tohle docela výrazně usnadňuje soužití.
To se dá dělat při určité šířce, vždycky se vedle sebe musí vejít chodec zpět + kolo tam + kolo zpět + chodec tam (včetně toho že chodec je s kočárkem, cyklista v vozíkem).
Na užších smíšených stezkách je lepší když chodci i cyklisté jdou po své pravé straně. Pokud zrovna nemůžu předjet, zpomaluju na rychlost chodce předemnou, ale žádný divoký zastavování či uhýbání.
Na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě lásko míti,
na kole Polabanka Polabím se řítí,
Polabané křičí: chci tě míti.
Definice maloměšťáctví. V Nymburce tvrdí, že maj problém s dopravou, tak radši i ty lidi co jezdí na kole naženou do aut.
Přitom jich asi nebude málo – Nymburk je ideálně tvarovaný pro cyklodopravu. Kdyby jich bylo málo, tak si na ně petrolheadi nebudou stěžovat.
Ta lávka je doslova vedle. Jestli tohle někoho odradí od jízdy na kole, tak stejně asi moc jezdit nechce.
Jenže v článku píšou, že tu lávku můžou využít jenom po sesednutí z kola. A to už je sakra rozdíl. Jízda na kole tak dejure nebude povolená přes žadný most, jenom chůze s kolem
Dezinformace: https://mapy.com/s/harebubedu
Je tam značka stezka pro chodce a cyklisty, žádnou další nevidím.
Redakce by mohla článek doplnit.
Ovšem na druhé straně je (nebo alespoň bylo) Cyklisto, sesedni z kola: https://mapy.com/s/raroheluda
To je starší fotka se starší lávkou – je i na těch fotkách vidět že ta odkázaná nahoře má jinou architekturu.
Tak tu původní strhli proto, že byla stejné konstrukce jako ta, co spadla v Troji. Ale nakonec ta demolice nešla tak snadno, tenhle exemplář držel nějak víc…
To je ale stara lavka, mezitim nahrazena novou, uz bez prikazu k sesedani
Pokud se od letoška nic nezměnilo, lávka je legálně průjezdná na kole.
Ano, takhle se ty problémy tvoří. Dříve bylo dle místních běžné jezdit z Lysé nad Labem k jezeru Ostrá na kole. Jenže aut přibylo (zřejmě spolu s „potřebou“ jezdit pro vše čím dále tím dále), a tak i koupat se už jezdí místní auty. Některým kruhům to tak zjevně vyhovuje, lidé si pak stěžují na drahé pohonné hmoty, za jejichž dostupnost by obětovali cokoli. Podobně jsou na tom chodci u České Třebové, kteří by chtěli z Rybníku k Semanínu. Dříve byl v podjezdu chodník, pak kvůli kamionům snížili vozovku, aby se vešly dva vedle sebe (strop je klenutý), ale už… Číst vice »
Drahé pohonné hmoty? Tak to mě fakt pobavilo. V roce 1989 stál litr benzínu 8 Kčs při platech kolem 3000 Kčs. Hrubého.
Nejsem tamní, ale fascinuje mě to řazení priorit a totální autologika u koho nezdržování hodnotu má a u koho ne.
… cyklista nebude zdržovat…
… může jet jinam, sesednou a přejít po lávce…
Usednutim do auta vyznam cloveka nasobne naroste.. Tohle uvazovani z hloubi minulyho stoleti je bohuzel zaklad pristupu k pravidlum a infrastrukture prakticky vsude ve statni sprave i samosprave. A to i v mistech povazovanych v ramci CR za mesta s vysokym podilem cyklodopravy a rozvinutou. Infrastrukturou. Evropa 21. stoleti je uplne jinde, ale kam s tim na cesky konzervy a alibisty.
No, Evropa pořád dost jede na autech, respektive sice tvoří nějaké alternativy (třeba pro kola a pěší), ale spíše jako doplněk – tak, aby využívání aut nekleslo. Také jen omezeně reaktivuje koleje k témuž účelu. Není zájmem korporací snižovat spotřebu, naopak. Bohužel.
Mezi mesty je to trochu jinak, ono to posileni zeleznic nejde hned. Viz rozkopane Nemecko. Ve mestech je to ale jinak, tam opravdu ta auta leckde ubyvaji, kdyz mesto tvori realne alternativy.
Je to jediný most ve městě a ještě na průtahu městem. To auto nemá kudy jinudy jet. Ta lávka je hned vedle mostu, cca 100 m. Zkuste si někdy zajet autem do NB, je to fakt tímhle směrem o nervy. Ten most je už sám o sobě dost úzký a vy jedete šnečím tempem v koloně za cyklistou a ještě máte strach, že vám spadne pod kola. Taky nejsem zastáncem upřednostňováni aut, ale tady zrovna to má jednoduché řešení.
Někdo prostě dělá senzaci tam, kde není: Cyklistům postavili novou lávku 50 metrů od mostu.
Z některých příspěvků čiší závist, nenávist a touha po pomstě.
závist vůči čemu?
Jen běda, když některé město zavede jednosměrku, či omezí auta jinak, to je hned ryku od autíčkářů, jakoby došlo k omezení základního lidského práva. U nás ve městě se opravovala křižovatka, došlo tedy na objízdné trasy a dočasně se některé ulice staly jednosměrné, to bylo ryku, že si řidiči musí 50 – 100 metrů zajet, proč raději nezakáží parkovat na ulici, a to bylo jen dočasně.
Průtah to už není už existuje obchvat.
To je hezké, ale jstli říkají, že má cyklista kolo vést, tak je to solidní buzerace pro cyklistu. Kdyby mohl (legálně) jet, tak neřeknu ani slovo.
Po té lávce se dokonce dá jezdit, není třeba sesedat.
No zpráva tvrdí něco jiného, tu lávku osobně neznám.
Nesmíte věřit všemu, co se píše na… internetu. Nebo aspoň nevěřit tiskovým mluvčím, kteří evidentně ani neví, o čem mluv(č)í…
Jakože se cyklista a autobus na most nevejdou, neba jaká je pointa vašich myšlenek?