Dopravci Železnice

Čtyři z deseti cestujících jedou vlakem se slevou. České dráhy zpomalily růst

Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy
Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy

České dráhy přepravily za prvních devět měsíců letošního roku 133,6 milionu cestujících, o 2 procenta více než za stejné období před rokem. Oproti první polovině roku růst zpomalil.

Data o počtu cestujících dnes zveřejnil na svém twitterovém účtu předseda představenstva Českých drah Miroslav Kupec.

Ještě za první pololetí vykázaly České dráhy růst o necelá tři procenta. V samotném třetím čtvrtletí počet cestujících prakticky stagnoval na 44 milionech. Pokles zachránilo zavedení státních slev, které přilákaly do vlaků více cestujících.

I díky nim došlo v září k 2% meziročnímu nárůstu. Aktuálně státní slevy využívá až 40 % zákazníků,“ řekl Kupec. V samotném září počet cestujících stoupl meziročně o dvě procenta. „Na komplexní hodnocení dopadu zavedení nových slev je nicméně ještě brzy, protože teprve v říjnu se plně projeví zahájení akademického roku a cestování vysokoškoláků,“ říká náměstek generálního ředitele pro obchod a člen představenstva ČD Michal Štěpán.

RegioJet jako druhý největší osobní dopravce na české železnici za prvních devět měsíců hlásí nárůst o čtvrtinu. Celkem RegioJet za tři čtvrtletí přepravil 4,3 miliónu cestujících, což je o 860 tisíc pasažérů více, než ve stejném období loňského roku. Podle mluvčího Aleše Ondrůje roste hlavně spojení Praha – Brno – Vídeň / Bratislava. „RegioJet se na trase Praha – Brno – Bratislava / Vídeň postupně stává klíčovým dopravcem a tato trase se poptávkou začíná blížit trase Praha – Ostravsko – (Košice), kde je dneska RegioJet vedoucím dopravcem,“ řekl Ondrůj.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
To
Host
To

Tak jedou se slevou… závist je neskutečná čeká vlastnost. My ostatní máme zase slevy na něco jiného. Každý máme na něco slevu a neděláme z toho takový drama.

jal
Host
jal

Hezké je i pozitivní zprávu podat aspoň trochu negativně.
Zajímavé je, že podle ní za nárůst u ČD mohou slevy, kdežto u RJ nová linka. To s RJ nejezdí slevaři?

Pořád s těším i na negativní zprávu o https://ostrava.idnes.cz/ostravske-letiste-hlasi-narust-poctu-cestujicich-fsm-/ostrava-zpravy.aspx?c=A181022_434556_ostrava-zpravy_jog 🙂

Jirka
Host
Jirka

Negativní zpráva určitě bude, protože oslavovat stovky tisíc paražérů, zatímco jiná blízká letiště počítají pasažéry v milionech, to je opravdu hodno jen „odborníkům“ z MS kraje a jim zaprodaným novinářům…

Oolish
Host
Oolish

V poslední době začínám mít dojem, že cestování u ČD je spíš loterie než poklidné cestování. Vozy 2. třídy ve vlacích z Prahy na Ostravu totiž nabízejí větší komfort než 1. třída. 30 i více let staré vozy A a oproti tomu 2. třída s wifi a pod. A chtějí za to příplatky. Hrůza. Nemluvě, že při zaplněnosti těchto vlaků jsou ty jejich 4. až 5. ti vozové soupravy nedostačující. To se to potom chlubí, že mají zaplněné vlaky. Hrůza!!!! Zpamatujte se milé ČD, a nedělejte z lidí hlupáky!!!! Prozatím věrný cestující.

jal
Host
jal

Do provozu se dostávají stále častěji další opravené vozy z poslední koupě Bmz . Co vidím na Ex1, většinou jsou soupravy 5-6 vozové.
Problémy jsou na ONJ s vozy 1.třídy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Aktuálně státní slevy využívá až 40 % zákazníků“
A kolik procent zákazníků využívalo nějaké (= i tehdejší státní) slevy už předtím než začaly platit současné („Babišovy“) slevy státní?

Partneři