Čtyři střety s vlakem na jednom přejezdu za poslední půlrok. Dle SŽ by byla úprava zmařenou investicí
Nehoda na železničním přejezdu v pražské Liboci. Foto: Hasiči SŽ
Železniční přejezd v pražské Liboci střety přitahuje. Městská část volá po rychlém řešení.
Olomouc Pavlovičky Divišova taky stále nic…🙁
Pan radní Hrubeš vůbec neví která bije! Do těchto ulic se (naštěstí) žádná tranzitní doprava v době špiček nepřesouvá. Kdyby byl znovu umožněn jednosměrný průjezd částí ulice U Stanice mezi ulicemi U Kolejí a Libocká, zrušení přejezdu pro auta by žádný dopravní kolaps nezpůsobilo.
Přejezd zrušte, resp. nechte max. pro chodce, a bude po problému. Znám to tam, hned vedle je podjezd a o kus dál přejezd se závorami.
Pro chodce a cyklisty.
Vlevo to bliká, vpravo to bliká. A stejně tam někdo vjede? Buď to chce koukat na cestu a ne do mobilu, nebo použít mozek.
A ještě to zvoní
Napřed musí někdo zemřít,idealne mediálně známý.pak to půjde rychle.
Rychlé na dráze znamená 10-20 let…
Tak bude o jednoho blbce na silnici míň, no a co?
Tolik nehod se tam dřív nestávalo. Jak je to možné?
Nejspise kombinace faktoru waze, neustale pribyvani provozu aut, situace na trhu prace, uber, bolt, kosik, mobil, cigareta.
Těch střetů tam bylo i v histoiri poměrně dost. Akorát se o tom nepsalo.
Databáze nehod vám nedává zapravdu. Podle ní tam od roku 2010 byla nehoda v roce 2015, 2018 a 2019. Ale pak 4 nehody v roce 2024 a teď tedy 2025. A ty národnosti 😯 (Indie, Uzbekistán, Ukrajina asi 3x).
Nerozumím tomu,proč by měla SŽ investovat další prostředky do bezpečnosti přejezdu,když je zde vždy pochybení od užvatelů pozemní komunikace.Bohužel v dnešní době červená na výstražníku,nebo semaforu,nikoho fyzicky nezastaví a to opravdu nikde.Když se osoba-řidič,nevěnuje řízení a věnuje se něčemu jinému(mobil a pod.)tak je to velice smutné,poněvač to nikdo ani nekontroluje,a vinu budeme hledat vždy tam kde zjevně není..
Jedine spravné řešení je urychli modernizaci a zdvojkolejněni té trati. Škoda že se na to ten přejezd nedá použít v rámci snížení obecného ohrožení.
Nebo ten prejezd vyřešit nějakou představbou, bude se tam měnit niveleta trati nebo je to klesáni do podzemního Veleslavina až dál?
Tedy upřímně- jak můžou projektanti u sídliště kvůli dráze vymyslet takové betonové monstrum, které je na fotkách, to nechápu. To odložili rozum, estetiku i svou hrdost dolů do šuplíku? Vždyť je to hnus a obyvatelé=mají pravdu- řešením je zahloubení. Ano, je to drahé, ale copak se nestavělo dříve s citem na estetiku, na svou profesní čest?
Projektant namaluje, co správce požaduje a stát zaplatí. Tak to je. My o ničem nerozhodujeme.
U těch stěn se po stranách zasadí zeleň a téměř nikdo si toho za pár let ani nevšimne.
Když někdo vybuduje zabezpečený objekt s betonovou zdí tak je to větší pěst na oko jak tohle a většinou si toho taky lidí nevšimnou.
Chtějí mít sníženou hlukovou zátěž tak budou mít stěnu. Jinak zahloubení by muselo být hodně masivní, aby se dostali na podobné snížení hluku jako z těch stěn.
Navíc každej třetí barák má dneska místo plotu betonovou zeď.
Kamarád kdysi dělal hradláře na ž.p. Veleslavín a říkal že nejdřív stáhne závory a pak může dát volno vlaku z dejvického nádraží a obráceně. Takže než přijede vlak tak to trvá a když někdo spěchá tak nedojede.
Tak to váš kamarád sloužil na jediném hradle v žst.Všechna ostatní hradla byla na širé trati. 😁
Několikrát jsem četl,že závory jsou doplňkové zařízení, jehož dodatečná montáž k výstražníkům není nic složitého. Pokud tedy SŽ chce… A zde zjevně nechce. Vymlouvat se na modernizovanou dráhu, která je s bídou na papíře, je k smíchu…
To máte ale značně zkreslené představy, ano namontovat výstražníky s břevny sice není nic složitého, ale přejezd se závorami vyžaduje delší předzváněcí dobu, což znamená úpravy a zásah do zabezpečovacího zařízení se vším co z toho vyplývá. Navíc to není zadarmo a pokud se má trať celá předělávat, je to podle mě opravdu zbytečný nesmysl. Navíc pokud řidič neví, k čemu jsou na výstražnících červená světla, tak ať klidně nastane Darwinův přirozený výběr. Nebo ať to řeší pomáhači a chrániči.
Navíc „přidání závor na přejezdu“ jenom ta příprava trvá pokaždé několik let.
Stačilo by kdyby tam nějaký aktivista dal betonovou krychli aby neprojelo auto a bylo by po nehodách
Je to tak, nejjednodušší, nejefektivnější, nejlevnější a nejekologičtější řešení. I kdyby místní měli vypsat sbírku.
V posledních dvou případech se na tomto přejezdu jednalo o řidiče z Uzbekistánu, ta nehoda před tím byl řidič z Ukrajiny.. a obecně mi přijde, že za poslední roky tam měli nehodou hlavně řidiči Boltu/Uberu nebo rozvozy (Rohlík)…
Co tím chcete říct, prosím? Že řidiči rozvážkových služeb různých národností jsou méně lidé?
Obecně týpek v dodávce je už něco samo o sobě nebezpečného. Často to jsou kousky mimo jakýkoliv technický stav a řidiči mimo jakýkoliv stav zdravotní (únava, stres, něco v krvi). Přesto jedou na doraz. Tuhle mne jeden podjizdel ve160 zprava a dosáhl zřejmě limitu šrotu ve kterem seděl nebo svého a udělal na dálnici několik piruet. Naštěstí nikoho netrefil, ale byla to docela horká chvilka pro všechny.
Pokud jste se dal podjet zprava, proč jste nebyl Vy v tom pravém pruhu? Tu povinnost jet tam máte Vy, kdybyste ji dodržel, mohl by Vás předjet zleva.
Ten Váš náklaďák musí mít hodně vysokou světlost, aby Vás někdo mohl podjíždět. Spíš v podobné situaci vznikají ty nejtěžší nehody.
Je-li to pravda, pak je to zvláštní. Pokud není vysvětlením to, že přes přejezd nikdo jiný než tyto skupiny uživatelů nejezdí. A priori bych však z nějaké představy méněcenné rasy uživatelů přejezdu při analýze nevycházel.
Ani ne tak rasa, jako národnost…
Vypadá to, že je nutné přejezd společně s tratí rekonstruovat. No a tak když není bezpečný, musí se urychleně uzavřít, než se zrekonstruuje celá trať. A přání P6 by bylo splněno.
Přesně zrušit! ….
Železnici 😉
Pokud řidič neví jak se na přejezdu má chovat, tak bych přejezd zrušil. Přejezd je pozemek dráhy a dráha jej koupila, aby tam jezdily vlaky.
A co když to pozemek dráhy není? (asi to nebude zdejší případ)
Jinak ta dráha byla nějak zkoulaudována, takže jen tak si přejezd zrušit nemůže.
SŽ možná nemůže, ale radnice může před přejezd namontovat sloupky a tím silnici uzavřít.
Ona ho přeci nezruší, jen ho dočasně uzavře kvůli bezpečnosti. Což požaduje i P6.
I pro Jiřího.
V mém příspěvku šlo o trochu jinou věc. I když je pozemek dráhy tak si na něm nemůže dělat co chce.
S Řešením, že se s přejezdu stane jen přechod pro pěší a cyklisty obecně souhlasím, jen se k tomu musí vyjádřit-souhlasit všichni dotčení úřední šimlové a vlastně to bude taková rekolaudace.
To mi chcete říct, že nejde uzavřít „nebezpečný“ přejezd?
Byla by tam pěkně cyklostezka!
Vysoudili už lidé z těch zpžděných vlaků odškodné po těch řidičích za zmeškané hodiny v zaměstnání, z toho vyplývající škodu majitelům firem, odškodné za zmeškané zakázky atd.? Jestli ne, je nejvyšší čas. A klidně ať to jde na exekuce na poslední majetek těch zločinců.
I kdyby to teoreticky ti cestující vyhráli, tak by se to stejně platilo z povinného ručení…
Pravda, jednotlivec v autě ohrožuje skupiny lidí ve vlaku.
Na řidiči z Uzbekistánu a Ukrajiny si nic nevezmete
A co takhle po vzoru slušných zemí založit policii? Tam, kde už podobnou instituci mají, tato hlídá dodužování pravidel a zločinci, kteří vjiždí kamkoliv na červenou, v krátké cobě přijdou o řidičské oprávnění. Pokud nadále řidí, jdou před soud a v krajním případě i do vězení.
Jako že by to tam hlídali slušní lidé z Brna? 🤮
Jestliže se na nějakém místě stávají opakované nehody, pak je ve slušných zemích standardem, že se udělá analýza na základě dokumentace jednotlivých nehod, sestrojí kolizní diagram a odhalí faktory, které k nehodám přispívají. Tyto faktory mohou být někdy banální a odstranitelné, ale bez poctivé analýzy problému nemusí být snadné je odhalit. U nás se bohužel paušálně řekne, že za vše může řidič a hotovo.
Nehledě k tomu, že hrubé chyby mj. v dopravním značení jsou zde patrné na první pohled. Ty bych si „zločinným řidičům“ opravdu připisovat netroufal.
No a ještě řekněte, že za to řidič nemůže. Svítilo zabezpečení? Ano. Jezdí se na červenou? Nejezdí. Tak kde je hergot problém? A kde jsou ty hrubé chyby dopravního značení? Ono to za tím volantem chce taky trochu přemýšlet a ne jen slepě točit a šlapat na pedály. A to píšu jak řidič.
Přinejmenším absence dopravních značek č. V5 je hrubou chybou – viz technické podmínky TP 133 jakéhosi Ministerstva dopravy České republiky.
Není třeba sestrojovat kolizní program.Faktor způsobující nehody na přejezdech je znám.Je to blbost řidičů kteří si říkají že to prostě přejedou,výstraha nevýstraha.
Toto na začátku říkají všichni. A když se pak udělá reálná analýza problému, bývají výsledkem často překvapeni, neb se často objeví faktor, který není sice na první pohled viditelný, ale vznik nehod může významně usnadnit.
Za projetí červené může řidič vždycky a hotovo.
To je jako byste řekl, že za pád letadla vždycky může pilot a hotovo. Proč ti blbci vyšetřovatelé něco tak podrobně studují. Zažil jsem červené, které byly zakryté dopravní značkou či výstražníky natočené tak, že byla malá svítivost. Po odstranění těchto nedostatků nehodovost zázračně zmizela, přestože řidiči zůstali stejní.
Kolik stojí instalace závor (byť třeba na 5 let, dříve nová trať nebude), a kolik jsou škody jen za těchto zmíněných pět nehod? Nebylo by to už vlastně zaplacené?
Nejde jen o břevna závor, musela by se překopat kabeláž kolem trati, kvůli delš době na aktivaci přejezdu. A to už bude hodně peněz.
Takže to vlastně nejde…
a co tam postavit stary dobry zavory na kliku (docasne 🙂 ) a k nim zamestnat nezamestnane/bezdomovce z P6?
takovej hezkej pilotni projekt ….
Nové závory by byly od Jediného správného výrobce zabezpečovacího zařízení. Stály by tak 50-60 milionů…
Ano, závory jsou drahé a proti nepozorným řidičům k ničemu. Je třeba zasáhnout na straně automobilů.
To snad nemyslíte vážně, na závorách nejsou téměř žádné nehody s auty.
Běžte to vyprávět těm, co jeli Pendolinem a skončili na přejezdu ve Studénce…
Asi jste přehlédl slovo „téměř“. Ano, i na PZS se závorami nehody s auty jsou, ale je jich řádově méně. Naproti tomu PZS bez závor představuje dominantní segment nehodovosti – cca čtvrtina evidenčního stavu, ale polovina mrtvých!
No, očividně víte kulový, protože kompletně nová technologie přejezdu včetně domečku s využitím stávajících přesunutých PCN je s dnešními cenami tak 13-15 mil. Pokud je potřeba změna SW JOPky +2-3mil. A „jediný správný výrobce“ dávno v oboru nefiguruje sám a v našem rajonu si už hodně dlouho u PZS neškrtli.
Škody zaplatí pojišťovny viníků. Zbytečné a nákladné dovybavení zaplatíme my všichni.
I instalace závor je u SŽ na několik let. Vím, o čem mluvím.
Mám za to, že jde o páté střetnutí 3x ČD 2x Arriva.
Zajímavé. Nikdo se zatím nezabývá příčinou toho nárůstu incidentů. Ten přejezd je tam odnepaměti a nikdy se na něm nehody tak často nestávaly. Proč teď ano? Domnívám se, že je třeba upřít pozornost na druh vozidel. Jsou to rozvážky. Lidí i nákupů, jejich řidiči nejsou místní, ani uvážliví. Řídí se navigacemi, které by vás navedly i na soukromou cestu přes zahradu, jen abyste byli v cíli dříve. Tak to vidím já. Protože kdo tou ulicí jel, podruhé nechce. Kočičí hlavy v nejhorší podobě. Kdysi byla byla u toho přejezdu zastávka, asi před 50ti lety ji dráhy zrušily a zůstala pěkná… Číst vice »
Nezměnil se tam třeba typ či směrování výstražníku? Někdy i pár stupňů ve směrování může fatálně ovlivnit (ne)viditelnost výstrahy.
Nesmysl při každé opakují každé údržbě pracovník zjišťuje viditelnost a to jak červených tak případně bílých světel tj 1x měsíčně.
Kéž byste měl pravdu, prošili jsme několik set přejezdů a víme o tom své.
Tak je necháme chcípat, žejo. Jejich vina…
Ano. Pokud někdo respektujete výstražné světlo tak je to jeho vina a může si za komplet všechno sám.
Ještě pár nehod a i ty rozvážkové služby si třeba zřídí nějaké své upozornění kde mají zapojit mozek!
Přesně tak.. chtělo by to hledat příčinu.
já bych začal častějším prověřením řidičů (živnostníků – šedá ekonomika hehe) společnosti rohlík.cz
A co na nich jako budete prověřovat?
Začal bych testy na pozitivní IQ a drogy.
To není problém jedné konkrétní firmy.
Vzhledem k umístění jejich skladu, jsou přejezdy v Liboci ohroženy nadprůměrně často „závodníky“ této společnosti.
Začal bych s analýzou dle standardních nástrojů bezpečné infrastruktury.
Na druhou stanu, je to jedna z cest jak se zbavit toho žlutého moru.
Mor není žlutý, ale šedý. Zopakujte si dějepis. My jsme se o barvě dýmějového moru učili.
LOL…
RegioJet přes Liboc nejezdí.
LOL
Co je to LOL ?
Americké zkratky, co se bohužel vkrádají do češtiny.
A čo vy, hovorítě po amricku? Nie? Správně, jste uvedomělý!
Pomoc je jednoduchá
1. Přejezd pouze pro pěší a cyklo
2. Neblokovat modernizaci tratě
V normální společnosti by se takové místo řešilo už po druhé nehodě za krátkou dobu. Evidentně je to rizikové místo, takže to chce buď uzavřít průjezd aut úplně nebo tam dát kamery a závory. Po modernizaci snad nemusí jít do šrotu a zabezpečení se může použít zas na jiné lokálce. Jenže to by u SŽ museli být hodnoceni za počet nehod a výší škody při nehodě na přejezdu a ne podle délky modrého zábradlí a počtu zrekonstruovaných nádražních budov (které se někdy pár let na to dočkají demolice a to asi zmařená investice není, že?).
… proti hloupému člověku přejezd naprosto nezabezpečíte. Řidič, který přehléne přejezd, jenž optický a akusticky signalizuje blížící se vlak a také 3 dopravní značky před přejezdem ve vzdálenosti 240m, 160m a 80m nemá na silnici co prohledávat ani jako chodec. Přejezd splňuje platné normy… vysoký počet lidí nedodržující pravidla silničního provozu musí řešit jiné instituce, ne Správa železnic.
Byl jste u toho přejezdu někdy? A kolik z těch vámi vyjmenovaných dopravních značek jste tam viděl? Ještě do včerejška by vám na jejich spočítání (z obou stran přejezdu dohromady) stačil jeden prst jedné ruky…
nehody nezpůsobuje přejezd, ale řidiči chybnou jízdou…. To je potvrzené i PČR, která incidenty vyšetřuje , a parametry pro rozhled jsou také v pořádku a za škodu zaplatí řidič nikoliv SŽ, protože není viník. Přendavat závory z místa na místo nejde tak jak si myslíte na to jsou předpisy a normy…Nejdřív bych vám doporučil seznámit se s problematikou než napíšete takovou hloupost
Tímto přístupem se postupně z normální společnosti stává společnost nesamostatných pitomců, kteří hledají, na koho svalit zodpovědnost za svoje pochybení. Co je špatného na přejezdu s dobrými rozhledovými podmínkami a funkční signalizací?
Statistika říká, že jsou 30x nebezpečnější přejezdy pouze se světly. Bezpečnější jsou dokonce pouhé výstražné kříže se STOPkou. Co jako na tom nechápete?
Prostě na nebezpečných místech, o kterých statistiky říkají, že je tam něco špatně, by se mělo řešit, proč se tam děje něco špatně.
Myšlení čechů je fakt neskutečný.
Přejezd je pozemek dráhy, takže zrušit přejezd ať tam vlaky nerušeně jedou.
V normální společnosti se řidič věnuje plně řízení a ne kravinana ten přejezd za to nemůže,může za to ridic
V normální společnosti člověk chybuje. I Vy…
Pokud světelná a zvuková signalizace fungovala, je to problém řidičů – dementů, kteří toto nerespektovali.
Nemyslíš – zaplatíš.
Ano, je to jejich problém a měl by jim být automaticky odebrán řidičák, nicméně pokud je nějaká lokalita riziková, tak je vhodné to riziko omezit. A cestujícím, kteří ve vlaku uvíznou nebo musí jet jinudu, když se to na půl dne uzavře taky nepomůže říct „vždyť svítila ta správná světýlka“ a dělat jakoby nic.
Stojím si za tím, že toto je pro normálně myslícího řidiče dostatečné a není třeba vynakládat další peníze na zabezpečení. Pokud řidič nerozezná červené světlo od bílého, měl by mu být odebrán řidičský průkaz.
Takže doporučujete jen tupě čekat na další nehodu, která je jen otázkou času?
Jediný bezpečný přejezd je žádný přejezd.
Jak jinak ho chcete zabezpečit? Závory? Ne lámou je nechají se v nich tupě uvěznit. Nesmysl s dalším předřazeným vystraznikem? To neproslo ani ve Studénce.
Co vyšší dozor a pokuty od policie? Třeba i kontroly jak jezdí když nebliká bílá.
Ano, ponechat přejezd tak jak je. Světelná a zvuková signalizace je funkční, pro normální lidi je to zcela dostačující zabezpečení
Ale statistika jasně říká, že je na těchto přejezdech 30x více nehod. Tak radši necháte lidi se tam zabíjet?
Nedávno jsem mluvil na přejezdu v Čížové s místním pánem, který bydlí u přejezdu a ten říkal, že dřív tam byli ručně stahované závory a žádné nehody. Teď tam jsou pouze světla a nehody tam jsou každou chvíli.
A teď nově se tam budou znovu závory instalovat. Naštěstí. A co? Zase nehody nebudou/ubydou (30x méně je dost).
Kdybyste toto řekl na bezpečnostní konferenci v zahraničí, kde je poněkud jiná bezpečnostní kultura, tak Vás exkomunikují.
Nikdy se nezastávám řidičů a nepotřebuju je k životu, ale v tomto případě přece každá ta nehoda nemusela být způsobena JEN tím, že tam prostě řidič vjel naschvál na červenou. Vždycky je při nehodě více faktorů.
Přesně tak. A tvrzení, že za nehodu může jen jeden jediný faktor, je projevem primitivní bezpečnostní kultury, bohužel v ČR převládající.
Žádná lokalita není riziková, rizikovou jí udělá až nezodpovědný a riskující řidič.
Ano. Takový zledovatělý chodník není rizikový, rizikovým ho udělá až nezodpovědný a bezohledný chodec, který nepřizpůsobí jízdu stavu vozovky.
Nesmyslné přirovnání.
naopak – to je hezky priklad………..
Přirovnání je zcela smyslné, jen jste ho nepochopil. Vysvětlím. Zledovatělý chodník je v žargonu bezpečnostního auditora „faktor, který může přispět ke vzniku nehody“. V zákoně o pěším provozu je však napsáno, že chodec je povinen přizpůsobit chůzi stavu a povaze chodníku. Tj. pokud spadne a zraní se, je z hlediska práva příčinou porušení tohoto ustanovení („nesprávný způsob chůze“). Z toho vyplývá i odpovědnost za škodu – může za to jen a jen chodec, který nerespektovat předpis (podobně jako řidič na přejezdu). Ale když položíme otázku, „jaký faktor přispěl k nehodě“, pak přijde odpověď v intencích fyzikálních zákonů, „kluzký povrch“. A… Číst vice »
Mícháte jablka s hruškama a dobře to víte.
Jenže přitom ohrožují i kolemjdoucí, lidi ve vlaku atd.
Ten přejezd je bez problémů zrušitelný, respektive převoditelný na přechod pro pěší a cyklisty.
Nicméně opakované nehody na jednom místě téměř vždy napovídají existenci nějakého „přispívajícího faktoru“. Ten je vhodné pomocí analýzy odstranit, čímž se předchází vzniku dalších nehod. Úvaha v humánní společnosti by neměla končit konstatováním, že „vlak má přednost, může za to řidič, auta opravíme, nebožtíky pochováme, zraněné vyléčíme, máme na to odborníky, vždyť o nic nejde“).
Ano, mělo by následovat, že by policisté měli víc sledovat jízdu přes přejezd při aktivní signalizaci než buzerovat kvůli 1km/h navíc
Ano, vlak má přednost, pokud blikají světla červeně a zní zvukové znamení. Není třeba dělat žádné analýzy, důvod je jasný – nerespektování pravidel silničního provozu. Nemůžete každeho dementa vodit za ručičku a umetat mu cestičku.
Děkuji za plodný názor. A směrnici č. 96/2008 ES o nástrojích bezpečné infrastruktury a jejich praktickém využití tedy můžeme zahodit. Jinde uznávají, že opakované nehody na jednom místě mohou signalizovat nějaký skrytý faktor, který k nim přispívá. Ale nám je vše jasné. Na tomto přejezdu jezdí jen dementi, zatímco nulová nehodovost na tisících jiných přejezdů je tím, že tam jezdí inteligenti. A nic s tím nejde dělat…
Ale pořád žijeme v ČR, kde bohužel většinová společnost uvažuje takhle: pokud se jich to netýká, nezajímá je to.
Řešení je jednoduché 🙂
https://paralelnilisty.cz/2020/07/13/vlaky-budou-vybaveny-balistickymi-raketami-maji-zabranit-stretum-na-prejezdech/?fbclid=IwAR1Y-7ooPKfeQxUllzOXiXzUGc9Flso0HcGhO_9SqanY0f6vA5eVbL7921Q
Dálniční tunely musejí mít osmdesátku, aby se tam náhodou něco nestalo, tady jsou 4 nehody za půl roku a SZ to jako přijde ok?
Na křižovatce taky svítí červená a žádná závora tam není. Tak proč by tady musela být? Červená je prostě červená a na tu se nejezdí.
Třeba proto, že statisticky má PZS se závorami 30x nižší pravděpodobnost nehody s autem, než PZS bez závor. I proto v zahraničí prakticky neexistuje nový či rekonstruovaný přejezd bez závor.
Instalace závor přece nemůže být zmařenou investicí. Vždyť to za chvíli bude někoho stát život. To je vážně lepší nechat tam někoho přijít k úrazu a jen říct: „na jeho riziko“? To snad nemyslí vážně, že? To mám být zase já ten chytrolín z komentářů? Trať se PLÁNUJE dokončit v roce 2029. S intervalem 4 nehod co půl roku je to 32 nehod než to dokončí. S předpokladem škoda 0,5 milionu korun (zdroj: Martin Prachař, ČTK 21. října 2016, Lidovky.cz) je celkově 16 milionu škoda za 4 roky provozu. Kompletní vybavení přejezdu se pohybuje cca 10 mega (Jan Šindelář, 18.… Číst vice »
Taky je možný tu silnici zatarasit a jezdit se bude o 50 metrů vedle. To by bylo ještě rychlejší…
Taky jsem koukal do mapy a nepřijde mi, že by chyběl, kdyby tam nebyl
A nebylo by rozumnější tam jízdu automobilů zakázat a nechat přejezd pouze jako přechod pro pěší a cyklisty?
Z oblasti na sever je blbý výjezd. Jedině do Evropské, křižovatkou kde nejsou světla a nehody se tam také stávají
Pokud by to byl problém, tak by stačilo otočit kousek Jenečské, aby se dalo jet do Libocké.
Bohužel manažeři SŽ nejsou hodnoceni podle snižování počtu nehod na přejezdech, snižování délky zastaveného provozu na trati anebo zmenšujících se škod na nehodu.
Manažer prodejny rovněž není hodnocen podle počtu kapesních krádeží v obchodě.
To jako manažer SŽ má jezdit s každým hňupem v autě? Je to technicky proveditelné?
Život průměrného Franty Vomáčky nemá žádnou speciální ekonomickou hodnotu. Pravděpodobně za celý život neodvede na daních tolik, aby to zaplatilo nové PZZ.
Cena průměrného lidského života, tedy i vašeho Franty Vomáčky, se pohybuje v desítkách milionů podle metodiky. Asi nejpoužívanější odhad je v současnosti skoro 20m korun, za to může stát několik PZZ.
Průměrný Franta Omáčka jako muž a čech má pro Česko a státní podorganizace jako arogantní SŽ ekonomickou hodnotu minimálně 2-3 milióny Kč.
Instalace závor by veškeré nehody vyloučila?
Závory jsou dráhy. Postavit drážní domeček a když pojede vlak, postaví se tam člověk a zastaví dopravu 😃
U PZS se závorami nejsou téměř žádné nehody s auty (ve váženém poměru k PZS bez závor je jich cca třicetkrát méně).
Místní to tuším nazývají „dopravní dostupnost území.“
Všichni ostatní to nazývají „problém pro bezpečnost a spolehlivost dopravy.“
Co to je „neřízený přejezd“?
To je takový přejezd, přes který „neřízeně“ jezdí automobily bez ohledu na signály přejezdového zabezpečovacího zařízení…
Ano to by mě také zajímalo, co to je za názvosloví. Nikdy jsem se s tím nesetkal stejně jako s pojmem regulovaný, tj.se závorou?
Pres regulovany muze jedno vozidlo za hodinu 🙂
Napadlo mě, že by to mohl být takový, kde je vyloučen lidský faktor. Tj. není obsluhovaný ze stanice personálem.???
To je něco jako „neřízená degustace“.(-:
Nebo nezřízená
To z něj udělá SŽ. Nezřízený tj. neexistující
Nejspíš došlo k záměně s označením „nechráněný přejezd“.
O vzniku a platnosti takového pojmenování je pěkně zpracovaný příspěvek na Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%99ejezd
Znovu a vždy….všechny přejezdy jsou chráněné. Jen jde o to, v jakém stupni je zabezpečený.
Při vší úctě, termín „chráněný přejezd“ byl zrušen v roce 1970. Ale v srdcích lidí žije dál.