Autobusy

ČSAD Liberec má další nové autobusy, patnáctimetrové zařadí na vytížené linky

Nové autobusy Iveco Crossway 14,5 LE pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Nové autobusy Iveco Crossway 14,5 LE pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Od neděle bude v Libereckém kraji 75 % spojů nízkopodlažních.

Společnost ČSAD Liberec rozšířila svůj vozidlový park o sedm nových autobusů Iveco Crossway 14,5 LE. Libereckým krajem vlastněný dopravce je nasadí na nejvytíženější linky. Od neděle s novým jízdním řádem tak bude už 75 % spojů nízkopodlažních.

ČSAD Liberec za jeden autobus zaplatilo 5,69 milionu korun, využilo dřívější rámcovou smlouvu. Autobus má kapacitu 55 míst k sezení, celkem i se stojícími cestujícími převeze až 112 lidí. Autobusy budou plně vybaveny podle nových standardů IDOL, tj. vnějšími i vnitřními informačními systémy, které zahrnují elektronické panely, LCD obrazovku a přípravu pro akustické hlášení. Současně jsou autobusy vybaveny klimatizací.

Věříme, že autobusy budou pohodlné nejen pro cestující, ale také pro naše řidiče,“ říká Martin Liška, provozní ředitel ČSAD Liberec. „Aktuálně probíhá seznamování řidičů s těmito vozidly na trasách, kde se s novým jízdním řádem vozidla objeví,“ doplnil Liška.

Nová vozidla nasadí hlavně na vytíženější linky z Liberce do Chrastavy (linka 70), Jablonce nad Nisou (linka 141) a Stráže pod Ralskem (linka 270). Jedná se o linky, kde počet cestujících v ranních a odpoledních spojích překračuje pravidelně 60 cestujících a maxima dosahovala hodnot překračujících 80 cestujících, což je obvyklá kapacita dvanáctimetrového autobusu.

75 % spojů bude nízkopodlažních

Se zařazením nových autobusů podíl nízkopodlažních spojů dosáhne 75 %. „V rámci dlouhodobých smluvních kontraktů jsou požadovány vyšší nároky na komfort vozidel, a právě bezbariérový přístup je jedním z parametrů. Jsme navíc rádi, že nad rámec smluvního požadavku pořizuje pro regionální dopravu vnitřní dopravce již pouze vozidla nízkopodlažní,“ podotkl Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy. V oblastech Jablonecko a Turnovsko-Semilsko došlo k navýšení počtu garantovaných nízkopodlažních spojů v letech 2019 a 2020. Na Liberecku se pak počet postupně s obnovou vozového parku zvyšoval v průběhu celého roku 2020. „S obdobnou obnovou počítáme také v oblasti Českolipska, a to na přelomu let 2021 a 2022,“ dodal Sviták. Na Českolipsku příští prosinec převezme dopravu ČSAD Liberec.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Pěkný autobus, jen si myslím že by se mohlo zapracovat na polepu. Nějaký polep jako mají na Plzeňsku, Ústecku nebo v některých zahraničních regionech by mu slušel. Tato podoba „random“ nalepeného loga IDOLu a LKáčka se mi moc nelíbí.

XYZ

Rozhoduje cena, ne názor veřejnosti …

Vlk

Já jsem jenom zvědavý, kdo tahle auta bude u nich v garážích opravovat. Dílny z války, lidi žádný a nikdo ničemu nerozumí. Po roce to budou kostitřasy jak prase. Jak se lidově říká, na vrch huj, ve spod fuj !!! To že ČSAD potřebovalo autobusy, to je jasná věc, můžou děkovat pánu bohu, že je mají, ale dílenský servis je fakt hotová sebevražda.

kulhán

Je to v záruce, takže ten kdo je oprávněn dělat záruční opravy a prohlídky.

XYZ

Představte si, že součástí smlouvy je dokonce i servis oněch vozidel … Navíc Crossway je konstrukčně vlastně Karosa, takže ty chlapi na garážích si s tím budou umět poradit.

Vojta

Super, konečně se nebude muset jezdit přecpanou 141.

XYZ

Kapacita max 112 cestujících znamená, že běžně tam ve špičce pojede +/- kolem 130 lidí, takže přecpaná 141 bude dál kolorit.

Partneři

Škoda transportation