ČSAD Autobusy Plzeň uhájily jednu dotovanou regionální linku v Plzeňském kraji. Do Vejprnic a Tlučné

Vizualizace nových autobusů pro linky z Tlučné a Vejprnic do Plzně. Foto: ČSAD Autobusy PlzeňVizualizace nových autobusů pro linky z Tlučné a Vejprnic do Plzně. Foto: ČSAD Autobusy Plzeň

Cestující v Plzeňském kraji čeká od poloviny června velké střídání dopravců: místo ČSAD Autobusy Plzeň budou jezdit po kraji autobusy

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bdtax Fan

Vyznáte se někdo v těch tarifech? Proč se tady píše o Integrované dopravě Plzeňska? Myslel jsem, že za pár týdnů startuje Integrovaná doprava Plzeňského kraje. Jde o totéž? Nebo teď budou fungovat dva systémy souběžně jako VYDIS a IREDO?

kakov

integrovaná doprava Plzeňska (IDP) je původní název, nový název je integrovaná doprava Plzeňského kraje (IDPK). čili je to totéž, jen v jiném čase, do teď šlo integrovaně jezdit jen na časové předplatní jízdné, od 14.6. budou platit integrované i jednotlivé jízdenky, do teď má každý dopravce jednotlivé jízdenky vlastní, které u jiného dopravce neplatí, IDP vznikl původně jako záležitost města Plzně, v době, kdy ještě nebyl kraj, zahrnovalo to jen nejbližší okolí Plzně a jen některé linky, po vzniku kraje a vzniku POVEDu IDP převzal kraj a přejmenoval to na IDPK, ale kdy přesně došlo k přejmenování nevím, bylo to… Číst vice »

Bdtax Fan

Děkuju moc za osvětlení. Většinu toho jsem nějak tušil… a jenom mě zmátlo opravdu to, jak se v článku píše o IDP. Jestli to byla opravdu jenom chyba, tak mám radost, že se tarify v Plzeňském kraji netříští a spíše sjednocují. Brand IDPK a jejich propagace vypadá mimochodem skvěle! Tuto se povedlo.

Bob

Pokud se nepletu, tak uznávají i tramvajenky na plzeňskou MHD. Ta linka 55 vznikla před cca 20 lety jako linka MHD Plzeň, kterou dotovali obce, provozovaly ji Plzeňské městské dopravní podniky a platil tam tarif jako v MHD. Pak se kraj rozhodl spustit IDP a nařídil, že tyto obce musí přejít do vnější zóny, kde už neplatí tarif MHD. Obcím se to nelíbilo a dohodly se s ČSAD, že linka bude fungovat dál mimo systémy MHD i IDP s jízdným 10 korun, přičemž ale budou dále uznávat i předplatné jízdenky na MHD a IDP. Jen jsem zvědav, jak ty dvě… Číst vice »

kakov

aha, tak to máte pravdu, teď už IDP předplatné uznávají, to mi uniklo, z počátku provozu pod ČSAD jej však neuznávali, kromě znevýhodnění zavedením vnější zóny byl další problém s cenou, DPmP/PMDP vyžadují za km cca o 30-40% více než ČSAD, to platí cca již od roku 1994 zároveň využití IDP předplatného znamená cca 800 Kč měsíčně za dojíždění, pokud Vám stačí linky 55/66 stojí „obecní měsíčák“ jen 150 Kč, ale i součet IDP 01 a „obecního“ vyjde levněji než oněch 800 Kč jinak máte ve všem pravdu, vzniklo to jako linka 55 plzeňského MHD (proto to číslo, tehdy to… Číst vice »

pozorovatel

Nevznikly náhodou první plzeňské autobusové „padesátkové“ linky mimo město původně už „za bolševika“?