ČSA jednají o dalších dvou A220, tentokrát s leasingovými firmami
Flotila Airbusů A220-300 v Českých aeroliniích bude nakonec s největší pravděpodobností větší, než původně oznámený nákup čtyř letadel. Kromě čtyř
Flotila Airbusů A220-300 v Českých aeroliniích bude nakonec s největší pravděpodobností větší, než původně oznámený nákup čtyř letadel.
Kromě čtyř strojů, které bude firma zařazovat do svého majetku, chtějí ČSA ve flotile ještě další dva stroje a mít tak celkem šest A220-300 „Jednáme s leasingovými společnostmi. Součástí flotily ČSA by mělo být 6 letounů Airbus A220-300,“ řekla mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková. Pod Smartwings ČSA patří. Jednání probíhají s Macquarie AirFinance a Air Lease Corporation. Firma plánuje dodávku letadel tak, aby na jaře 2021 měla k dispozici šest strojů.
Ve flotile Českých aerolinií mají A220 nahradit turbovrtulová ATR. Těch mají aktuálně ve flotile pět, postupně příští rok se vrátí zpět leasingovým firmám. Už s nástupem zimního letového řádu a během září firma začala na některých trasách stroje ATR nahrazovat proudovými letadly, nejčastěji A319 nebo 737-700. Příkladem je linka z Prahy do Düsseldorfu či Budapešti. Pro cestující bude znamenat přechod na A220-300 podstatně tišší, příjemnější a rychlejší let.
ČSA počítají s tím, že na A220 přeškolí piloty z ATR, v Praze chtějí ČSA mít i zázemí pro jeho servis. Letadlo bude v konfiguraci pro 149 cestující s takzvanou flexibilní byznys třídou. Takové uspořádání používá airBaltic. V letadle jsou dvě sedačky na jedné straně uličky a tři na druhé v jedné řadě, v případě byznysu je uspořádání 1+2 a prostor od ekonomické třídy se oddělí záclonkami.
A220 mají zamířit hlavně na linky, kde dnes létá ATR. „Cílem je nabízet větší sedačkovou kapacitu na linkách především po Evropě,“ dodala Dufková. S doletem přes 6000 kilometrů ale A220-300 zvládne například i let z Prahy do Dubaje.
K A220-300 přibudou ještě v roce 2025 Airbusy A321XLR, ty chce firma využít i na obnovu transatlantických letů.