Condor převzal první ze šestnácti objednaných Airbusů A330neo

A330-900 v novém nátěru pro Condor. Foto: AirbusA330-900 v novém nátěru pro Condor. Foto: Airbus

Ještě několik dní před předáním zákazníkovi byl přitom letoun poškozen během manipulace v závodě v Toulouse.

Německá letecká společnost Condor převzala v továrně evropského výrobce Airbus ve francouzském Toulouse první ze šestnácti širokotrupých letadel A330-900. Letoun s doletem přes 13 tisíc kilometrů nese registraci D-ANRA. Dopravce plánuje nová letadla nasadit na trasy z Frankfurtu do Cancúnu, Punta Cany a Seattlu. Ještě několik dní před předáním zákazníkovi byl přitom letoun poškozen během manipulace v závodě v Toulouse. Jeden z wingletů narazil do budovy, což mělo za následek únik paliva.

Letadlo pohání motory Rolls-Royce Trent 7000. Stejně jako další z řady A330neo disponuje také novými křídly a řadou aerodynamických inovací, které mu oproti starší generaci letounů A330 pomohou snížit spotřebu paliva a emisí CO₂ až o 25 %. Condor si objednal letouny v konfiguraci tří cestovních tříd s celkovou kapacitou 310 cestujících. Do business třídy se vejde 30 pasažérů, do premium economy 64 a do ekonomické 216.

Návrh a výrobu tzv. galley, tedy prostoru pro práci stewardů, obstarala na objednávku Condoru švýcarská společnost Bucher Leichtbau. Klíčová byla otázka životnosti, spolehlivosti a nízkých nákladů na údržbu produktu. Galley jsou z více než 65 % vyrobeny z hliníku, který může být po více než dvacetileté životnosti zrecyklován. Nové A330neo disponuje kabinou pojmenovanou Airspace, která poskytuje více osobního prostoru i větší přihrádky na zavazadla.

Přechod na novou generaci letadel

Condor se rozhodl pro objednávku nových A330neo teprve loni v červenci. D-ANDRA s výrobním číslem MSN 1966 měl původně zamířit k AirAsia. U německého dopravce nahradí starší Boeingy 767 a Airbusy A330. Jeho 767 dosahují průměrného stáří téměř 29 let. Condor má také plány na modernizaci své flotily na krátké vzdálenosti. Formou leasingu získá 19 letadel A320neo a Airbus A321neo. První stroje dorazí v roce 2024.

Dodaný letoun rozhodně zaujme svým nátěrem: Condor pro první stroj z řady A330neo zvolil kombinaci zeleno-bílých pruhů. Firma opouští své původní barevné schéma s kombinací bílé, šedé a žluté barvy a místo nich postupně přelakuje letadla do barevných pruhů. „Condor jsou prázdniny. A prázdniny jsou pruhy,“ uvedla firma ve zprávě k novému nátěru, který je inspirovány slunečníky, osuškami a plážovými lehátky. Má plně odkazovat k tomu, že Condor je dopravcem na lety na dovolenou.

A330-900 pro Condor. Foto: AirbusCondor Premium Economy Class. Zdroj: Bucher Leichtbau AGIncident nové A330-900 pro Condor na letišti v Toulouse.
Zdroj: Twitter.com - JACDEC

 

Tagy A330-900 A330neo Airbus Airbus A330-900 Airbus A330neo Condor
1 komentář