ComfortJety míří do Hradce Králové, cestou do myčky budou vozit pasažéry
Jednotka ComfortJet Českých drah. Pramen: ČD
V budoucnu mají ComfortJety jezdit od Villachu po Kodaň.
V budoucnu mají ComfortJety jezdit od Villachu po Kodaň.
Regiojet provozuje až dvanáctivozové soupravy, podle frekvence cestujících. Do Hradce Králové jezdí v silné frekvenci někdy jen 4 vozy.
Zajímalo by mě jak to bude s kompletní obnovou vozového parku na R20, jelikož tam od nového GVD bude stále retro 1.Třída, BDs a doplňkové vozy B, takže by se určitě vozy z Ex3 a Ex5 hodily obzvlášť ta 1. Třída nebo služební oddíl.
To bude příjemná změna i s ohledem na nárůst počtu míst. Současné 4 vozy na R 957 jsou dost málo a vlak bývá z Prahy dost plný. A pokud se to sejde s nějakou větší akcí, tak se občas jede i na stojáka až do Nymburka.
No já si myslím, že to není nic noveho, když už tam ta souprava jjede, tak vzit lidi. Spolky to už delavaji taky, v rámci navozu na akci už jedou jako vlak
Na IC 510 hlásím ComfortJet už dneska.
Ovšem v rezervačním systému změna zanesena až po odjezdu z Ostravy, tak se hodně cestujících diví a zběsile hledají místa.
Průvodčí už se omlouvá tak nějak preventivně, i když pro většinu lidí je to nečekaný upgrade. Někdo už tu ale personálu nadával, že „on chtěl kupé a přijela tramvaj.“
Měli by si lidi zvykat, že do kupéčka jsou na ústupu
Já osobně velkoprostory preferuji, ale zrovna na tom Ostravanu je to ode zdi ke zdi – plánované řazení komplet kupé, realita komplet velkoprostor.
Naši skupinu to potěšilo, ale chápu, že někdo měl jiná očekávání.
Přesně tak. Taky mám raději velkoprostor. Jezdim z Brna směr jih. A tuším, že snad jeden z mála vlaků s kupé je Hungaria.
Tak ten měl hned několik vysokých škol života, hotový ministr dopravy!
Twl tak ta Svitava s CJ je dobrej vtip. 🙂
Jel jsem tím na podzim a málem mě v tom béčku za ty 3 hodiny jeblo.
Měl jste být rád za otvírací okno (konec sarkasmu).
V novém GVD by na Svitavách už neměly klasické soupravy jezdit kromě náhrad vůbec. Tedy, tolik teorie.
🙏🙏🙏
Kéž by
Tak ono teď jsou to vlastně náhrady, protože se instaluje ETCS a pak to bude – vzhledem k disponibilitě InterPanterů – jistě naprostá a velmi nepravděpodobná výjimka … 😀
No jen aby. Viz u ČD oblíbené mimořádné řazení:-)
Zlaté staré soupravy. Béčka jsou jako nebe a dudy oproti InterPanterům, kde během těch dvou hodin jízdy vyměním všechny polohy kamasutry, abych našel pohodlnou polohu sezení ( nenašel ). Jak dřevěná deska potažená látkou.
Z článku jsem úplně nepochopil, zda budou ComfortJety nasazeny na zmiňovaných rychlících každý den nebo jen občas nahradí standardní soupravu. Předpokládám, že B) je správně, ale snad by stálo za to v textu upřesnit.
Ten pár hradeckých rychlíků bude CJ každý den. Někde je umývat musejí a v Praze to teď nejde.
Díky za odpověď.
Přesněji večer na 957 budou jezdit od neděle do čtvrtka a ráno na 954 od pondělí do pátku. Je to kvůli tomu, že 954 jezdí jen všední dny.
A co teda bude s railjety, až směr Graz budou jezdit CJ?
Mám pocit, že se už někde psalo, že buď comforjety je na stávající lince budou pouze doplňovat – možná bude na té lince více spojů než dnes či přestanou na ní 2 soupravy vypravovat rakouské OBB. Případně jestli railjety nepůjdou na jižní expresy do Linze přes Tábor a České Budějovice.
Na jižní expresy je to naprosto přepálená kapacita. Tam těch aktuálních 5 vagónů stačí, maximálně by se hodil celý vagón první třídy.
neříkalo se původně, že na Jižní Expresy půjdou současné vozy z Berlinerů? Alespoň vyměnit v soupravách jedno Bmz za Bdmpz by se hodilo. Každopádně vyjádření „Aktuálně počítáme s jejich nasazením primárně na tuzemské dálkové výkony“ může znamenat cokoliv. Bohužel to spíš vypadá, že na Ex7 trvale zůstanou současné soupravy bez velkoprostoru, malou kapacitou 1.třídy a v létě budou chybět místa pro kola směr Lipno.
Bdmpz a Bhmpz aktuálně nově jezdí na 142/143.
Ještě dodám, že od nového GVD mají ty Bdmpz a Bhmpz jezdit na 116/117, 142/143/144/145 a 546/547.
Ja bych rekl, ze se toho nakonec dockame. Alespon tak, aby slo jezdit tech „az“ 185 km/h. Preci jen tech vozu tam neni potreba zas tak moc.
Ano psalo se to a vzhledem k tomu že tam bude od 12/25 nová smlouva tak bych s tím i počítal.
Budou spolu jezdit dál jen na některých spojích bude diky CJ větší kapacita.
No ja bych se spis ptal obracene – jak to chteji vsechno vyjezdit? Do Grazu dnes jezdi, pokud se nepletu, 10 railjetu (7 CD + 3 OBB). Na pokryti podobne dlouhe linky do Budapesti bude teda potreba taky dejme tomu 10 souprav. Tech 7 zbejvajicich souprav sotva pokryje tu Berlinsko – Kodanskou linku.
Takze pokud nema bejt linka do Budapesti loterie (CJ nebo slovenskej/madarskej srot), tak vlastne ani zadny railjety nezbudou.
Jezdily (jezdí?) i Praha – ČT – Brno (viděl jsem ho několikrát na 866).
Ano, ale jen do nového GVD, je to kvůli zaškolování vlakových čet.
Já vím, ptal jsem se vlakvedoucího
K čemu Čechovi je že pojede Kodaň – Vilach. Spis by byl potřeba na vnitrostátní rychlíky. Škoda že nekupují konečně 100 a víc souprav aby klesla cena a zvedla se úroveň
Pozitivní zpráva redakce, a hned u toho musí být nekonkretni, neobjektivní a nesmyslná kritika:-(
To je hrozná drzost, že? Lidi chtějí cestovat jako lidi v českém vlaku po českém území.
Když ČD zajišťují a chtějí zajišťovat tyto smluvně vázané mezinárodní spoje, tak pro ně jaksi potřebují odpovídající vozy /soupravy a přesně pro tenhle účel Comfortjety pořídili.
Uvolněné vozy se nevypaří a pomohou vnitrostátnímu provozu.
Přesně tak, k čemu třeba Čechovi je, že se škodovky prodávají skoro v celém světě. Ať je zlevní a prodávají jen Čechům!
Například z těchto důvodů: – Nové vagony CJ jsou (samozřejmě) drahé, kupované na úvěr a musejí si na sebe vydělat. To se docílí zejména tím, že budou více jezdit, než stát a pokud možno na vytížených, dobře zaplacených spojích. – ČD nasazením CJ na Berliner odstraní příčinu problémů s nepřebíráním vlaku četou DB v PPS z technických důvodů a následným zrušením spoje. To bylo příčinou oprávněné kritiky ze strany postižených cestujících, což mělo nepříznivý dopad i na pověst dopravce. – Nasazení CJ na zahraničních linkách je pro ČD i určitý druh representace. Je to mnohem účinnější reklama, než nějaké přiblblé… Číst vice »
Jsem rád, že nejsem sám, komu připadají reklamy s Trojanem přiblblé.
Má pravdu, mezinárodní scéně topka, tuzemsko šrot…
I ten mezinárodní rychlík jede část trati v tuzemsku, tak tu topku lze normálně využít. A v přehledu jsou Ostravany, co bych nenazval mezinárodní linkou, dokonce i obyčejný rychlík Svitava mezi Prahou a Brnem.
Naštestí nejsme tak daleko, aby v mezinárodním spoji byla vnitrostátní doprava zakázaná … pro nečí obsesi pravidly.
část jo, ale větší část dne tráví mimo ČR 😉
Je to zcela jednoduché. Pokud se MD rozhodne a zaplatí nové soupravy tak není problém je nakoupit. Ale kvůli tomu, že ministerstvo není schopné stanovit nějaké jednotné pravidla pro své objednávané rychlíky aby dopravce si mohl vysoutěžit třeba 100 souprav a pak je případně odebírat dle toho jakou soutěž vyhraje aby mohl mít nižší náklady tak se tu to raději bude pytlíkovat kdy každá soutěž má jiné parametry vozidel 🙂
tak tak, nechápu proč MD nemůže objednat v rámci ČR nějakou úroveň služby na R. Kraje dělají soutěže, často mají nové jednotky za x mld.. Pokud někdo nevěří, vyražte o víkendu např. na linku na R11
Protože peníze? A krajské R (jako třeba R49) občas také žádná velká sláva, že? Kraje mají často i 810, 814 apod.
Ten Villach, to je velice pozitivní zpráva (tak jak v minulosti protažení spojů doGrazu).
Souhlasím. Škoda, že nakonec sešlo z toho Slovinska (ComfortJet, měl mít papíry i na Slovinsko), ale Villach je super. Chápu, že do zvoleného konceptu už Slovinsko nezapadá a pravděpodobně není ani infrastruktura pro tyto vlaky.
Rakušák ví, proč tam jezdí jen se starou klasickou soupravou.
Kam, do Slovinska? To je kvůli kapacitě a protože jde o vlaky co jedou do Záhřebu nebo Terstu, takže by to museli schvalovat pro další dvě země, v obou případech se na konci ještě přepřahá… Vlaky co jedou jen do Slovinska zajišťují převážně slovinské soupravy (hlavně Flirty).
Do Slovinska jezdi 3-4 vozovy vlaky a vy byste po tech jejich lokalkach honil devitivozovej CJ?
Mně to přijde spíš jako znouzectnost (tak jak v minulosti protažení spojů do Grazu). Rakušáci si chtěli ušetřit šibování na Hbf, tak spojili dvě linky do jedný. Párkrát jsem tím jel a ten vlak se ve Vídni vždycky prakticky vyprázdnil. Ale tak třeba se to zlepší po dokončení tunelů v Rakousku.
Nádherné. A mezi Prahou, Brnem a Bratislavou nemají EC první třídu.
Stejně jako Linz ji také velmi často nemá.
To je jako omluva?
Ze děláte na dráze? S takovou „logikou“ jste tam minimálně ředitel.
Regína Týniště – Hradec taky ne. Což neznamená, že za ni nejde 15,-Kč připlatit 😀
Nedávno jsem se osobně přesvědčil, co mezi Prahou a Bratislavou jezdí za „1. třídu“. Parodie. Neobhajitelné i z hlediska výše příplatku.
Podle zdejších minusařů je to zcela v pořádku. Socky do Ústí, Teplic a Mostu si mohou vozit zadky v internetu. Manažeři z Brna se můžou mačkat ve dvojce, bo jedničku nejsou ČD schopné zařadit.
My že severu nejsme všichni socky. Internet se hodí.
Budoucí B209?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200904/DSC08388.jpg
Buďte rád, že vám jela aspoň ta parodie. V mém vlaku minulou sobotu na téže lince nebyla řazena ani ta parodie.
Ano, např. dnes EC 283 v 17:44 z Prahy :
https://www.cd.cz/vlak/283/13.12.2024/5457076/17.44/5613206/22.03/
Místo 1,5 vozu 1. třídy nic.
To jsou ale slovenské vozy, to si musíte stěžovat jinde
Dopravcem na nasem uzemi jsou Ceske Drahy a objednava to nase MD.