ComfortJety míří do Hradce Králové, cestou do myčky budou vozit pasažéry

Jednotka ComfortJet Českých drah. Pramen: ČDJednotka ComfortJet Českých drah. Pramen: ČD

V budoucnu mají ComfortJety jezdit od Villachu po Kodaň.

Cestující využívající vlakové spojení mezi Prahou a Hradcem Králové se mohou s příchodem nového jízdního řádu 15. prosince těšit na dílčí – o to však výraznější – zvýšení kvality vozidel. České dráhy začnou do Hradce posílat své nejnovější soupravy ComfortJet.

Jak uvedl mluvčí Českých drah Filip Medelský, mají pro to „technologické důvody“. Za těmi se skrývá cesta soupravy do myčky v Hradci Králové a zpět. ComfortJety pojedou jako běžné rychlíky, k vidění budou na posledním večerním vlaku z Prahy a prvním ranním vlaku z Hradce Králové.

R957 Praha hl. n. (22:10) – Hradec Králové (23:50)
R954 Hradec Králové (4:08) – Praha hl. n. (5:42)

České dráhy chystají v depu v pražské Michli velkou modernizaci myčky, která je nejvytíženější v síti ČD. Během stavby budou muset vlaky z Prahy na očistu jinam. Vedle myčky v Hradci Králové budou využívat podle dřívějších informací i myčky v Brně nebo v Bohumíně.

Pokud jde o ComfortJety, převzaly České dráhy k dnešnímu dni od konsorcia Siemens/Škoda sedm osmivozových souprav. Od nového jízdního řádu se rozšíří i na vlacích Ostravan a Berliner, budou jezdit až do Kielu a Flensburgu. „Mezinárodní spoje Berliner z Prahy do Německa nové jednotky ComfortJet ovládnou. Výměna stávajících souprav by měla být na této lince hotová do léta,“ doplnil Medelský.

České dráhy si u výrobců objednaly celkem 20 devítivozových souprav ComfortJet v roce 2021. Kontrakt má hodnotu 12,5 miliardy korun. Aktuálně provozní ComfortJety jezdí bez řídicího vozu. První nasazení kompletní devítivozové jednotky v definitivní podobě plánují dráhy na polovinu příštího roku. Jednotky s Vectronem a řídicím vozem budou moci jezdit až 230 km/h. Turnusováno má být 17 souprav, tři budou záložní.

V budoucnu mají ComfortJety jezdit od Villachu po Kodaň. V cílovém stavu se předpokládá jejich nasazení na linky Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň, Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec – Villach a Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.

Díky nasazení ComfortJetů by se měly dočkat zlepšení vozového parku i další linky. „Co se týká redislokace vozů, vše bude záležet na tom, jak budou nové ComfortJety dodávány. Zásadní přesměrování vytěžených souprav z Ex5 a celé Ex3 na jiné linky se bude konat od jízdního řádu 2026. Aktuálně počítáme s jejich nasazením primárně na tuzemské dálkové výkony, to platí i u vozů WRmz815,“ sdělil Medelský.

Aktuálně ComfortJety jezdí na následujících spojích (Pramen: ČD)

R865 Svitava: Praha Vršovice (7:52) – Brno hl. n. (11:02)
R866 Svitava: Brno hl. n. (12:56) – Praha Vršovice (16:14)
EC178 Berliner: Praha hl. n. (6:28) – Berlín hl. n. (10:42)
EC175 Berliner: Berlín hl. n. (13:16) – Praha hl. n. (17:24)
EC176 Berliner: Praha hl. n. (8:28) – Berlín hl. n. (12:43)
EC179 Berliner: Berlín hl. n. (17:16) – Praha hl. n. (21:24)
EC241 Košičan: Praha hl. n. (6:00) – Košice (13:53)
EC240 Košičan: Košice (14:48)  – Praha hl. n. (22:33)

Se zahájením nového JŘ plánují ČD nasazení ComfortJetů na následující výkony

EC174 Berliner: Praha (10:28) – Flensburg (19:07)
EC175 Berliner: Flensburg (8:46) – Praha (17:23)
EC378 Berliner: Praha (12:33) – Kiel (20:22)
EC379 Berliner: Kiel (7:42) – Praha (15:23)
IC510 Ostravan: Bohumín (9:01) – Praha (12:19)
IC517 Ostravan: Praha (19:31) – Bohumín (22:50)
IC512* Ostravan: Bohumín (7:01) – Františkovy Lázně (13:36)
IC515* Ostravan: Františkovy Lázně (14:24) – Bohumín (20:50)
R957 Hradečan: Praha hl. n. (22:10) – Hradec Králové (23:50)
R954 Hradečan: Hradec Králové (4:08) – Praha hl. n. (5:42)

*Výkon 512/515 bude se soupravou ComfortJet zahájen v první polovině ledna

Tagy České dráhy ComfortJet
64 komentářů