Co budeme stavět po roce 2028. ŘSD řeší, jaké silnice mají mít prioritu
Silnice I/20 po úpravách u Bečova nad Teplou. Foto: ŘSD

Pořadí priorit má řešit například i bezpečnost či souběh se železnicí.
Pořadí priorit má řešit například i bezpečnost či souběh se železnicí.
Je to jednoduché. Po r. 2018 se budou „stavět“ ty samé silnice, jako se „stavějí“ dnes.
Zapojil bych do toho všudypřítomnou AI. Ať se předvede co umí 🙂
To by asi neměla dělat jedna firma. Na tom by měla být obecná shoda. Tvrdá data z dopravních modelů atd. ať z toho není okruh Prahy SOKP 512-516, který je kapacitně nedostatečný.
Po roce 2028 a v koordinaci se železnicí? No tak ehm to budou 2 verze. 1) Že se opravdu začne na dráze stavět. Naštěstí u toho dokumentu si klidně může ŘSD naplánovat i kosmodrom, protože…. škoda mluvit.
2) verze že SŽ selže, ta bude asi potřebnější…
Vyhraje to pražské AFRY a začneme prioritně budovat 3. a 4. okruh Prahy? Osobně mě velmi vytáčí, jak se zanedbávají tahy, které naopak Praze vytváří dopravní alternativu. Na severu čeká na realizaci spousta projektů na 1/13, která by vytvořila pokračování D35 v úseku Liberec – Ústí nad Labem – Karlovy Vary.
co takhle dotáhnout některé dálnice ke st. hranicím…. D7 , D6 , D48 , D49 , D35 až k zittau … je vám to málo???
K čemu některé úseky budou? Hlavně D6 a D7? Tam jsou současné silnice v pohodě. Máme v ČR potřebnější místa 😉
Treba na D7 resp. I/7 je potreba v useku k hranicim minimalne doresit obchvaty okolo obci a odstranit nebezpecna mista, kde se stavaji nehody. Nemusi to byt rovnou ctyprouda dalnice, ale novostavba to bude muset byt. Intenzity jsou zatim nizke, zvednou se ve chvili, kdy si sousedi konecne prosadi prestavbu B174 az do Zschopau a vznikne tak kapacitni tah az na Lipsko.
Obchvaty okolo obcí? Z těch 3 obcí od konce čtyřpruhu 2 obce obchvat mají. Nemá ho jen Hora sv. Šebestiána.
U B174, když nepočítám kratičkou přeložku u Reitzeinhainu, je jediná naplánovaná stavba a to obchvat Hohndorfu jako třípruh a ani tohle si sousedi nejsou schopni prosadit, stavba je stále odkládaná.
Tak to jste po nich asi hodně dlouho nejel!!!! Důležité je propojit krajská města, rozšíření dálnic kolem Prahy do 50km na min 3×3 a D1 na min 4×4 a zbytek D1 po celé délce na 3×3 (stejně je polovina délky dálnice 3×3 ve stoupání – tak jednoduše ty stoupací pruhy propojit v celé délce..) a postavit 3 okruh kolem Prahy spojující všechna zhruba stejně vzdálená/blízká města okružní dálnicí.
Na severu hlavně projekty na 1/13.
Pochopil jste podstatu té studie/koncepce? Co s tím mají společného to co jste napsal? K čemu vůbec D7 na hranice, když se na německé straně rozhodně nic takového ani omylem neplánuje… Přijde vám že síť silnic I.tříd je natolik kvalitní včetně všech obchvatů, že si můžeme dovolit stavět takovou zbytečnost jako je D7 na horu svatého Šebstiána? 😀
Až na to že Němci o čtyřpruhu k českým hranicím uvažují, před časem se o tom psalo. 😉
Dálnice by se měly stavět tam, kde je to potřeba, a ne aby to hezky vypadalo na mapě.
Tak D6 je projektovaná až k hranicím D. Po dokončení je jediný špunt průtah KV a i tam se diskutuje tunel.
přidám ještě PCE – Č.B. – Plzeň – Cheb ( K.V.)
Silnice I/38 obchvat Drobovice – Horky, poslední vesnice ve Středočeském kraji kde není zmínka o obchvatu, do roku 2030 by měly být obchvaty od MB po Čáslav…
Velmi mě zajímá výsledek. Obzvláště k vazbě Liberec – Ústí nad Labem – Karlovy Vary. Dlouhý tranzitní tah, propojující velká centra, mnohdy strukturálně postižená, na západě je vlastně napojený na německou dálniční síť, navazuje na linii D35… Ale pražákům z AFRY přijde nezajímavý.
Projekty na trase jsou a jejich realizace se neustále odkládá.
– Přivaděč do Děčína
– nová trasa Děčín – Nový Bor
– spojka u Bystřan
– průtah Bílinou
– obchvat Klášterce nad Ohří
– nová trasa z Klášterce do Ostrova…
Nebude to tím, že na 1/13 před DC projede nicotných 6,5 tis aut?
Protože je to od D8 rychlejší přes Ústí.
I/38 obchvat Drobovice- Horky, poslední vesnice ve středočeském kraji kde není zmínka o obchvatu, dle posledních studií se počítá s obchvaty od Mladé Boleslavi až po Čáslav…
Člověk by čekal, ze na tyhle otázky si bude umět odpovědět ŘSD samo a nebude potřebovat drahou externí analýzu. Na pořadí důležitosti se snad dá přijd i celkem jednoduchou úvahou na základe známých faktů, jako intenzita dopravy, technický stav, nehodovost v úseku a pod.
1) Pokud ten výstup má být opravdu kvalitní tak ŘSD nemá ani nemůže mít dostatečně odborné lidi.
2) Ne, ta jednoduchá úvaha opravdu nestačí. Bavíme se o koncepčním dokumentu který bude dopravu ovlivňovat minimálně desítky let.
3) Pro vypracování zdaleka nestačí data která má ŘSD k dispozici. Třeba protože nejde jet po silnici která neexistuje nebo z místa které se teprve plánuje.
Raději než pořadí priorit k nějakému datu by byla lepší metodika, která určí kritéria a váhu. Pak vyjde objektivní pořadník. A z něj stavět odshora vše, co má dokončenou přípravu. S přípravou podobně, zdroje alokovat odshora. Jednou ročně přepočítat a stanovit pořadí na příští rok. Zpočátku by to bylo těžké, ale dlouhodobě by tak vznikl nástroj proti politickým tlakům na prioritizaci méně důležitých staveb. Kdyby šlo o něco takového, tak bych pochopil, že chce mít ŘSD externí studii, kterou se bude moct zaštítit, aby tlaku odolalo. Prostý výběr nejpotřebnějších staveb k realizaci po 2028 by měli na ŘSD zvládnout sami.… Číst vice »
Poslední dobou to vypadá, že spíš nejsou finance než ‚papíry ke stavbě‘. Staví se velké množství dálnic a na jedničky moc peněz není…
To se s takovou metodikou nevylučuje. Peníze jsou jeden z parametrů hodnocení a jeden ze zdrojů.
Ona zmiňovaná inventarizace je ke stažení na tenderaréně, kde je to jako podklad k této zakázce (Příloha 4): https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/812324
Jsou tam vcelku zajímavé mapky všemožných připravovaných i dále zatím nesledovaných záměrů…
„nezávisle vyhodnotil naléhavost přípravy jednotlivých výhledových silničních staveb na síti stávajících silnic I. tříd v širším celospolečenském kontextu“ no to je hezké že to má být nezávislé, ale jakákoliv optimalizace je primárně závislá na kritériích („co je považováno za optimální“) a ta budou jaká?
Obce v jižní části ústeckého kraje jímž prochází I/27 by si přáli obchvaty.
Myslím si, že nejen na 27, ale má všech číslech od 2 do 999 😁, bez pár čísel, kde už dálnice stojí v plné délce…
Doufám, že přijde nějaký celostní pohled, který se na to bude dívat současně i se silnicemi 2. třídy. Bohužel, je tam to nešťastné rozdělení mezi stát a kraje. Doufám, že budou smysluplně kooperovat, ale je to komplikované.
Aby pak třeba nevzniká potřeba severojižní magistrály skrz Plzeň, protože obchvat je silnici II. třídy a tak z pohledu ŘSD neexistuje.
Třeba obchvat Losiné? Náprava tohoto dopravního středověku se posunula už na rok 2029 a 2030 (Chválenice), tak kdyby ŘSD mělo problém co stavět….
…za odložení obchvatu Losiné si z půlky můžou noví obyvatelé Losiné sami, z půlky Bárta. Už dávno mohl stát.
Každopádně je potřeba jako sůl a až k Nepomuku jako čtyřpruh.
Hlavně proboha zrušte tu naprosto nepochopitelnou dálnici přes Drahanskou vrchovinu, která dubluje D1 a D46.
Máte na mysli D43? Mohl byste si prosím vzít skládací židličku a posadit se v některé obci ke stávající I/43? A ve kterých přepravních proudech bude dublovat D1 a D46?
Předpokládám, že má na mysli spojku D43 a D46, kterou si ŘSD namalovalo pastelkou do mapky. Článek k tomu tady vyšel na apríla a ten návrh má aprílovou logiku.
D43 je naprosto v pořádku. Mluvím o „plánované“ dálnici D19, z Prostějova přes Blansko k Rosicím.
Článek sice vyšel na Apríla, ale později o těch plánech referovaly i další zpravodajské weby, včetně ČTK. Tak mám trochu strach, že ty nesmyslné čáry (zmiňovaná dálnice Prostějov – Rosice a nebo ten šnek kolem Prahy) byly myšleny vážně.
Doufám, že i spojka I/38 na D11 z Čáslavi na Týnec taky vyšla na apríla…
Nebojte se. To je takový nesmysl, že to se nikdy realizovat nebude.
Kéž by mě Vaše slova dokázala uklidnit, protože se pořád bojím, a to docela dost, hlavně dálnice mezi D4 a D5.