Co budeme stavět po roce 2028. ŘSD řeší, jaké silnice mají mít prioritu
Silnice I/20 po úpravách u Bečova nad Teplou. Foto: ŘSD

Pořadí priorit má řešit například i bezpečnost či souběh se železnicí.
Pořadí priorit má řešit například i bezpečnost či souběh se železnicí.
Jestli ŘSD neví, co se bude dělat za 4 roky, tak je asi něco špatně..
Třeba silnice I/9 od Zdib včetně „MÚK“ Zdiby se může komplet zbourat a přestavět. Do Neratovic by měly být MÚK, nadjezdy, obchvaty, čtyřpruh alespoň za Líbeznici…
Pokud se mluví o nových dálnicích, tak se snad může kus nějaké nové dálnice připravit a realizovat? Z Plzně k D4 a D3 snad povede dálnice v jakékoliv variantě, stejně jako od D3 k D0…
To jste možná nepochopil přesně, oni neřeší problém „za co utratit co nejvíc peněz“ ale „podle toho kolik peněz dostaneme přiděleno, kam až se dostaneme v seznamu priorit“…
Jinak so dovolím pochybovat že by I/9 byla tolik „zprasená“ že by se měla raději bourat…
v magickém roce 2028 převezme žezlo SŽ, a ta rozjede takové bomby, že na ŘSD nezbyde ani koruna 😀
Na ŘSD taky bude muset zbýt po 2028 podobné objemy jako dnes, ale ne růst. Na D3, D0, D52, D55, silnici 73, obchvaty na jedničkách Ústí-Vary a na Slovensko/Rakousko. A zbytek na údržbu stávajících. Na tyhle další stavby v té vizi schválené MD budou jen drobné na max 10-20 nových kilometrů za rok. A proto potřebujou tenhle priority framework. Většina té vize se nepostaví nikdy. To, že tu někdo bude snít o čtyřpruhu na svojí prioritní silnici je úplně k ničemu. Růst investic půjde hlavně do armády a do VRT. Vsadím se, že kvůli procentům na obranu vzniknou i „armádní… Číst vice »
Nestavět nic. A po celé republice opravit stávající. Po opravě začít stavět dál.
Teď jsme kvůli zakázce párkrát jeli úsek Havlíčkův Brod Hradec Králové a řekl bych že silnice 37 by snesla na pár místech klidně střídavý tripruh.
jsou místa, kde nejsou ani levý odbočovací pruhy mimo obec, tam chybí i základní úpravy…
No ono by stačilo přidat pár stoupacích aby se dalo v klidu předjet.
Pořád ještě máme mnoho míst kde důležité komunikace první třídy procházejí přímo prostředkem obcí… nepříjemné pro obyvatele i pro řidiče…
Ale teda podle mě je fakt hodně pochybné stavět ty obchvaty „na zelené louce“ a přitom v profilu 1+1 🙁
Osobně, bych nejdřív dostavěl dálnice, co jsou v plánu, pak bych opravil silniční síť, která je stále na spoustě míst v dezolátním stavu a až pak bych šel do dalších možných zkapacitnění. Některé silnice neviděli opravu snad deset let…
V roce 2028 přece bude stavět správa železnic takovým tempem, že na ostatní nezbydou lidí , technika ani materiál
Jsem rád za ŘSD, alespoň ono má rychlé tempo výstavby staveb. Na rozdíl od SŽ. ☹️
Ono je to ale komplementárně spojené čímsi, co se tady nazývá dopravní politikou. To není soutěž ve stavění…
Každý tady píše návrhy jen po čem jezdí sám, co je na druhé straně republiky je mu doslova jedno 😀
Konečně dodělat pořádnou dálnici z Liberce do Turnova. Co vy z Prahy?
Co na ní chYbí? Generov8ní rekuperace energie při jízdě Z kopce..-
Já bych ty peníze přesměroval k SŽ. Tam mají na 2028 naplánováno tolik investičních akcí, že by jim ani rozpočet ŘSD nestačil 😁
Za hodně peněz málo kolejí 😉, díky nee
Ale hodně opravených nádraží. Případně i s modrým zábradlím. A to přeci zrychlí cestování vlakem nejvíc… 🙂
Je to jednoduché. Po r. 2018 se budou „stavět“ ty samé silnice, jako se „stavějí“ dnes.
Zřejmě jste příliš hibernoval…
Zapojil bych do toho všudypřítomnou AI. Ať se předvede co umí 🙂
Ta dokáže tak věrně napodobit lidské chování že… s tím nehne taky.
To by asi neměla dělat jedna firma. Na tom by měla být obecná shoda. Tvrdá data z dopravních modelů atd. ať z toho není okruh Prahy SOKP 512-516, který je kapacitně nedostatečný.
Po roce 2028 a v koordinaci se železnicí? No tak ehm to budou 2 verze. 1) Že se opravdu začne na dráze stavět. Naštěstí u toho dokumentu si klidně může ŘSD naplánovat i kosmodrom, protože…. škoda mluvit.
2) verze že SŽ selže, ta bude asi potřebnější…
Řídí to jedno ministerstvo vedené zvoleným zástupcem. To určuje priority. Není to soutěž, kdo více a rychleji postaví. Nebo by přinejmenším neměla být.
Vyhraje to pražské AFRY a začneme prioritně budovat 3. a 4. okruh Prahy? Osobně mě velmi vytáčí, jak se zanedbávají tahy, které naopak Praze vytváří dopravní alternativu. Na severu čeká na realizaci spousta projektů na 1/13, která by vytvořila pokračování D35 v úseku Liberec – Ústí nad Labem – Karlovy Vary.
co takhle dotáhnout některé dálnice ke st. hranicím…. D7 , D6 , D48 , D49 , D35 až k zittau … je vám to málo???
K čemu některé úseky budou? Hlavně D6 a D7? Tam jsou současné silnice v pohodě. Máme v ČR potřebnější místa 😉
Treba na D7 resp. I/7 je potreba v useku k hranicim minimalne doresit obchvaty okolo obci a odstranit nebezpecna mista, kde se stavaji nehody. Nemusi to byt rovnou ctyprouda dalnice, ale novostavba to bude muset byt. Intenzity jsou zatim nizke, zvednou se ve chvili, kdy si sousedi konecne prosadi prestavbu B174 az do Zschopau a vznikne tak kapacitni tah az na Lipsko.
Obchvaty okolo obcí? Z těch 3 obcí od konce čtyřpruhu 2 obce obchvat mají. Nemá ho jen Hora sv. Šebestiána.
U B174, když nepočítám kratičkou přeložku u Reitzeinhainu, je jediná naplánovaná stavba a to obchvat Hohndorfu jako třípruh a ani tohle si sousedi nejsou schopni prosadit, stavba je stále odkládaná.
Tak to jste po nich asi hodně dlouho nejel!!!! Důležité je propojit krajská města, rozšíření dálnic kolem Prahy do 50km na min 3×3 a D1 na min 4×4 a zbytek D1 po celé délce na 3×3 (stejně je polovina délky dálnice 3×3 ve stoupání – tak jednoduše ty stoupací pruhy propojit v celé délce..) a postavit 3 okruh kolem Prahy spojující všechna zhruba stejně vzdálená/blízká města okružní dálnicí.
D1 šestnáctipruhová a ostatní okolo Prahy devítipruhové? A nebudou tři okruhy málo? Všechny dálnice zdvojit a okruhy mít čtyři. Plus vybourat polovinu měst na parkoviště. 😉
Na severu hlavně projekty na 1/13.
Pochopil jste podstatu té studie/koncepce? Co s tím mají společného to co jste napsal? K čemu vůbec D7 na hranice, když se na německé straně rozhodně nic takového ani omylem neplánuje… Přijde vám že síť silnic I.tříd je natolik kvalitní včetně všech obchvatů, že si můžeme dovolit stavět takovou zbytečnost jako je D7 na horu svatého Šebstiána? 😀
Až na to že Němci o čtyřpruhu k českým hranicím uvažují, před časem se o tom psalo. 😉
Jestli si to nepletete s B303 od A93 k Pomezí nad Ohří a tedy napojení na D6…
Nepletu, psalo se o tom ve fóru webu České dálnice. Mám pocit že tam byl i odkaz na nějaký německý článek.
Silniční onanie. Do míst, kam se podle politiků nevyplatí ani vlak, postavíme dálnici. 😉
Tam byl 4 pruh. A 130. Už před 23 lety, když jsem tamtudy jezdil… jen kousek od hranice… my za 23 let dostavěli kousek jedničky.. tak se Němcům nedivte
Dálnice by se měly stavět tam, kde je to potřeba, a ne aby to hezky vypadalo na mapě.
někdy ovšem jedno s druhým koreluje…
Tak D6 je projektovaná až k hranicím D. Po dokončení je jediný špunt průtah KV a i tam se diskutuje tunel.
Tunel si nikdo nelajzne, mohou poškodit prameny a pak tralalá…
Ty jsou na druhé straně řeky.
přidám ještě PCE – Č.B. – Plzeň – Cheb ( K.V.)
Začal bych zlehka doděláním D3 😀
Silnice I/38 obchvat Drobovice – Horky, poslední vesnice ve Středočeském kraji kde není zmínka o obchvatu, do roku 2030 by měly být obchvaty od MB po Čáslav…
Velmi mě zajímá výsledek. Obzvláště k vazbě Liberec – Ústí nad Labem – Karlovy Vary. Dlouhý tranzitní tah, propojující velká centra, mnohdy strukturálně postižená, na západě je vlastně napojený na německou dálniční síť, navazuje na linii D35… Ale pražákům z AFRY přijde nezajímavý.
Projekty na trase jsou a jejich realizace se neustále odkládá.
– Přivaděč do Děčína
– nová trasa Děčín – Nový Bor
– spojka u Bystřan
– průtah Bílinou
– obchvat Klášterce nad Ohří
– nová trasa z Klášterce do Ostrova…
Nebude to tím, že na 1/13 před DC projede nicotných 6,5 tis aut?
Protože je to od D8 rychlejší přes Ústí.
Ono když se i přes vzdálenost vyplatí jet UNL – LIB po D8 do Prahy / po D10 přes Turnov, tak světe div se… Vytvoříte kraj, kudy velká doprava nejede. – Tak světe div se, indukuje se doprava u Prahy… – A světe div se, nikdo tam nemá logistická centra… Podobné je to s možností jet relaci Plzeň – Písek – zhruba Tábor – Jihlava po dálnici. Nejezdilo by spousta tranzitu, který přes Prahu jen projíždí po této spojnici? Když v Čechách necháte všechny silnice ústit v okruhu zhruba 10 km od Václaváku… a děláte to tak posledních 200 let… Číst vice »
Jako SMV v režimu 1+1 bude dokonce označen i nový obchvat Lišova na I/34, jen tak mimochodem.. stejně tak je i I/35 od Chrastavy na Hrádek, ale nejsou zatím značeny zeleně… Jinak 110km/h v režimu SMV se předpokládá u směrově dělených třípruhů (2+1) s betonovým svodidlem. U nedělených 2+1 či 1+1 bych rychlost vyšší než 90km/h, ikdyž třeba na Slovensku mají na eRkách v polovičním profilu (1+1) v režimu SMV povolené 100km/h. S tahem I/13 naprosto souhlasím že by si od D8 až po Chrastavu zasloužil střídavý 2+1, bylo by fajn kdyby se přehodnotila plánovaná přeložka Děčín-Manušice (Česká Lípa) právě… Číst vice »
No řekl bych že na 100kmh by měly být označené i nedělené 2+1 a to aspoň v tom směru kde mají právě 2 pruhy… vidím k tomu dva důvody, jednak si nedovedu představit že by ten úsek byl přeplněný (když to o kus dále projde jedním pruhem) a taky proto že by to usnadnilo předjetí kamionů…
Jinak 100ka je u západních a jižních sousedů povolená i na křivé okresce. Proč ne (aspoň) na rovných úsecích u nás.
I/38 obchvat Drobovice- Horky, poslední vesnice ve středočeském kraji kde není zmínka o obchvatu, dle posledních studií se počítá s obchvaty od Mladé Boleslavi až po Čáslav…
Člověk by čekal, ze na tyhle otázky si bude umět odpovědět ŘSD samo a nebude potřebovat drahou externí analýzu. Na pořadí důležitosti se snad dá přijd i celkem jednoduchou úvahou na základe známých faktů, jako intenzita dopravy, technický stav, nehodovost v úseku a pod.
1) Pokud ten výstup má být opravdu kvalitní tak ŘSD nemá ani nemůže mít dostatečně odborné lidi.
2) Ne, ta jednoduchá úvaha opravdu nestačí. Bavíme se o koncepčním dokumentu který bude dopravu ovlivňovat minimálně desítky let.
3) Pro vypracování zdaleka nestačí data která má ŘSD k dispozici. Třeba protože nejde jet po silnici která neexistuje nebo z místa které se teprve plánuje.
Raději než pořadí priorit k nějakému datu by byla lepší metodika, která určí kritéria a váhu. Pak vyjde objektivní pořadník. A z něj stavět odshora vše, co má dokončenou přípravu. S přípravou podobně, zdroje alokovat odshora. Jednou ročně přepočítat a stanovit pořadí na příští rok. Zpočátku by to bylo těžké, ale dlouhodobě by tak vznikl nástroj proti politickým tlakům na prioritizaci méně důležitých staveb. Kdyby šlo o něco takového, tak bych pochopil, že chce mít ŘSD externí studii, kterou se bude moct zaštítit, aby tlaku odolalo. Prostý výběr nejpotřebnějších staveb k realizaci po 2028 by měli na ŘSD zvládnout sami.… Číst vice »
Poslední dobou to vypadá, že spíš nejsou finance než ‚papíry ke stavbě‘. Staví se velké množství dálnic a na jedničky moc peněz není…
To se s takovou metodikou nevylučuje. Peníze jsou jeden z parametrů hodnocení a jeden ze zdrojů.
Přesně!
Ona zmiňovaná inventarizace je ke stažení na tenderaréně, kde je to jako podklad k této zakázce (Příloha 4): https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/812324
Jsou tam vcelku zajímavé mapky všemožných připravovaných i dále zatím nesledovaných záměrů…
„nezávisle vyhodnotil naléhavost přípravy jednotlivých výhledových silničních staveb na síti stávajících silnic I. tříd v širším celospolečenském kontextu“ no to je hezké že to má být nezávislé, ale jakákoliv optimalizace je primárně závislá na kritériích („co je považováno za optimální“) a ta budou jaká?
Obce v jižní části ústeckého kraje jímž prochází I/27 by si přáli obchvaty.
Myslím si, že nejen na 27, ale má všech číslech od 2 do 999 😁, bez pár čísel, kde už dálnice stojí v plné délce…
Ony pravděpodobně budou naléhavější. Obchvat Žíželic a nová silnice u Plas budou dělat silnici atraktivnější.
No právě…
Doufám, že přijde nějaký celostní pohled, který se na to bude dívat současně i se silnicemi 2. třídy. Bohužel, je tam to nešťastné rozdělení mezi stát a kraje. Doufám, že budou smysluplně kooperovat, ale je to komplikované.
Aby pak třeba nevzniká potřeba severojižní magistrály skrz Plzeň, protože obchvat je silnici II. třídy a tak z pohledu ŘSD neexistuje.
Třeba obchvat Losiné? Náprava tohoto dopravního středověku se posunula už na rok 2029 a 2030 (Chválenice), tak kdyby ŘSD mělo problém co stavět….
…za odložení obchvatu Losiné si z půlky můžou noví obyvatelé Losiné sami, z půlky Bárta. Už dávno mohl stát.
Každopádně je potřeba jako sůl a až k Nepomuku jako čtyřpruh.
Hlavně proboha zrušte tu naprosto nepochopitelnou dálnici přes Drahanskou vrchovinu, která dubluje D1 a D46.
Máte na mysli D43? Mohl byste si prosím vzít skládací židličku a posadit se v některé obci ke stávající I/43? A ve kterých přepravních proudech bude dublovat D1 a D46?
Předpokládám, že má na mysli spojku D43 a D46, kterou si ŘSD namalovalo pastelkou do mapky. Článek k tomu tady vyšel na apríla a ten návrh má aprílovou logiku.
D43 je naprosto v pořádku. Mluvím o „plánované“ dálnici D19, z Prostějova přes Blansko k Rosicím.
Článek sice vyšel na Apríla, ale později o těch plánech referovaly i další zpravodajské weby, včetně ČTK. Tak mám trochu strach, že ty nesmyslné čáry (zmiňovaná dálnice Prostějov – Rosice a nebo ten šnek kolem Prahy) byly myšleny vážně.
Doufám, že i spojka I/38 na D11 z Čáslavi na Týnec taky vyšla na apríla…
Nebojte se. To je takový nesmysl, že to se nikdy realizovat nebude.
Kéž by mě Vaše slova dokázala uklidnit, protože se pořád bojím, a to docela dost, hlavně dálnice mezi D4 a D5.
Jo v jižní polovině je ta D99 nerealizovatelná (od D5 po D1), nicméně ale v severní polovině mezi D5-D8-D11 smysl dává a k tomu pak samozřejmě jižní D20 a D38 od Jihlavy na D11 z Chlumce. D20 by z tech novych dálnic měla mít jasně největší prioritu, nejmenší pak D19, to je za mě nesmysl
Pevně doufám. I z těch ostatních dálnic je mi ale šoufl, kolik krajinných a přírodních hodnot by se zničilo a kolik míst pro život by se proměnilo v místa k nežití.