CityRail získal významného investora pro expanzi. Polovinu koupila skupina Innofreight

Nákladní vlak s lokomotivou společnosti Cityrail. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNákladní vlak s lokomotivou společnosti Cityrail. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pro CityRail přináší vstup nového investora možnosti pro další expanzi do zahraničí.

Tuzemský železniční nákladní dopravce CityRail získal nového silného investora. Firma dnes podepsala v rakouském městě Bruck an der Mur dohodu o kapitálovém vstupu společnosti Innosped z logistické skupiny Innofreight. Nový investor získá poloviční podíl ve firmě. Deníku Zdopravy.cz to sdělil člen správní rady CityRail Jan Hruška.

Jde částečně o překvapivou transakci: ke vstupu dochází v době, kdy se železniční nákladní doprava po celé Evropě potýká s velkým poklesem objemu přeprav. CityRail patří mezi menší nákladní dopravce, Innofreight je evropskou jedničkou v oblasti řešení intermodální dopravy.

„Tento krok otevírá nové možnosti a představuje silné partnerství mezi dvěma inovativními hráči v oblasti železniční logistiky,“ uvedl Hruška. Podl něj vstup nového investora přináší pro CityRail příležitost pro růst a vstup na německý a rakouský trh.

Innofreight zásadně změnil způsoby přepravy nákladů po železnici, především v oblasti manipulace při nakládce a vykládce. V Česku je technologie dobře známá hlavně z přeprav štěpky či uhlí. Známé jsou také vozy Gigawood, optimalizované pro přepravu kulatiny i vlákniny po celé střední Evropě. Jeden plně naložený vlak s 18 vozy Gigawood dokáže nahradit až 70 kamionů, čímž přináší výrazné snížení emisí, odlehčení silniční dopravě a vyšší bezpečnost přeprav.

Slavnostní akt podpisu smlouvy o vstupu skupiny InnoFreight do společnosti CityRail. Foto: CityRail

Právě zde spolupráce obou firem vznikla, CityRail má od počátku vzniku silnou pozici v přepravách dřeva. Jeho většinovým akcionářem dosud byla 1. Písecká lesní a dřevařská, která měla 51 %. Po kapitálových změnách budou mít 25 %, stejně jako CityRail Academy (dosud podíl 49 %) zaměřující se hlavně na vzdělávání strojvedoucích. Innosped bude mít 50 %

CityRail vlastní lokomotivy Siemens Hercules ER20 č. 761.101 a také starší lokomotivu 742.325, dále dlouhodobě využívá pronajatá vozidla, jako je známý “dřevěný” Traxx 186.552. Firma je také průkopníkem v oživování železniční infrastruktury – úspěšně obnovuje nakládky na dříve nevyužívaných vlečkách a místech po celé republice, například v Nové Peci, Jindřichově Hradci, Dolním Žandově či Třemešném pod Přimdou.

V souvislosti se vstupem skupiny Innofreight došlo k posílení správní rady CityRail. Novými členy správní rady se stali Jakub Lexa, výkonný ředitel CityRail, a Bohumil Rampula, jednatel Innospedu a zkušený železniční manažer, mimo jiné bývalý člen představenstva a obchodní ředitel ČD Cargo. „Oba přinášejí do společnosti silné know-how a vizi dalšího rozvoje,“ dodal Hruška.

Tagy CityRail Innofreight Innosped
3 komentáře