Čínský bikesharing ofo zahájil činnost v Praze, stojany nepotřebuje. Zatím je zdarma
V Praze dnes oficiálně zahájila činnost původem pekingská služba sdílení kol ofo. Pro začátek se pohybuje na území Prahy 7,
V Praze dnes oficiálně zahájila činnost původem pekingská služba sdílení kol ofo. Pro začátek se pohybuje na území Prahy 7, kde do ulic zatím vyslala desítku bicyklů. Do poloviny října by ale měl jejich počet vzrůst na tři stovky. Kola nejsou závislá na stojanech, lze je tak vyzvednout i zanechat všude, kde nebudou překážet. Vozí si sebou takzvané chytré zámky, k jejichž otevření slouží mobilní telefon.
Do konce sezony je služba v pilotním provozu zdarma, pak by měla stát každá půlhodina deset korun. Zároveň bude jako cenový strop na 24 hodin nastavena stokoruna. „Jsem rád, že se nám podařilo vedení ofo přesvědčit, aby do Prahy investovali. Původně měli v hledáčku spíše větší města v západní Evropě. Praha má však pro bikesharing velký potenciál,“ uvedl Jakub Ditrich, jednatel firmy ekolo.cz, která aktivity ofo v Praze zajišťuje.
Služba ofo vznikla v roce 2014, dnes působí ve 180 městech ve 13 zemích. Sama sebe nazývá největší bikesharingovou službou světa. Vedle Prahy vstoupila nově i do Milána, Rotterdamu a Moskvy. Ofo bude konkurencí především pro tuzemskou společnost Rekola. Ta nabízí při jednorázové výpůjčce nově prvních 15 minut zdarma, následujících 45min za 24 korun a každých dalších 15 minut za osm korun. Stálí zákazníci si mohou předplatit výhodnější balíčky. Stát tento týden oznámil, že na rozšíření sdílení kol vypíše dotace.