Furt si stojím za tím, že čínské vlaky by se vůbec do Evropy dostat neměly. Konkurence a volný trh je třeba, ale to jde jen když jde o rovné partnery. Ne o snahu zničit konkurenci kvůli geopolitickým cílům.
Peeetr
6 měsíců
Hurááá. Už nehrozí, že by mohli mít evropané v EU absolutní vlakový monopol 🙂
Daniel Mach
6 měsíců
Do výroby kolejových vozidel hodně investovali Poláci. Snad budou při hledání potřebné kolejové techniky preferováni, i když pokud to Maďaři budou vyrábět kvalitně, tak proč ne. Ale třeba v případě Volva se ukazuje, že značka hodně ztratila.
Já bych na nějaké hodnocení počkal, až co se z těchto proklamací přetaví do reality. Když Číňan něco řekne, může to myslet úplně jinak, než když to samé řekne Evropan.
Je to tak. Hlavně pokud něco slibuje. v číně je pořád vnímáno za neslušné něco někomu odmítnout, tak jso uschopni na otázku „a budete ty vlaky vyrábět v maďarsku?“ odpovědět ano, ale myslet tím ne. číňaň většinou ano, které znamená ne, umí rozpoznat, evropani naprosto minimálně. Nicméně čínani si dnes samoyřejmě uvědomují, že jejich etikate ve světě nefunguje, ale lidi, co s nimi obchdoují pravidelně, mohou potvrdit, že se to děje úplně běžně.. Když člověk jedná s nějakým ředitelem venkovské továrny, který s evropany nejedná zase tak často, tak ten ředitel je obřas upřímně překvapený, že mu voláte kde je… Číst vice »
Trafopajka
6 měsíců
“Největší čínský výrobce kolejových vozidel na světě” je poněkud nešťastná formulace. Stejně tak se o Škodě dá říci, že je to největší český výrobce kolejových vozidel na světě.
Druhá věc je, že pro něco podobného ani nejsou kupci. Pochopitelně se snaží prorazit, ale na západě to nekoupí nikdo, možná nějaké Bulharsko/Srbsko/Maďarsko v menším množství. Tady bych fakt neměl obavy.
Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, Černá Hora, Maďarsko Bosna, Albánie, Makedonie jako celek není zase tak nevýznamná oblast, pokud by se někomu podařilo stát hlavním dodavatelem do toho celého regionu, tak se to rozhodně dá označit za úspěch o ne zase tak zanedbatelné hodnotě…
Ukrajina si čínské vlaky nikdy nekoupí, vždyť napřímo podporuje válku proti nim!!! Rumuni taky ne. Zbývá Maďarsko, Srbsko a možná Bulharsko. Zbytek je zcela bezvýznamný.
p.n.
6 měsíců
Nás se to samozřejmě netýká, my máme Škodu které dáme vždy všechny zakázky. Občas sice vzniknou věci typu 380 ale to se stane 😂
Tak Škodovka je stále v rukou PPF. A PPF nic nekupuje jako srdcovku, která by mohla něco vydělat. Ale jako investici, která by optimálně měla něco pravidelně vytvořit a časem se to pak až se skutečným ziskem prodá. Osobně bych dal do ohně obě ruky i nohy, že v roce 2040 už Škoda v českých rukou nebude a koupí jí nějaký velký zahraniční výrobce. A tím, že dělají vlaky, tramvaje, trolejbusy, koupily Cegelec, mají poloviční podíl v Temse – tak z toho budujou hodně zajímavou nevěstu pro budoucího ženicha.
V současnosti má škodovka docela dost zakázek na Pantery a tramvaje. Nicméně trh s EMU na 160km/h se postupně saturuje. Pokud Škodovka nevyhraje tendr na EMU 400, bude mít po relativně úspšném naškálování výroby za pár let problém tyto kapacity vyplnit. Přitom lze očekávat, že se na okolních trzích bude potýkat se silnou konkurencí jak od zavedených hráčů, tak nově příchozích jako je CRRC.
.Modernizovat bude v nejbližších desítkách let většina východní evropy a občas se určitě otevře prostor i na západě.
Věřím, že to můžou udržet docela dlouho
Také si myslím, že Škoda Transportation se do roku 2029, kdy jí končí značka, nejspíš prodá buď Siemensu nebo právě CRRC, ale jisté není nikdy nic.
Jaaa
6 měsíců
Číňani si dělají z Maďarska svoji kolonii. Co jim neprošlo u nás, to jim vesele zařídí Orbán. Pak se bude jenom divit, až ho odstraní, protože mouřenín dosloužil, mouřenín může jít.
Rusové dtto. Maďarsko už dávno nemá v EU a NATO co dělat, není to jen černý pasažér, ale vyslovený nepřítel. Orbán tam bude kralovat do smrti, tam demokracie dávno skončila. Stejně jako všichni východní despotové od (Bělo)Ruska po KLDR.
Otázkou je, proč jim to sponzorujeme, proč v Maďarsku nevyrobí vlaky Maďaři apod. To je ten problém, naše navěšení se na ‚levnou‘ zemi. Nadávat pak můžeme jak chceme, je to výsledek našeho ‚kapitalismu‘.
No v Maďarsku je 14 rôznych firiem ktoré vyrábajú rôzne železničné zariadenie, vo veľkom sa tam rekonštruujú vagóny, ktoré sú vidieť na EC Hungária. Stadler tam má vlastný závod na výrobu KISSov, Alstom zasa vyrába podvozky….
Není. Evropa je vůči okolnímu trhu poměrně dost ochranářská. Pro vazby EU – Čína to zatím neplatí, ale obchodní válka mezi USA a Čínou se pomalu rozbíhá a EU se dříve nebo později bude muset rozhodnout. Pokud teda poblblenej Trump nevyhlásí obchodní válku i Evropě, pak by to bylo jasný…
A nejde jen o ekonomickou oblast, podepsali dohody o spolupráci v bezpečnostní oblasti a dokonce umožní působit čínské policie legálně na svém území, oficiálně v turisticky exponovaných oblastech a během hromadných akcí.
Vzhledem k tomu, že mnohé západní země řeší problémy s ilegálními policejními odděleními šikanujícími emigranty, je nicméně jasné, že bude Maďarsko základna těchto a dalších aktivit.
Podobně jako bylo dlouho Česko základnou těch ruských, než došlo ke snížení počtu „diplomatů“. Teď tuto roli přebralo Rakousko.
Kromě orbánovského obdivu k východním despociím je to přiživované i silnou čínskou komunitou usedlou v Maďarsku – k nám jezdili pracovat Vietnamci, k nim Číňané.
Navíc jako v případě Vietnamu je potenciálně riziko nějakých zásahů vůči vlastním občanům, ale z hlediska státních vztahů je to v regionu téměř spojenec – jak ve vztahu k ČR specificky, tak geopolitickému Západu v širším smyslu. A to právě kvůli tomu, že z Číny má obavy i Vietnam, ač obě země jsou deklaratorně komunistické. Ale iluze o jejich imperiálních ambicích nemají, takže dokonce třeba cvičí s americkou armádou a snaží se víc distancovat.
Doufám, že takto můj příspěvek nikdo nepochopil 🙂 Samozřejmě Vietnam a Čína jsou velmi rozdílné země a systémy. Chtěl jsem jen poukázat na početnou čínskou diasporu v Maďarsku.
Díky za Váš příspěvek, o této Maďarské specialitě jsem neměl tušení. Krátké googlení mne pak přivedlo k tomuto, pravda starším článku(2009) jenž vysvětluje pozadí vzniku této disapory a některé její specifka ve srovnání s jinými národními menšinami v zemi: https://sjps.fsvucm.sk/Articles/09_1_6.pdf
Já bych si dovolil provokativní otázku – je Orbán opravdu tak proruský a pročínský? Z našeho pohledu to tak může vypadat, přesto bych řekl, že ne. Jen pokračuje v tradici maďarské diplomacie, která se takto snažila vydyndat nějaké ústupky pro sebe. Podívejme se třeba už na rok 1866, kdy bylo Rakousko oslabené sporem s Pruskem. Maďaři toužící po zrovnoprávnění toho využili, dělali na Rakušáky podrazy a tak roku 1867 jim dal Starý Procházka vyrovnání, aby měl od těch osin v zadku pokoj. Češi chtěli totéž, ale zvolili svou (také tradiční) politiku servilnosti a podlézavosti s tím, že je císař odmění… Číst vice »
To je ale hrozná blbost, Číňané, na rozdíl Vietnamců nikdy nebyly v žádných programech pro výměnu pracovníků, to byla jen Vietnam, Kuba, Mongolsko, Číňané začali do Maďarska jezdit až v 90.letech, do Rumunska nebo ČR stejně tak. Maďarsko má jen o 2,5x více Činských občanů než ČR, proti třeba tomu že ČR má 10x tolik Vietnamců co Maďarsko. Irsko, Finsko, Švédsko, Holandsko má procentuálně cca dvojnsábek Číńanů v populaci než Maďarsko Švýcarsko, Norsko, Belgie, Portugalsko asi stejně. Německo, UK, Španělsko, Itálie, Francie ještě víc než dvakrát tolik co Maďarsko..
Celé to ovšem stojí a padá na té Vaší druhé větě. Zařídí jim to Orbán doopravdy? U nás už to taky svého času vypadalo na rudou záři nad Prahou – a vzpomínáte zcela správně, že to nakonec dopadlo jinak.
Není podstatné, jestli něco zařídí vlastním občanům. Číně zařídil vliv, právě jim zařizuje vlastní ekonomickou závislost (která se záhy sama přetavuje v závislost politickou) a skončí to závislostí bezpečnostní (viz ti čínští cajti, v EU jinak něco zcela nepřípustného).
Evropa Čínské vlaky nepotřebuje. Evropa potřebuje podpořit evropský železniční průmysl.
To tedy slyším prvně, že by evropský železniční průmysl potřeboval podporovat.
Jestli nepotřebuje něco, tak jsou to nekalé praktiky a dumpingové ceny, jinak je evropský železniční průmysl špička.
Čiže aj keď čínske vlaky budú stáť o polovicu menej, ich prevádzka bude lacnejšia, aj tak kúpime niečo od Švajčiarov alebo Nemcov?
Ne. Utrpíme Škodu….
Furt si stojím za tím, že čínské vlaky by se vůbec do Evropy dostat neměly. Konkurence a volný trh je třeba, ale to jde jen když jde o rovné partnery. Ne o snahu zničit konkurenci kvůli geopolitickým cílům.
Hurááá. Už nehrozí, že by mohli mít evropané v EU absolutní vlakový monopol 🙂
Do výroby kolejových vozidel hodně investovali Poláci. Snad budou při hledání potřebné kolejové techniky preferováni, i když pokud to Maďaři budou vyrábět kvalitně, tak proč ne. Ale třeba v případě Volva se ukazuje, že značka hodně ztratila.
Myslíš pesu? Která má poblém s dodáním včas? Proto přišla o kšeft od regiojetu.
a nesouvisí to náhodou s tím, že Pesa má úspěch? Že má tolik zakázek, že nestíhá? :))
Já bych na nějaké hodnocení počkal, až co se z těchto proklamací přetaví do reality. Když Číňan něco řekne, může to myslet úplně jinak, než když to samé řekne Evropan.
Je to tak. Hlavně pokud něco slibuje. v číně je pořád vnímáno za neslušné něco někomu odmítnout, tak jso uschopni na otázku „a budete ty vlaky vyrábět v maďarsku?“ odpovědět ano, ale myslet tím ne. číňaň většinou ano, které znamená ne, umí rozpoznat, evropani naprosto minimálně. Nicméně čínani si dnes samoyřejmě uvědomují, že jejich etikate ve světě nefunguje, ale lidi, co s nimi obchdoují pravidelně, mohou potvrdit, že se to děje úplně běžně.. Když člověk jedná s nějakým ředitelem venkovské továrny, který s evropany nejedná zase tak často, tak ten ředitel je obřas upřímně překvapený, že mu voláte kde je… Číst vice »
“Největší čínský výrobce kolejových vozidel na světě” je poněkud nešťastná formulace. Stejně tak se o Škodě dá říci, že je to největší český výrobce kolejových vozidel na světě.
jj, souhlas, díky za upozornění:)
To spíš vypadá na nějaké nezávazné memorandum. Takových se u nás podepsalo a Ing. “ožrala” Zeman je v propadlišti dějin.
Náš bývalý notorický prezident ovšem neměl pod kontrolou parlament a mnoho samospráv. Což Orbán má.
Parlament ovšem nenastoupí k výrobním linkám a konec konců ani do managementu firmy. Neslavnou „investiční“ vzpomínkou jsou čínské dálnice v Polsku.
Druhá věc je, že pro něco podobného ani nejsou kupci. Pochopitelně se snaží prorazit, ale na západě to nekoupí nikdo, možná nějaké Bulharsko/Srbsko/Maďarsko v menším množství. Tady bych fakt neměl obavy.
Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, Černá Hora, Maďarsko Bosna, Albánie, Makedonie jako celek není zase tak nevýznamná oblast, pokud by se někomu podařilo stát hlavním dodavatelem do toho celého regionu, tak se to rozhodně dá označit za úspěch o ne zase tak zanedbatelné hodnotě…
Ukrajina si čínské vlaky nikdy nekoupí, vždyť napřímo podporuje válku proti nim!!! Rumuni taky ne. Zbývá Maďarsko, Srbsko a možná Bulharsko. Zbytek je zcela bezvýznamný.
Nás se to samozřejmě netýká, my máme Škodu které dáme vždy všechny zakázky. Občas sice vzniknou věci typu 380 ale to se stane 😂
Bude konsorcium Škoda – CRRC. Číňani v tom umí chodit, do zkorumpovanejch zemí třetího světa toho dodávají dost…
Tak Škodovka je stále v rukou PPF. A PPF nic nekupuje jako srdcovku, která by mohla něco vydělat. Ale jako investici, která by optimálně měla něco pravidelně vytvořit a časem se to pak až se skutečným ziskem prodá. Osobně bych dal do ohně obě ruky i nohy, že v roce 2040 už Škoda v českých rukou nebude a koupí jí nějaký velký zahraniční výrobce. A tím, že dělají vlaky, tramvaje, trolejbusy, koupily Cegelec, mají poloviční podíl v Temse – tak z toho budujou hodně zajímavou nevěstu pro budoucího ženicha.
V současnosti má škodovka docela dost zakázek na Pantery a tramvaje. Nicméně trh s EMU na 160km/h se postupně saturuje. Pokud Škodovka nevyhraje tendr na EMU 400, bude mít po relativně úspšném naškálování výroby za pár let problém tyto kapacity vyplnit. Přitom lze očekávat, že se na okolních trzích bude potýkat se silnou konkurencí jak od zavedených hráčů, tak nově příchozích jako je CRRC.
.Modernizovat bude v nejbližších desítkách let většina východní evropy a občas se určitě otevře prostor i na západě.
Věřím, že to můžou udržet docela dlouho
Tak zrovna ty zakázky s tramvajemi nikdy asi nevyschnou, i vzhledem k zelené politice vlastně všech velkoměst.
Také si myslím, že Škoda Transportation se do roku 2029, kdy jí končí značka, nejspíš prodá buď Siemensu nebo právě CRRC, ale jisté není nikdy nic.
Číňani si dělají z Maďarska svoji kolonii. Co jim neprošlo u nás, to jim vesele zařídí Orbán. Pak se bude jenom divit, až ho odstraní, protože mouřenín dosloužil, mouřenín může jít.
Rusové dtto. Maďarsko už dávno nemá v EU a NATO co dělat, není to jen černý pasažér, ale vyslovený nepřítel. Orbán tam bude kralovat do smrti, tam demokracie dávno skončila. Stejně jako všichni východní despotové od (Bělo)Ruska po KLDR.
Řekl bych že tam klidně můžete přihodit i Slovensko, které za chvíli také dopadne jako zbytek Východu.
A proč ty diktatury náš západní konzum tak přiživuje, to už se neptáme, že.
Přesně. Viz Vossloh v Německu před nekolika lety.
Otázkou je, proč jim to sponzorujeme, proč v Maďarsku nevyrobí vlaky Maďaři apod. To je ten problém, naše navěšení se na ‚levnou‘ zemi. Nadávat pak můžeme jak chceme, je to výsledek našeho ‚kapitalismu‘.
No v Maďarsku je 14 rôznych firiem ktoré vyrábajú rôzne železničné zariadenie, vo veľkom sa tam rekonštruujú vagóny, ktoré sú vidieť na EC Hungária. Stadler tam má vlastný závod na výrobu KISSov, Alstom zasa vyrába podvozky….
Není. Evropa je vůči okolnímu trhu poměrně dost ochranářská. Pro vazby EU – Čína to zatím neplatí, ale obchodní válka mezi USA a Čínou se pomalu rozbíhá a EU se dříve nebo později bude muset rozhodnout. Pokud teda poblblenej Trump nevyhlásí obchodní válku i Evropě, pak by to bylo jasný…
A nejde jen o ekonomickou oblast, podepsali dohody o spolupráci v bezpečnostní oblasti a dokonce umožní působit čínské policie legálně na svém území, oficiálně v turisticky exponovaných oblastech a během hromadných akcí.
Vzhledem k tomu, že mnohé západní země řeší problémy s ilegálními policejními odděleními šikanujícími emigranty, je nicméně jasné, že bude Maďarsko základna těchto a dalších aktivit.
Podobně jako bylo dlouho Česko základnou těch ruských, než došlo ke snížení počtu „diplomatů“. Teď tuto roli přebralo Rakousko.
Kromě orbánovského obdivu k východním despociím je to přiživované i silnou čínskou komunitou usedlou v Maďarsku – k nám jezdili pracovat Vietnamci, k nim Číňané.
Ovšem zrovna Vietnam jako stát nemá takové „imperialistické“ tendence. U nás mají svou komunitu a pracují si na svém.
Že však maďarsko už nepatří mezi řádné státy EU se tu shodneme. Jenže nikdo s tím nic nedělá.
Navíc jako v případě Vietnamu je potenciálně riziko nějakých zásahů vůči vlastním občanům, ale z hlediska státních vztahů je to v regionu téměř spojenec – jak ve vztahu k ČR specificky, tak geopolitickému Západu v širším smyslu. A to právě kvůli tomu, že z Číny má obavy i Vietnam, ač obě země jsou deklaratorně komunistické. Ale iluze o jejich imperiálních ambicích nemají, takže dokonce třeba cvičí s americkou armádou a snaží se víc distancovat.
Doufám, že takto můj příspěvek nikdo nepochopil 🙂 Samozřejmě Vietnam a Čína jsou velmi rozdílné země a systémy. Chtěl jsem jen poukázat na početnou čínskou diasporu v Maďarsku.
Díky za Váš příspěvek, o této Maďarské specialitě jsem neměl tušení. Krátké googlení mne pak přivedlo k tomuto, pravda starším článku(2009) jenž vysvětluje pozadí vzniku této disapory a některé její specifka ve srovnání s jinými národními menšinami v zemi: https://sjps.fsvucm.sk/Articles/09_1_6.pdf
Furt je ze strategického hlediska lepší mít na Orbána nějaké páky, než o ně přijít.
Zatím je ještě nějaký manévrovací prostor, ale po posledních ofukách Orbána ohledně ruských sankcí už i Evropě začíná docházet trpělivost.
Já bych si dovolil provokativní otázku – je Orbán opravdu tak proruský a pročínský? Z našeho pohledu to tak může vypadat, přesto bych řekl, že ne. Jen pokračuje v tradici maďarské diplomacie, která se takto snažila vydyndat nějaké ústupky pro sebe. Podívejme se třeba už na rok 1866, kdy bylo Rakousko oslabené sporem s Pruskem. Maďaři toužící po zrovnoprávnění toho využili, dělali na Rakušáky podrazy a tak roku 1867 jim dal Starý Procházka vyrovnání, aby měl od těch osin v zadku pokoj. Češi chtěli totéž, ale zvolili svou (také tradiční) politiku servilnosti a podlézavosti s tím, že je císař odmění… Číst vice »
To je ale hrozná blbost, Číňané, na rozdíl Vietnamců nikdy nebyly v žádných programech pro výměnu pracovníků, to byla jen Vietnam, Kuba, Mongolsko, Číňané začali do Maďarska jezdit až v 90.letech, do Rumunska nebo ČR stejně tak. Maďarsko má jen o 2,5x více Činských občanů než ČR, proti třeba tomu že ČR má 10x tolik Vietnamců co Maďarsko. Irsko, Finsko, Švédsko, Holandsko má procentuálně cca dvojnsábek Číńanů v populaci než Maďarsko Švýcarsko, Norsko, Belgie, Portugalsko asi stejně. Německo, UK, Španělsko, Itálie, Francie ještě víc než dvakrát tolik co Maďarsko..
I Orbán jednou skončí a čínské investice budou nepochybně stejně úspěšné jako byly u nás. Takže aerolinky a fotbal.
Celé to ovšem stojí a padá na té Vaší druhé větě. Zařídí jim to Orbán doopravdy? U nás už to taky svého času vypadalo na rudou záři nad Prahou – a vzpomínáte zcela správně, že to nakonec dopadlo jinak.
Není podstatné, jestli něco zařídí vlastním občanům. Číně zařídil vliv, právě jim zařizuje vlastní ekonomickou závislost (která se záhy sama přetavuje v závislost politickou) a skončí to závislostí bezpečnostní (viz ti čínští cajti, v EU jinak něco zcela nepřípustného).