Chorvatské putování 2023: Díl 1. Masochismus s RegioJetem do Rijeky a na Pulu
Výstup v Ogulinu a přestup na první skupinu transferů. Foto: Aleš Petrovský
Letní putování Aleše Petrovského zavede čtenáře za českým mořem, do Chorvatska.
Myslím, že zhýčkanost. Já i přes drobné malé nedostatky jsem stále nadšená z toho, že po koupi lehátka, si v 9 večer zalezu, natáhnu nohy a ráno Chorvatsko. Když nejde klima, pootevřu okno a noční průvan alespoň trochu vzduchu přinese, jaká je nabídka a kvalita jídla je mi jedno, páč primární je pro mě se dostat z bodu A do bodu B pokud možno pohodlně, a nepotřebuju pořád něco jíst. Se zpožděním toho moc nikdo neudělá a je dobrý s tím počítat. Když si vzpomenu na i 20 hodin trvající cesty autobusem s čůracíma pauzama a sedu v jedné poloze,… Číst vice »
Už jsem do Puly cestoval snad všemi možnými způsoby, z nichž mi nejvíce utkvěl v paměti výlet z roku 2018, kdy jsem se vydal autobusem RJ/SA z Brna do Bratislavy, následně autobusem Črnja Tours linky Bratislava – Split (myslím, že Split – už ta linka myslím ani nejezdí, tak si to nemůžu ověřit) do Rijeky (přičemž zážitky z této linky jsou na delší povídání, pamatuju si například nejasnosti v jízdním řádu, kdy na jízdence byl odjezd, který se o 45 minut lišil od informace uvedené na webu dopravce, v Bratislavě na celém AN nikdo nevěděl, že taková linka vůbec jezdí,… Číst vice »
Je smutnè že nehlasí ani nenapíšou jak jsou gengy co okradou cestujicí V době kdy se stojí někde v poli protože vlkvedoucí spí ,dveře se nesmí zamknout ,a zloději mají pré ,V dobu co jsme my jeli bylo 8 cestujicích okradeno ,stevard ofotil jízdenku zapsal do nějakého hlášeni a hotovo prej to vědí ale nic se stim nedělá
Rád si přečtu tyhle cestopisy..a díky za ně. Já pamětník koženky, kovovězatuchlého smradu a „stříbrných“ záclonek s logem ČSD bohužel pozitivních změn za ta léta na drahách shledávám poskrovnu. Má poslední dálková jízda byla UNL- Hamburg v r.18..tam v poho, ale zpět s noclehem v Europäischer Hof na účet DB po zurušeném spoji z Hamburgu a potupném dožadování se do různých vlaků- bez úspěchu..ICE vás na stojáka nepustil a rušeny byly tehdy postupně další spoje..ale to už se po bouřce na trati holt přihodí:-)))…
Mě třeba hodně zajímají záchody, o tom není v článku nic😪
Kdo je prosím Aleš Petrovský, proč má potřebu veřejně ventilovat své názory a proč mu redakce tento prostor dává? To si teď každý přepjatý šotouš bez rozhledu a nadhledu může publikovat na Zdopravy?
A proč by nemohl? V čem je problém?
ze by zfanatizovány zamestnanec Jancury?
Těsně po školení u Jančury 😀
Kdyz si udelate stejne dobry server o doprave jako tento, tak si tam klidne davejte clanky, koho chcete. 🙂
Pan Sura ma na to svate pravo. 🙂
A mimochodem pan Petrovsky se v hodne vecech fakt vyzna, na zeleznici se pohybuje leta, sam jsem se s nim uz potkal, takze mu ted trochu krivdite. 🙂
Nevidím na článku nic šotoušského. Soudě dle vaší reakce Aleš Petrovský uhodil hřebíček na hlavičku když se z kritiky čertíte. Je to psáno drážním stylem kterému zde většina rozumí. Navíc RJ už opravuje dávno není to na co si hraje. Je to spíš ušmudlaná bída.
Vemte v RJ rozum do hrsti, autor dělá mystery shopping zadarmo, občas přihodí i konkrétní námět na zlepšení. Spíš by měl dostat tu a tam sushi set na revanš, než tu dštít síru. Benefitovat by z toho mohli všichni.
Myslím že je to subjektivní pocit cestujícího, který objektivně ukazuje realitu, tedy bídu žlutých…. Děkuji moc za příspěvek, sám vždy testuji servis a jídlo různých dopravců a mám s panem Petrovským podobné pocity a zkušenosti.
Kdo je prosím Kody, který se ani nepodepíše? Proč mu redakce ještě dává prostor v diskuzích?
Kdo je prosím Kódy, který se ani neumí podepsat? A přitom má odvahu nalepkovat, radit sefredaktorovi a hrát si na cenzura.
Jestli si dobře pamatuju, tak Petrovský dřív dělal u ČD stewarda nebo průvodčího, a byl docela aktivní na sociálních sítích, snažil se docela dost vylepšit image zaměstanavatele. Pak ho přetáhl Regiojet, měl dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb, ale asi to byl boj s větrnými mlýny.
on neni prepjaty sotous, ale docela sikovny odbornik na palubni catering. v republice takovych lidi az tolik neni.
budte rad, ze tyhle sotoreporty pise… 🙂
Ocenuji, pane Petrovsky, ze i prestoze jste pro Regiojet drive sam pracoval, dokazete je po tech letech nyni poradne zkritizovat. 🙂
Uz pro ne nic nedelate? Ani skolitele? Nic? 🙂
A nevite, co na Vasi kritiku rika chvastajici se Radim? 🙂
Taktéž jsem měla tu čest,absolvovat cestu s RJ do Rijeky a pak autobusem do Rabacu…v lůžkovém vagonu,ve kterém jsem jela se svou sestrou a synovcem,nám byl “doplněn” další spolucestující,aby bylo kupé plně využité…. Nefungovala ani zásuvka,ani Wi-Fi… o tom ostatním se mi ani psát nechce. Snad jen to,že jsme cestou zpět jeli ve stejném kupé,které stále nebylo opravené,tak že bezmála 19.hod s cizím člověkem v lůžkovém kupé bez možnosti nabití telefonu…..
Panebože a co jste čekala? Pokud jste si nezaplatila celé kupé pro sebe, tak logicky cestujete s dalšíma lidma…Pokud jste zaplacené kupé měla celé, pak je třeba reklamace.
Ad) Tvarohový dort bez drobenky.
Vlastně je to cheesecake a namrzlý ani tak nebyl, spíše nebyl dostatečně rozmrzlý. Je to zmražený polotovar. Ostatně tento dort (1.250 g) prodává Lidl nebo Kaufland, v akci za 109 Kč, běžně za 149 Kč.
Ne ne, to by byl česky šaize. Prodává je hlavně německy TOP řetězec Edeka za 2,72 EUR ( jablečný) či 3,92 tvarohový a ta kvalita je fakt vysoká. Pokud RJ nezměnil dodavatele, tak přímo tyto i s krabici jsme kupovali už za první předváděcí jízdy RJ do Ostravy před 11-12 lety. A speciálně zde platí, ze stejná krabice v Německu a ČR má diametrálně kvalitativně rozdílný obsah. Pro představu, ten německy po správném rozmrazeni má křupavý posyp. A moje 90 léta babička na omyl tety ( když zapomněla koláč koupit v Německu a koupila jej až u cíle v Kauflandu… Číst vice »
Chorvatsko mě vskutku neláká, když něco poznat a pak případně moře, tak raději ostrovy Atlantiku a že jich je, ale s RJ občas jedu směr Slovensko a když začínal, měl opravdu vyšší úroveň než ČD, která možná i díky jeho konkurenci se začala zlepšovat, jenže RJ zůstal na stejném, spíše se zhoršil a ČD ho už dávno trumfla, aspoň na většině dálkových expresů a vlaků.
Ohledně úklidu ve vlacích RJ musím bohužel souhlasit s autorem.
Dnes jsem viděl na vlastní oči v Bohumíně jak dokáže paní s vysavačem zvládnout celý vagón pod 2min.
Nebylo to však turbo rychlostí oné pracovnice, ale šlendriánským přístupem k úklidu dané plochy.
R8 odj.16.35h
Ještě jednou uslyším výraz Jadran Rijekovič a někomu ublížím!
Radim říkal, že se servis v jeho vlacích od začátku nijak nezměnil, tak co řešíte? 😛
Tak na začátku byl lepsi než ČD… to ale asi není zárukou.
Když Radim začínal, tak to bylo zjevení a kvalita ve zcela jiné kategorii. České dráhy se i přes svou rigiditu pomalu začaly zlepšovat, Radim zhoršovat a dnes je na tom hůř žlutý. Škoda…
Takze produkt by.mohl byt dobry, kdyby nebylo spousta chybicek?
P.S. Doplnim autora, že nabizet obcerstveni ve vlaku je strasne drahe. Viz provozni dotace pro Jizni expresy (s papacim vagonem), ktera je skoro 2krat tak vysoka nez prima provozni dotace na Slovacke expresy, kde je obcerstveni pouze z vozicku.
Zustava otazkou proč jsou zadluzovany nase duchody a nase deti jen kvuli nadstandartnimu komfortu tech kdo jedou do C. Budejic vlakem a pro ktere stat dotuje papaci vagon. Pro srovnani viz cesta vlakem do Zlina nebo do Liberce kam zadny papaci vagon nejezdi, nebot neni dotovan
Ještě kdyby do Liberce jezdil
Zjevně hlavní dira v rozpočtu je neúspěšná psychiatrická léčba tvora jménem Axel, nikoliv papaci vagonek. Z něho totiž má alespoň někdo užitek.
Nekrmit trola.
Hele a to jste ještě neměli jako spolucestující slepici, která zatáhla za záchrannou brzdu.😆😆
Priste se misto trapneho lounge bezte koukat nahoru na vlaky a budete spokojenejsi 😄
To ano, ale to pak není test služeb. 🙂
Čímž jste chtěl říct co? Nelibi-li se ti kvalita „sluzby“ tak abtreten und mail halten?
maul
Cestoval jsem totéž tímto vlakem a popisované skutečnosti plně souhlasí. Bonus k cestě je, když krátce před půlnocí začne houkat alarm (pravděpodobně kvůli nezajištěným dveřím, jinak si nedovedu představit proč) – posádka zmatkuje a neví co má dělat. Zpoždění vlaku a návazného autobusu asi 100 minut.
Ten alarm většinou spustí cestující kouřením na záchodech apod. :/
Potvrzuji ze zkušenosti z R8.
„jinak si nedovedu představit proč“
Ale posádka… Zkuste si představit, že měli úplně stejně málo informací jako vy.
Hoří podvozek, brzdové obložení, podlaha, strop, cigáro, hendikepovaným hrby… No prostě nezbyde něž prohlédnout všecko.
U Modrých by se mohlo stát totéž a pochybuju, že jejich posádka by měla trénink na úrovni profesionálních hasičů.
Tak a nyní máte dostatek indicií…
Nutno podotknout, že alarm se spouštěl při této cestě i minulý rok. Loni to trvalo neuvěřitelnou hodinu, než ho posádka dokázala vypnout.
Ne, u ČD se mi za celou nestalo, že by začal na celý vlak houkat alarm. Možná má někdo jiné zkušenosti.
Jezdím přes 40 let pořád vlakem a nikdy jsem neslyšel ve vlaku alarm.
Ale v Praze na hlaváku jsem předminulý čtvrtek natočil zpoždění RJ vlaku krásných 450 minut.
Myslím.ze do Bulharska to bylo dříve horší.co popisujete.je ještě dobrý.jidelni vozy by mohly být na začátku i na konci vlaku .plus sezení pro opilce a nenazrance a tv projekce (filmy).herna pro děti atd.ale zase za ty prachy.dobry
Jo, prachy…
Pokud se nepletu, tak letos, vesmes na dluh nasich duchodu a nasich deti, stat hodla utratit skoro 7 miliard primych provoznich dotaci do dalkovych vlakū, tj. cca 180 Kč za jeden ujety kilometr.
Sice to neni uplne srovnatelne, ale v Nemecku dalkove vlaky vesmes dotace nedostavaji.
Takze pokladam za obdivuhodne, kdyz nejaky vlak jezdi bez primych dotaci. Jako tento do Chorvatska
.. třeba ho dotuje RJ z jiných zisků…
Tento vlak je paradoxně ziskový, i když dat všechny jizdenky o 100 Kč dráž a dat do toho vlaku o 15000 Kč vyšší servis, by bylo zajímavější PR
A kdybyste viděl kolik stát utratí za psychiatrické pacienty a kriminaly, taky obojí zrušit a chovance rozpočtové odpovědné utratit.
Blekoto
Nevím jak je to s dotacemi v Něměcku teď, nicméně donedávna v německu nesměly existovat dálkové autobusové linky, takže měly dálkové vlaky a letadla v rámci hormadné dopravy duopol.
Nekrmit trola.
Jen užívejte dokud můžete, za pár let nám EU v rámci boje proti změnám klimatu a úsporám energie takovéhle bezúčelné (jet k moři není něco, bez čeho nelze žít) cestování zakáže, protože nejlepší doprava je žádná doprava.
Bláznivý názor, máte pravdu že se leccos reguluje. Ale realita cca 20% nejmajetnějších tím není dotčena, stačí mít dost peněz a můžete cokoliv…
Áno, napříkald Čína. Tam na tohle zvysoka **** nejen holubi.
A pak se stane ta věc, že levičák má plány pro všecky bohaté do posleního holiče a zabavení nůžek marš chcípat v uranových dolech. O chudých levičák nikdy nepřemýšlel.
Čína má už teď více elektromobilů, než zbytek světa, ten názor se za poslední 2 roky dost mění
Vy musíte mít hodně moc smutný život, když se bojíte tak imaginárních vylhaných a nesmyslných věcí..
Četl jste někdy požadavky ekofanatickych spolků, zelených stran různě po Evropě a podobně?
To je extrémismus a mělo by se k těm spolkům tak přistupovat. Snad se té doby dočkám.
kolik mají zástupců v národních parlamentech? a kolik mají zástupcu na pudě EU?
jenže mají molotovy. A když je to protest proti kapitalismu, ta společnost musí nést náklady za to, že ševcovi shořely kopyta. Aktivista přece nemůže za to, že tam hodil zápalný granát, chudáček malej.
By jim měli proluxovat příjmy, jestli náhodou je neplatí putin za destabilizaci…
S tím Putinem souhlasím. Ale měli bychom se podívat i na magory z druhého konce podkovy.
Já je četl, jenže jde o to že tihle lidé mají vlastně pravdu, i když jí prezentují naprosto debilně. Není nic jako udržitelný růst, zdroje jsou konečné a energie omozené množství. A zrovna doprava je velmi energeticky náročná (pamatuji jak v jednom pravěkém výukovém videu ČSD říkali,nže rychlík z Prahy do Bratislavy spotřebuje stejné množství energie jako běžná domácnost za 14 let). Ano, zyvkli jsme si že můžeme cestovat po celém světě za pár šupů, že v obchodech je k dispozici zboží ze všech koutů světa a není to luxusní záležitost. Přitom to jsou věci o kterých se před pouhými… Číst vice »
Vlak je ještě ta šetrnější forma, zvláště pak u převážení nákladů, což není tento případ. Chce to ale využívat s rozvahou, nejezdit tolik na otočku, v místě si užít místní zvláštnosti, nebrat to jako nějakou samozřejmost.
A to železnice má 3 x nižší energetickou náročnost, než silnice.
Hrozné kecy.
Ano a už aby to bylo. Prodloužení kvalitního života o 10 let díky odstranění prachových částic NOx a dalších z brzd či spojkovych obložení… jsem před týdnem viděl Berlin a tam na rozdíl od Prahy auta jsou minimálně a chovají se k chodcům a cyklistů slušně. A to je Praha v tomto pohledu cca 10 let před Brnem či 15 let před zbytkem republiky
A četl jste blaboly, co dokáží splodit různé ty SPD, FPO, Le Pěnové a AfD? To je ještě horší a nebezpečnější blaboleni.
Pravé vlak bude považovány za jedinou ekologickou dopravu. Až začneme platit emisní daně, tak to uvidis
Vám už ale někdo vložil nyní do mozku program zamezujici v jeho užití. A EU to nebyla
Popravdě mi přijde v narážce na ty tři kelimky strašné a smutné kolik asi vygeneruje jedna 20hod cesta odpadu… Pripadám si jako mimozemšťan, když bych si to dovolil přežít s vlastní lahví vody… 🫣
Nehledě na třetinky Rajce zdarma, ty jsou teprve šílené.
A stejně ti tupí Češi do toho Chorvatska pojedou znovu, protože to je „levné“ a můžou si po cestě dat 8 škopků.
Tupon jste jedine vy
Ahoj všichni diskutující, jela jsem do Chorvatska vlakem loni i letos, tam a zpět. Jelikož celý rok doma řídím/a drive jsme jezdili autem i do Chorv./, chci si lehnout a spát a tím anuloval noc. Úplně nerozumím pánovi, který píše putování 1…Za mne: vyjíždela jsem z Pardubic v neděli.Vlak přijel včas, 5minut zpoždění je na českém území norma i na ostatních vlacích. Vlak jel kolem 18.15, tedy se doma navečeřím, ve vlaku dostanu vodu, dostanu Plzeňské pivo půllitr za 25,- Kč. K dispozici je káva z velkého pákového stroje v palubní kavárně, je vynikající, můžete si jich dát kolik chcete… Číst vice »
Článek je recenze popisující cestu s RegioJetem do Chorvatska…
“Anulovat noc”? Jakoze musite prostrelit 2 zbytecne noci na cestu tam a zpet? To urcite, no. Zkratka jste popsala sen – v Ogulinu kavarna s rychlou obsluhou, 30 minut na pumpe, nebo rovnou na 3 pumpach. “Divím se, že si někteří dovolí kritizovat v době ničivých požárů na Rhodosu i v jiných dovolenkových destinacích a očekávají ve vlaku servis, který by za tuto částku ani v jiných evropských zemích nedostali.” – takze kdyz hori na Rhodu, tak se nemuze kritizovat sluzby v ceskem vlaku?
Vy můžete cokoliv. Nebyl to sen, byla to velmi slušně strávená cesta na a z dovolené v červenci 2023.
Dočetl jsem jen ke větě: „Proč si Čech musí chtít dávat v českém vlaku to, co obvykle přes rok ani nejí – sushi, it. rizoto,wrappy, mražené /a zmrzlé/koláče?“
Pokud máte takhle neobjektivní předsudky vůči autorovi, tak to fakt nemá smysl dál číst.
Dalo by se to ještě vylepšít: „Proč musí čech v českém vlaku jet nekam do zahraničí, když může jet do Mochova pro Mochovskou směs!“
No a právě proto je „čecháček s řízkem z domu“ odrazem nabízených služeb, které nedostane za normální cenu.
V cervnu jsem letel do zadaru, letenka za 2200. Cesta od baraku do hotelu 3 hodiny. Chorvatsko hodnotit nebudu.
Asi tak.
A mám anulovánou noc.
Jezdit vlakem desítky hodin je strašný.
Vyborne napsany. Ono je to tak kdyz jedete a je vse v poradku tak nikdo nic nenapise protoze neni si duvod stezovat. No a kdyz se neco podela tak prvni po navratu domu je ze je to potreba nekde nazvracet.
Tak nějak jste se trefila do běžné pozitivní reality tohoto vlaku. Mám obdobnou opakovanou zkušenost. Ale česká náturu… chcípla mi koza, ať sousedovi chcípne taky. Závist, pomluvy. Tady většina diskutujících hledá chyby a ne to, ze konečně je aspoň nějaká rozumná možnost jet k moři vlakem a ne se všude cpát autem. Těm bych přál včerejší D1 s kolonku 30 km a požárem na rozpálené dálnici
Ne všichni si chtějí před cestou usmažit řízky a upéct bábovku. A když dopravce slibuje pečené holuby do huby, tak proč si je nadat. A o tom že nebyly pečené a létali jinak než se slibovalo je tahle reportáž.
Já nevím, co má s horicim Rhodem společného neuklizena podlaha v kupé, teplá kofola nebo chybejici záclonky. Či slendrian RJ anebo místních správ železnic, že to vytváří při doprave v noci tak božská zpoždění.
Příspěvek poněkud spinujici sdeleni
Občerstvenie RegioJetu normálne funguje snáď len na R8. Všade inde je strašná bieda – vždy dosť vecí chýba (a práve často také populárne ako dort, káva a pivo).
Chybí káva? To se nikdy nestalo
Kdyztak je pokažený kavovar, ale kávy je vzdy dost
Když už chcete slovíčkařit, tak chybí právě ta káva (nápoj), ne? Kávových zrn je i při rozbitém kávovaru dost, to jo..
Pan je trochu mentálně pozadu, omluvte ho.
Touto logikou nechybí ani voda, jen vytéká prasklým potrubím a posádka to má umět opravit.
A rozmletá kávová zrna jsou co?
A to se bez toho zradla ve vlaku neobejdete?
Když jsem vynechal důvodu úspory času brzy ráno snídani, abych dostal nazrat na R8, koupil si jedničku a pak mi jinak milá vlakvedouci řekla, že mi akorát donese kafe, protože nemá ani jídlo ani personál na servis, tak jsem milého Radimka proklinal s krucicim břichem až do Hranic
S občerstvením to má RJ opravdu nepodchycené. Když i na trati Košice – Praha má po hodině cesty nabídku ve stavu podobném loterii (šance, že to, co chcete má personál k dispozici je asi 1:100), je s oddělením, které má zásobování, něco opravdu špatně.
Mne osobne by nevadilo, kdyby ten jidelnicek osekali, ale ty polozky, co by zustaly, tak by byly k dispozici vzdy.
Přesně tak.
Přiznám se, že nevím přesně, jak pestrá je nyní nabídka občerstvení ve vlacích. Nicméně si myslím, že se nabídkou snaží Radim zavděčit co nejvíce lidem. Když ji oseká, tak tam třeba bude vždy dost, ale zase si budou lidé stěžovat: „Proč tam není toto?“ „a támhle nabízejí toto!“ „A mně by chutnalo tamto.“ je těžké se zavděčit.
Tohle je myšlení i spouty restauratétů. Musíme mít prostě všechno, aby si vybral každej…Řízek vepřovej, kuřecí, krůtí, kančí, srnčí…Rajskou,koprovku, svíčkovou, hamburskou, znojemskou…Ovocné knedlíky jahodové, borůvkové, švestkové….No prostě všechno.
Přitom když bude kvalita, tak kvantita (výběr) může být klidně menší a lidé si vyberou.
To, že si lidé nedokážou vybrat při méně položkách na menu je u nás dlouho zažitý mýtus.
Zásobování je v pořádku. Cenová politika je nastavená tak, aby nezůstávali zbytky a maximalizoval se zisk. Koho zájímá cestující?
Vlakem jsem jel první rok, kdy se také končilo před Rijekou a pokračovalo dále busem. cestu zpět jsem absolvoval Flixem s přestupem v Záhřebu. Sleduji to reportáže a vidím, že je to rok od roku horší. Upřímně, nejlépe se mi jelo autem, Vlak nebyl v tu dobu špatný, ale byl jsem rozlámaný z lehátka. Nejhorší to bylo celé busem. Přestože nemám problém s Flixem, pocitově cesta vůbec neubíhala a z cesty jsem byl nejvíc rozlámaný. Moc tu tedy nechápu nářky na vlak, protože dopravce s tím očividně nic nedělá. Celé je to nabídka/poptávka a pokud jsou služby nevyhovující, volil bych… Číst vice »
Jj jenže cenový rozdíl za 2 dospělé a 2 děti je 3x větší, než zde cele lehátkové kupé
To jste měl ještě výborné.my před třemi lety zpoždění 5hodin na cestě tam a 10hodin při cestě zpět v kupé bylo 60st horka,klima v celém vlaku nefungovala,o občerstvení netřeba se ani zmiňovat.hrůza děs.už nikdy! A vy mi potvrzujete,že se vlastně nic nezměnilo.díky za takové čerstvé zprávy.
Jela jsem před dvěma lety z Brna do Splitu. Měly jsme spací vůz a připlatily si, abychom byly v kupé samy dvě. Vyspaly se, celou cestu jsme ležely, četly, kecaly. Zpoždění byly 3 hodiny, jídlo jsme měly svoje, klima fungovala, takže za mě žádný problém. Pouze jedna výtka, společné WC. Prostě chlapi se neumí trefit do mísy.
Ani ženské. To co jsem zažil v 16 letech při brigádě v McD na dámských toaletách…brrr. 🙂
Jinak lehatkem jsme jeli minulé dvě cesty.
My jsme v devadesátkách pořádali koncerty a věřte, že dámské záchody vždy v nechutnostech, co si málokdo dokáže představit, jasně vedly 😀
Ve vlaku se špatně čůrá. A vsedě, přestože je to zdravější, to jde fakt jen doma.
K té klimatizaci v čekárnách, řeší se následek a ne příčina.
Tou je zfušovaná rekonstrukce nové budovy hlavního nádraží, kdy klimatizace nebyla dosazena a musí to řešit dopravci. A rekonstrukce je zase důsledky špatné smlouvy státní správy s Italy, dnes korunovaná neschopností SŽ vymístit zejména z dolní haly pochybné existence obtěžující cestující. To by se mělo řešit, místo poštu hodin na nádraží v Nízkém Jeseníku.
Jakpak by to asi vypadalo, kdyby tu trasu jelo TGV tristakilometrovou rychlosti …no holt východní Evropa a Balkán.
Jakože v západní Evropě jezdí jen TGV a ICE. A potom vůbec není divný, že případná cesta Praha – Amsterdam je na celý den. Přitom vlak do Drážďan jede 2,5 hodiny, tak proč to není celkem do 6h cesta?
Protože celá ČR je jeden velký skanzen
Včera Curich – Vídeň. Taky to 300 nikde nejelo (max 230), často jen 50 – 70. To je taky Balkán?
Kdyby byly vite kde ryby…
Prostě tam ty tratě nejsou a ve velké části trasy ani nikdy nebudou
Na toho pána s miminkem ve vedlejsim kupe na sedačce a přes noc by se měla podívat sociálka. Není něco takového trestný? Mělo by!
Co je prosím špatného na jízdě vlakem s miminem? 😮
co je ti po tom jak cestujete pán s miminkem , jen možná nalėtl p. Jančurovi a jeho propagačním letákům
Pořád lepší než busem nebo nedejbože autem
Na vás by se měl taky někdo podívat.
To mimino se tam vyspí v pohodě, s miminem se ve vlaku cestuje super.
Tohle někdo absolvuje dobrovolně? Za takové neslužby je má cena za jednosměrnoi jízdenku do tří set.
Jakože levnější než Praha Olomouc ? Cena je zbytečně nízká
Vy jste všichni hrozný padavky, jo, je to zlo jet 23 hodin do Puly, ale kdo to někdy jel busem ví, že 18 hodin vlakem do Rijeky je lepší než 15 hodin busem přímo do puly. Normální člověk (pokud neni totální šetřílek) si koupí vlastní spací kupé a dorazí vyspalej a má před sebou celej den, to se vám fakt s busem ani autem nestane. Cesta trvá dlouho, ale vyspíte se, takže ta noc se vlastně nepočítá. Víc než cesta vlakem do Rijeky je zlo ten poslední úsek návaznym busem, ale zase aspoň se člověk pokochá krajinou.
Normální člověk letí takovou dálku letadlem
Tak to existuje nemalé množství nenormálních kteří do Chorvatska jezdí busem. Těch autobusů pojede za sezonu do Chorvatska několik set možná i nízké tisíce. Do dalších letovisek další. Troufl bych si říct že cca 100k-200k lidí za sezonu pojede busem 10h+ jen z ČR.
Osobně mám absolvované busem několikrát Španělsko a dá se to vydržet (poznávací kde jsou docela časté přejezdy.)
Jel jsem busem i vlakem a vlak byl o hodně lepší.
Nevím, jak v té jedničce, ale dvojky se dají sklopit a máte v kupé lůžko.
Loni to bylo do Splitu v pohodě i na sedačku. I s jídlem nebyl žádný velký problém.
Samozřejmě, s lehátkem nebo lůžkem se to nedá srovnat, ale busem pokud možno nikdy.
Akorát že v totálně nevhodný čas takže máš třeba taky celou noc v haji a druhy den čekáš 6 hodin na ubytování ( brzký check-in není možný všude)
Je celkem smutné, kam až upadl produkt žlutého vlaku do Chorvatska. Chvála bohu, že se letos už nejezdí každý den a do Splitu, jinak by se například obrat se zpožděním 480 minut, které vzniklo ve Slovinsku po bouři, určitě v Praze nestíhal.
V covidem poznamenaném roce 2020 to bylo jako novinka super svezení. Pro běžné cestující, tak i pro šotouše. Kdo by si chtěl počíst, přikládám odkaz z roku 2020.
https://rail-blog.blogspot.com/2020/08/blog-post.html
Dokonce jsem tehdy v Ilirske Bistrici zaplatil kartou.
Tak protože první rok se ještě skutečně snažili z koupáku dělat dobrý produkt. 😀 Teď vlastně ani nevím, kam teď firma a její služby směřují. Vypadá to už spíš jako takové přežívání než snaha o to být největší a nejprestižnější dopravce ve střední Evropě. 😀
Přesně, jen tak dál a celou tuhle ostudu postupně zrušit…
Co si mám představit pod slovem ,,předobjednávka“?
Objednáte si jídlo při nákupu jízdenky před samotnou jízdou
Takže vlastně objednávka.
Abych pravdu řekl, moc nechápu smysl tohoto článku. Povídky Šimka a Grossmanna a jiných jsou vtipnější. Už minulý rok byla popsána úroveň vlaku dostatečně. Tedy si udělá jasno kdo takovým vlakem chce jet, a kdo očekává něco lepší tak má plno jiných možností jak se dostat k moři. Otázka zda když mám nastavenou nějakou úroveň, tak jestli jet zrovna do Chorvatska.
Smyslem bylo podělit se o gastro a šoto zážitek.
nechápeš
ale to nevadí 98% čtenářů to chápe a pro ostatní to prostě není
My si tykáme?
To je spíš výtka k panu Sůrovi. Toto by mělo být někde v sekci moderovaných blogů a ne na hlavní straně zpravodajském serveru. A že 98% čtenářů podle Vás nechápe rozdíl mezi zpravodajstvím a jistým druhem povídky, ale hodně subjektivně zabarvené, je smutné.
Ostatně prvotní příspěvek jsem psal také z nočního vlaku (ne žlutého) a přestože ho nedávno používal poměrně často a zažil ledasco, nemám potřebu vše uverejňovat.
Pokud je po tom poptávka u čtenářů, tak se přece mohou vložit i volnočasová témata. Pokud chcete odborné články, tak zkuste třeba nějaké čistě odborné periodikum. Zde se pokrývá co možná nejširší skupina čtenářů.
Ale jak jsem psal, ať to tu je. Ale v sekci blogů. Reportáž jsem patří, ale toto, s prominutím, není reportáž. Toto je povídka o cestě.
A nejširší skupinu čtenářů pokrývá bulvár, ty také dávají čtenářům co chtějí, bez ohledu na svoji úroveň a profilování. A já bych nerad, aby se z tohoto serveru bulvár stal, přestože některé diskuze k tomu nemají daleko.
Co sem patří rozhoduje pan Sura, ne anonymní mamlas z diskuze
Mně to připadá celkem objektivní. Nemyslím si, že by chtěl tomu dopravci nějak škodit. Je to dobrá zpětná vazba. Vždy je co zlepšovat. Obvykle se za kritické názory klientům děkuje, aby bylo co napravit a zlepšit. Cestování na takovou vzdálenost je vždycky náročné, tak jsem si udělala obrázek. Myslím, že jsou v článku i pozitivní postřehy, třeba chválil menu večeři aj.
Já si to rád přečtu, chápu to jako druh veřejné služby, abych věděl, do čeho případně jít nebo nejít.
Můžete sepsat své zážitky, podepsat se pod ně a pokud usoudíme, že je to pro čtenáře zajímavé, rádi je zveřejníme. Alešovy texty naše čtenáře zajímají, je to skvělý doplněk k běžnému zpravodajství.
Já jsem rád, že to někdo popíše bez příkras.
Smysl je v tom, že se srovnává, zda je to letos lepší než vloni, zda si z kritiky dopravce něco vzal a něco vylepšil. A nebo na to kašle je to horší a horší…
Mi to přijde celkem v pohodě…. Pokud na to někdo ‚ nemá ‚, ať si letí nebo jede autem… Když si vzpomenu, čím jsme dřív jezdili na Slovensko a co to stalo peněz u ČD… Tak to mi přijde celkem v pohodě..
V pohodě by mi to přišlo možná jako vzpomínka na cestování v roce 1993. V roce 2023 mi připadá smutné, že něco takového si vůbec najde dostatek zákazníků.
jenže já píšu o roce 2000+, ono to není tak dávno, když ještě nejezdil RJ slovensko, ale to, co jezdilo na východ, no nic moc….
Taky si vzpomínám na cestu do Gdańsku v roce 1990 ale nemohu ji srovnávat s roku 2023.
Souhlasim, do Popradu bylo jedno místo prodané 2x nebo dokonce 3x, seděla jsem na otevřeném čtyřhranném odpadkovém koši, v uličkách lidi leželi a všichni si s sebou vozili svačiny a lahve rumu, ź´teplého piva apod. Samozřejmě to tak nemá být teď, ale dopravní prostředek vlak sloužil k dopravě a ne ke sdělování si ´´”gastro a šoto/nevím,co to je/ zážitků…
Děkuji za krásné masochistické reportáže. Obdivuji, že s výškou okolo 200 cm jste takové akce schopen zvládnout bez jakékoli psychické a fyzické újmy.
Plánujete ještě letos absolvovat noční jízdu na Hel R Wydmy ve voze B249? Váš úhel pohledu z cesty by mě velmi zajímal.
210 cm 🙂
No a Hel už v návrzích padl 🙂 uvidíme.
Pekne, vtipne napsany clanek, za me 1 s *. Na spatnou kavovou terminologii jsem byl taky jednou arogantne upozornen stevardem RJ, kdyz jsem se pana posleze dotazal, proc si hraje na frajera, kdyz dela stevarda v RJ, tak uz jsem nadale upozornovan radeji nebyl, ani pri pristi objednavce. Jinak tato vzdalenost je pro me uz “letici” a vlakem bych to asi nedal, o to vic ocenuji pana Alese, ze to udelal za me. 🙂
„Čtenáři soudě podle jejich zájmu rádi vidí někoho trpět“ – nejlepší 😀
Čech je smějící se bestie.
Hlavně nepřející, nechápající, představující si demokracii jako souhrn svých práv následujících jedno druhé za sebou a to neustále. Za “své peníze” chce vytěžit maximum, místo těšení se na dovolenou jen vyhledává záminky, jak si ji znepříjemnit a i po návratu se snažit znepříjemnit i dalším. Naštěstí k takovýmto nikdy patřit nebudu a je nás takových naštěstí víc. Nesmíme zapomínat, že vše-i jízdu na SVOJI dovolenou podniká každý za SVÉ peníze, ale hlavně ze SVÉHO SVOBODNÉHO rozhodnutí.
Vy to stále nechápete….to je pak těžký.
Wtf? Když jedu na dovolenou, tak se mám jako malé dítě těšit že jedu na dovolenou a nevšimnout si špinavé podlahy?
Zavzpomínal jsem na cestu Regiojetem do Budapešti měsíc zpátky. Vagon neviděl kýbl a mop poměrně dlouho, to že si člověk zakoupí sedačku po směru jízdy neznamená, že opravdu to tak je. Už od Prahy polovina nabídky není. Cestu zpátky rozsvítila stevardka v Budapešti slovy „Konečně Češi”, potom tříhodinové čekání kvůli spadlé troleji u Tatabánye (za což samozřejmě RJ nemůže). Stevardi vyslovují Hegyeshalom jako „Hegešhalom”. Souhlasím se sushi, které je super, risotto bylo taky fajn, akorát guláš byl hrozně kořeněný, plus jsem k němu dostal jen vidličku.🙃 Celkově je vidět, že nejsou moc peníze a je snaha vyjezdit jednou soupravou všechno… Číst vice »
Nůž není k žádnému jídlu, jen vidlička nebo lžíce. Jak je z reportáže vidno, profesionalita utrpěla v poslední době hrozně. A není to konkrétními zaměstnanci, ale obecně. Po několika měsících jsem jel mezi Prahou a Brnem. Cestou tam mi k pivu nebyl nabídnut kelímek, po požádání byl sice donesen, ale trvalo to několik desítek minut, kdy již pivo k jídlu bylo vypito. Ještě bych pochopil, že lahváč se celosvětově pije i z láhve. Cestou zpět jsme si však objednali pivo, víno a prosecco. Stevard všechny láhve tahal z kapes kalhot a zanechal neotevřené a bez kelímků. Na urgenci kelímky přinesl,… Číst vice »
Já vidličky konečně měl 🙂
Totiž nože jsem chtěl říct…
Stevardi jsou evidentně češi, Slováci po tom století soužití umí gy-ď , ly-j ,s-š , sz-s atd.
Minimálně se zdá, že aspoň v létě netororizují cestující zimou, ledovými nápoji atd. Takže by se člověk mohl do toho Chorvatska dostat bez angíky, zánětu dutin a rýmy. Díky za upozornění.
Pokud máte z klimatizace a studených nápojů pravidelně záněty dutin a angínu, doporučoval bych návštěvu imunologie. Chřadnutí imunitního systému není radno podceňovat.
minulé září jsem žlutým vlakem jel do Zadaru a od 10 večer jela klimatizace ve vagonech na 18 °C
ty si možná tyhle teploty užíváš, ale nejsou všichni stejní
Jsou lidi co nesnasi klimatizaci, patrim mezi ne a nemyslim si ze mam spatnou imunitu doktore