Cheb otevírá druhou nejdelší lávku v zemi. Překlenula 43 kolejí, dostala antisprejerský nátěr
Jde o nejdelší lávku v Česku pro cyklisty.
Město Cheb dokončilo jednu ze svých největších investic ve své historii. Zítra v 15 hodin otevře novou lávku pro pěší a cyklisty, která překonává železniční stanici a propojuje Riegerovu ulici se Švédským vrchem. Nová lávka nahradila starou, která musela být v roce 2016 stržena kvůli špatnému stavu. Původní byla o zhruba 100 metrů kratší.
S celkovou délkou přibližně 400 metrů se jedná o druhou nejdelší lávku pro pěší v České republice. V případě lávek, které mohou používat i cyklisté, je pak v tuzemsku vůbec nejdelší. Nejdelší lávkou v zemi je Sky Bridge na Dolní Moravě (721 metrů), druhou nejdelší lávkou je zatím nedávno otevřená Štvanická lávka (299,47 metru), která odsunula na třetí místo most přes Labe v Čelákovicích s 242 metry.
Nejde o jediné nej lávky, která město vyšla na čtvrt miliardy korun. „Další prvenství spočívá v tom, že překlenuje 43 kolejí, což je opět nejvíce v České republice. Ojedinělé je i technické řešení lávky. Její výstavba představovala naprosto unikátní operaci, která zatím nemá v České republice obdobu. Segment, který byl na Švédském vrchu vybetonován jako první, během následných výsuvů postupně doputoval až do Riegerovy ulice, kde byl letos v únoru s milimetrovou přesností zafixován,“ uvedlo město na svém facebookovém profilu.
Zpoždění kvůli krachu
Samotná výstavba stála přibližně 200 milionů korun a na dalších zhruba 50 milionů pak přišly úhrady za zajištění výluk. „Na ty mělo jít podle předběžných odhadů ještě o 20 milionů více, výslednou částku se však podařilo díky dobré koordinaci stavebních prací snížit,“ uvedlo město. Ze Státního fondu dopravní infrastruktury má přijít dotace ve výši necelých 90 milionů korun.
Lávka je 3,5 metru široká. Na obou koncích je zajištěn bezbariérový přístup. Má speciální protiskluzový povrch, dostala také speciální nátěr chránící před poškozením sprejery. Bude monitorována třemi kamerami. Při odpovídající údržbě by její životnost měla být minimálně 100 let.
Stavba lávky začala v roce 2020. Nabrala zpoždění, když zkrachoval zhotovitel, společnost Raeder & Falge a dva měsíce práce zcela stály. Místo ní stavbu převzala společnost Swietelsky Rail.