Chceme 2+2, ne 2+1. Písek žádá stát o širší silnici do Českých Budějovic

Přestavba stávající silnice I/20 začne v roce 2027.
Písek chce, aby silnice I/20 do Českých Budějovic byla v každém směru dvouproudá. Rada města hodlá požadavek přednést Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). ČTK to řekl písecký starosta Michal Čapek (ANO). ŘSD zatím plánuje rozšíření silnice v režimu 2+1. Znamená to, že v některých místech bude jen jeden směr dvouproudý.
„Nejedná se pouze o formální žádost. Skutečně bychom byli rádi, kdyby v budoucnu byla silnice I/20 v celé délce z Písku do Českých Budějovic v obou směrech v režimu 2+2,“ uvedl Čapek. Vozovka I/20 je jednou z nejvytíženějších v Jihočeském kraji. Využívá ji doprava do Prahy, která za Pískem najíždí na dálnici D4. Stejně tak je silnice hlavní spojnicí mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
„Ale musím zdůraznit, že my jsme velmi spokojeni i s tím, že ŘSD nyní pracuje na tom, aby silnice byla v režimu 2+1. Nicméně v horizontu třeba deseti nebo 20 let bychom samozřejmě byli radši, pokud by se to změnilo na 2+2,“ uvedl písecký starosta.
ŘSD začalo loni v létě stavět obchvat Češnovic a Dasného na silnici I/20 na Českobudějovicku. Vybudování 8,5 kilometru dlouhého úseku bude stát 1,25 miliardy korun. Obchvat usnadní část cesty z Českých Budějovic do Písku. Přestavba zbylých zhruba 40 kilometrů do Písku na režim 2+1 by mohla začít nejpozději v roce 2027.
Pro celý úsek má ŘSD již tři územní rozhodnutí: Písek – Protivín (10 km), Protivín – Vodňany (6,7 km) a Nová Hospoda – Pištín. Chybí ještě povolení pro stavbu Vodňany – Nová Hospoda (8,5 km). Pro tu silničáři počítají s takzvaným společným rozhodnutím (očekává se v roce 2026), tedy spojením územního a stavebního řízení.
Rozšíření na dvouproudou vozovku v celé délce zatím brání různé faktory. „Je tam například hodně sjezdů na soukromé pozemky,“ uvedl Čapek. Dodal, že věří, že v budoucnu by se mohlo podařit problematické úseky získat do vlastnictví státu.
ŘSD má první stavební povolení pro třípruh od Písku na jih na I/20