Automobily Elektromobilita Infrastruktura Zprávy

ČEZ začal prodávat elektrická auta fyzickým osobám, zahajuje se třemi značkami

Elektrická dobíjecí stanice, ilustrační foto. Pramen: ČEZ
Elektrická dobíjecí stanice, ilustrační foto. Pramen: ČEZ

Energetická společnost ČEZ vstupuje na trh prodeje elektromobilů domácnostem a živnostníkům. Pro začátek nabízí pět typů vozů s dojezdem mezi 200 a 378 kilometry od tří značek: Hyundai, Nissan a Volkswagen. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě s tím, že vozy chce nabízet i v balíčku s dobíječkou, kontrolou elektroinstalace a takzvanou zelenou elektřinou.

„Nabízíme vedle samotných elektromobilů také domácí dobíjecí stanice, které jsou výrazně rychlejší než dobíjení ze zásuvky, takzvané wallboxy. Zároveň jsme schopni naším zákazníkům při instalaci tohoto wallboxu zkontrolovat, zda je elektrická síť u zákazníka pro dobíjení dostatečně robustní,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Z klasické zásuvky na 230V se elektromobil dobije za 8 až 12 hodin, což je vhodné pro dobíjení zejména přes noc. V případě použití wallboxu se doba může u některých typů dobíječek a vozů zkrátit na polovinu. Dalším rozdílem je bezpečnost, kdy wallboxy jsou oproti běžným zásuvkám uzpůsobeny pro každodenní dobíjení elektromobilu.

Skupina ČEZ se věnuje elektromobilitě už delší dobu. Mateřská firma staví dobíjecí stanice, ČEZ ESCO poskytuje elektrifikaci automobilových flotil firmám a samosprávě, včetně prodeje či leasingu vozů. ČEZ Prodej se nyní jako první energetická firma v tuzemsku zaměří v prodejích vozidel i na domácnosti.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
František
Host
František

Je komické kupovat pár elektroaut o jejichž ekologii se dá pochybovat když Díky pravidlům IMO může největší loď vyprodukovat až 5 000 tun síry za rok – totéž, co 50 milionů normálních aut, když každé z nich vydá ročně v průměru 100 gramů síry
Na naší planetě jezdí přibližně 800 miliónů aut, což znamená, že 16 takových superlodí může emitovat tolik síry, jako všechna auta na světě a tady se řeší emisní limity vozidel, sekáček, motorových pil. Komické.

Martin V.
Host
Martin V.

Souhlasím s Vámi, že je nutné postupovat na všech frontách paralelně. Těžký sirnatý olej (mazut) se kdysi začal používat jako náhrada uhlí v lodích s parní turbínou. Pak ale naučili i diesely fungovat na těžké palivo (což zlepšilo účinnost) a vzhledem k tomu, že tento zbytek z rafinérií je levný, tak se stal na dlouhá desetiletí populárním palivem v námořní dopravě. Nicméně tu hrůzu největší (3,5% síry) bude možné spalovat už jen tři čtvrtě roku, pak všeobecný limit klesne na 0,5% a ve vybraných pobřežních oblastech je už dnes 0,1%. Viz např. https://en.wikipedia.org/wiki/Emission_Control_Area nebo ještě lépe tady http://www.seatrade-maritime.com/images/PDFs/SOMWME-whitepaper_Sulphur-p2.pdf V souvislosti… Číst vice »

liberal shark
Host
liberal shark

Mně nejvíc bere „ekologický zemní plyn“ :-(. Sice to má díky vyšší spalovací teplotě lepší účinnost, ale díky úniku při těžbě a dopravě je skleníkový efekt vyšší než při splaování uhlí :-(.

petr.r
Host
petr.r

Pro mně by byla tak toyota prius nové generace, 50km na baterky by mně stačilo, střešní elektrárna by zajistila časovanou klimu, přes noc zásuvka a když na dálku, tam motor. Ale nemožnost závěsu je horší jak cena.

liberal shark
Host
liberal shark

Autonomní domácí FVE ten Prius nikdy nenabijete …

Josef
Host
Josef

Za mě mi stačí do města obyčejná ,,elektrická nákupní taška“ typu KiaRayEV, hlavně tak, aby v ní byl součástí kolečkový nákupní košík s automatickým ukotvením v podlaze, aby se manželka nemusela tahat s nákupy pro celou rodinu a ničit si tak záda a dojela s kolečkovým košíkem od regálu v Hypermarketu, až k ke své kuchyňské lince a zase zpět, + zezadu nájezdek na ten košík (což teda mají u nás v Japan city-auta zcela běžně):

petr.r
Host
petr.r

nevím jak v japonsku, i u nás manželky rádi nakupují, ale těžké nákupy dělá muž.

Zabakovec
Host
Zabakovec

Bohužel eko zátěž vyroby elektromobilu hlavně baterii je na tom podle mnoha studii hůř než benzinak nebo nafta.. Takže zatím je to mimo po všech směrech 🙁

Martin V.
Host
Martin V.

Teď na tom nejspíš nesejde, když je po republice jezdí pár stovek (možná tisíců) elektromobilů, ale zajímalo by mne, jestli má ČEZ nějaké plány na chytré nabíjení. Nabízí wallboxy od 7 do 44 kW, nabízí noční proud (8 hodin) – což mám na bojlery už dnes. Se statisíci elektromobilů by to ale chtělo nějaké hitech HDO, kde by si každý mohl nastavit, jestli chce dobít co nejrychleji, nebo do rána co nejlevněji, nebo jestli si chce přivydělat autem zapojeným do zásuvky v roli špičkové elektrárny (k čemuž by sice byl potřeba střídač, ale majitelé solárních článků by si ho mohli… Číst vice »

Vorech
Host
Vorech

Tak smart region je ve Vrchlabi, tam vse co popisujete.Ale vysledek jsem nikde nevidel,jak vse dopadlo

liberal shark
Host
liberal shark

Vrchlabí je experimentální region Smart Grids a o výsledcích se moc nemluví. Bylo to strašně drahé a efekt malý.
https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-media/smart-region.html

Casper
Host
Casper

Elektromobil bych si pořídil ta předpokladu, že pořizovací cena bude stejná jako u shodného auta (výbava) na benzinový motor. Trh s ojetými e-auty zatím moc neexistuje, ale VW Golf koupelný v Marathon edici v bílé barvě za 399.999 Kč včetně DPH půjde nebude-li bouraný prodat za 10 let za 50-60tis., nájezd okolo 20tis. km/rok. Nový majitel ho ještě při občasné údržbě udrží 5 let, možná víc. I teď jezdí Fabie a již dosahují 20 let (Golf je nesrovnatelně lepší) a i tak mají prodejní cenu 8-10tis. Suma sumárum ušetřené peníze za rozdíl ceny elektřiny a benzinu sotva vykompenzuji téměř nulovou… Číst vice »

Jiri
Host
Jiri

Naopak nulovou hodnotu nema, podivejte se do bazaru. Mimo to uspory s el. autem jsou tak zajimave, ze muze byt o nekolik desitek tisic drazsi, nez konvencni. Poku VW splni, ci rikaji, tedy tento rok elektromobil za cenu naftoveho Golfu, tak je to idealni.

Casper
Host
Casper

Desítek tisíc ano, ale teď je rozdíl 600 tisíc – to je o řád výš. Úspory- abych teď koupil auto za 1 mil., potřeboval bych čistý měsíční příjem rodiny 80-100 tis., abych na nej mohl platit leasing 25 tis. s DPH. Ja potrebuju auta dvě (Ja=rodina), malý a velký. 2 elektromobily je cena 2KK bytu v Kladne….jak pisu, moc bych chtěl e-auto zkusit, ale ač nejsem chudý, auto za mega nemám s mít nikdy nebudu. Nehledě na to, že za mega poridim rok starého Passata “ v plný palbě” se všemi asistenty, co jdou (a já je využívám, když mám… Číst vice »

VRT
Host
VRT

První co nečetl. Takže: „price battery $/kWh“
Resumé: zatím ne, brzy ale ano.

liberal shark
Host
liberal shark

Pokud vím, tak se baterky musí pravidelně měnit a rozhodně to není za hubičku.

Nekdo
Host
Nekdo

konecne ekologicka elektrina z jadernych elektraren? proc to tak dlouho trvalo? vzdyt spalovani mrkve nemuze pokryt nas trh ani omylem…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ČEZ snad už objevil způsob, jak ji v síti oddělit od té „neekologické“?

Pavel P.
Host
Pavel P.

ČEZ ne, ale v Rakousku lze koupit Atomstop. 😀

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Kromě s prominutím ekoteroristů moc zákazníků mít nebudou – samotné auto stojí okolo milionu. Smysl může mít akorát ten nákup na firmu.
Jinak elektromobil do města super (kupodivu má nejmenší spotřebu při popojíždění v koloně), delší štreka je kvůli malému dojezdu celkem na draka. Bohužel v EU povinný podíl nových elektromobilů výrazně snižuje konkurenční tlak, který by jinak urychlil vývoj dojezdu atd, takže stejně budeme jezdit s ojetými diesely až do roztrhání.
Baterkám moc nefandím (výroba nadělá dost sajrajtu a co pak dělat s těmi tunami dožilých článků), radši mám trolejbusy.

Martin V.
Host
Martin V.

Trolejbusy jsou fajn, ale nemůžete všude tahat dráty…

petr.r
Host
petr.r

a máte rád trolejbusy s baterkama, nebot podle studie ve zlíně ty s diesly prohrály.

mlha
Host
mlha

A co teprve, až ta baterka zahoří, to bude ohník, nejlépe v garáži rodinného domu

VRT
Host
VRT

Informace všem, co tu budou vyprávět o cenách a o tom, že je to blbost a co v zimě. Doporučím dvě věci: dát si do googlu „price battery $/kWh“, pak si na youtube najít videa, kde jezdí s Teslou v Norsku v -20. A až teprve potom psát příspěvek.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ještě chybějí alespoň orientační informace o cenách (tedy o prvotní investici) a provozních nákladech …

Jiri
Host
Jiri

No, aktualne je cena kolem 900 tisic, ma to spadnout pristi rok na 600 tisic. Naklad na palivo max. 0,5 Kc/Km. Vyrazne mensi naklady na servis.

Casper
Host
Casper

Jaký náklady na servis máte konkrétně na mysli? Mám Golfa, 3 roky a jediný náklad na servis je olej a filtr, tedy ročně 1000kč a 30min práce v garazi. Predtim jsem měl auto 6 let (na začátku vždy nové) a kromě oleje a filtru ještě brzdy. Ostatní věci (pneu, brzdy obložení, čištění klima má fosilní i e-auto shodné). Při poruše e-auta se elektronika bude měnit výměnou bloků a řídicích jednotek. Auta budou mít LCD přístrojové desky, Wi-Fi, autodiagnostiku a tohle vše budou sekat v továrnách jako Baťa cvičky. Vime jak dnes funguje elektronika v TV, mobilech… Baterky auta budou za… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

No tak 600 tis. je po výrazné slevě. Jinak ten e-golf v showroomu stojí přes 900 tis..
Dojezd jen 250km, za ty prachy „vytěrhadr“….

Martin V.
Host
Martin V.

Dojezd bude vždycky limitující, ale přiznejme si: Kdo z nás potřebuje dojet na jedno natankování 500 – 1000 km, což dnes dovolují auta na kapalná paliva? Pokud jedete služebně, jste povinen nejpozději po 4,5 hodinách jízdy udělat půlhodinovou bezpečnostní přestávku. Když budu mít po cestě vhodnou infrastrukturu (= motorest, kde dobře vaří a mají tam rychlonabíječky, které mi budou schopny za hodinu dobít baterky na dalších 300 km), tak se naučím plánovat cesty tak, abych mohl i své nejdelší cesty sfouknout na tři etapy za jeden den. Víc nepotřebuju.

Casper
Host
Casper

Myslím, ze o dojezdu to není. 100km nepotrebuju taky. Jezdíval jsem na LPG. Ještě za komunistů 105 a místo nádrže PB bombu. Dojezd 250km na 10kg bombu a 320km na nádrž LPG v pozdějších dobách. Infrastruktura tehdy nebyla žádná (myslím čerpací stanice LPG) a plánovalo se taky podle míst, kde měnili PB bomby. Problem je jinde. Pokud budu jezdit služebně, tak oběd v motorestu proč ne. Firma platí čas a je jasný, ze s e-autem nabít prostě musím. Pokud budu ale podnikat sám na sebe nebo mít auto soukromě, tak nebudu chtít trávit čas u e-pumpy, ale budu chtít být… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

Abyste mohl jet na chatu v pátek, logicky musíte nabíjet v práci. Co se týká konkurence se světem, tak ano, to bude podobné jako u ostatních ekologických norem. Lepší životní prostředí něco stojí. V Londýně smog řešili před 150 lety, ve Los Angeles před 50 lety a ani v Pekingu nebudou chtít bohatnoucí čínští soudruzi žít ve smradu. Já bych klasická auta nelikvidoval během 10 let, ten přechod musí být postupný – třeba 30 let. Ale nemá cenu cpát se s autem do center měst. Výhoda urbanizace je, že všude dojdu pěšky, nebo dojedu MHD. Zajímavé bude sledovat Norsko, tam… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Tolik nestojí žádný servis. Letos jsem platil za prohlidku ctyrleteho auta dal patnact tisic. Namátkou dalsi rozdily: palivovy filtr, spojka, prevodovka, emise, nizsi opotrebeni brzd díky rekuperaci, zadne turba a dpf apod. Vyfuky, taky ne.

Casper
Host
Casper

Jakého auta zalezi…. Bavíme se o Golfu. Jestli jste dal 15tis. za 6-ti letou prohlídku Golfa, tak Vas okradli. Ja dělal spojku po 10 letech na Fabii za 3.500. Pochopitelně nikoliv ve značkovým servisu. A porovnával se Golf TSI versus e-Golf a v TSI turbo neni(pokud se nepletu). Ekologie něco stojí. Ano, on ten vzduch se po planetě vůbec nepohybuje….V Norsku lidi kupuji e-auta protože na klasiku napálili daň a naopak e-auta od dani osvobodili a ještě je subvencuji. Kdyby to tak nebylo, tak si Norové e-auta kupovat nebudou. A naše vláda jasne řekla, ze tohle subvencovani u nás nezavede.… Číst vice »

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce