ČEZ začal prodávat elektrická auta fyzickým osobám, zahajuje se třemi značkami
Energetická společnost ČEZ vstupuje na trh prodeje elektromobilů domácnostem a živnostníkům. Pro začátek nabízí pět typů vozů s dojezdem mezi
Energetická společnost ČEZ vstupuje na trh prodeje elektromobilů domácnostem a živnostníkům. Pro začátek nabízí pět typů vozů s dojezdem mezi 200 a 378 kilometry od tří značek: Hyundai, Nissan a Volkswagen. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě s tím, že vozy chce nabízet i v balíčku s dobíječkou, kontrolou elektroinstalace a takzvanou zelenou elektřinou.
„Nabízíme vedle samotných elektromobilů také domácí dobíjecí stanice, které jsou výrazně rychlejší než dobíjení ze zásuvky, takzvané wallboxy. Zároveň jsme schopni naším zákazníkům při instalaci tohoto wallboxu zkontrolovat, zda je elektrická síť u zákazníka pro dobíjení dostatečně robustní,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Z klasické zásuvky na 230V se elektromobil dobije za 8 až 12 hodin, což je vhodné pro dobíjení zejména přes noc. V případě použití wallboxu se doba může u některých typů dobíječek a vozů zkrátit na polovinu. Dalším rozdílem je bezpečnost, kdy wallboxy jsou oproti běžným zásuvkám uzpůsobeny pro každodenní dobíjení elektromobilu.
Skupina ČEZ se věnuje elektromobilitě už delší dobu. Mateřská firma staví dobíjecí stanice, ČEZ ESCO poskytuje elektrifikaci automobilových flotil firmám a samosprávě, včetně prodeje či leasingu vozů. ČEZ Prodej se nyní jako první energetická firma v tuzemsku zaměří v prodejích vozidel i na domácnosti.