Cestující v Mostě a Litvínově si za MHD připlatí, navíc musí počítat s výlukou

Iveco Urbanway 18 pro Most. Foto: DP měst Mostu a LitvínovaIveco Urbanway 18 pro Most. Foto: DP měst Mostu a Litvínova

Oprava tramvajové trati z Litvínova do Záluží potrvá nejméně do srpna letošního roku.

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova změnil k dnešnímu dni ceník. Základní jízdenka stojí 20 korun namísto dosavadních 17 korun. Cestující i letos musí počítat s výlukou při jízdě mezi oběma městy, rekonstrukce tramvajové trati se kvůli komplikacím protahuje. Dopravní podnik zároveň čeká na dotaci, aby mohl vyměnit odbavovací systém. Kompletní tarif je na stránkách dopravního podniku

Naposledy se jízdné v MHD na Mostecku zvyšovalo v roce 2008. „Dobrá zpráva je, že roční kupony, které si kupují zejména naši stálí cestující, jsou beze změny,“ uvedl ředitel dopravního podniku Daniel Dunovský. Pokud si cestující zakoupí jízdenku prostřednictvím čipové karty dopravního podniku, zaplatí za jízdné 16 korun.

K úpravě ceníku přistoupil dopravní podnik podle ředitele v souvislosti s nárůstem cen energií a navýšení mezd. V průměru se ceny zvyšují o 20 procent. Například za jízdenku na čtvrt roku platnou pro tři pásma zaplatí cestující 1800 korun, což je o 200 korun více než loni. Celoroční jízdenka stojí pro tři pásma 6000 korun jako loni.

Konec SMS jízdenek

Počítat musí lidé s výlukou kvůli rekonstrukci tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem. Práce jsou rozděleny do dvou etap. V dubnu loňského roku začala oprava mezi chemickým areálem Záluží a Litvínovem. Teď se tu musí přestupovat na autobus. Kvůli komplikacím se oprava protáhla do letošního roku. „Pokud nenastanou další komplikace, předpokládáme, že úsek Litvínov – Záluží bude dokončen zhruba v srpnu 2022, nejpozději v prosinci 2022. Počítáme, že dva měsíce bude trvat výluka na celé trati z důvodu rekonstrukce otočky v Záluží,“ uvedl dopravní podnik.

Etapu Záluží – Most chce dopravní podnik realizovat mezi lety 2023 až 2025 v rámci dalšího programovacího období Evropské unie.

Dopravní podnik počítá s investicí do nového odbavovacího systému, jenž by umožnil například platbu jízdného prostřednictvím bezkontaktní platební karty či chytrými hodinkami s čipem, bezkontaktní čipovou kartou Dopravy Ústeckého kraje. „Nebudeme určitě využívat sms jízdenky, neboť pro nás nejsou výhodné. Naopak bude možné si zakoupit papírovou jízdenku u řidiče do jakékoliv zóny v rámci integrované dopravy Ústeckého kraje,“ uvedl Dunovský. Na projekt chce podnik získat dotaci.

ČTK

Tagy Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova DPmML seznam
11 komentářů