Cestující se od soboty poprvé svezou trolejbusem z Palmovky až do Miškovic
Slavnostní zahájení provozu na trolejbusové lince Letňany - Čakovice (15. října 2022). Pramen: DPP/Petr Hejna
Trolejbusy budou na zhruba 12kilometrové trati napájené z trolejí asi na polovině úseku, ve zbytku využijí energii z trakčních baterií.
Neskutečná komedie a místo dlouhejch busů budou jezdit krátky sra,,,,
Objednany jsou kloubove 18M trolejbusy… SOR TNS 18
https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2022/01/fotomontaz-1-e1642175367360.jpg
Trochu mi to už přijde jako přehlídkové molo politiků, jsou v Letňanech co chvíli. Nechávají se fotit, zubí se do kamer, stříhají pásky a pak sní pár chlebíčků. 3.12.-zahájení zkušebního provozu, 15.10.-zahájení zkušebního provozu po 50 letech od ukončení provozu. Byli tu už dříve několikrát. Očekávám je tu zase až SOR dodá TNS 18 – 1) zahájení zkuš. provozu bez cest., 2) s cestujícími, 3) ukončení zkuš. provozu, …
Ano, prostě banda neumětelů, kteří se na stavbě nijak nepodíleli.
U podobných staveb platí, že předprojektová a projektová příprava, zajištění financování a podobně je daleko složitější než samotná stavba. A příprava se bez politiků neobejde.
Dobře. Proč tam tedy nebyl i někdo ze zpracovatelů?
Proč nenasadí i 24Tr? Nemusel by pak ten JŘ vypadat jak noty na buben.
Taky jsem si myslel, že jich mají dost (viz přehlídka), ale to jsou asi trolejbusy co bez drátů moc neujedou.
24Tr je trolejbus s pomocným nafťákem ve vlastnictví DPP. U toho by určitě nehrozilo, že bez drátů moc neujede 🙂
Nemají prakticky nic. Na přehlídce byly vozy zapůjčené z Hradce.
Kde se dozvím aktuální jízdní řád?
Na stránkách DPP?
Tam bohužel není https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_58/20221125/58_linka.pdf
https://www.dpp.cz/jizdni-rady?modal=bus
Byl tam už včera, když jsem odpovídal. 🙂
http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_58/20221210/58_linka.pdf
Faktická poznámka: První trolejbusy na této trati vyjely z Palmovky do Letňan již na podzim 2017, to ale stál jen úsek v Prosecké ulici, na dokončení tratě se pak pět let čekalo
No, kdybychom byly presni, tak prvni trolejbusy vyjely na tuto trat uz v roce 1952, to ale trat mela snycku U krize a vedla Proseckou ul., Nad Krocinkou, Letnanska, Beranovych… po propadu vozovky v roce 1965 prerusen provoz a uz neobnoven…
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_ar-liben-letnany.htm
Uvidíme, jak bude probíhat provoz, snad se troleje dodělají na celém úseku.
DPP asi chce šetřit… otázkou je, zdali se to vyplatí
Proč by měli?
Protože je to výhodné. 6 to bude, tak se mohou používat trolejbusy bez pomocných zdrojů, které jsou o dost levnější..
A hlavně s sebou netahají tak velkou zátěž. A to je na dynamice provozu znát. Zvlášť v kopci jako je na Palmovce.
Dnes už umí jezdit elektrobus plnou rychlostí. To byl jen nějaký starý typ, který byl před 5 lety dýchavičný do kopce před Prosekem. Ty kopce jsou právě dnes skoro celé pokryté, vedení chybí na rovině kde je složitější to postavit.
A co spotřeba při tahání nákladu? Vrátí se to cestou dolů?
Je rozdíl mezi hybridním a parciálním. Parciální jezdí pod dráty stejně dynamicky jako mimo ně.
No to nevím. Jel jsem v Praze tím půjčeným trolejbusem a rozjezdy na baterky byly rozhodně línější než rozjezdy pod trolejí. Ano, mohlo to být řidičem, ale pochybuji.
Wikipedie říká oběma hybrid – myslím si, že ty „baterky“ jsou na stejné trakční úrovni jako dieselagregát – prostě pomocný motor (baterky se akorát umí nabíjet i za jízdy)
V Zenklově pod mostem nedodělají, je tam nízko a nesplinilo by to normy.
Ale tramvajová trolej se tam vejde. Tramvaj má jiné normy?
Jde o to, že by tu trolej každou chvíli strhl nějaký řidič nákladního auta postižený numerickou negramotností. Tramvaj má dráty nad kolejemi kde auta nejezdí.
Ty trolejbusove „draty“ muzete hodit mimo jizdni pruh,… navic neni problem ani cast troleje nakotvit defacto na most… i kdyby to mel byt kratky beznapetovy usek…
A abych to dovysvetlil, beznapetovym usekem rozumim jen vodici draty pro tykadla – bez napeti. Neco jako delic u vyhybek, aby se nemusely tykadla stahovat a pak na zastavce znova nahazovat – v danem useku pod mostem by napeti nebylo a nemusela se resit izolace, kotvit by se dalo primo na konstrukci. Trolejbus by projel na baterii aniz by musel ridic resit stahovani a nahazovani tykadel,… Navic pod tim mostem by projel v pohode s nahozenymi tykadly a pokud jde o vysku mostni konstrukce, muzete trolejove vedeni vyosit vice mimo jizdni pruh, i kdyz v tomto miste to moc neni… Číst vice »
To by znamenalo zatrolejovat i nájezdovou trasu a hlavně celé garáže Klíčov, to by nebylo za hubičku. Buďme rádi, že se to povedlo takto a časem se třeba doplní víc trolejí na trati, kde to omezí využití baterek nejvíc.
Do tech garazi to asi je na baterii, ale vynechat usek Letnany-Prosecka, a ten kousek U krize… nedava moc smysl…
Mně to přijde, že DPP se zuřivě brání jakýmkoli rozjezdovým výhybkám. Nevím proč.
Nechtějí asi řešit ovládání.
Pritom to neni az takovy problem…
Moc zajimave je tak resena konecna Na zertvach, kde musi tolejbus na vustupni shodit tykadla a po par metrech „doslova“ je zase hahodit na odstavne plose…