Cestování vlaky Praha – Plzeň zlevní, PID dosáhne až do Rokycan. Podívejte se, jak vydělat na tarifní džungli
Rychlík R16 Berounka v zastávce Kařez. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Rozšíření tarifu dál umožní využívat velkých rozdílů krajských jízdenek oproti cenám ČD.
Ještě jsem někde zaslechl, že krajské tarify nejsou určeny k cestám mezi kraji. Informoval jsem se, jak se dostat z Jihlavy do Prahy za krajské tarify. 1-Vystoupit ve Světlé, koupit si jízdenku a pokračovat dalším vlakem. 2-Zůstat ve stejném vlaku a koupit si jízdenku s přirážkou. Možná by stačilo koupit jízdenku mobilem, ale já mám jenom hloupý. Teda on je chytrý, ale má KaiOs, a ten lítačku neumí. Pokud by to tak bylo, tak by jízdenka z Jihlavy do Prahy musela být méně drahá -záměrně nepíšu levnější- než kombinace krajských jízdenek.
A pak je tady už jen drobný detail. Že tu dotační srandu někdo musí zaplatit. Můžete 100x hádat, kdo….😉
Nenastane pak chybka v tom, že Rokycany jsou většinou zastávka s prodejem jízdenek a že ji tedy máš koupit na pokladně, nikoliv ve vlaku (a jinak přirážka)? Kařez je v tomto bezpečný, neb tam nekoupí nikdo nikdy nic 😀 A díky lomení tarifů získal mezi šotouši i běžnými znalci integrovaných systémů velkou slávu 😀
Za celou dobu, co takhle jezdím, a že lomení pásem využívám velmi často (zejména PID/Ústecký, PID/VDV (Vysočina), PID/IREDO (Hradecký+Pardubický)) se mi podobná věc stala jen jednou, a to spíš chtěl být vlakvedoucí (zřejmě z HavlBrodu) ředitelem a i tak o tom jen mluvil, že by to měl udělat…. Ptal jsem se pak několika jeho kolegů (to vše vloni) a kroutili hlavou… V zásadě vždy mi zcela bez problému prodali ve vlaku navazující integrovanou jízdenku (byť pravda – kupuju si ve velké většině 24h (či do půlnoci) síťové… Takže snad ne
Ale diskusí tady se účastní celkem dost (jak jsem pochopil) členů vlakových čet, takže bych je touto cestou velmi rád poprosil o případné objasnění. Předem díky 😂
Taková tarifní džungle byla (vlastně funguje stále) i v Německu, dokud se nezavedl Deutchlandticket pro celou zemi. Každé větší město nebo region má svoje tarify, pásma, jízdenky, slevy, hromadné jízdenky a podobně. I dnes je složité třeba vyzkoumat na jakém úseku jezdí dítě školního věku zdarma a kde naopak musí platit. Dnes je super že si koupím měsíční kupon a nemusím řešit co kde jak a za kolik, jen že na dálkovou dopravu si koupím jízdenku zvlášť.
Mno to bylo i v ČR, přibližně 100 různých systémů MHD a v regionálních autobusech kupovat lístek při každém nástupu. MHD a regionální busy provázané nebyly.
Dle stejného názvosloví: ten D-Ticket tu džungli ještě zvětšil, protože všechny ostatní tarify jsou nadále v platnosti.
A ani D-Ticket neplatí všude (na dálkovou dopravu).
Přesně tak, přál bych lidem vidět, kolik lidí (zejména cizinců, a to hlavně Španělů) do ComfortJetu (Berlineru) nastupuje s Deutschland ticketem, přestože většina čet německy i anglicky hlásí až otravně, že v tomto vlaku Deutschland ticket neplatí. A pak se dotyční velmi diví, jelikož Němci jsou velmi nekompromisní …
Zajimave by bylo protahnout idpk az do Berouna. Pak by to bylo moc levne Turista Plzenskem a Praha XXL jako to jde dělat v Kralupech nebo Mělníce s DUK
No ale musíš projet aspoň kousek v ústeckém kraji. Rozhodně to neplatí z Kralup d Mělnika, jdině přes Štětí.
Autor vlakem.net ma zde velky prostor na rozsireni sve sluzby.. Jizdenky uz neni potreba slozite optimalizovat pri ceste z Prahy do Madridu, staci Praha – Plzen
Není to povinnost, pořád můžete jet za tarif dopravce.
A na tu železnou rudu přichází v úvahu ještě Bayern – Bohmen ticket, kde ve skupině se vyplatí určitě.
A pak se nedivme, že v Německu 49 Eur měsíčně odkudkoliv – kamkoliv a kromě ICE a EC, NJ i čímkoliv.
Proto v Německu skoro nepotkáte průvodčího… jeho plat je vyšší, než má šanci vybrat.
Ti průvodčí na mnoha německých tratích nejezdili ani předtím.
Průvodčí či vlakvedoucí tam jsou pořád, ale chodí a kontrolují jen občas, záleží jak moc se ten který snaží.
Na tohle by byla potřeba AI, nasypat jí všechny možné tarify, zadat odkud kam jedu a schválně jestli přijde na nejlevnější variantu.
FARTIQ?
Autem?
Ještě je potřeba dodat, že přípoje mezi S70 a S7 jsou v Berouně v lichém směru už druhý rok rozvázány o 2 minuty + dobu na přestup, což atraktivitu veřejné dopravy výrazně snižuje. Pitoreskní je, že si to ujíždí u jednoho nástupiště. Že se ČD a SZ schovávají za výluku platícího cestujícího jaksi nezajímá. Proč by mělo a proč by měl trpět alibismem taktových dopravních odborníků. Takže využitelné je to jen v té R16.
PID lístek je směrem na Plzeň (např. Hořovice) levnější než ČD (obzvlášť když má člověk pražskou lítačku), ale: nedá se k němu v „PID lítačka“ apce pořídit místenka.
K „Můj vlak“ lístku je místenka zdarma. Hlavně ve špičce jsou rychlíky Berounka hodně plné a místenka se hodí. Takže když si člověk chce sednout, raději dražší lístek ČD.
Můžete si koupit tarif PID/IDPK a místenku si dokoupit v MujVlak za 35 Kč. Průvodčímu pak stačí ukázat pouhé 4 QR kódy ve třech různých aplikacích: Pražský kupón, jízdenku PID, jízdenku IDPK a místenku ČD.
Jasné, jednoduché, srozumitelné:-) (ironie)
Ale zase ušetříte.
Podobně někdo udělá nákup v nejbližším obchodě a někdo jiný kvůli slevám objede čtyři.
Nevěděl jsem, že se dá místenka v MujVlak appce na určitý spoj koupit samostatně bez jízdenky. Díky za info, možná někdy využiju.
i doplatek do 1 třídy i jízdenka pro kolo. to kolo se třeba vyplatí, když má člověk za 50,- jednu jízdu, nevím jak by vyšla ta ruda z prahy, ale jenom v pidu je to za 30,-.
K tomu me napada podobny priklad dokonce v ramci jednoho IDS (PID). Kdyz z 1.pasma do Prahy doprovazim syna do skoly v Praze, vyuziju v 1.pasmu jeho prukaz ZTP/P (plus k tomu jizdenku se 75% slevou nej pro 1.pasmo, ja jako pruvodce zdarma), v Praze pak na dalsi cestu prukaz pro dite do 15 let (pro cesty vlakem) a ja mam rocni litacku, takze pro cestu trvajici 15 min. ukazuji 2 prukazky, dale pruvodcimu prikladam litacku a ukazuji QR kod v PID litacce. At zije jednoduchost 🙂
Pak je též varinata dokoupit si v IDPK tuším za 20 Kč doplatek do první třídy, která je stále dosud dost prázdná (místenky netřeba). Tato znalost mě párkrát uchránila od postávání na cizích nohách v narvaném spěšňáku Plzeň-Vary 😀
Poradí mi nějaký šotouš, v kterých krajích se jednotlivá jízdenka na integrovanou dopravu dá koupit předem přes web?
Jel jsem nedávno Praha – Hradec Králové – Praha a musel jsem koupit jízdenky PID, ČD a až v Hradci IREDO…
Na tomhle webu se v článcích i v diskusích velmi silně projevuje „Prokletí znalosti“ (Curse of Knowledge). Dle AI „Toto kognitivní zkreslení způsobuje, že když někdo získá hluboké porozumění určitému tématu, má tendenci předpokládat, že ostatní mají podobnou úroveň znalostí.“ Protože většina z nás tady v debatách jsme šotouši nebo máme nějakou podobnou úchylku, tak předpokládáme, že i běžný člověk chápe a rozumí systému tarifů ve VHD. Ale to je hluboký omyl. Podle mých zkušeností to nějak nastudují pravidelní cestující a ti pak využívají optimální tarifní řešení pro tu svou jednu trasu. Ale ani tito lidé nejsou většinou schopni kombinovat… Číst vice »
Ten systém ale má víc tvůrců – jednak dopravci (zde tedy ČD) se svým tarifem.
Dále tvůrci One-Ticketu, tzn. Cendis.
A dále kraje s jejich IDS-tarify.
Je na uvážení zákazníka, co si vybere. Ale nebýt např. těch „třetích tvůrců“, měl by na výběr jen z prvních dvou možností.
„Systémem“ mám na mysli celý systém odbavování ve VHD. To, že v rámci tohoto systému, existuje x podsystémů, je jasné. A to je podle mě zásadní designová chyba celého toho „nadřazeného“ systému, že v podstatě neexistuje. Kromě zákaznicky velmi nepřívětivého systému OneTicket, který jen „hasí“ nedostatky, ale nenabízí nic navíc.
Já bych řekl že problém je trochu jinde, dřív ty lokální tarify fungovaly jen na malém území, takže měly smysl jen pro lokální přepravu, dojíždění a tam se to člověk časem naučil. Dnes už integrované systémy přerůstají hluboko do sousedních krajů, různě se prolínají, v jednom spoji pak platí několik tarifů od těch globálních až po nějakou specialitku daného dopravce. Souhlasím s tím, že je chyba, že se to nezastřešilo podobným systémem jako je německý Deutchlandticket. Kup si měsíční předplatné a jezdi si kudy chceš mimo dálkové spoje.
Vy tak nějak automaticky předpokládáte, že cestující chce něco řešit. Nechce. Proto taky není pravda, že nemá šanci. Má. Jmenuje se oneticket. A že není vždycky výhodný? No není, ale náhodný cestující neřeší.
Vy automaticky předpokládáte, že já něco předpokládám, ale předpokládáte blbě. Cestující (nepravidelný, tarifního systému neznalý) chce jet vlakem z bodu A do bodu B a nic víc řešit opravdu nechce. A pokud dostane OneTicket, tak je často překvapen, jak je ta cesta vlakem strašně drahá. To je dobře?
On to předpokládá na základě toho co jste napsal. A psal jste o chaosu, ne o drahotě.
Neřekl bych že to je dobře, ale 80% týhle republiky je překvapeno jak je drahý úplně všechno, takže to taky asi není dobrý měřítko.
Prosím vás, ten tarif je v úrovni obyč jízdného ČD, to tady bylo vždy, nedělejte z SJT nějakou tragédii. Strašně se po tom volalo a když je to tady, tak zas brečíte.
Vy normálně musíte pracovat u Cendisu, jinak vaše komentáře nechápu. 😉
Jenže pak taky jede rodinka 2 dospělí a 2 děti z čakovic do Plzně za 899 Kč jedna cesta místo za 400 Kč a nadávají, že příště jedou autem…(protože jeden úsek jedou arrivou a druhý ČD)
Náhodný cestující se podívá kolik by ho stála cesta One-Ticket a pak jede raději autem..
Ovšem chudáci, co nemají auto..
Proč chudáci? Pokud nejezdí každý víkend, tak dost ušetří za celé auto a náklady s ním spojené, které si vlastník alibisticky nepočítá na každou jídzu.
Jako vtip dobrý, když máš starší auto v dobrém technickém stavu, provozní náklady vysoké nejsou a navíc vás odveze kdykoliv. 😉
To je normální. Podle sebe hodnotím i ostatní. Nebo je snad něco složitého na opravě TV? Vždyť to stačí proměřit a vyměnit vadné součástky.
Zaráží mě, že někdo tak lehkou věc nedokáže… 😁
…. Je zajímavé, že někdo nedokáže opustit svoji bublinu. Bohužel to tak mají i ti, co mají vliv na náš život.
K tématu. Najít ten nejlepší lístek je u nás spíš náhoda pro někoho, kdo má dost času hledat a seznamovat se. Běžný smrtelník je úplně mimo. Ten koupí první věc z bodu A do bodu B. A nikdy nezjistí, že to šlo projet i za půlku.
A to si pražští radní pořád stěžují, že dávají mld do veřejné dopravy.
Uz maji vsichni ti provozovatele VHD nejakou rozumnou API vrstvu, aby nad nimi mohl nekdo postavit neco rozumneho, co mi spocita nejvyhodnejsi tarif na cestu mezi 2 kraji?
Jakou API vrstvu si představujete? To pomůže jen na nákup konkrétní jízdenky. Pro zjištění nejvýhodnějšího tarifu potřebujete strojově čitelná data o tarifu včetně všech výjimek a speciálních nabídek, časové platnosti, data kde platí jaké pásmo, na jaké spoje se to dá použít. Ani IDOS, který si sbírá proprietární data prakticky z celé ČR neumí nabídnout výhodný nákup pro konkrétní spojení, pro Berounku prostě nabídne jízdenku ČD a hotovo.
On by to IDOS nabídnout uměl, ale dokud nemá možnost prodat jízdenku s provizí, tak to neudělá. Když si najdete spojení v rámci PIDu, ukáže PIDicenu. Ale pokud je součástí spojení aspoň kousek vlakem, nabídne prodej jízdenky na vlak a PIDicenu zatají.
To je meme. PID pro celou republiku…
už aby to bylo…
ale s cenama JmK
https://1gr.cz/fotky/idnes/18/041/cl5/JKK725afb_pidjakobyhumor.png
Mě fascinuje, s jakou železnou pravidelností se v podobných debatách objevuje argumentace typu „v supermarketech vám různé systémy taky nevadí“. To je fakt úplně mimo. Jednak, v maloobchodě je volná konkurence. Takže když nemám rád Tesco, můžu zcela svobodně chodit do Alberta. Nebo můžu supermarkety obíhat a „vyzobávat“ rozinky. Ale když preferuju třeba Die Landerbahn a nemám rád ČD, jak s DLB dojedu z Prahy do Českých Budějovic? Když už by ale někdo chtěl použít analogii s maloobchodem, tak si to představte tak, že byste přišli do Tesca a tam byste najednou měli možnost koupit chleba: – za tarif pekaře… Číst vice »
Hodně nápaditě napsáno 👍
Nevím proč si výmýšlíte hypotetické scénáře když je to realita. Jděte si do toho Tesca koupit 5 Plzní:
– za tarif sklo (x5)
– za tarif plechovka (x5)
– v krabici po 6, ale levněji než 5 jednotlivých
– v dárkové krabici po 4 (dražší, ale s půllitrem) + 1x tarif „sklo“
To všechno výrazně levněji po předchozí registraci v aplikaci Clubcard.
A ceny všeho se nemění jednou za rok, ale každý týden (plus speciální akce pouze ve čtvrtek).
To není správná analogie. Porovnáváte různé typy produktů. Plzeň ve skle a Plzeň v plechovce není totéž. Přičemž tady jde o porovnávání „způsobů odbavení“.
Však ty tarify se taky nejsou totéž. Jeden neplatí v EC, další ma v ceně místenku, další platí až do rána následujícího dne…
Praha – Beroun konkurence je, dá se jet údolím s ČD nebo přes kopečky rychlíkem Arriva 🙂 V pátek 6.6. v 17:22 to byl skoro závod z hl.n. do Berouna mezi Elefantem a Arrivou, Elefant s dřívějším odjezdem 17:15 měl asi 10 minut zpoždění, Arriva musela počkat a jet až za ním, přesto byla v Berouně o pár minutek dříve.
Když pojedu z Prahy do Železné Rudy (nebo kamkoliv, kdy využiju 4hodinovou nebo celodenní jízdenku IDPK), tak je dobré jízdenku lámat už v Hořovicích, nikoliv až v Rokycanech.
to si právě musíte dát týdenní tarifní studium a pak můžete vyrazit na cestu 😉 je na to potřeba silný net, hodně papíru a tužka 😀 , člověk si namaluje různé varianty a pak může jet celkem levně…
Netřeba tarifní studium – většinu informací nasaju při znuděném postávání při čekání na zpožděné cokoliv, kdy je ke čtení na zastávce leda výbor z V.I. Lenina (knihobudka) a Výbor z tarifních a přepravních podmínek na zdech 😉
Ano tak. Pro mě z Berouna je to jasná volba a vážím si toho, že můžu jet výhodně a lámat jízdenky. Dělám to tak pravidelně, vezmu si z Berouna za 30 korun PID od té doby co je IDPK na Hořovicku dříve za 40 korun a zbytek celodenní IDPK, koupím u průvodčího a můžu pak s tím jezdit vlakem po Plzeňském kraji po dobu 24 h. No tak tu PID pak ale můžu taky využít, až bude posunutá do Rokycan, ono se něco najde, jak to využít.
Ten příklad se Železnou Rudou je dost nešťastný, tam si rozdělením v Rokycanech cenu naopak zvednete.
Rozšíření PID do Rokycan zlevní cesty právě do těch Rokycan a zastávek mezi Kařezem a Rokycany. (jednosměrné o pár korun, zpáteční už poměrně výrazně). A potom se zlevní zpáteční cesty blízko za krajskou hranici, konkrétně tam, kam jednosměrná jízdenka z Rokycan stojí do 60 Kč. Na delší vzdálenost už pak je lepší vzít IDPK síťovku z Hořovic.
To, že použití krajské jízdenky v rámci jednoho kraje a kombinace krajských jízdenek při cestě přes více krajů vyjde obecně levněji, něž při nákupu jedné jízdenek u dopravce je známá věc. Zejména, když už máte na část trasy lítačku, šalinkartu nebo jinou předplacenku.
Beru to jako příplatek za pohodlí.
Jak si myslíte, že zítra pojedu z Králova Pole na RBDays do Ostravy? Jen tím, že do Vyškova pojedu na lístek IDS-JMK ušetřím 33 Kč
Pak ale musíte na žlutý tarif přeskočit do Kojetína, kde si jen v aplikaci můžete koupit IDSOK do Hranic (bez ní pojedete na žlutý tarif až do Hranic) a odtud si u žlutého průvodčího koupíte celodenní ODIS. Taky džungle.
Jízdenky si samozřejmě musíte kupovat během cesty přes mobil a doufat, že vaše „krajské“ místo si někdo jiný nerezervoval.Jak říkám, za pohodlí (a vodu zdarma) se platí.
Nakonec jsem si ale právě teď koupil jízdenku ČD s IN50 z Brna do Ostravy přes Břeclav a mám to ještě levnější než v kombinaci krajských jízdenek 🙂
Opět ukázka toho, jaký je tarif CD neskutečná zlodejna. Naprosto absurdní, že s tím nikdo nic nedělá a politickým představitelům to přijde v pohodě.
Zlodějina? Proč? v čem?
je to nabídka, ale chápu, když člověk hledá a nabídka je za 22km cena 61kč, tak se pak nedivte, že vám někdo řekne jedu autem, je levnější a můžu si jet kdy chci..
Jako že auto stojí míň než 3 Kč na kilometr? Povídejte, přehánějte, ukažte nám ta svoje čísla. To je prostě kec. Žádným autem (pokud je vlastní) se na takovou cenu nedostanete. Není šance.
Hlavně v autě neplatíte vlastního řidiče a ten čas jízdy musíte věnovat řízení.
Je to jen o tom, kdo komu pak co doplácí.
Obecně se při porovnávání cen zapomíná na body v tarifech ČD. Když člověk často cestuje služebně, hlavně první třídou a na velké vzdálenosti, může pak mít hodně soukromých cest s využitím bodů úplně zadarmo. Léta jsem takhle jezdíval na chalupu, dokud nedošlo ke změně dopravce, pak už tahle možnost skončila, tak jsem přešel do autobusu, který je v té relaci rychlejší.
Většina lidí vůbec neví, že je nějaký tarif PID, prostě řekne cílovou stanici a je odbavena podle tarifu ČD. Typický případ, paní, co jí znám od vidění v Kralupech řekne Velvary a v autobusu řekne Bratkovice. Je tím míněno Černuc Bratkovice. Když řekla na mojí radu, že chce PID jízdenku do Bratkovic, dostala jízdenku ČD do Bratkovic na trati 200. “ Ono nám to PIDové jízdenky neukazuje, pokud tam nejede vlak. Musíte říct pásmo „.
je to tak, ta doba je dost nepřátelská a snaha prodat nejdražší tarif (podobně je to na poště), v IDPK mají snad přednostně prodávat tarif kraje.
Taky by musela být ochota ty jízdenky prodávat. Když požádám o jízdenku na 15 minut, jsem vyslýchán, odkud jedu, kam jedu, a pokud neopakuju pořád stejný požadavek, jsem odbaven podle tarifu ČD. Tady jste na Českých Drahách, pokud chcete ject podle tarifu PID, jeďte autobusem. Pokud budete mít pekárnu, budete prodávat svoje rohlíky a ne sousedovy. A podobné hlášky.
Moje zkušenost je jiná. Kdykoli jsem si řekl o PID lístek, tak jsem ho bez řečí dostal.
Nechal bych si v takovém případě říct jméno či číslo pruvodciho a pohrozil stížnosti. Borec by si to příště hodně rychle rozmyslel….Ale naprosto toki věřím, tyhle kecy jsou často vidět i na různých fórech či sockach, kde tenhle druh průvodci s oblíbenosti vystupuje a své rozumy cpe ostatním.
Jestli to není zkušeností scestujícími, kteří si koupí špatnou PID jízdenku,ve vlaku narazí a pak si stěžují na pokladní. Ti se pak raději vyptávají víc aby opravdu vystavili správný doklad.
Na pokladně na nádraží se na to ptají kvůli začátku platnosti jízdenky, ne?
Jinak si ji můžete koupit v automatu a označit ve správný čas sám.
České dráhy, když mluvíme o regionalní dopravě, nejezdí samy po sobě, ale na objednávku kraje. Proto oni musí uznavat krajský tarif.
To same je možná říct i o busech: jeden — ČSAD Středočechy, druhý — Arriva, třetí — ICOM atd.
Jaká „tarifní džungle“? Čtu Blesk???
normální pojmenování problému, džungle to fakt je.
No ještě že ta džungle je, teď jsem koukal na vlaky Karlovy Vary – Praha ( když se vyprodá bus) a je to v neděli odpo asi za 450….
Při vyprodání expresních autobusů z Varů zkuste raději autobus PID 305 za pouhých 140 Kč.
Ten nemůže logicky vyprodaný.
Je sice zastávkový a staví cestou všude možně, ale pořád o mnoho rychlejší jak vlak.
No jo, když už to po kolejích umíme jen oklikami přes Ústí, případně Plzeň… Ale třeba na ty dálnice časem pustí silniční vláčky, osobní i nákladní. 😉
Nemůže být vyprodaný, máte naopak možnost celou cestu stát v autobuse…:)
Tam není tolik cestujících abyste celou cestu stál.
Nevšude. Praha-Stochov po dálnici.
Nebo jet ČD + DLB + Arriva: Karlovy Vary – Chomutov – Lužná u Rakovníka – Praha
Tarif One Tiket a ČD podle TR 10 vyrostl a dál poroste do astronomických výšin, kde absolutně nemůže konkurovat IAD.
Takto si jako stát přestavuje ekologické hromadné dopravy?
Naštěstí to zachraňují kraje se svými výhodnými krajskými tarify, kteří se naopak cestování VHD snaží všemožně podporovat.
U by to jen chtělo aplikaci, která dokáže krajské tarify nakombinovat, aby to pochopili i běžní cestující…
IAD je jenom cena benzínu, že jo? Další ekonom z univerzity Sládkovičovo, koukám.
To sice není, ale lidi to auto už tak jako mají, tzn berou jen cenu benzínu a odpisů, a ta je už skoro i v případě jednoho člověka (nepocitaje vůbec 2 a vice) pořád levnější, než zlodejna TR 10 či nedejbože SJT(i když ono už je to vlastně skoro stejny). Ale kyvohlavovi je to evidentně jedno a Bureš se bude starat akorát o to, aby levné jezdili jeho volici(duchodci), ostatní co na ně vydělávají ať platí rance, ti nás stejně nevolí.
Ty odpisy .. jsou jedna z největších položek nákladové složky vlastnictví vozidla .) a pokud by se opravdu poctive zahrnovaly do nakladu, tak zeleznice nevyjde levnejsi ani omylem . protoze by byly cca kolem 3-5kc. na kilometr.
Přesně tak. Ale to je tady ale pro mnohé nad jejich chápání a uvažování.
A o kolik mi tedy klesnou ty odpisy, pokud ujedu autem o 10 km méně?
Porovnej v bazaru „stejné“ auto s různým km nájezdem.
Proč je to zlodějna? Máme dotovat ceny všech vlaků a nastavit cenu jízdenky jen podle odebrané elektřiny/spálené nafty za daný úsek děleno počtem cestujících? A kdo to bude platit?
Asi všichni to tu víme, ale stejně tu cestu za cenu benzínu počítáme, že jo…
Jde o tom aby ti lidi neměli si to auto důvod vůbec kupovat.
Kdo si koupí auto, už do podle nich „socky“ už téměř nevleze…
A nejde spíše o atraktivní veřejnou dopravu, která bude motivovat sama od sebe? Já osobně auto nemám a VHD využívám i pro relace, které by spousta lidí v životě nejelo. Ale pokud mám rodiče na vesnici, nevidím důvod, proč by s tou fábii nemohli jet nakupovat či k lékaři.
Pro vesnice je ideální mít poptávkou dopravu na zavolání (resp. přes aplikaci), už se to trochu začíná rozjíždět. Systém pár pevných výstřelů za den s prázdným busem bohužel není udržitelný.
Musím souhlasit. Ale kdo žil někdy v domě, ví, že vozidlo je i takovým servisním nástrojem. Možná se budete divit, ale za tu fábii zapřáhnu vozík a samovýrobou si udělám a dovezu dřevo. Z mého pohledu lokální a obnovitelný zdroj…
Všichni určitě ne. Jen ti, co nevidí skutečné náklady IAD.
To sice není, ale – to auto už jednou máte, nepořizujete si ho jen kvůli té cestě.
do naklady na cesty, kdyz treba nekoho nekam vezu apod, a delime se o naklady, taky nepocitam pojistku a vlastnictvi .)
Takové srovnání je ale nesmysl.
To není 🙂
pojistku a odpisy platím, i když mi to auto bude stát v garáži a nikam nepojedu.
Přesně proto musíte ty náklady započítat na každou cestu. Stejně jako ČD mají svoje vlaky i když s nima nepojedu nebo si najednou udělám výlet a využiju je. Oni za to ale platit musí, nemůžou jen mávnout rukou: „tady máte lístek za 10 korun, stejně by nám ten vlak stál v depu“.
Bohužel vaše komentáře jsou nesmyslné, lidi nebudou jezdit drahou VHD která má k tomu bídný interval.
naučte se základní pojmy ekonomie – začněte u rozdílu Fixní náklad X Variabilní náklad
Tarifní džungle, ve který jsou tři stromy. Jestli by nebylo nejlepší vrátit se zpátky k jednomu dopravci, ve vlacích by platil jenom kilometrickej tarif TR10 a nemuseli byste mít tyhle starosti.
Vždyt OneTicket platí, nic vám nebrání ho používat…
Ano nikdo vám nebrání zaplatit za stejnou cestu 2 až 3 tolik…
Nikomu nic nebrání ho používat. Pořád můžete v Plzni přijít na pokladnu, koupit si papírovou jízdenku a zaplatit v hotovosti. Tak jak „se to dělalo vždycky“. Nějaká tarifní džungle vás vůbec nemusí trápit.
One ticket byla ta největší lumpárna, hned po privatizaci železnice.
No tak určitě 😂😂
No tak určitě. Tobě asi nevadí platit šílený dardu. Ale i kdybych já byl Rotschild, přišlo by mi fakt těžce ujetý platit třeba trojnásobek normální ceny. Už budou mít všichni takovou síť pokladen, jako má ČD, bude to v pohodě.
Ty asi nepamatuješ ty ceny jízdenek za komoušů, že ne? Kdy se rychlíkem z Pardubic do Prahy jezdilo plesnivým béčkem hodinu a půl za 32 Kčs. Nepamatuješ, že ne? A že koruna byla tehdy nominálně tak 15x silnější, tedy že dneska by to bylo kolem 480 Kč. O jaké „dardě“ tady tedy mluvíš? Ty vůbec netušíš, co stojí jízdenky v zemích kolem nás a nechápeš, že si tu žijeme jak prasata v žitě.
Když porovnávám, kolik brali tehdy a nyní na různých pracovních místech, není to nominálně zdaleka 15x více. To, že nás většina postoupila na lépe placená místa (a ti, kdo na nich byli tehdy, do důchodu či hrobu), dojem zkresluje.
Otázkou je co je normální cena. To co platíte je plus mínus tak 1/3 z toho, co za to dopravce požaduje. Pokud je to levnější, tak objednavatel pravděpodobně za vás doplácí více. Taky je to o tom co si kdo a za kolik vysoutěží, pochopitelně.
Neplati na vsechny vlaky a je casto velmi predrazeny.
A studovat letáky 8 řetězců s jídlem, kde je co v akci a podle toho je obcházet, problém není? Nebylo by lepší mít jen jednu značku prodejen, ve kterých by platil jednotný ceník?
Bodejť. Nebo můžete běhat po městě a hledat kde maj nejlevnější pivo (a nadávat na tarifní džungli v hospodách).
Bylo.
A ceny vysoké jako v TR10, to by byly drahoty <3
A proč návrat k jednomu dopravci?
A proč ne? Člověk si koupí jízdenku a jede. Dneska si musí koupit třeba 3 jízdenky od 3 různých dopravců, z nichž většina nemá ani na větších nádražích pokladny, nebo si musí koupit oneticket za šílenou raketu.
Ta „šílená raketa“ je furt míň než ty ceny za Husáka.
Protože tohle brblání začalo když přišel regiojet a najednou jedna jízdenka neplatila na všechny vlaky.
…jedna režijka…
To já bych raději zůstal u těch třech stromů, které mi nabídnou i včasné jízdenky na dálkovou dopravu, integrované jízdenky platné i na regionální busy a MHD, a turistické oblastní jízdenky. Nabízet jen kilometrický tarif je už trochu přežité.
Na druhou stranu, když každý z těch „stromů“ bude sám o sobě nabízet tak rozličné možnosti, že se ani v jedné z těch korun nevyznáte, a bude Vás „muset“ hlodat myšlenka, jestli jste nepřehlédl ještě někde nějakou výjimku z výjimky, to též není úplně příjemné. 🙂 Jako příklad stačí rozdílná platnost denních jízdenek v jednom systému – jádrové město 24 hodiny od označení, okolí daný kalendářní den s přesahem do 4 hodin ráno dne dalšího (asi snaha umožnit návrat nočními spoji, když přes léto je v půli noci už jedna hodina ráno :)).
Jj, k tomu zlodejskemu tarifu, kterému se každý, kdo se aspoň trochu vyzna, snaží vyhnout …
Tr10 a Oneticket jsou stejné drahé, protože Oneticket z Tr10 vychází.
Jeden dopravce pro vlaky, busy a MHD neexistoval nikdy.
A bude možné jízdenku PID koupit na nádraží v Plzni?
S aplikací PID Lítačka nejen tam 🙂
A bez ní?
Není problém si pořídit u průvodčího ve vlaku. 🙂
A bez 40 Kč pokuty, když bude zrovna otevřená pokladna v Rokycanech?
Ne.
Navazování různých tarifů po předložení předchozí jízdenky bylo vždy bez přirážky. Copak se něco změnilo?
V PID tohle bohužel už neplatí.
V navázaní v obsazené stanici směrem do PID by po vás měl nově průvodčí chtít poplatek 50 Kč za vydání jízdenky ve vlaku.
Ale dá se to v pohodě obejít pořízením aplikace PID Lítačka.
Ostatní IDSK s tím zatím nemají problém.
No, v DUK byste to měl mít bez přirážky jen k síťovým jízdenkám…
Znovu jsem pročetl SPP PID i ČD a nenacházím tam nic takového. Můžete, prosím, odkázat na konkrétní dokument a číslo článku či odstavce v něm?
50 Kč poplatek za nákup od průvodčího se bere podle nahlášené nástupní stanice. „Do prvního vlaku jsem vlezl v Plzeň Jižní předměstí a chci 13 pásem PID.“
Jak kterou. 24 hodinovou ano. Pro jednotlivou jízdu u průvodčího, návazné jízdenky se vydávaly bez manipulační přirážky (někdy průvodčí bez ní prodá i tak, někdy opisuje do popky číslo jízdenky, na kterou se navazuje). Možná jsem popsal něco, co fungovalo a už neplatí úplně, nevím.
Jsem mnohokrat kupoval jízdenku PID od Prahy hl.n. bez žádných pokut.
Neskutečný guláš.
O to tady jde. Hlavně to neudělat jednoduše a přehledně. To by se v tom pak lidí mohli vyznat. Slevu je třeba si zasloužit.
A ještě znemožníme použít některé vlaky, i když jezdí po stejných kolejích. A pak ještě uděláme úseky, kde nelze použít jízdenku PID, pokud přes ně člověk nejede do Prahy nebo z Prahy.
Například?
Například viz mapu PID.
Že v Karlových Varech platí jízdenka PID jen na cestu z/do středočeského kraje (takže solo jednopásmová jízdenka na 13. pásmo nemá smysl) mi moc nevadí. Možná víc kontrol (dotaz „opravdu to chceš? Na cestu celou mimo střední Čechy neber PID“ při nákupu)
V tarifu je vyloučen výdej jízdenek PID pouze na vnitrokrajské relaci v rámci Ústeckého kraje, v jízdním řádu je označen jako zastávky, mezi nimiž se nelze přepravovat na jízdní doklad PID, úsek Lubenec, Libkovice, rozc. – Petrohrad rozc. O vyloučení jízdních dokladů PID pro vnitrokrajské přepravy na území Karlovarského kraje jsem tam nic nenašel.
Ale prd. To si jenom vy komplikujete tím, že odmítáte one ticket.
Ty z toho snad máš provize, ne?
A nemá snad pravdu? Ano je to drahé, o tom žádná, ale pokud je tu x dopravců, x objednavatelů, tak shoda je celkem neřešitelná, resp. řeší to bohužel ten Oneticket.
Pán Jablonecký je boháč, když má na rozhazivánó za One Tiket.
Kdybych používal nesmyslný zlodějský One Tiket stoji mne to za rok 80 tisíc navic. 🙂
Tak ta Ruda je ještě levnější, při založení tarifů IDPK a pid v Hořovicích. Což lze i dnes… Pro cesty do Plzně samozřejmě vyjdou lépe ty Rokycany.
I proto existují ty vyšší odborné školy dopravní, aby se v tom člověk vyznal. 😉
IDPK přináší velmi výraznou slevu i pro velkou část území okresů Strakonice a Prachatice díky zmíněným 24hodinovým jízdenkám Turista Plzeňskem.
Porovnání:
Volary – Plzeň, obousměrná cesta
jízdenka vlak GW Train + jízdenka vlak ČD vázaná na vlak = 546 Kč
jízdenka vlak GW Train + síťová jízdenka IDPK = 444 Kč (včetně MHD Plzeň)
jízdenka turista Plzeňskem (24 hodin autobusy i vlaky) = 140 Kč (nebo 190 Kč včetně MHD Plzeň)
Turista Plzeňskem je mírně levnější třeba i při obousměrném použití na trase Volary– Vimperk.
Přidávám ještě odkaz na toto nabídku.
https://www.idpk.cz/jizni-cechy/
Za integrace jc části Šumavy je fajne…
OneTicket na trasu Plzeň-Volary vyjde na 309 Kč. 😉😁
OneTicket jsem ani nehledal, to bych použil opravdu jen v nouzi. Obousměrně by to tedy bylo 618 Kč. V porovnání se 140 Kč jízdenkou na 24 hodin je to docela rozdíl.
To je první, co vám web ČD nabídne. 😀 Hledal jsem to tak, jak by to učinil běžný cestující. To, že tam je rozdíl, je vcelku logické, ovšem ve skutečnosti je to 190 Kč, protože v Plzni, ze které vyjíždíte varianta za 140 Kč neplatí. Možná by to chtělo lepší práci s daty. 😉
Pokud se neděje MHD tak tam ta za 140 platí.
Varianta za 140 podle mne platí i na vlak do Plzně i z Plzně.
Varianta za 190 je pouze pokud by jste chtěl využívat i MHD Plzeň.
Jak už je tu zmíněno v jiném příspěvku, tak 190 Kč zaplatíte jen, pokud potřebujete využít MHD v Plzni, jinak je to 140 Kč.
A MHD v Plzni má hodně lidí zdarma. Všichni nad 65 let, děti 6-15 let s Plzeňskou kartou a aktivovaným nárokem, dárci krve se Zlatou plaketou a s aktivovaným nárokem na kartě (to jsem třeba já).
Pokud vyjíždíte z Plzně nebo do Plzně přijíždíte meziměstským autobusem nebo vlakem, pak vám na to samozřejmě stačí varianta za 140 Kč.
Pro skupiny (rodiny třeba) je to ještě výhodnější.
Tu poslední větičku jste napsal pro sebe…
To za dražší cenu funguje i s Jikord+ který stojí 250. Ten platí v celém jihočeském kraji a v Rámci Plzeňského až do Nepomuku, celá trať Horažďovice Klatovy, Klatovy Železná Ruda a na všech v tomhle okoli. A platí o víkendu pro 2 dospělé a 3 děti až, jinak 1+1. Nevýhodou je že se dá koupit jen na pokladnách, u průvodčího nebo u řidiče a GW Train má průvodčí jen v letní sezóně na Budejce- Nové údolí.