umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Logistika Silniční nákladní doprava

Česmad: Řidiči už strávili v kolonách na hranicích dva roky, covid má 0,65 procenta

Kamiony na D8. Foto: ŘSD
Kamiony na D8. Foto: ŘSD
Někteří řidiči se častým výtěrům z nosohltanu podrobují s velkou nevolí.

Sdružení silničních nákladních dopravců Česmad Bohemia publikovalo výsledky svého průzkumu mezi dopravními firmami ke kontrolám na hranicích s Německem, které západní soused zavedl v neděli 14. února. Opatření mimo jiné způsobilo dlouhé kolony, především zahraniční řidiči se na něj nemohli připravit. Česmad opatření kritizuje.

Oslovené české dopravní firmy (354) uvedly, že jejich řidiči strávili od pondělí do středy v kolonách před přechody dohromady 17 500 hodin, to je 730 dní. „Při ztrátě 2 000 Kč na hodinu, když kamion nejede a řidič čeká ve vozidle, to představuje 35 milionů Kč. Kdyby se do této sumy započetly i české firmy, které se nezúčastnily ankety a zahraniční dopravci, byly by ztráty v řádu vyšších stovek milionů Kč,“ uvedl Česmad.

Podle něj nové povinnosti vyvolávají i zvýšené náklady na administrativu spojenou s registracemi a komunikací s německými úřady. Firmy odhadly, že jen během prvních dnů to pro ně znamenalo 4 600 hodin administrativní práce navíc, průměrně 13 hodin na firmu, které musejí vykrýt a zaplatit.

Německo vyžaduje ke každé jízdě registraci a negativní test na koronavirus, který nesmí být starší než dva dny. České firmy během víkendu a prvních dvou dnů v týdnu otestovaly 6 179 řidičů. Pozitivních bylo 0,65 procenta z nich (40). Při rezervování časů pro testování se 73 pct. firem potýkalo s problémy, 61 pct. řidičů nemělo testovací kapacity k dispozici v blízkosti bydliště. Necelých 18 pct. firem nechalo z různých důvodů testování řidičů až na hranice, což jim pak přineslo dlouhé hodiny čekání.

Čekání v kolonách a problémy se splněním vyžadovaných povinností se podle Česmadu projevují ve zpožděných přepravách. „V pondělí zaznamenávali naši dopravci zpoždění až u 70 pct. zásilek. Průměr za první 3 dny je 40 pct. opožděných přeprav,“ uvedl Česmad. Zpožďování zásilek prý způsobuje problémy zejména německým odběratelům, ale protože je Německo tranzitní zemí, projevuje se i u zákazníků ve Francii, ve Španělsku a dalších zemích.

Účastníci ankety také potvrdili, že testování má velký vliv na jejich řidiče. Někteří se s nevolí podrobují zejména výtěrům z nosohltanu a problémem je vyšší četnost testů u řidičů, kteří jezdí do Německa denně nebo dvakrát až třikrát do týdne.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A bude chtít Česmad tyto náklady po německém státu uhradit? Jó, kdyby jim tyhle ztráty způsobily opatření naší vlády, to by bylo řevu a domáhání se proplacení, ale jak jsou to Němci…

rejpal

Kolony na silničních hraničních přechodech a volná kapacita na železnici. Ideální příležitost přejít z kamionové dopravy na železniční, aspoň s nějakým zbožím. Kdy jindy než nyní.

Pepin

To může říct jen někdo zcela mimo

Miky

Blokovat životně důležitou kamiónovou dopravu proto, že je několik řidičů pozitivních na jeden t.č. populární druh chřipky a pár z nich je možná i nemocných, tak to mi přijde buď jako zlý úmysl poslat ekonomiku úplně do pr.. nebo jako absolutní hloupost.

DPP

ČR je riziková země, Německo reagovalo naprosto adekvátně. Teď ještě vyřešit problém s pendlery. Buď je ubytovat v Německu nebo nechat na neplaceném volnu v ČR.

švestka

Hlavně tady nechat pendlery zdravotníky a nebude mít kdo utírat pos.ané německé p.dele, že jo. Pokud je tedy promtně nenahradí ty miliony doktorů a inženýrů z Afriky a Sýrie, které jim tam mutter Makrela přivedla.

DPP

Ale ale ale, ti pendleři jsou nahraditelní a celkem rychle. A určitě je lepší mít Syřany než Čechy nebo Slováky

Zrzek

Tak 10% uprchlíků v D je ochotných pracovat, zbytek jsou jen natahovači rukou.

Jaaa

Doložte

Zrzek

Bohužel, jsem tam častěji než doma a jestliže někomu nabízíte 20E za 2min. práce při které se neumazete.
Jste jako dost lidí kteří mi nevěří do té doby, než je popisovaná věc potká a za mě důkazy posílají jiní.

Jindrich

Již více než 30 procent všech má práci a tendence je zvyšující. 100 procent to nebude protože někteří muži/ženy nepracují kvůli výchově děti, jiní chodí do učení / školy…

Více zde
https://statistik.arbeitsagentur.de/DE/Statischer-Content/Statistiken/Themen-im-Fokus/Migration/Generische-Publikationen/Arbeitsmarktintegration-schutzsuchende-Menschen-Rueckblick.pdf?__blob=publicationFile&v=4

Vnější pozorovatel

To říkám, diktatura ustrasenych sobcu.

Grossák

0,65 %? V české populaci je aktuálně prokazatelně nakaženo asi 1 % lidí a jsou v karanténě.

coolio

Však ti řidiči kamionů jsou také v karanténě. Celý pracovní týden

Žabák

Přijde mi nechutné říkat koronu má 0,65%, kdyby projeli tak co, pár lidí umře, no hlavně že vyděláme… Uvědomme si že česmad zastupuje zájmy majitelů dopravců, ne veřejného zdraví. Před každým komu na koronu někdo umřel by se tito měli stydět.

Jakub P

Tak, jeden ze 150 nakaženej v mezinárodní přepravě mi nepřijde úplně málo.

Petr 78

A není jedno, kdo to zveřejní? Jestli česmad, nebo jiná organizace, když by číslo 0,65 pozitivně testovaných bylo stejné? Toto je že strany Německa politické opatření, nikoliv proto epidemické, ale takových tady i my máme spoustu.

Petr 78

Protiepidemické

Žabák

Prosím, rozveďte to politické opatření, v čem je politické?

Petr 78

Politické opatření je to, které nemá prakticky žádný vliv na šíření, např. tato sranda na hranicích, u nás třeba noční zákaz vycházení, zapáskované zboží atd.

Žabák

Ano, řada našich opatření je nesmyslná (třeba ten noční zákaz), ale obecně jsou užitečná. Kolik z vás by obětovalo vlastní (pra)rodiče protože každý si za své zdraví odpovídá sám?

Kalanis

A chci sebe nebo své blízké mučit českým veřejným zdravotním systémem (a to i za normálního stavu)? Nemožnost se případně stihnout rozloučit je jenom epidemiologický bonus.

Petr 78

Proč by měl někdo obětovat své rodiče? Nebo jinak, kdo odpovídá za vaše/moje zdraví? Osobně si myslím, že vy/já, ale pokud to je někdo jiný, tak se rád poučím.

švestka

Takhle zase vydělá Prymulex nebo nějaký jiný šíbr, který se na testech nabačuje.

Žabák

Což je ostuda, ale primárně je důležité aby neumírali lidi

Petr 78

Každý dospělý člověk si za své zdraví odpovídá sám.

Jaaa

A za své bezpečí a spravedlnost taky, že.

Pán vůbec nezná princip dělené odpovědnosti.

Stále stejné hloupé názory účelově ignorující stádovitou podstatu lidské existence.

Petr 78

Pokud jste dospělý člověk, tak mi řekněte, kdo za vás nese odpovědnost za vámi uvedené položky a nepište tu prázdné fráze.

Vašek

Třeba aby si nenakazil v obchodech a na jiných uzavřených místech, kde se shlukují lidé, tak je důležité, aby i ostatní nosili roušky, ne jenom on.

To stejné ohledně bezpečnosti, třeba na silnicích, můžete jezdit opatrně jak chcete, ale pokud to do vás napálí nějaký blázen, tak nic nezmůžete…

Frantisek

A proto musíme vozit vše co nejdále kamiony, aby to neměl tak snadné, že. Jistě, odpovídáme si za zdraví, ale jen do míry, již sami můžeme přímo nebo nepřímo ovlivnit.

Petr 78

A kdo nese tu odpovědnost za tou mírou, kterou nemůžeme ovlivnit?

Jaaa

Zpravidla ten, kdo je potenciálním původcem takového ohrožení.

Petr 78

To je tak, když panika a hysterie vítězí nad zdravím rozumem.

Roman

To je fakt. U nás vládne rozum a perfektní organizační schopnosti, tak by se měli u nás inspirovat.

Petr 78

To jsem nepsal. U nás bohužel vládne banda diletantů.

Roman

Byla to ironie. Naštěstí Němci mají dost rozumu. Kdyby fungovali jak český stát, tak nemáme co a kam vozit.

jura

Hm, maji zas neco jineho. Green Deal, Energiewend. A to neodejde tak snadno a uz vubec ne samo jako covidova pandemie.

Poudy

Nebojte se, Německo si s tím poradí. To mi budeme mít mnohem větší starosti jak co vyřešit a ani to vyřešit nedokážeme 🙂