Český trh s auty: hybridní jízda Toyoty i nečekané prvenství Qashqai mezi SUV
Český trh s novými auty se po mírném zaváhání v září vrátil počty registrací opět k růstu. Vyplývá to z
Český trh s novými auty se po mírném zaváhání v září vrátil počty registrací opět k růstu. Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů (SDA) a centrálního registru vozidel.
Podle nich v říjnu stoupl počet nově registrovaných aut o 5,88 % za celý rok pak trh roste o 6,56 %. Letos se u nás prodalo už 228 703 nových vozů.
Pořadí nejprodávanějších značek zůstává sice stabilní, (Škoda Auto, Volkswagen a Hyundai), současně ale dochází k zajímavým přesunům preferencí zákazníků mezi jednotlivými typy vozů či pohonů.
Dál roste obliba vozů SUV, které v říjnu poprvé přesáhly 25 % všech registrací. Škoda Kodiaq už v prodejích za poslední dva měsíce předstihl svého nošovického konkurenta Hyundai Tucson, jinak ale prvenství v této kategorii patřilo v říjnu jinému modelu: Nissanu Qashqai. Ten zažívá velký růst po celé Evropě, v září byl dokonce i druhým nejprodávanějším autem v EU. V Česku byl v říjnu celkově sedmý.
Ještě zajímavější přesuny jsou v rozdělení nových aut podle paliv, zejména pak u alternativních pohonů. V žebříčku je patrný nástup hybridů: za prvních deset měsíců se jich prodalo 2320 kusů, což je téměř stejný objem, jako aut na stlačený zemní plyn.
V září i říjnu se hybridů prodalo už více, než vozidel s pohonem na CNG. Za rok se objem nově prodaných hybridů téměř zdvojnásobil. Táhne ho především Toyota, která jich letos prodala už přes 1700 kusů. Japonská automobilka zažívá na českém trhu velký comeback, v říjnu se dostala už na osmé místo nejprodávanějších aut.
Posílení kurzu koruny začíná být patrné i na objemu dovozu ojetých vozů: za říjen stoupl o více než 13 %. Stále převažují auta starší deseti let.