Českou Kanadou se znovu rozezněly pražce a zavoněla pára. Přilákala stovky lidí

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obnovení provozu je jednou ze základních podmínek reorganizace zkrachovalých JHMD.

Obrovský milník v příběhu záchrany jindřichohradeckých úzkokolejek. Tak označil Jan Kysela dnešní zahájení provozu na necelých šesti kilometrech trati mezi Novou Bystřicí a Hůrkami. Kysela je jako jeden z věřitelů v čele snah o reorganizaci zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah (JHMD).

Souprava historických vagonů v čele s parní lokomotivou polkou U46.101 vyjela na trať v 9:20 se zhruba dvacetiminutovým zpožděním. Zaměstnanci spočítali, že se tak stalo po 678 dnech, co se po trati naposledy projel vlak s cestujícími.

„Je to obrovský milník v tomto příběhu, zároveň nás ale čeká ještě spousta práce. Zdaleka nejsme hotovi, bude třeba vůle všech zúčastněných, abychom vše dovedli do zdárného nového začátku. Dnes se nicméně ukazuje, že na úzkokolejce záleží velkému množství lidí,“ řekl Kysela.

První vlak byl obsazen zhruba ze tří čtvrtin, druhý s odjezdem v 11:00 (zpoždění zůstalo 20 min.) už byl téměř plný. Na zahájení provozu se přišly podívat stovky lidí, kteří obklopili stanice i trať. Zvláštními hosty byli bývalí zaměstnanci JHMD, podívat se přišel i někdejší šéf Jan Šatava.

Dopravcem vlaku je společnost Good thing, která si vozidla pronajímá od JHMD. Zpáteční jízdenka stojí 490 korun, děti a senioři zaplatí 290 korun. V provozu jsou i občerstvení na obou konečných, jedenáctistupňové pivo stojí 50 korun, espresso 55 korun a klobása 90 korun.

Vlaky jezdí zatím pouze na krátkém úseku (cesta tam a zpět trvá cca 50 minut) kvůli rozhodnutí Drážního úřadu udělit osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy právě jen pro tento krátký úsek. Kysela a spol. nicméně usilují o zprovoznění obou tratí (Nová Bystřice – Jindřichův Hradec, Jindřichův Hradec – Obrataň) v celé délce.

Vlaky by měly jezdit každý den, parní lokomotiva bude v čele ve čtvrtek, v pátek a v sobotu. Obnovení provozu je jednou ze základních podmínek reorganizace, o jejímž osudu se zřejmě rozhodne na konci léta na schůzi věřitelů u soudu.

Fotogalerii a video ze zahájení provozu přinese deník Zdopravy.cz večer.

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy good thing insolvence JHMD JHMD
40 komentářů