Českobudějovickou severní spojku nabízejí nejlevněji Swietelsky, OHLA a Hochtief
Součástí obchvatu bude i most přes Vltavu a podjezd pod železničním koridorem.
Tendr na stavbu severní spojky v Českých Budějovicích (I/20) je ve finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo čtyři nabídky, z nichž nejnižší pochází od sdružení firem Swietelsky stavební, OHLA ŽS a Hochtief. To je ochotno 2,5 kilometru dlouhý obchvat postavit za 1,973 miliardy korun, což je 77 procent předpokládané ceny. Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl.
ŘSD tendr vypsalo loni před Vánoci s cenovým odhadem 2,577 miliardy korun, což byla výrazně vyšší částka, než o jaké se do té doby mluvilo. Ještě loni v listopadu uvádělo ŘSD v letáku ke stavbě hodnotu 1,93 miliardy korun bez DPH. Nyní se na tuto původní hodnotu nejlevnější firmy v tendru téměř dostaly.
Severní spojka má v Českých Budějovicích propojit silnice I/20 (příjezd od Plzně a Písku) se silnicí I/34 (příjezd od Třeboně) a dálnicí D3.
Pro město jde o strategický projekt. Má především „odlehčit enormní zátěži ve Strakonické ulici vedoucí městem“. Začátek stavby je u okružní křižovatky u Globusu, konec pak na křižovatce Nemanické ulice, Pražské třídy a Okružní ulice. Součástí obchvatu bude i most přes Vltavu a podjezd pod železničním koridorem. Město si od něj slibuje vyvedení části tranzitu na dálnici.
Už od podzimu 2021 mají silničáři k severní spojce územní rozhodnutí, které získali na druhý pokus po dvouletých peripetiích. Stavební povolení nabylo právní moci loni v listopadu.
Zahájení prací je naplánováno na letošní podzim, hotovo má být v roce 2027.