Letiště Praha bude i příští rok s největší pravděpodobností bez přímé linky do Spojených států amerických. American Airlines zrušily zatím jediné přímé spojení, na které se prodávaly z Prahy na příští sezónu letenky.
Jde konkrétně o linku do Filadelfie. „Letecká společnost American Airlines nás informovala, že vzhledem k očekávané nízké poptávce související s pandemií onemocnění Covid-19 již v příštím roce neobnoví dálkovou linku mezi Prahou a Filadelfií,“ potvrdila mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.
Kromě Prahy American Airlines tento týden oznámily přerušení spojení z Filadelfie do Manchesteru, Benátek a Reykjavíku. Už dříve dopravce zrušil sezónní spojení do Budapešti a Dubrovníku.
Do Prahy ještě před pandemií Covid-19 létaly United Airlines z letiště Newark a Delta Air Lines z letiště JFK v New Yorku. Původně měly spustit také American Airlines přímé spojení z Chicaga. Linka ale nakonec nebyla kvůli pandemii vůbec otevřena. Delta ani United letenky na přímé spojení v příštím roce neprodávají. Všechny linky byly v provozu přes letní letový řád.
Pro cestující do USA to znamená, že musí využít letu přes jiné evropské velké letiště.
Podle Pavlíkové bude Letiště Praha i nadále usilovat o co nejrychlejší obnovení provozu přímých leteckých spojení, jakmile to epidemiologická situace dovolí. „Tento trh je pro pražské letiště prioritní, a to nejen s ohledem na velký potenciál, ale také z pohledu udržitelného turismu v budoucích letech,“ dodala Pavlíková.
Letiště Václava Havla Praha v tuto chvíli nabízí přímá letecká spojení do přibližně padesátky destinací. Jde převážně o Evropu a Blízký východ. Prioritou je pro letiště zajistit spojení do 45 tzv. klíčových destinací, což jsou zejména významná města a letecké uzly v Evropě, např. Londýn, Amsterdam, Frankfurt, Paříž nebo Moskva. V tuto chvíli má pražské letiště přímé letecké spojení do 31 klíčových destinací.
Dále si můžete připsat Británii.
Dá se to vůbec brát vážně? Přijde mi, že se situace mení každým okamžikem. Aerolinky mají navíc spoustu letadel na zemi – takže pokud to situace umožní, proč by nezačali létat?
Nebo tímhle oznámením přijdou o sloty či co?
Vzdyt jo, kdo by s tim letal. Nikdo.
Myslíte to tak, že Dreamliner je křáp a proto je dobře že do Prahy nebude létat?
Kvuli restrikcim souvisejicim s covidem. Vy opravdu verite v obnovu dalkoveho letani? Mozna uvnitr jedne zeme jako je Rusko Usa Australie Brazilie Cina, jinak ani nahodou…
A jak jsou na tom kanadské destinace protože o těch tu není ani slovo
AC má na Toronto vypsané cca od půlky května, Air Transat na Montreal nemá nic
A já věřím Puchalskému.
Jaké dálkové linky tedy z PRG budou?
Existuje někde veřejně ten list 45 klíčových destinací pro PRG?
raddie@email.cz
Mám pocit, že kdysi chtěli Smárti létat do Miami. Třeba se ten nápad opráší.
A s čím? S tou 767-300 kterou měli pronajatou na 2 zimní sezóny?
Měla to být 737-800
Smartwings nemá a ani nikdy nemělo letadlo, se kterým by to zvládli bez mezipřistání. S B737-800 sice čas od času létají chartery do Karibiku a ještě dál, ale vždy jsou potřeba aspoň 2 mezipřistání. Na tyto a podobné linky si chtěli pořídit i jeden B787-8 Dreamliner, ale z plánu sešlo a místo něj se objednaly 3 B737 MAX.
Chtěli to létat se 737 s mezipřistáním na Azorech… Ale nebudu se s Vámi hádat, evidentně máte svoji pravdu a lepší info… 😉
dekujeme za informaci.
oni to nikdy nechteli litat bez mezipristani.
Kdysi měli b767 a a330
Jo jo je to skoro 9 let. Zrušili to pro nezájem ještě před zahájením provozu
https://byznys.ihned.cz/c1-58331970-smartwings-letenky-do-usa-miami-boeing
Ani jsem ten článek nemusel rozklikávat a bylo mi jasné, že to byl typický QS produkt – nižší komfort, ale zato vyšší cena 😀 Se pak zájem hledá těžko.
Ani nahodou. Dobry vtip. 🙂
Česko bude příští rok bez více přímých linek než do toho juesej zapadákova.
Ano, skončí také přímá linka Jáchymov – Kolyma.
Je to prostě Dorota, jedna….