České sny ve španělské realitě, 2. díl. Z Prahy do Malagy a z Malagy do Madridu

Trať z Madridu do Córdoby (a Sevilly) je v provozu již od roku 1992. Maximální traťová rychlost je 300 km/h.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch Hrabal

Zatím to vypadá jako reklama na rychlá spojení, všichni by užuž chtěli, abychom to samé měli i v ČR. Myslím, že informace, že obvyklá cena jízdného na relaci Malaga > Madrid je 0,14 € / km by nadšení mnohých zchladila. Praha > Ústí by vyšlo na 14 €, Praha > Brno přinejmenším na 30 € a Praha > Ostrava zhruba na 50 €. A tolikrát zmiňovaný příklad denní dojížďky z Jihlavy do Prahy a zpět by vyšel zhruba na 35 € / den, přibližně 700 € /měsíc. Za 1 400 € měsíčně by partnerská dvojice mohla mít prostorný byt v… Číst vice »

xyz

A pomalé spojení (mimo VRT) stojí ve Španělsku kolik, aby se – dle vaší teze – dalo odvodit, kolik že vlastně stojí jízdné na průměrné pomalejší české trati? 🙂

ABC

tady pořád očekává že u nás to bude za TR10 nebo PID 🙂

xyz

Těch 30 minut coby doporučený čas příchodu na nádraží před rentgenováním a dalšími prohlídkami je potřeba přičíst k celkové cestovní době (resp. 30 minut mínus „čas, který by byl tak jako tak vhodný k včasnému příchodu na nádraží“, tzn. byť 20 – 25 minut na vrub cestovní doby).

V. K.

Doufejme, že tak to u nás nikdy nedopadne.

Ibragim z Bastru

Ne. U nás už to tak bude of začátku. … můžeme si o tom myslet cokoliv…

David

Manekýn je toho schopný to zavést ……

Y.K.

Proč bylo? Španělsko má v tomto bohužel poněkud specifické podmínky a aktivity ETA stály několik set životů. Útočili i na vlaky, takže stejně jako u letadel je to spíše reakce na podmínky.

xyz

Nejznámější útok byl na příměstské vlaky v Madridu, kde (ani okolo jiných španělských měst) žádné takové kontroly nejsou.

Y.K.

Ano já vím, ale rychlovlak má v tom násobný katastrofický potenciál a je to vyloženě lákavý cíl (prestiž, pozornost médií, klientela), tak zjevně pro to. V příměstské dopravě to dělat nejde, tak to tam není.

mgr.pavel

Myslím si, že nedopadne. U nás bude mnohem více „hybridní“ model VRT, podobně jako ve Francii či Německu, kde vlak jede zčásti po klasické železnici, zčásti po VRT a bude mnohem složitější oddělit vlaky jedoucí (jen či také) po VRT. Jak nějakou jednoznačnou kategorií, tak i na nádražích.

xyz

Podobný hybrid je ale i ve Španělsku – viz přímé (ovšem, obvykle 1x denně) spoje z Madridu po VRT a zčásti pak po konvenční trati např. do Huescy, Algeciras nebo Huelvy.

Lkprak

Hezký text, zajímavé, poučné, čtivé, skoro by se řeklo ve stylu tripreportů na Airways 🙂