České premiéry na InnoTransu. Borcad ukazuje novou sedačku, DAKO brzdové systémy
Nová sedačka pro premium class ve vlacích od Borcadu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
V Berlíně vystavuje téměř třicet českých výrobců.
V Berlíně vystavuje téměř třicet českých výrobců.
Byl by fajn článek o obou prototypech DB Regio vagonů s inovovaným interiérem.
– dvoupatrový Dosto rozdělený vybavený cca 10 různými posezeními, který bude jezdit na jihu Bavorska
– S-Bahn z Hamburgu
https://ideenzug.deutschebahn.com/ideenzug/IdeenzugRegio#
My se místo myšlenek, nápadů atd raději zaměřujeme na konkrétní výsledky.
Fan weby uvádí, že DB má odstavených cca 300 dvoupatrových vagonů Dosto vesměs z 90. let. Je pravděpodobné, že některé z nich se vrátí do provozu, bude-li přibývat cestujících.
Mě se líbí dvojúčelový interier upraveného Dosto pro odstavení kola a sednout si naproti kolu. Tj. žádné háky ke stropu.
viz přepínač „Hybrid“ na začátku 3D animace.
https://ideenzug-event.de/virtual-tour/ideenzugregio/
Když si to srovnám s vagony pro kola které jezdily za 810, tak německý pokus o uskladnění kola během jízdy je promyšlenější. Vagonweb uvádí označení Bdtax785.
Skutečné provedení kolo/sedačka. Osobně mi připadá, že háček určený pro přední kolo by měl být víc zahnutý do vrchu.
https://photo.24liveblog.com/3142912543720239522/20220922135816_591903.jpg
No jo, pěkný, pěkný… a toho místa (za sedačkou). Jen aby si nakonec dopravce neporučil menší vzdálenost a a tím více sedaček. Potom potěš protěž ten za tou dámou. To jsem si vzpomenul, kdysi jsem jel na vejlet autobusem (cesta přes noc) a paní předemnou si sklopila sedačku naplno. Na můj nesmělý protest, že budu mít ráno prošoupaný kalhoty na kolenou prohlásila „no a co, vždyť jsem si zaplatila“.
Sedačky v Premium Class nemusí být řazeny za sebou. Mohou být i mírně vyosené, tak jak to známe z letadel.
Tak premium třídu s o generaci staršíma sedačkama tohoto výrobce má Leo Express a fakt tam problém s místem není. I když bude takto sklopená.
Osobně bych paní potřepával rukou sedačkou, což by víc jak 2-3 minuty nevydržela a pak jí zopakoval její moudro, vždyť jsem si zaplatil. 🙂 Ráda by si jí vrátila.
Osobně mi trošku tato třída chybí v InterJetech, místa v jedničce je až až, její kapacita naplno nikdy využita nebude, tak tam dát 6 sedaček a oddělit je od jedničky jen skleněnou příčkou s volnou chodbičkou by nemuselo být marný.
Mě by se líbil malý odníl, řekněme šest takovýchto sedadel v konfiguraci 1+1 v pendolinu. Myslím, že klientelu by si to určitě našlo.
No to si pište, že měla paní neklidnou noc. Nicméně vytrvala. I já, když jsem si zaplatil.
To uritě poručí a nastojato pěkně. Ať se tam vejde a splní zadání pitomé soutěže. Na pohodlí se nehraje.
ŽOS Vrútky vystavoval nový vagon Bdmpz
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220919130919innotrans2022wagozusvrotkyslowacja2.jpg_732-490.jpg
Taky by mě zajímal interier vagonu od H. Cegielski
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220919131046innotrans2022wagonPKPICFPS.jpg_732-490.jpg
A sakra, budu pokusným králíkem při automatickém stavění vlakových cest Vršovice – Uhří.
Škoda že se tu nepsalo, jak AŽD úspěšně předvedlo (skoro)autonomní vlak v přímém přenosu ze Švestkové dráhy.
Nějaký šéf evropských projektů stiskl v Berlíně na stánku AŽD tlačítko na tabletu a o 250 km dále se rozjel vlak, vyjel ze stanice, uviděl na přejezdu auto, zahoukal a před tím autem zastavil.
A v dešti.
A jak pohodlná je ta sedačka? Např. ve srovnání se sedačkami v Premium LEO Expresu?
Vaše problémy a Rotšildovy peníze, to by byl život!
Myslím, že dát je do Honeckera ob jedno okno, hodně lidí by se na tyto vozy dívalo úplně jinak 😃
Furt jsou tam schody jak do kurníku a klima je tam skleníkové.
Nebudu psát o slepicích, to by bylo v dnešní době problematické. Ale klimu a uzavřené WC by to fakt chtělo už dávno.