České dráhy loni ztratily další část podílu na českém trhu, dvojkou byl RegioJet

RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Od roku 2017 podíl státního dopravce klesl o více než deset procentních bodů.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Proč ČD nemá jediný vlak v létě k teplému moři?

Marcel Štancl

Kecám možná bude letos teplý i Balt…… Měl jsem na mysli spíš Jadran nebo Černé moře.

Hubert

Podle toho ten bordel taky vypadá 👹😡😡
Každej pes jiná ves

Leoš Konečný

Bordel byl, dokud byly jen ČD

Kubrt

Tak určitě, ČD byly proslavené svou nátěrovou kázní a uniformitou, žádné nátěrové výstřelky se nekonaly. Žádné šumpeské variace na bertách, žádné brněnské blesky na 100 způsobů, vůbec nic takového tady nebylo, zapomeňte.

Petr

Ještě jihlavský bazény na 749/751.

MilanSima

Jak jsem psal dříve, ten pokles je vidět třeba na dieselových rychlikovych tratích. ČD udržely v Čechách jen Jaroměř-Trutnov, zbytek Arriva.

Kernteriér

Mělo být retrospektivně. 🙂

Jirka

Kdyz se snizuje podil, tak co treba zase zdrazit sitovou jizdenku? 🙂
Posledni dobou to probiha tak, ze cim mene trati jezdi cd, tim vice zdrazuji sitove jizdenky, tak co treba sitovou vikendovou pro 5 osob zdrazit na 1990 Kc? Nebo rovnou na 4999, vzdyt to muze 5 lidi jezdit cely den !!! Nebo nechat cenu, ale omezit na maximalne pul starsiho 15 let 😀
Ale ted vazne, kdyz se snizuje pouzitelnost sitove jizdenky, tak se ma zlevnit nebo maximalne nechat stejnou cenu, jinak se prichazi o dalsi a dalsi zakazniky, co radeji pojedou autem…

Dan

Síťové jízdenky a i skupinové co mají v nabídce ČD, by měly přejít za stejné ceny pod One Ticket. Pokud to tedy MD myslí s veřejnou dopravou vážně, o čemž lze ale dosti pochybovat, když vidíme co ODS předvádí.

navratp

A co ODS předvádí?

Dan

Třeba bojkot k návratu k původní spotřební dani z nafty, článek zde ze včerejška.

Vojtěch

Tragédii, a to jsem je dříve volil

Vojtěch

Bo Topol byl lepší než Jirka kdo z Vás to ma

Miroslav

Já už si rovnou kupuji celodenní OneTicket za 868 Kč. V Libereckém kraji je celodenní ČD prakticky nevyužitelná. A 169 Kč už není zase tak velký rozdíl.

král j

Nevím, kolik se platí za režijku, ale u ta by měla zlevnit.

Michal

Čím méně podílu budou ČD mít, tím lépe. Pokud teda nezmění svoji politiku, ale to spíš začnou padat trakaře.

Geralt

ČD nemohou mnohdy jen tak změnit svoji politiku, protože jako státní akciovka nejsou plně suverénní a jsou vystaveny na milost a nemilost aktuálně vládnoucí garnituře.

Michal

Chápu, že za křápy, co jezdí na některých tratích, zodpovídá kraj. BOHUŽEL. Ale za výpočet ceny nikoliv.

Jonáš Jiří

Jaké „křápy“, prostě životnost kolejových vozidel je mnohem delší než silničních. Tak to prostě je. Oproti tomu je jejich cena také výrazně vyšší i kvůli našim tvrdým bezpečnostním předpisům. Svoji cenu si musí odsloužit a nelze je z důvodu ekonomických měnit každých cca deset let. Proto to dopravci řeší alespoň modernizacemi.

Michal

Tvrdým bezpečnostním předpisům? Některé soupravy vypadají, jako by bezpečnost pro ně neexistovala. A co se týče emisí, to samé.

Ano, soupravy musí něco odsloužit? Asi ano, ale kolik. Hromada souprav je ještě z minulého století bez jakékoliv modernizace a nulové údržby a jde to na nich vidět (ani nemusím jezdit každý den). Takové soupravy zřejmě budou v provozu než se za jízdy rozpadnou. A pokud si člověk připadá bezpečněji v autobuse, byť statistiky říkají něco jiného, tak je něco hodně špatně.

Stráťa

Křápy to jsou, většina cestujících to ví a dá přednost novému autobusu.
To že se ten dobytčák nerozpadne a je stále schopen pohybu neznamená že mu neskončila morální životnost.

David

A kraj není zodpovědný za akceptaci ceny? Pokud se mu nelíbí, nemusí u daného dopravce výkon objednat.

Ať se to komukoliv líbí nebo nelíbí, ČD jsou z pohledu zákaznického servisu to nejlepší co tu máme. A pokud nechceme všude jezdit “ultra low cost”, který je místy až nechutný, avšak pro zákazníka za stejné peníze, budeme muset ČD akceptovat.

Michal

Kraj mně na tohle řekne, ať si kupuji jeho IDS. (Uvnitř kraje si ani si lístek ČD nemůžu koupit) A vyjde to levněji, jelikož kraj nezdražuje i několik let, zato ČD každý rok. Avšak, mezi kraji je tohle nereálné. A to říkám jako člověk, co má odjakživa IN25. Zákaznický servis? A jaký? Zrovna jedu vlakem, kde je servis nulový (nebo spíš absolutní nula), kde funguje jenom kontrola lístku, což jenom potvrzuje, o co ČD vlastně jde. U RJ je aspoň snaha něco pro cestující něco udělat, pro ČD jsou cestující póvl. Jenže, tím že to nebudu akceptovat, se nic nezmění.… Číst vice »

Miros

Mě by zajímalo co od dopravce čekáte? Zážitek z každé cesty? Myslím to tak, že když pojedete z horní do dolní Lhoty, tak dopravce ať je jeho barva jakákoliv vás má hlavně dopravit kam potřebujete! To je hlavní úděl dopravců. Ale náš národ očekává, že za 50,- kterou zaplatím za jízdenku, tak plus dostanu zážitek?!? Jako to ne!!! Jejich činnost je vozit nás cestující z bodu A do bodu B. Ale na druhou stranu musím uznat, že skupina ČD má dluh vůči nám, že posledních 20let jen slyšíme, možná pořídíme nové vozy. Ale pak za půl roku vymění generálního ředitele… Číst vice »

Kubrt

O tom, jestli na daném provozním souboru jezdí staré šroty ČSD, nové šroty exDB nebo nové vlaky, nerozhodují ČD nebo jejich generální ředitel osobně, ale jen a pouze objednavatelé – ministerstvo a kraje. V kompetenci samotných ČD jsou pouze jejich komerční výkony, což je Ex 1 a to je, tuším, vše.

Radim

Ještě SC.

Kubrt

cit: “ Ale aspoň (ČD) mají snahu netahat sem ojetý šrot ale kupovat nový model „Škoda“…
No, ČD taky nakupují „šrot“ v Německu a Rakousku. A je to dobře.

Radim

Už ne, vždycky jim to vyfoukne RJ 😀

Kubrt

RS1 získaly 🙂

PvvS

Průser je, že ty nadprůměrný vozy si ČD nakoupily jako ojetiny…

Lukáš Chytil

Čekám, že mně přepraví z bodu A do bodu B, pokud možno za zveřejněný čas a že cesta právě zážitek nebude.
Že vlak bude včas přistaven, bude topit/klimatizovat, svítit, bude fungovat záchod, dveře, zásuvky, internet, místenka bude správně označená apod.

Modré zábradlí

Nestačila by přeprava z bodu A ve voze B?

Michal

Ano, takže ČD mají cestující vozit jak do lágru? Omlouvám se za tohle přirovnání, ale přesně takhle jste to popsal.

Tom

jízdenky mezi kraji jdou navazovat ,případně nějaký úsek projet na jízdenku ČD ,je to sice složitější ,ale úspora se múže blížit 50 %

jal

Však jak avizuje vláda, budou rozprodány a nebudou mít žádný podíl. Konečně nastane ráj, přestanou zpoždění a budou jezdit přesně a levně jen samé nové vlaky.

Radim

-4? Lidi nechápou ironii 🙂

Kubrt

Chápou. Ale ironie musí být trefná a vtipná, což tyto opakující se jalovi příspěvky nejsou.

Leoš Konečný

Všimněte si, kolik modrých šotoušů vám dalo mínus :))))

Jane

ČD mají největší podíl v regionalni dopravě. A ta je prodělečná. Už jste viděl jezdit soukromého dopravce RegioJet, Arrivu na lokálce.
Pokud budou mít České dráhy menší podíl, může se stát, že malé regionální tratě zůstanou bez obsluhy. Protože o ty soukromý dopravce nestojí. Velký prodělek.
Např. Stará Paka – Lomnice nad Popelkou jezdila Arriva cca 2 roky. V současnosti již nějaký čas trať provozují opět pouze ČD. Lze se pouze domnívat proč tomu tak je.

tonda

Vite co nechapu, ze se mizi vykon, ale platy managmentu a pocet blbecku na GR je stejny. Ceske Drahy ceka casem osud Ceske Posty, jak muzou se snizujicim podilem vydelavat vic? Nerealne.

Georg

zaprve to nevite a zadruhe, deset procentnich bodu je skoro nic.

Nokkonen

Je legrační, že nikoho z těch blbečků na GŘ neznáte, ale jste schopen takto na dálku na fóru diagnostikovat jejich postižení.

Martas

Na druhou stranu u SŽ je v diskuzi vždy několik příspěvků o vyhazovech 🙂

Nicméně jestli to takto půjde dál, tak dopadnou špatně, protože zadlužení pořád stoupá, nejsou schopni vyhrávat hlavní trasy (viz na Brno) a další trasy budou muset kupovat nové vozy (4. koridor), kde nyní provozují slavná Béčka.

Apollo 17

Nechápete rozdíl mezi podílem na výkonech a výkonem.Výkon vzrostl o 8,5 procenta a podíl ČD se snížil o 3 procenta.Takhle můžou ČD vydělávat víc, protože výkon se jim zvýšil. 🙂

Georg

s to je pomerne dobre doplneni. vykony rostou, to je pravda.

DavidS

1) Manažeři zvládající krizi jsou často daleko lépe placení než ti, co řídí firmu v době růstu. Taktéž některá rozhodnutí mají dlouhodobý charakter a nemusí se projevit hned, ale třeba až po pár letech.
2) Sehnat vrcholný management je docela slušný problém, lidí se zkušenostmi tolik není, co zvládne řídit tak obrovskou firmu a ještě si užít, jak jim neustále nějakej Tonda z internetových diskuzí, kterej nemá šajn o řízení firmy říká, co mají dělat…
3) Když jim výrazně snížíte odměny, tak riskujete jejich odchod (viz bod 2)
4) Podíl na trhu pravděpodobně není hlavním argumentem pro vyplácení odměn

noerf

Pokud vezmu v potaz, že Regiojet do roku v roce 2027 posílí o linky S49 a S71 (prosinec 2024)v Praze a o rychliky Praha – Brno (prosinec 2026). Tak se jeho podíl bude zvyšovat. Arriiva získala linku P1 v Plzeňském kraji (prosinec 2023), na druhou stranu v prosinci 2024 přijde o linku S49 v Praze a v roce 2027 bude obhajovat část rychlíkových linek u MD. GWTR získal od prosince 2023 jednu linku v Plzeňském kraji a LE se dostal na Slovensku k zakázce Komárno – Dunajská Streda – Bratislava, což počtem cestujících bude zhruba dvojnásobek toho co přepraví nyní.

Bram

Pokud by se ČD měly zájem ucházet o rychlíky, které teď provozuje Arriva, tak s čím by je vozily?!? Opět s řadou 854 a 843 či 842?!? Ono se to nezdá, ale od té doby, co platí ECM, tak už se nedají libovolně prodlužovat intervaly údržby a s vozidly jezdit až do rozpadnutí. Proto najednou se nedá vyjezdit se stávajícím vozovým parkem ČD to samé, jako před několika lety, kdy tu nebyly ve velkém provozovány vlaky společností GWTR, DLB, Arriva a Regiojet. Najednou se zjistilo, že i vozidel 814, 842, 843 a 854 je pro účely redukovaného provozu vlaků ČD… Číst vice »

Dan

ČD mají opcí na jednotky 847, ale zatím není jasné, jaká vozidla bude na současné motorové rychlíky požadovat, třeba se půjde cestou BEMU.

Bram

Opce na 847 je hezká vnitřní záležitost ČD, ale ona na to musí být uzpůsobena i objednávka. Pokud jí tomu Ministerstvo dopravy neuzpůsobí, tím míním zejména finančně, tak se bude jezdit stále s ojetinami. Přitom stačí, aby nebyl požadavek na nová vozidla, ale byl definován například měrný výkon vozidel kW/t tak, aby je nesplnila vozidla řad 842, 843 a 854 s jedním přívěsem a pak také jednotky řady 628 (845) s jedním motorovým a jedním řídícím vozem. Takže se bude muset sáhnout například po desirech, ke kterým má daleko lepší přístup například Arriva a DLB, než má třeba ČD (ale… Číst vice »

Marcel Štancl

Asi je lepší přijít o výkony Mladá Boleslav – Rumburk než to protáhnout na komerční riziko do Ebersbachu. Němci mají lítačku za neuvěřitelných 49 EURO na měsíc tak je necháme vyhnít na hranicích.

Georg

mozna bude potreba v ebersbachu postavit stanove mestecko, aby se tam ti nemci vsichni vesli, nez se cd rozhybou.
jen technicka, co chteji delat dal? dojet cestovni rychlosti 35 km/h do ceske lipy, nebo kam se tam da dostat?

Marcel Štancl

Třeba na Jedlovou tam je pěkně.

PepaM

Na komerční riziko se obvykle jezdí tam, kde se to vyplatí. 0 je lepší než ztráta.
Připomněl jste mi jeden dialog ze sitcomu The Office:
„Okay, well sometimes, sometimes, it makes financial sense to lose money, right? Like for tax purposes?“
„Actually, I ran the numbers on this, and in this case, it makes financial sense to gain money.“