České dráhy začínají do prvních „syslů“ v Praze a okolí opět pouštět cestující
V provozu s cestujícími jsou dva ze šesti vozů.
České dráhy začaly v Pražské integrované dopravě znovu umožňovat cestujícím využívat k přepravě řídicí vozy ABfhpvee a Bfhpvee řady 961 přezdívané jako „sysel“. Několik týdnů jezdily tyto vozy zamčené kvůli poruchám dveří.
Návrat prvních dvou potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský . „Pražské vozy Bfhpvee a ABfhpvee postupně procházejí dílnou v České Třebové. Následně jsou vozy odzkoušeny a je povolen jejich opětovný plnohodnotný provoz s používáním dveří a přístupem pro cestující,“ řekl Šťáhlavský. Zbylé čtyři vozy jsou prozatím (do provedení úpravy) provozovány dále uzamčené.
Omezení se týká hlavně vlaků na lince S7 z Prahy do Berouna. Dopravce zavedl dočasný zákaz vstupu do těchto vozidel z bezpečnostních důvodů kvůli nestandardnímu chování dveří.
Vozy slouží jako řídicí, mají tedy stanoviště strojvedoucího pro situace, kdy je lokomotiva na konci soupravy a vlak tlačí. Proto tyto vozy ze souprav nezmizely. Problém se týkal jen „syslů“ v Pražské integrované dopravě.
Vozy řady 961 vznikly v letech 2011–2013 rekonstrukcí 32 osobních vozů Bdt279 a dvou vozů Btee289. Všech 34 vozů bylo rekonstruováno společností Pars nova (nyní Škoda Pars).