LOT 3a leaderboard

České dráhy začaly jezdit s Vectrony, nejdříve na vnitrostátních vlacích

Siemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan SůraSiemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan Sůra

České dráhy začaly tento týden vozit cestující v soupravách, v jejich čele jsou nové lokomotivy Siemens Vectron. Ty si dopravce

České dráhy začaly tento týden vozit cestující v soupravách, v jejich čele jsou nové lokomotivy Siemens Vectron. Ty si dopravce pronajal na deset let hlavně kvůli provoz vlaků na trati mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem.

Od pondělí jezdí už na některých vlacích mezi Prahou a Českými Budějovicemi, Plzní a Ústí nad Labem, na vnitrostátních výkonech zůstanou i během celého příštího jízdního řádu. Pro dopravu mezi Prahou a Berlínem jich bude potřeba osm, další budou jezdit z Prahy do Ústí nad Labem. Na ostatních tratích už ne. „Teď jezdí i na jiné trasy kvůli zaškolování posádek,“ vysvětlil ředitel odboru osobní dopravy Jiří Ješeta. Rozpis jízd jednotlivých lokomotiv zveřejnil server Railpage.net

Lokomotiva Siemens Vectron v polepu Českých drah veze siluety čtyř měst na trase Praha - Hamburg. Foto: Jan SůraLokomotiva Siemens Vectron v Plané u Mariánských Lázní. Foto: Jan SůraSiemens Vectron v barvách Českých drah při prezentační jízdě v Plzni. Foto: Jan SůraVectron na Jižním expresu v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVectron na Jižním expresu v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVectron na Jižním expresu v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Lokomotivy pronajaté od European Locomotive Leasing (ELL) jsou polepeny modrošedou barvou s motivy siluet čtyř měst, kterými vlak z Prahy do Hamburku projíždí. „Díky novým lokomotivám posuneme konkurenceschopnost železniční dopravy ve Střední Evropě,“ řekl Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah. Lokomotivy budou zajíždět i na vlaku do Lipska.

Do Hamburku zatím lokomotivy nepojedou a dál budou přímé vlaky přepřahat v Drážďanech, čeká se totiž na doškolení německých strojvedoucích. Až dojde k ukončení přepřahu v saské metropoli, zkrátí se doba jízdy na 4 hodiny a 7 minut, mezi Holešovicemi a berlínskou stanicí Südkreuz dokonce pod 4 hodiny. Po dokončení modernizace v Německu v roce 2020 a zvýšení rychlosti na 200 kilometrů v hodině má přijít další zkrácení jízdních dob.

Tagy České dráhy ELL Siemens Vectron
5 komentářů