lot
Dopravci Železnice

České dráhy vysoutěžily dodávku nových stejnokrojů za 120 milionů, budou od Blažka

Stejnokroje Českých drah pro vlakový personál. Foto: České dráhy
Stejnokroje Českých drah pro vlakový personál. Foto: České dráhy

Nové stejnokroje pro vlakové čety bude další čtyři roky dodávat Českým drahám společnost Vestimentum. O výměnu dodavatele jde jen na první pohled. Vítězná firma patří pod oděvní holding Blažek, který stejnokroje dodává dosud.

Vítězství společnosti Vestimentum vyplývá z informací na profilu zadavatele Českých drah, potvrdil ho mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Jde o dvě rámcové smlouvy v celkové hodnotě 120 milionů korun bez DPH.

České dráhy zakázku rozdělily do dvou částí. Vestimentum bylo jediným uchazečem  v části na venkovní oděvy, tedy saka, kalhoty, sukně, vesty, kabáty a bundy. V druhé části na svrchní oděvy a doplňky (košile, halenky, pulovry, fleecové bundy v dámské a pánské variantě)a doplňky – vázanky, šály, šátky a kulich) byla v soutěži společně ještě s firmou Dafné profi. Ta byla ale ze soutěže vyřazena pro nesplnění podmínek. Její nabídka byla o deset milionů korun levnější.

Podle mluvčího Českých drah je design nově zasmluvněných uniforem včetně doplňků je zachován totožný s předchozí kolekcí z prosince 2015, aby byla zajištěna co nejvyšší jednotnost zaměstnanců Českých drah. „Rovněž byl zachován vyšší standard kvality materiálů a střihů. U vybraných položek došlo navíc na základě dotazníkového šetření mezi zaměstnanci ČD k dalšímu vylepšení komfortu užívání, a to např. zvýšení odolnosti materiálu saka proti žmolkování či oděru,“ dodal Šťáhlavský. Upozornil, že jde pouze o stejnokroje určené pro zaměstnance vlakových čet a pracovníky přicházející do styku se zákazníkem, nejde o oblečení pro strojvedoucí.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr.r

chtělo by to anketu, jestli cestujícím se vůbec líbí pracovníci v sakách a co nový pracovníky odrazuje při výběru zamestnavatele. Já bych hlasoval, že když vidím kravatáka, tak raději použiji jinou firmu.

Standa

Kvůli vám budou průvodčí oblékat montérky?
Zaměstnanci ČD nenosí sako, ale stejnokroj, a na rozdíl od těch polokošile u soukromníka( o barvě nemluvě) to alespoň vypadá …. U Jančury nevím, zda po mně chce jízdenku servírka nebo zbloudilý cestující hledající WC..

Martin Hanzal

Petře, vy jste tak lidovej, až je to k pláči…

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Za tu cenu to budou i pozlacovat?

petr.r

cenu nechme stranou, ale zeptejme se musí tam být ty saka?

Standa

Že máte mentální problém se slušně oblečeným člověkem ( sako, košile kravata) je problém váš a vašeho psychiatra.
Zaměstnanci přicházející v praci do styku s lidmi by košili a kravatu měli mít automaticky ( pokud to není plavčík nebo pokladní v obchoďáku )

Tronda

Kravatu v žádném případě nenosí ani všichni zaměstnanci ČD, kteří přijdou do styku se zákazníky, tomu se říká vlastní gól.

Standa

To mate pravdu, to nenosi. Ovsem ty nejexponovanejsi profese, s nimiz se vy jako cestujici potkate stejnokroj nosi ( tady s vyjimkou novych zamestnacu v zacviku co jeste nenafasovali, zrovna dnes jsem takoveho potkal)

Obtloustlý Travolta

Horší foto uniforem se už zřejmě nepovedlo sehnat.

Tronda

Asi ČD lepší nemají. Také mohli vyfotit vás, jen je otázka, kdo by na to chtěl koukat.

železničář v důchodu

Nebo rovnou tro.la Trondu …

Tronda

No s vámi by to taky chytli…

MartinM

Ještě, že ne vod starý Blažkový…

Eskimo Joe

Ano, je třeba začít řešit největší problémy. Příště přijdou na řadu nové POPky s řemínkem z pravé buvolí kůže.

Poudy

To mají chodit nahatí? Nebo ve vlastních teplákách?

Franta Jouda

Jestli myslíte, že tyto uniformy jsou kdoví jak kvalitní, tak to i přes známé jméno nejsou… Sako se rozpadá po pár nošení…

LKB

Nechapu, proc si nevybrali o 10 milionu levnejsi variantu na 2. cast…

Josef Jan

ne vždy levnější, znamená lepší 😉

LKB

Ale nekdy naopal znamena 🙂 Kdyz usetrite 10 milionu, muzete nakoupit radsi hromadu wc papiru, ktery ve vlacich CD casto chybi. Nebo radsi hromadu papirovych uterek, ktere chybi taky. Nebo radsi pridat wi-fi do 810, aby byly alespon mirne snesitelnejsi? 🙂

Josef Jan

Ono kdy by ten toaleťák,ubrousky lidi přestali krást tak by ho všude bylo dost , a wifi? No který převážně jezdí na kratších vzdálenostech alespoň pro mě nemá smysl ;-)tu už snad dnes každý v mobilu má,a v

Josef Jan

Tak ještě jednou: Ono kdy by ten toaleťák,ubrousky lidi přestali krást tak by ho všude bylo dost , a wifi? No810 který převážně jezdí na kratších vzdálenostech alespoň pro mě nemá smysl ;-)tu už snad dnes každý v mobilu má 🙂

Standa

Kdyby kaštani hajzlpapír nekradli byl by ho všude dostatek. A WiFi v 810 fakt nemá smysl ( neříkám v dálkových vlacích…)

železničář v důchodu

Pokud ovšem ta 810 nejezdí vlaky na trasách dlouhých i přes 100 km a 3 hodiny cestovní doby ……

Standa

Kolik takových je? Já si vybavuji snad jenom Posázavský Pacifik a některé spoje Rosice- Německý Brod ( většina 814, nebo 814+ RegioShark)
Mluvím o původní 810, ne o RegioNově

železničář v důchodu

No, ono stačí třeba 2 a půl hodiny z Rakovníka do Bečova nad Teplou nebo z Domažlic do Plané u ML – i když i tam už teď asi jezdí (aspoň vlaky v celé trase) v naprosté většině případů „regiokřápy“.

Karel

Blažek by to vyhrál, i kdyby na chleba nebylo! Tyhle velké státní podniky mají svoje dodavatele prostě, soutěže jsou v podstatě jen naoko, aby se neřeklo. Nějak se mi nechce věřit, že by se nenašel lepší zájemce za nižší cenu, Blažek rozhodně není záruka kvality, pouze vysoké ceny.

Janek

Jsem průvodčí u ČD (přes 20 let) a kvalita Blažek žádná sláva (na to jak firma frajeřila lepší kvaliata za lepší cenu) – bohužel pro zaměstnance je uniforma něco jako montérky a jsou v ní i víc jak 20 hodin za šichtu

Standa

20 hodin? Zase neprehanejte…

Janek

nástup na šichtu 11:59 – ukončení druhý den 17:52 je pravda že na nocleh si uniformu sundám

Do&Co

Nejkrásnější oči na rameni Praha-Děčín…

Martin Hanzal

Už ne 🙂 šluklo jí rakouské Cargo.