České dráhy se pochlubily nejrychlejším vectronem na světě. Oko znalce pozná drobné rozdíly

Lokomotiva Siemens Vectron s maximální provozní rychlostí 230 km/h v barvách ČD. Foto: Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron s maximální provozní rychlostí 230 km/h v barvách ČD. Foto: Zdopravy.cz

Šéf Siemens Mobility popsal, v čem se vysokorychlostní lokomotivy na 230 km/h liší od těch běžných.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Co je zač to „Siemenst Mobility“ uvedené v podnadpisu?

Bez přezdívky

230 snad umí i ČD Railjety, ne?

Noscortas

Jojo, ale ty tahá Taurus.

A. Mikulka

Dneska už spíše Vectrony.

Péťa

Budou ve verzi F1.10 nebo už F1.20?

Erik

Polep a logo uroven rok 2000..

Dloudobe rikam, ze CD maji logo jak z krale klacka. Stacilo by pouzit to co ma CD Cargo akorat bez Cargo….

patology_chef

Na logo to, stejně jako na barvu, nejezdí.
Ale jestli zaplatíte rebranding, není problém.

Petr Šimek

Klasická výmluva, kterou rádi v Čechystánu používáme. Když je něco hnusný, tak prohlásíme „na vzhled to nejezdí“. A co třeba věci rovnou dělat vkusně a pěkně? Ono to není dražší, jen to chce trochu snahy.

Knížecí rada

Ve mně ty pruhy evokují vlnitý plech a la Gorila.

Okoloidúci

Medzitým v Maloruskom Slovensku:
ŽSR plánuje ukončiť rekonštrukciu trate pri Čadci v Decembri tohto roka. Traťová rýchlosť na tomto *medzinárodnom koridore* sa zvýši z 80 km/h na astronomických 120 km/h.

Teraz vážne:
Výborná správa, škoda že nedali náter ktorý sedí ku comfortjetom (to by potom vyzeralo asi až príliš dobre :)) ). Každopádne som rád, že sa z ČD pomaly stáva druhé OeBB (aj keď im nohy „podráža“ Skáza Železníc)

a8n

To by mě neuráželo, od Návsí nahoru to není jiné. Ale Čadca-KnK bude smutnější případ.

Bert

I těch 120 je je o 20 km/h (když tam ČD hodí nějaké Béčko, tak i o 30) více než to, co je na české straně, kde už je modernizováno, takže jste zvolil poněkud hloupý příklad.

Vbb

To jako že Béčko má vmax 90? Navíc jen v Česku?
A mám pocit že z Mostů dolu je víc než 100, za týden tam pojedu, tak se kouknu.

Juraj

Od hranice po Navsi je Vmax 100kmh a pre Pendolino 120 kmh.

Juraj

K trati pri Cadci : No a ? Na tych 7 km z Cadce na hranicu odkial je v CZ Vmax 100 kmh to postaci. Na zaplakanie je, ze stale nie zmodernizovany usek Cadca – Krasno pre x sporov a namietok prilahlych obci, podobne ako Devinska Nova Ves – Kuty. Ke Skaze Zeleznic : myslim, ze zmodernizovali trosku viac km trati ako ZSR ca. 250 km. Ako kvalitne je uz vec druha, ale maju koridory prakticky vsetky hotove. K CD priblizujucim sa OeBB : suhlas. Som ale zvedavy na tvoj komentar, ak bude ZSSK mat nove Stadlery (prakticky identicke s… Číst vice »

A. Mikulka

Všetky štyri 😂?

Martin

Krása, jen víc takových. Doufám, že je hned zfetovaný sprejerský ukáječi hned neoznačkují.

StrojvedoucíJČ

Vypadá to že lokomotivám řady 151 zvoní hrana

Kubrt

Už odzvonila.
Ale ČD uvažují o zástavbě ETCS do několika strojů a tím o jejich udržení v provozu do dalších let.

StrojvedoucíJČ

Oni to plánují s rekonstrukcí což nedává smysl když bude příští rok 50 volných mašin po dodání všech vectronů

Kubrt

Já neříkám, že to dává smysl, pouze konstatuju 🙂

Avlaky

Takže ani tyto vectrony nebudou barevné ladit k comfortjetum?

Lars

Nevíte jestli má dotykové displeje jako comfortjet?

Martin

Ano, má, stanoviště je identické

Ra

Co vím, tak by měl mít

Panvicka965

Péťa

Je to verze F (poznáte podle nálepky v dolním rohu okna). Ty mají všechny dotykové displeje ale verze F1.10 má dost velký neduh že ráda dělá poruchu DMI a stojíte plným provozním brzděním.
Doufám pro dobro všech že to bude už ve verzi 1.20 která tento problém řeší.

Mtyy

Ten design se mo celkem i líbí, retro se vrací do módy 🙂 Ten nápis co má imitovat neon je trochu komedie, ale lepší než plastová cedule

Jeffer

Tak teraz už len aby Správa Žábradlí vytiahla nejaké úseky, kde tá lomotíva svoju maximálnu rýchlosť využije…

vlachjan

Úseky se již projektují:)

55p

již brzy vlakem po VRT!

Obyvatel Karl. kraje

Napiš Stanjurovi, tady zbytečně plýtváš časem.

Martas

A když tu máme koridor, který dovoluje víc jak 160km/h, tak tam ČD posílaj 362, která je ráda, že se z Olbramovic vůbec hne a nezůstane vlak v tunelech.

Practicus

jo, ale když bude námraza na drátech, tak to bude jediná elektrická mašina, která tama projede – taurusy, vectrony a jiný moderní hébla budou stát a ani se nehnou

Vbb

Tahle mašina má nějaký speciální odmrazovač troleje? Že o tom nikde nepíšou…
Nebo to myslíte jako ironii?

noerf

Výhledově z Českých Budějovic do Horniho Dvořiště a z Číčenic do Horažďovic – předměstí.

Tom

Lokomotiva bude mít určitě úspěch a je to super! Ale pardon, ten polep je totální průser a na úrovni tak roku 2002. ComfortJety budou zajíždět hodně daleko po Evropě a měly by nás reprezentovat. CJ má barevné schéma dobré, což se o tomto Vectronu určitě říct nedá.

Noscortas

Jn, na Slovácký expres asi ok, ale také nechápu, proč nesladí více design s ComfortJety.

Jiří Blahoš

To se týmu Jakuba Otavy věru nepovedlo. Naštěstí je to jen polep, tak se to za pár měsíců může upravit na něco vkusnějšího.

Krakonoš

Otavu spíš zajímají výlety na fotbal s kumpány z vedení, ne nějaký polep lokomotivy.

MHD

Řekl bych, že z hlediska aerodynamiky na tom byl Taurus o něco lépe.

Pitrys

…i vzhledu 🙄

Josef Pešek

i s podvozky s výrazně menším podílem nevypružených hmot.

qěcy

Pluh vypadá jak otvory pro sání vzduchu. Jsk dobře se do těch otvorů budou nasávat menší předměty a zvířata?

A nekonzistentní dyzsj lokomotivy a soupravy jsem teda nepochopil.

Practicus

to je tvarovač idiotů, co lezou do míst, kde nemaj co dělat – před mašinu do kolejí vleze idiot, za mašinou vypadne kostka

Filda

Já nevím… Celý Vectron je reklamní plocha jak kráva a někdo tam zpatlá tohle. Přijde mi, že ten týpek, co měl ten polep na starost na to úplně zapomněl a s hrůzou si vzpomněl v ten den odevzdání, v 6 ráno, před odchodem do práce, že měl na dnešek něco udělat. Tak otevřel v noťasu Malování a vzniklo tohle. Nápaditost a styl 0. Sorry jako. Místo toho, aby využili toho, že je to první echt strojek a dali tomu grády, že jsou první na světě, co ty lokomotivy mají, tak tomu dali leda tak 20 minut v tom Malování. Gratulki.… Číst vice »

František

Koukám, že doba lakování skončila a teďka se už na všechno cpou jenom polepy.

Kubrt

Nedávno byla v ŽM reportáž z Allachu a na montážní lince tam byly vidět jak lokomotivy v bílém, tak v barevném, dle přání zákazníka.

Lukáš Vorel

V článku se píše: „Dodané stroje zatím jezdí ve zkušebním provozu, plná předávka nastane se změnou jízdního řádu.“
Oni už fakt jezdí?

Kubrt

Tenhle design bude mít jen 384.001, nebo všechny 384?
Trochu i to připomíná někdejší 749.214 v pyžamovém nátěru 🙂 https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r749&loko=21401

HCLÚL

Také bych znal na tuto otázku odpověď. Nicméně 384 004 má již tento polep také.

Tomáš

Spíš se divím, že to vizuálně nenavazuje na CJ, obdobně jako u Taurusů a RJ…

vlachjan

To by pak ale ten vlak vypadal dobře a konzistentně…

Petr

Mě u RJ Praha-Vídeň vždy bavilo to, že jezdil modrý s červenou „mašinkou“ a naopak. Tak asi aby nemuseli vypravovat takovou mezinárodní soupravu, tak objednali mašinu, co vypadá nápadně. Na druhou stranu nátěr je to poslední, co cestujícího trápí, nefunkční nebo špinavé toalety, klimatizace, zásuvky a podobně jsou větší problémy (vlak z venku vidí pár minut, zevnitř ale několik hodin).

Kubrt

Jistě, ale ten vlak nějak vzhledově být pojednaný musí, tak proč to neudělat nějak konzistentně?

Jakub

Tak tím, že všechny Taurusy na Vídeň jsou OBB a 7 z nich má Najbrta (neberte mě za slovo, vycházím z počtu českých souprav), tak to holt občas (skoro nikdy) nevychází. 🙂

Avlaky

Jaky smysl je melo teda poletovat, mohli je rovnou nechat červené

StrojvedoucíJČ

Ale oni nebyli červené

Jan Tichavský

To je fotka jak z Indie nebo Albánie. Naštěstí už ty vlaky i nádraží vypadají líp.