posily_do_teamu

České dráhy řeší problém se zápachem po naftě v nových polských jednotkách

Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Výrobce přišel s novým řešením, které se ukázalo jako nedostatečné.

Po stížnostech na příliš velký hluk řeší České dráhy další problém s novými jednotkami řady 847 od polského výrobce PESA Bydgoszcz. V interiéru některých jednotek RegioFox zapáchá nafta. Výrobce reklamaci uznal a hledá nové řešení.

Podle mluvčího Českých drah Filipa Medelského výrobce přišel s novým řešením, které se ale neosvědčilo. „Výrobce provedl instalaci dodatečné izolace okolo palivové nádrže. Tato izolace situaci zlepšila, nicméně dle našeho názoru ne dostatečně. Výrobce proto dále hledá dodatečné řešení, které může spočívat například v překrytí uchycení potrubí. Varianty řešení se nyní budou testovat v provozu. Zároveň došlo ke změně v postupu zbrojení vozidel naftou,“ dodal Medelský.

Jde o postup požadovaný výrobcem. Nádrže mají být plněny podle signalizace Kroma u plnícího hrdla nádrže, nikoliv do vypnutí tankovací pistole.

Motorové jednotky RegioFox jsou jedním ze symbolů modernizace Českých drah v posledních letech, nahrazují desítky let stará vozidla zejména na regionálních tratích. Kromě velkého zpoždění nejde o jediný problém s nimi: už na počátku si dopravce stěžoval na příliš velký hluk z motoru.

Problém nových RegioFoxů. Jsou příliš hlučné, PESA chystá úpravy

České dráhy si objednaly celkem 106 RegioFoxů, jejich dodávka se loni přehoupla do druhé poloviny. Na konci letošního roku jich bude mít dopravce již 77. Letos dopravce přebírá celkem 21 jednotek. Kromě Prahy a Středočeského kraje jich zamíří nejvíce do Královéhradeckého kraje, kde se jich objeví 11. Další dvě jednotky dorazí letos do Plzeňského kraje.

Tagy 847 České dráhy Pesa Bydgoszcz RegioFox
87 komentářů