umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

České dráhy „protahují“ pendolina mezi Prahou a Bohumínem

Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan Sůra
Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Jan Sůra
Pendolina z kolejí z velké většiny zmizela 28. října

Na trase mezi Prahou a Bohumínem se dnes a zítra na dvou vlacích EuroCity objeví vlaky pendolino. Jedna jednotka zamířila dnes na vlaku EC145 (v 16:23) z Prahy na východ, další zajistí spoj EC144 v pátek z Bohumína (8:05). Důvodem je údržba jednotek. „Po práci se můžeme protáhnout na procházce v přírodě, ale i vlaky se musí občas ,protáhnout‘,“ napsaly dráhy na twitter.

Pendolina z kolejí z velké většiny zmizela 28. října, kdy dráhy ukončily jejich provoz na relaci Praha – Bohumín. Zůstaly jim pouze výkony do západních Čech, kde jednotky jezdí v závazku veřejné služby, a také Košičan.

Celkem dráhy zastavily provoz desítek spojů. Ve vlacích po celé zemi nyní jezdí zhruba 23 procent z běžného počtu cestujících.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Tuhý

Souhlasím s názory, že se jedná o nejlepší vlak na naši síťi. Jen by mě zajímalo, co s tím kluci v depu dělají. Dneska ráno rozjezdy jako ze železařství, neklidný chod. Pokud si něco koupím, měl bych se o to i starat.

asfdasddsf

tak patrně se o to starají a něco s tím dělají, když se to chová jinak, ne?

Y.K.

Nevím, u mě vítězí Railjet. 🙂 Ale proti gustu…

PAnDa

pro mě samotného je to jedno, ale s dětma radši pendo než railjet

Peeetr

Tady stejně jako v letecké dopravě se velmi rychle ukazuje, které stroje jsou ekonomicky výdělečné a které hlavně pro předvádění.

Pišta

Jel jsem s ním dnes z Kolína do Pardubic. Všichni na nástupišti byli zmateni. Nevěděli jestli si musí koupit místenku…

zaměstnanec soukromníka na dráze

Já jel teda taky a zmatený sem nebyl když 145 je kategorie EC a ne SC a ještě navíc mi to bylo divné když sem si vybíral k jízdence z aplikace místenku tak mi to připadalo divné že by najednou přečíslovaly vozy a konečně zapoměly na ČD na čísla vozů 359 379 a podobně

Dominik

Jenže, obyčejný cestující ví pendolino = místenka.

Pravdepodobnost

Jako neobycejny cestujici musim rict ze bych byl zmaten taky. Ne teda ze by to bylo prvne co bych jel pendolinem bez mistenky, ale napriklad v olomouci uz jsem nenastoupil do spatneho vlaku jenom proto ze to bylo pendolino.

Takze bych byl taky zmaten. A nekolikrat bych se ujistil ze jen neco zase neni zpozdeny tak ze ho neco jinyho predjelo.

Leinad

Děláte jak kdyby někdy SŽ měla bordel v hlášeních, na displeji na nástupišti bylo napsáno něco jiného než co tam zrovna stojí.

Jan Soukup

Opravdu všichni? Máte můj velký obdiv, jak rychle jste všechny čekající cestující dokázal proměnit v respondenty Vaší ankety.

Jakub W

a proto v Praze v pendolínu opakovaně hlási že je vlak povinně místenkový 🙂

Halamus

Mírná nadsázka, já to pochopil hned.

Jste naprosté 0

Hurá, konečně ty vraky dávají do šrotu.

petr 5

Nick autora řekne vše.

jarda V.

Se klidně hlásím aby nedodrželi řazení a na Budějovice posílali Pinďu…

Jiří Kocurek

Taky Brno by mohli otočit, po létech. 🙂

Lumiere

To nebudou riskovat, zase by se po těch internetech roznášely zaručené zprávy, jak bylo cestujícím v úseku mezi Blanskem a Brnem blbě z klopení.

Jindra

Mně stačí jet do Ostravy nebo do Plzně. Prostě mi Pendolino žaludek špatně snáší, ono ke zhoupnutí stačí jízda odbočkou na výhybce.

PAnDa

já byl odmala kolotočový dítě a tak mi klikatá jednokolejka stříbro-mariánky baví (děti mají horskou dráhu akorát manželka si v zatáčkách přidržuje jednou rukou kávičku a druhou žaludek

Pravdepodobnost

Vyjezdeny kozenky na vas. Plnou rychlosti do odbocky;-).

Pak byste mohli s kafem rozlitym po okne vykladat neco o klopeni. Taky nema mrad pindu (letecky usporadani) ale co se tyce komfortu jizdy tak udelejte slepy test a pinda s railjetem vyjdou nejlep.

Lidem je v tom blbe protoze cetli ze jim v tom ma byt blbe.

Leinad

A stejná rychlost stejné místo v jiném typu vozu se ti snáší líp? 😀

Lukáš

Stejná rychlost těžko, když má místy pendolíno o 40 km/hod více než klasiky.

Jiří 3

Určitě lepší, než kdyby měli stát na ONJ bez využití. Mohli by je někdy poslat sem na 330.

Marťas

Lepší to není. Cestující si zaplatili cestu v normálním, širokém voze, a teď se mají tísnit v úzkém Pendolínu? České dráhy by si neměly svoje provozní problémy řešit na úkor cestujících.

Jiří Voseček

Jak tísnit? Ve velkoprostoru jsou 4 v řadě, Pendolino má všude jen 3. Zkuste najít jinou hůl na mlácení CD.

Marťas

Nedodržení plánovaného řazení je snad dostatečný argument. Je jenom věcí názoru konkrétního člověka, jestli má pocit, že dostal za svoje peníze něco lepšího nebo naopak horšího. Podstatné je, že cestující nedostane to, co mu bylo slíbeno v řazení.

Leinad

Jestli se někde uvádělo lživé řazení, tak souhlasím.
Jenom nevidím důvod, proč by to dopravce dělal – je velký problém propsat do informačních systémů včetně e-shopu, že nějaký den na nějakém spoji jede 680?

Marťas

Na IDOSu, který obhospodařují ČD, je uvedeno obvyklé řazení. V e-shopu je uvedeno Pendolino. Vyberte si. Vzhledem k tomu, že vlak nemá povinnou rezervaci, mohou být cestující nepříjemně překvapeni až na nástupišti. Pokud třeba chtěli sedět v kupé místo ve velkoprostoru.

Martin Černý

IDOS neobbospodařují ČD, ale Babiš…

CHAPS

IDOS obhospodařuje CHAPS a CHAPS koupily ČD.

HonzaP

Tak to je dobrá zpráva.
Nicméně, pořád je na IDOSu informace, že“Aplikaci vám přináší iDNES.cz“, takže tam bude nejspíš nějaký obchodní vztah.

Pravdepodobnost

Asi ano protoze nekolik ex1 jezdi od zacatku korony s jinyma vozama a nikdo se to neobtezuje aktualizovat. Realite neodpovida ani to co maji k dispozici pruvodci.

Jakub W

češi 🙂 chci rybí prsty a dostanu za stejné peníze steak. no to fakt už je na ránu 🙂

Marťas

To je právě to, co vy a zatím 70 mínusářů (asi rekord) nepochopilo. Že jsem se těšil na rybí prsty…

Peeetr

Třeba v takovém domově důchodců, by pak díky tomu vašemu nečekanému „supervylepšení“ byly minimálně 2/3 zákazníků o hladu.

ngthrn

Nevím, jak to vychází rozměrově, ale pocitově mi taky přijde pendolino méně prostorné. Možná má jenom nižší stropy? Nebo malinko užší skříň? Nebo zdání klame? Nevím, nepřijde mi to zásadní, ale rozhodně bych takové hodnocení jen tak neodsuzoval.

Adam

Máte pravdu. Vlivem systému naklápění je skříň Pendolina užší, aby byl obrys vozidla ve stanovených mezích pro průjezdný průřez.

Mirek Zv.

Pendolíno zřejmě jen působí stísněně, je to prostě depresivní vlak. Mnoho srovnání nemám, ale proti těm pár ICE, co jsem jel v Německu, na mě působí velmi depresivně.

Dominik

Pokud nemají místenku, tak si zaplatili za cestu, o voze na jízdence není ani slovo.

Leinad

A na IN100 není ani slovo o jízdním řádu, klidně se může stát že koupím inkartu a zítra přestanou jezdit vlaky kde jsem ji chtěl využívat. Když si v hospodě objednám „boloňské špagety a limonádu“, ani slovo o skleničce tak limonádu může kuchař nalejt na talíř jako omáčku.
Slušný dodavatel by se kromě toho, co je exaktně v kupní smlouvě, snažil dodržet i další prohlášení, která se do smlouvy nedostala – jinak to může být i klamavá reklama, neplnění slibů. Ohledně řazení vlaků je jednoduché řešení, neuvádět.

Dominik

Klamavá reklama? Promiňte, ale když si koupíte jízdenku platnou třeba od 7 hodin, tak se Vás pokladní ptá, jakým vozem chcete Bmztou či Béčkem, nebo třeba v Honeckru? A srovnání s hospodou teda není vůbec trefné, ten talíř a sklenička je prostředek, jako v případě jízdenky Praha – Plzeň vlak. Jediná situace, kdy zařazený vůz hraje roli, je místenka, například, pokud si koupím místenku do kupé, tak náhrada za velkoprostor se dá považovat za nedodržení kvality (či naopak), ale pokud mám místenku do velkoprostoru, tak nedodržení řazení, když místo Bpee přijede Pendolino, bych nebral jako závažné, protože vlastně přijela lepší… Číst vice »

Kalanis

Nebo 220. Aspoň by to využilo víc naklápění.