Dopravci Železnice

ČD zrušily Včasné jízdenky. Některým cesty zlevní, část zdražila i o desítky procent

Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy
Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy

České dráhy od dnešního dne vypočítávají slevy z jízdného pro děti, studenty a občany nad 65 let pouze z cen jízdenek, za které by je koupili dospělí bez slev. Vyhověly tak požadavku ministra dopravy z jednání minulý pátek. V praxi tak většina cest zmíněným skupinám zlevní oproti cenám, které nabízely ČD od 1. září.

Výraznou proměnu prodělal prodejní systém dopravce. Zcela zmizely takzvané Včasné jízdenky, které České dráhy nabízely pro cestování mezi většinou měst v Česku s nižším tarifem, než činí kilometrické jízdné. Částečně je nahradily takzvané SuperAkční jízdenky, které lze ale koupit jen přes e-shop a jsou vázané na konkrétní vlaky. Dosud je dráhy nabízely pouze na třech trasách z Prahy na Moravu.

České dráhy tvrdí, že nový systém nasměruje cestující hledající nejnižší cenu do prázdnějších spojů. „Systém SuperAkčních jízdenek využívá podobné principy jako prodejní systémy soukromých dopravců a využívá známé údaje o obsazenosti vlakových spojů. Systém SuperAkčních jízdenek tak nasměruje cestující díky nejvýhodnějším cenám do prázdnějších spojů. Lidé tak mohou na svých cestách více ušetřit, naopak ve špičkových vlacích díky tomu může počet cestujících s levnou jízdenkou klesnout a vlaky tak nabídnou vyšší komfort cestování,“ tvrdí mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Včasné jízdenky Česko zakoupené v předprodeji (až 60 dní před odjezdem) budou platit za původních podmínek pro datum plánované cesty.

V praxi tak mohou na některých trasách jezdit cestující ještě levněji než dosud, někde ale také výrazně dráž. Například na spojení Praha – České Budějovice může dospělý bez slev ušetřit šest korun. Akční jízdenka dosud stojí 165 korun, nově je v prodeji i Superakční za 159 korun. Úspora se týká ale hlavně tras mezi velkými městy, kde je i konkurence autobusů.

Na jiných trasách ceny naopak výrazně stoupnou nebo lidé budou muset pečlivě vybírat, kdy a jakým vlakem pojedou. Například mezi Ústím nad Labem a Libercem dosud stála včasná jízdenka 129 korun. Za takovou cenu nabízí dopravce cestu i teď, ale pouze jako Superakční jízdenku na vybrané spoje. Jízdenku navíc za tuto cenu pasažér koupí jen v e-shopu a musí jet konkrétním vybraným vlakem. Paradoxně nejlevněji vyjde cesta rychlíkem a ne osobním vlakem.

Čtenáři Zdopravy.cz upozornili i na větší zdražení v některých relacích. Například mezi Prahou a Rumburkem se dosud běžně jezdilo za 135 korun na včasnou jízdenku, nově nabízí České dráhy jen kilometrické jízdné za 243 nebo 269 korun. Autobus přitom na stejné trase stojí 130 korun. Podobné je to u trasy Praha – Teplice, kde šlo koupit jízdenky za 79 korun a nyní jsou jen za 178 korun.

České dráhy ale tvrdí, že se objeví například i na trase Praha – Rumburk i levnější nabídky než dosud. „Cílem změny v tarifních nabídkách bylo zachování cen Včasných jízdenek a jejich převedení na SuperAkční jízdenky v hlavních poptávaných relacích. Nabídka SuperAkční jízdenky více odpovídá reálné poptávce vzhledem k její vazbě na konkrétní spoj. To znamená, že v méně využívaných spojích může být dostupná nižší cena. Postupně budeme situaci vyhodnocovat a rozšiřovat nabídku pro další využívané relace nabízené dříve u Včasné jízdenky Česko včetně například relace Rumburk – Praha v ceně od 135 korun,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Změna v prodejním systému znamená zlevnění hlavně pro cestující pod státními slevami. Těm se dosud vypočítávalo jízdné jen z kilometrického tarifu nebo SuperAkční jízdenky. Nově se bude počítat i z Akčních jízdenek. Například v případě trasy Praha – České Budějovice to znamená, že zatímco ještě včera stála seniory jízdenka 60 korun, dnes už jen 39 až 41 korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karel64
Host
Karel64

Je hezké jak se zlobite,že platíte ž daní dopravu pro určitě skupiny lidí. Ale i z vašich daní platíte top manažerům auto mobil ubytování které si různé firmy podepisují ž daní a tím nepřispívají do společného rozpočtu to vám nevadí že.

xyz
Host
xyz

Dovoluji si upozornit, že jste použil přinejmenším dva argumentační fauly – tzv. red herring a taktéž tzv. falešné dilema.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Jeden Andrej, vládne všem, jeden jim všem káže. Všechny nás tu nasere a do temnoty sváže…

Petr.R
Host
Petr.R

Koho znám, tak se za andreje má lépe, nejste náhodou nepřizpůsobivý co dostal stopku na dávky?

Michal
Host
Michal

Já se mám lépe určitě, co lidumil Andrej zlevnil chudým dětem jízdné, tak za dítě platíme z Prahy do Popradu litr (lůžko T3). Ještě, že je zatím jen jedno a zpátky jedeme vsedě…

Sockou se už nevyplatí jezdit, takže závěr je jasný: stejně jako Andrej nakradu padesát mega a do Tater pojedeme příště audinou, je to levnější než vlakem a asi i pohodlnější…

coudy
Host
coudy

Do T3 pro dospělého mi eshop ukazuje cenu za lůžko 316Kč pro dítě 10-14 také 316Kč tak si asi vymýšlíte.

coudy
Host
coudy

a víte co je sranda jsem se podíval i na RJ a když bych jel sám s ČD ta za jízdenku a lůžko singl v T3 tak zaplatím 1944Kč a u RJ 2399Kč a to prý RJ je levnější…

Petr.R
Host
Petr.R

u čd to máte za osobu a u RJ to máte za lůžkový kupé-tj za tři osoby a máte to jenom pro sebe.

Petr.R
Host
Petr.R

samozřejmě to kupé a k tomu kompletní servis se snídaní pro tři osoby.rajec, noviny, džus kava a čaj………….

coudy
Host
coudy

singl znamená že v tom lůžkovém kupé pro tři budu sám tak jako u RJ
Triple Economy – oddíl pro maximálně 3 cestující s jízdním dokladem pro 2. třídu
Double Economy – oddíl pro maximálně 2 cestující s jízdním dokladem pro 2. třídu
Single Economy – oddíl pro 1 cestujícího s jízdním dokladem pro 2. třídu (není-li stanoveno jinak), v ceně lůžkového příplatku je i snídaně
Deluxe – u některých vozů je možnost ubytování v kategorii Deluxe s WC a sprchou v oddíle, cestující musí mít jízdní doklad pro 2. třídu bez ohledu na počet cestujících v oddílu (Triple, Double, Single)

coudy
Host
coudy

a na rozdíl od RJ mám v kupé umyvadlo kde se běžně mohu opláchnout a v případě de-lux tam mám sprchu i záchod což RJ v kupé nemá… má jen ve voze záchod a umyvadlo a nemá tam vůbec sprchu…
u RJ lůžkový…
Je třeba však upozornit na fakt, že naše vozy nemají v kupé umyvadlo ani sprchu, na obou koncích chodby je pouze WC a umyvárna s umyvadlem na ranní hygienu.

coudy
Host
coudy

a pro upřesnění když bych jel sám v lůžkovém voze pro tří z Olomouce do Popradu tak u ČD zaplatím 1597Kč
kdežto u RJ ZASE 2399Kč
to je ale pěkně drahá SNÍDANĚ 🙂 kterou mám i u ČD

Rudolf Strýc
Host
Rudolf Strýc

Kolik koblih denně dostáváte? Ještě z nich nezvracíte?

Petr.R
Host
Petr.R

a když to kupujete přes e-shop tak je cena snad stejná, ted jsem koupil zpáteční na dny nato a je stejná jak před rokem.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Vy a s ČD? Co na to řekne Radim?

Petr.R
Host
Petr.R

jaký radim? neznám.

Bratt
Host
Bratt

Propustí ho,takový „TOP manager“ je k ničemu:-)

Petr.R
Host
Petr.R

dodatek, bylo to o dvě koruny méně a ještě jsem měl dvě místenky, protože čtu zdopravy a stáhl jsem si in-kartu. haha. Kdo z vás byl na nato?

Pavloš
Host
Pavloš

Tak vidim, že když se něco dělá českou cestou, po vzoru slovenska, tak to vždy stojí za prdinec.
Když by se to nastavilo stejně jako na východ od nás, tak se nemusí řešit, z jakého tarifu se kompenzace vypočte, uhradí se to jen u vlaků které stát chce a ne jak u nás všemu co jezdí jen aby vydojili veřejné finance. K tomu by byla podpořena jen ekologická železniční doprava a také nastavení sociálních skupin je na Slovensku rozhodně citlivější, na rozdíl od nás, kdy se sleva poskytuje od umělé vymyšlené věku, nikoliv pro skutečného důchodce.

Rossec
Host
Rossec

Na trase,kde jsem vlak využíval místo auta i za cenu delší jízdy, zdražení cca ze 130Kč na 220Kč.
Takže bohužel jasná volba AUTO!

Michal
Host
Michal

Souhlas, tohle jiné řešení bohužel nemá… Je dost těžké rodinu přesvědčovat k dálkovým cestám vlakem (= je to nekomfortní a volezlý) a pokud je to za dvojnásobek variabilních nákladů auta, tak není co řešit.

Vojta
Host
Vojta

Tak pokud je auto plně vytíženo, vlak těžko může cenou konkurovat, až na to že to auto musí někdo řídit.

Vaclav
Host
Vaclav

Př1: Jihlava – Pardubice (rychlejší trasou přes Kolín) bývalá Včasná jízdenka kolem 109/114/119 Kč bez IN karty, dnes 210 Kč. Zdražení až 93 %.

Př2: Jihlava – Praha bývalá Včasná jízdenka kolem 139/149/159 Kč bez IN karty pro všechna spojení během dne přes Havlíčkův Brod, dnes Superakční jízdenka pouze na 1 přímém spoji za den, přestupy v Havlíčkově Brodě oceněny na 232 Kč za kilometrický tarif. Zdražení až 67 %.

Vaclav
Host
Vaclav

Pardon, Jihlava – Pardubice rychlejší trasou přes Kolín za 205 Kč, tj. zdražení jen 88 %.

Milan Černý
Host
Milan Černý

Tak toto ne pro mě nemilé překvapení. Alespoň, že na moji trase Praha – Rakovník jsou nově také Superakční jízdenky, i když s omezením, že je vázaná na konkrétní spoj. Já většinou nevím, kdy se budu vracet a asi toto budu řešit nákupem dvou tří superakčních jízdenek na různé spoje s tím, že ty které nebudu stíhat zruším. Pokud tedy i tuto možnost vrácení jízdenky 15 minut před odjezdem dráhy nějak neomezí.

Radek
Host
Radek

Praha – Rakovník lze i na PID jízdenku.

A.R.
Host
A.R.

Tak tohle je fakt smůla :-(. Jakékoliv akce celosíťového typu byly fajn, ale nevím, nakolik je to spjato s tou ohromnou Babišovou slevou. Je možné, že by se včasné jízdenky udržely i poté? Nebo byly zrušeny kvůli tomu? Reálně to může být jinak oproti informacím z článku.
Jsem jen zvědav, kolik lidí zase Babišovi skočilo na koblihu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já pořád nechápu, proč to kde-kdo klade za vinu Babišovi (aniž bych jej tím chtěl jakkoli obecně obhajovat): Babiš pouze dal pokyn k tomu, aby příslušný úřednický aparát zařídil levnější cestování pro mládež, studenty a seniory, ale součástí toho pokynu podle mě určitě nebylo nic o tom, že by současně měly být nějaké jiné slevy či výhody zrušeny – to je podle mě jen dílem zlomyslných úředníků působících především na MF ČR (a i na MD ČR), jehož smyslem je možná právě to, aby se aspoň nějaká další část národa na Babiše naštvala. A docela mě překvapuje, kolika lidem (i… Číst vice »

coudy
Host
coudy

Na MF jsem telefonoval přímo náměstkovi ministryně a tam jsem se dozvěděl že kompenzace určuje MD ale na MD jsem našel kontakt pouze na tiskové odělení. Tudíž bordel je na MD.

AAA
Host
AAA

cinkni rovnou Andrejovi ne

Martin1
Host
Martin1

Od Babiše to je byl jen obyčejný příkaz, jehož úkolem bylo nahnat body před volbami. Snad nevěříte, že jde Babišovi o blaho lidí? Pokud si to myslíte, zajeďte si popovídat s lidmi do jeho fabrik. Byste se divil, jaký blaho vytváří pro své zaměstnance.

Chipp
Host
Chipp

Cenová politika Českých drah je značně nepřehledná a zmatená i pro jejich vlastní zaměstnance.Neustálé změny pro změnu dělají víc zla než dobra.Není snad měsíc,aby nedošlo k nějakým změnám.

Marek
Host
Marek

Můžeme poděkovat jenom a pouze všem novinářským šťouralům, kteří se o toto zasloužili

Petr.R
Host
Petr.R

a hlavně těm, co pořád o regiojetu, že nemá 1 a lidi by měli cestovat low-costem. Ale je tov pořádku, kdo nemá peníze na vlak, at sedí doma.

Martin K
Host
Martin K

Mohu mít dotaz? Vy neplatíte daně, že Vás tyto slevy, dotace a další peněžní úplatky voličům ani trochu nemrzí? Mě to mrzí a je mi jedno komu ty peníze jdou (žlutý, modrý, černý,….)

Petr.R
Host
Petr.R

mně mrzí ti, co kritizují ty, co tady slevnili a zkulturnili jízdu vlakem. Ty slevy už tady měly být od revoluce a stát měl pustit soukromníky na tratě dříve a bez tych keců.

Martin K
Host
Martin K

Je třeba rozlišit slevu, která je placena z mé kapsy a všech daňových poplatníků (viz. aktuálních 75%) nebo nižší cenu jízdného daného pravděpodobně vyšší efektivitou. Projevit snahu být efektivnější může projevit jakýkoliv subjekt, jak státní, tak soukromý. Snaha o co nejvyšší efektivitu je u jakéhokoliv státního subjektu je v porovnání se soukromníkem obecně nižší.

coudy
Host
coudy

kompenzace se nemají účtovat ze služeb ale z jizdného a některý dopravce si to účtuje i ze služeb…

Bery
Host
Bery

Ale ty slevy tu byly pred revoluci i po revoluci a az diky soukromnikum je Kalousek osekal.

Marek
Host
Marek

tyto úplatky cestujícím mě skutečně nemrzí, neboť výrazné slevy pro studenty (ne směšných 35%) jsou ve světě naprosto běžné. Důchodci měli významnou komerční slevu s INkartou již od ČD. Vzhledem k tomu, že stát, potažmo kraje, dělí vlakovou dopravu mezi více dopravců, nechť tuto slevu poskytuje sám. Mrzí mě ale vysoká cena za běžný tarif. Cílem objednatele by mělo mít plné vlaky a autobusy – měl by si tedy sám nastavit atraktivní tarif …ano v některých aglomeracích jsou IDS, ale co cestující mimo tyto oblasti??? -proč mají platit přemrštěné ceny?) A skutečně si myslíte, že by stát něco ušetřil, kdyby… Číst vice »

Martin K
Host
Martin K

Možná budeme ve sporu, ale mým názorem je, že cestu důchodců po okolí (návrat domů ten samý den a nemyslím extrémy, že vyjede v 5:00 ráno do Prahy, aby se koukl na Karlům most a v 23:00 byl zpět) nebo cestu dětí do školy má řešit IDS kraje. Zbytek dle tarifu… V čem souhlasím je nižší kilometrický tarif, kdy by mohlo dojít k nárůstu cestujících jak v autobusech, tak vlacích do té míry, že by došlo nejen k vyššímu příjmu, ale i zisku (včetně započtení nákladů na dodatečná vozidle). To je selský rozum, praxe bude o poznání složitější. Na tomto… Číst vice »

Martin K
Host
Martin K

Snad jen ještě jeden komentář. Jako normální člověk si ve chvíli, když chci něco koupit, říkám „Mám na to?“ Až bude rozpočet ČR v přebytku (a že by teď měl opravdu být a to ne málo), budeme mít stále nižší státní dluh a politici budou mít disciplínu nedotovat každé golfové hřiště z veřejných peněz, tak se osobně postavím před poslaneckou sněmovnu s transparentem DOPRAVA DŮCHODCŮM A DĚTEM ZDARMA

Bery
Host
Bery

Je fakt, ze ta sleva muze ovlivnit sirokou zakladnu volicu a to jak soucasnych, tedy duchodcu a studentu 18+, tak tech budoucich, kterym bude v dobe voleb 18 let. Takze nejlepsi predvolebni kampan jaka muze byt a navic hrazena ze statniho rozpoctu…

Marek
Host
Marek

tak s tím naprosto souhlasím, docela mě šokovala spousta známých (studentů), dříve zarputilých odpůrců Babiše, s tím, že ho teď budou volit, protože jim alespoň něco dal – a jiní by jim to určitě sebrali. A ušetřených 500,- Kč měsíčně student ocení, nemluvě o důchodci… 😉

Dan
Host
Dan

Ano, je to přesně jako v tom vtipu. Obrázek Babiše a pod ním text: Každý sa dá kúpiť, to nie je žiadne umenie. Umenie je kúpiť si ich za ich vlastné peniaze… Buresconi

RH
Host
RH

Já jezdím z Prahy na Vsetín (bohužel si nepamatuji kolik stály včasné). Chce to trochu „laborovat“ ale jde najít i levné spojení:
V pátek odpoledne:
Praha -> Vsetín přímo je za 480,-
Praha -> Hranice n.M. je za 275,- + Hranice n.M. -> Vsetín je za 72,-, celkem 347,- (úspora 133,-)
V sobotu ráno (5:24/7:24/9:24 z PHL):
Praha -> Vsetín přímo je za 349,-
Praha -> Hranice n.M. je za 175,- + Hranice n.M. -> Vsetín je za 72,-, celkem 247,- (úspora oproti pátku 233,-)
mazec 🙂

Pavloš
Host
Pavloš

Já jezdil i v patky na Vsetín a to s Včasnými jízdenkami, celkem za 299,- Kč.
Takovouto cenu už vůbec nevidím.. to je fakt děs!

Hamták
Host
Hamták

Ještě zkuste Praha – Žilina, přes H.Lideč. tam ještě je včasná jizdenka do zahraničí.

Hamták
Host
Hamták

Zkuste včasnou jízdenku Praha – Žilina přes Vsetín.

V. Táborský
Host
V. Táborský

Dobry den,
do Vsetina bych doporucil Vcasnou jizdenku Evropa do Puchova, ktera je v prodeji za 237 Kc, pokud se kupuje dopredu je dostupna na vsechny dny.
S pozdravem
V. Táborský

Pibik
Host
Pibik

Kolem a kolem odhaduji, že to Bureše bude stát procento až dvě na preferencích (jistě očekávali opačný výsledek na PR Prchal agentuře) a radnici v Brně, Praha tam to bude krásné čtvrté místo, kde se osvědčila Krnda jako rozený dopravní expert a pražani jí mají rádi. 😀

VRT
Host
VRT

Ono jim to časem dojde. Některým.

Pibik
Host
Pibik

Senioři se chovají logicky, bůhví jak dlouho tu budu a po mě potopa, ale dost je těch kteří frflají, že sleva u ČDčka není ani 50% oproti stavu před a cítí zradu, že si hlavně namáznou účty dopravci, ale návrh má diletantskou chybu (především u soukromníků) se mnoho důchodců stalo pracujícími (60-65 let) a jedou za plnou polní bez slev a nyní ještě se zdražením. Studenti tam je to půl na půl, mnozí chápou, že nic není zadarmo a u státního se platí výhoda dvakrát, takže to někde za jejich života bude dvakrát vzato, to zaplatí později i s „dárkovou“… Číst vice »

Fan_thomas
Host
Fan_thomas

Všichni volte toho estébáka a pak sborově brečte v diskuzích.
Sleva ze slevy. To nemají ani na Balkáně.

Petr.R
Host
Petr.R

30% lidí hovolilo a bude jich více, nebot na kraji dají čd stopku za to nehorázný jízdné. proč bychom brečeli, my si prostě vybereme dopravce co je levnější a za pomocí kraje toho dosáhneme i bez ČD.

Fan_thomas
Host
Fan_thomas

A hele. První koblihář. A máš taky číslo na Bureše ?

Petr.R
Host
Petr.R

snad na františka bureše mají číslo na čd, když dělá u dráhy.

Rossec
Host
Rossec

Vy jste jasnej, Vy vidíte jen žlutě, jako Babiš řepku.

Petr.R
Host
Petr.R

Jestli myslíte žlutě jako RJ, tak chci se zeptat, protože jsem o RJ nic nepsal, vy víte, že soukromníci jezdí levněji než čd, proč nenapíšete černě-leo expres- ten taky jezdí levněji než čd.

Rossec
Host
Rossec

Váš příspěvek na který jsem reagoval, je hoden na nástěnku agitačního výboru při zakládání družstev.
Od dnešního dne je ČD plně pod kontrolou vašich soudruhů, a ihned došlo ke zrušení Včasných jízdenek = tam kde nebyl(ne všude) vlak časově konkurenceschopný oproti autu/autobusu, konkuroval cenou, a ten kdo ho využíval, přesedlá zpět do auta/autobusu = úbytek cestujících = neschopnost ČD = ať jezdí soukromníci ti si „poradí“ = postupná likvidace ČD = nástup soukromníků = jezdíme levněji, ale jen kdy se nám to hodí!!!!

Petr.R
Host
Petr.R

ale divte mluvko,komu zdražili? Snad tomu co jezdil na ukor mamině z dolní polní a která nemá peníze aby si mohla jezdit dálkovky co stály méně jak lokálka na deseti kilometrách. Zhrnu to, čd přestali dotovat kravatáky aby mohli ustát na regionce.

Dědek
Host
Dědek

Soudem uznaného STBáka soudruha Bureše včetně vás volilo v posledních parlamentních volbách 1 500 113 oprávněných voličů, tzn. lidí starších osmnácti let, z 8 374 501 oprávněných voličů, to je 17.91 procent. Vaše počty jsou podobné těm lžiBurešovým, nebo máte pomocnou školu a nebo záměrně lžete. ANO

coudy
Host
coudy

víte ale ono se to počítá pouze z těch co šly k volbám nikoliv i z těch co tam nešly…
tak asi pomocnou školu máte vy nebo záměrně lžete… 😛

Dědek
Host
Dědek

8 374 501 zapsaných voličů je 100 procent a 1500 113 hlasů pro STBáka je 17.91 procent, i kdyby jste se stavěl na hlavu. S váma ale asi ty diskuze budou ale marný.

coudy
Host
coudy

volební účast nebyla 100% volební účast byla 60,84 % a 29,64 % bylo pro ANO… nebo vy víte kolik % by dostalo ANO když by volební účast byla 100% když píšete že pro ANO je to 17.91%?

Dědek
Host
Dědek

Já si to myslel,že to bude marný. Já se nebavím o volební účasti, ale o tom, kolik ten Bureš dostal hlasů. Nebo si myslíte, že ten co nevolí,není člověk? V diskuzi bylo psáno že dostal 30 procent od lidí, a to prostě není pravda.

To
Host
To

Trochu na odlehčení – mimochodem, ta slečna na titulce by mohla jezdit v každém spoji… samozřejmě bez toho pana jokohamy)))

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

To by se okoukala

Petr.R
Host
Petr.R

myslíte aby s ČD někdo jezdil, prázdný vagon tomu napovídá, že musí zdražit. Ve vedení jsou změny a to odchodné není pár korun.

Bratt
Host
Bratt

Tak dost žluťásku,Krtek byl vyhozen,neodešel kvůli odstupnému,ČD vedl dobře a to RJ vadilo!ČD nyní budou vedeny seniorem Moosem do záporných výsledků za povykování podobných figurek jako jste Vy

Petr.R
Host
Petr.R

odchodné 5 milionů korun a vy píšete, že neodešel pro odstupný?

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Aneb jak diskutabilní „dobro“ (slevy za 6 giga) způsobí zlou krev (konec flexibility) nejen ostatním, ale i těm „obdarovaným“… Tohle bude začátek konce růstu popularity vlaků. Tak teda děkujeme.

Jiří
Host
Jiří

Obdarovaní přijdou o flexibilitu? I když si nekoupí Superakční jízdenku, tak tu slevu a v případě ČD i flexibilitu budou mít také.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Myšleno že už je na výběr jen superakční nebo jak tomu nadávají a obyčejná. Nicméně možná máte pravdu v tomto případě, neb 25% z obyčejné je asi pořád lepší než 100% ze zrušené včasné, pokud ovšem nebyla i „včasná poloviční“ (to nevím).
Každopádně ti ostatní, co neví kdy přesně pojedou (nebo to neví dostatečně včas) jsou jednoznačně biti.

Indian
Host
Indian

To vypadá jako hra na 2 přihrávky…

VRT
Host
VRT

Takhle to dopadá, když dáte idiotům volební právo, no…

To
Host
To

Samozřejmě kdo by měl a neměl mít volební právo byste chtěl rozhodovat nejlépe vy sám, resp. strana, kterou volíte zrovna vy – všichni ostatní jsou blbci

A.R.
Host
A.R.

Přesně tak! Nestojím o to, aby můj život mohla ovlivňovat kdejaká socka. A pokud někdo volí lháře a podvodníky, tak to blbec je. Takový člověk si respekt ani úctu nezaslouží. Bohužel o mentalitě, jakou mají např. Švýcaři, si můžeme nechat zdát.

Elb
Host
Elb

Něco na způsob rychlého online testu na češtinu a znalosti o zemi nebo IQ, jako měli černoši v USA do roku 1968, aby to tam mohli jít hodit, bych nepohrdl, vážně nemám radost z toho, že o dění kolem mají rozhodovat lidé, co nedokáží bezchybně napsat větu, neznají třeba čtvrté největší město této země a ve skutečnosti je jim komplexní dění kolem dost jedno, protože jsou schopni reagovat jen na jednoduchá hesla a manipulace. Počet lidí u voleb by se sice snížil a zvýšili by se náklady, ale řekl bych, že by to všechno mohlo vypadat trochu jinak..

VRT
Host
VRT

Kvalifikovaný plebiscit by asi byl řešením. Sice neřeší, že se budou volit slušní lidé, ale odstraní z rozhodování idioty. Krátký test všeobecných předpokladů (letmá znalost ústavy, historie, geografie, základních zákonů) a přidělování k hlasu kladné, či záporné body.
ANO+SPD+KSČ= bez šance.

Dan
Host
Dan

To je dobrej nápad, ale obávám se, že to neprojde…

Indian
Host
Indian

Nepochopil jste, nevadí…

coudy
Host
coudy

proto má volební právo…

VRT
Host
VRT

Koblihu?

coudy
Host
coudy

ne děkuji dnes jsem měl dvě… 😉

Josef22
Host
Josef22

Krásně ty ceny změnily, k horšímu ale. Uvedu hned několik příkladů:
S kartou ISIC – 1) Pokud zakoupím zpáteční jízdenku s přesně vybranými spoji, platím 156Kč, v případě, že jízdenky rozdělím na 2 jízdenky zvlášť, platím 82Kč (pokud vyberu konkrétní spoje). U zpáteční také vyberu konkrétní spoje a platím o 74Kč více, co to je za …?
Dospělý – 2) Pokud mám na cestě přestup, a kupuji jízdenku s přestupem, vyjde mě na 331Kč. Pokud ale jí koupím ZVLÁŠŤ, vyjde mě to na 119Kč + 71Kč = 190kč, úspora 41Kč. Proč?

Co na to říct…

Josef22
Host
Josef22

K tomu příkladu 2 ještě dodám, že dříve jízdenka stála 169Kč. Nyní 331kč při nerozdělení jízdenky, a 190kč při rozdělení jízdenky.

coudy
Host
coudy

pak ale není úspora 41Kč nebo je ta jízdenka za 231 a nikoliv za 331?

Josef22
Host
Josef22

Jo, máte rozhodně pravdu. Já se akorát blbě spletl. Úspora by byla 141Kč dokonce, kdyby jízdenka doopravdy stála 331kč. Teď jsem se koukal znovu a stojí 311Kč tedy. Ještě přidávám názorné obrázky, které jasně ukazují, kolik stojí jednotlivé jízdenky. Budu teď mluvit o spoji v 19:33, 1x dospělý 1) Celá trasa v jedné jízdence (1x přestup) – 311Kč – 2) Celá trasa v 2 jízdenkách (zvlášť podle vlaku) – 119Kč + 71Kč = 190Kč – To už je docela rapidní rozdíl. Za co platím o 121Kč více? Za ten přestup? To snad ne… Na prvním obrázku zároveň ukazuji cenu předešlého… Číst vice »

coudy
Host
coudy

Budu též psát o tom spoji v 19:33 za těch 311Kč cena vám platí na celou cestu v případě když tu jízdenku rozdělíte dle případu 2 a ten osobní vlak by vám ujel a „koukal jsem že je to poslední spoj“ tak na další spoj by jste čekal do 4h nebo by jste si musel vzít taxi… v případě nedělené jízdenky máte nárok aby vás ČD dovezli do místa určení a poskytli by vám taxi zdarma… tudíž dle příkladu 2 by jste si musel zaplati taxi sám a vyšlo by vás to jistě dráž než těch 311Kč

Josef22
Host
Josef22

Dobře, to vypadá jako dobré vysvětlení, ale… Vždycky se najde někdo, kdo tím spojem jede a případě většího zpoždění si požádá průvodčího, aby vlak počkal, tak jako je tomu vždy, tudíž, pak je ta cena trochu nesmyslná, protože když si to za tuhle cenu někdo koupí a požádá ho, tak vlak vždycky počká (respektive, čeká vždycky, když jsem jel někdy minulý měsíc, tak měl Rx 602 cca 41 minut zpoždění a stejně čekal. Pak je tu druhé ale. Proč to tedy nebylo už takto dříve? Jezdím tímto spojem dá se říct min. 1 měsíčně už skoro 2 roky, a vždycky… Číst vice »

coudy
Host
coudy

tak ono to platilo i před tím… no a bohužel to bude dáno tím že začli platit ty slevy… a začal se uplatnovat asi kilometrický tarif….

AAA
Host
AAA

Národní dopravce přece zaručuje „síťovost“, takže vám určitě nic neujde!

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Síťovost“ neznamená, že „nic neujede“, ale že Vám dopravce zajistí spojení z nástupní do cílové stanice, i když Vám „něco ujede“, případně aspoň nocleh – tedy pokud nejste „režista ČD“ (na ty se povinnost zajistit při ujetí přípoje náhradu rozhodnutím „Medvědice“ Hnulíkové už asi 15 roků nevztahuje)

Vendelín
Host
Vendelín

Včasní jízdenky by se nejspíše zrušili i bez zavedení „Babišových slev“ .

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Proč myslíte? Byl to způsob, jak si ČD u mnohých relací držely jakousi cenovou konkurenceschopnost.

Prngr
Host
Prngr

Myslím, že to zmetci udělali tak, aby z toho co nejvíc vytřískali.
Kde není konkurence, tam jsou drazí.
Kde je konkurence – okamžitě zlevní
Plus teď chtěli vytřískat z rozpočtu co nejvíc (našich) peněz

Indian
Host
Indian

Kterého dopravce mi tento přístup jen připomíná…

To
Host
To

všechny, logicky. Vy byste snad chtěl podnikat za poděkování?

Petr 766
Host
Petr 766

Flixbus

VRT
Host
VRT

ANO, bude líp! Koblihu?

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Koblihy pro všechny!!! Hlavně pro ty s IQ pod 90…

Bratt
Host
Bratt

Víte,já Babiše nikdy nevolil,ale takové demagogické pitomce,kteří by rádi občanům diktovali,koho mají volit(samozřejmě dle svých preferencí) a ještě se přitom hájili nějakou hranicí IQ,tak to opravdu nemusím.Volte si koho chcete a ostatním neraďte.(volil jsem SPD a nikoho o tom nepřesvědčuji,to je demokracie )

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Zdá se, že u věkově zvýhodněných kategorií vypočítávají slevu namísto dostupného IN25 nebo skupinového jízdného z plného jízdného … takže zbývá, jestli toto jízdné také zruší i u dospělých, nebo začnou z něho počítat slevu.

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Je zde pozorovatelná inspirace ze zahraničí, kde jsou akční jízdenky (např. Sparschiene) vázány na konkrétní spoj a cena je dynamická podle potávky konkrétního spoje.

Petr.R
Host
Petr.R

nebo od RJ nebo LEO. Lepší srovnání.

Bratt
Host
Bratt

Už jste s tím podstrkováním našich „dopravních hvězd“ trapný…

Partneři