České dráhy obhájily provoz v částech Ústeckého kraje, zůstanou stejné vlaky
Provoz na velké části tratí v Ústeckém kraji uhájily České dráhy. Radní Ústeckého kraje už schválili plán na nové smlouvy
Provoz na velké části tratí v Ústeckém kraji uhájily České dráhy. Radní Ústeckého kraje už schválili plán na nové smlouvy s dopravcem ve třech oblastech: „Šluknovsko“, „Podřipsko“ a trati z Lovosic do Teplic.
Vyplývá to ze zveřejněného usnesení krajský radních i oznámení na úřední desce. V případě souboru Podřipsko a linky U6 (Lovosice – Teplice) jde o výkony v součtu necelého půl milionu kilometrů ročně, kraj u nich počítá s desetiletým kontraktem. U Šluknovska jde o 1,036 milionu kilometrů ročně, smlouva bude jen na čtyři roky.
České dráhy byly nakonec jediným zájemcem, kdo v poptávkovém řízení podal nabídku. „Zájem o zakázku vyjádřily také společnosti Arriva vlaky a GW Train Regio, ty ale nakonec nabídku nepodaly,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.Podle ní České dráhy nabídky na všechny soubory v podstatě stávající vozbu: na Šluknovsko motorové jednotky 844 (RegioShark) a 642 (Siemens Desiro). V případě linky U6 půjde o regionovy, na Podřipsku motorové vozy řady 809. „Rozsah výkonů na Šluknovsku a U6 zůstává stejný, na Podřipsku jde o mírné navýšení,“ dodala Fraňková.
Cenu za kilometr zatím Ústecký kraj nezveřejnil. „Výše ceny je v tuto chvíli obchodním tajemstvím, navíc smlouva ještě nebyla uzavřena, není tedy ještě definitivní,“ dodala Fraňková. K podpisu smlouvy má dojít až v listopadu kvůli roční lhůtě takzvané prenotifikace, která uplyne v říjnu. Před uplynutím této lhůty není možné smlouvu uzavřít.
Ústecký kraj čeká od prosince letošního roku velký nástup alternativních dopravců. Na různé tratě vyjedou místo Českých drah vlaky RegioJetu a Die Länderbahn, nově se objeví také na lince Litoměřice – Most vlaky společnosti AŽD Praha.