České dráhy nechají penetrovat laserem další vozy, koncem roku jich má být přes 200
Jižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nejnovější vozidla Českých drah, soupravy InterJet a ComfortJet, mají propustná okna už z výroby.
Kdy ABpee347?
Výborná práce. Zajímalo by mě, jestli každý ten vůz díky této úpravě vydělá o 125k Kč více.Jinak je to naprostý nesmysl
Vzniká nová kategorie vlaků – LaserJet
Pozor, Hewlett Packard bude za název nárokovat poplatky 😉
V rámci narovnání sporu se HP stane výhradním dodavatelem papíru a mýdla na záchody. Bohužel čas od času se bude stávat, že nebude možné toaletu použít, protože není nazbrojen dostatek růžového mýdla 🙂
Víte někdo, kam se Interjety přesunou po nástupu Arrivy, a jestli se k nim dá přikoupit řídící vůz?
přikoupit se dají i další vozy i řídící vůz.
Máte někdo podobnou zkušenost, že na ta laserovaná skla oko ne dobře reaguje a znepříjemňuje to pohled ven?
Pokud jsem zaznamenal, tak Regiojet ziskal také dotaci na laserovou úpravu oken? Už s touto úpravou vůbec začal?
Doufám, že to není pravda. DOTACE i na takovou ptákovinu, to je do nebe volající.
Zlepšení služby pro cestující. Levnější než pořizovat do vagonů opakovače signálu, než stavět další vysílače nebo než přistavovat k D1 další pruh.
Dotací na to dostali jak ČD, tak Regiojet, LE na opakovače signálu https://zdopravy.cz/stat-posle-dopravcum-290-milionu-na-lepsi-signal-ve-vlacich-226971/
Mohl by mi někdo znalý věci vysvětlit, proč typové názvy vozů vypadají, jako by je vytvořil generátor (silných) hesel?
Každé písmeno něco znamená. Velká písmena jsou sjednocená a udávají v podstatě kategorii vozu, malá písmena má každá země jak chce a někdo tam dává i číselka. Pro příklad třeba:
ARmpee829
AR – 1. třída s barovým oddílem,
m – vůz delší než 24,5 m,
p – velkoprostorový vůz s prostřední uličkou pro dálkovinu
ee – vůz vybavený Centrálním Zdrojem Energie,
829 – jedinečné číslo z Kartotéky Osobních Vozů. Pomáhá při rozlišení, když jsou písmenná označení různých vozů stejná.
A – 1. třída
R – barový oddíl
(B – 2. třída)
(C – 3. třída)
(D – na kufry)
WR Wagon restaurant, WL Wagon Lit ( lůžkový pravý ) Bc Vůz s lehátky ( c= couchette z franocuzštiny)
písmena mají i nákladný vozy s písmeny jako E, F nebo Z
Ta písmena mají nějaký význam. Je to definované mezinárodními úmluvami RIC a normou TSI. https://alanbutschek.cz/osvozy/ozn4old.html (na stránce dole)
Zjednodušená verze tady: https://ceskazeleznice.estranky.cz/clanky/vlaky-a-vlakove-soupravy/oznacovani-vagonu.html
Můj dotaz byl vážně míněný, nebyla to kritika. Díky všem za vysvětlení!
Nejlepší vůz je samozřejmě Beer
Hlavně v podání ZSSK. Klima věčně nefunkční a velmi neklidný chod podvozku… fuj
No proto ten beer musíš vypít rychle, aby ti nezteplal a nevybryndal se 😂
pro elektrikáře jedině Ampeer
WR znamená Weather Resistant :-DDD
Takový vůz ovšem musí mít bez výjimky střechu. A pokud nemá okna se skly, musí tam být aspoň rolety, přinejmenším z olejového papíru. 😀