České dráhy nechají penetrovat laserem další vozy, koncem roku jich má být přes 200

Jižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nejnovější vozidla Českých drah, soupravy InterJet a ComfortJet, mají propustná okna už z výroby.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Moravec

To by mě zajímalo, jak velký ty díry jsou a jestli je tam nějaký významnější pokles útlumu.

zwi

Kdy ABpee347?

Pitrys

„Ve všech případech jde a půjde o vozy schopné jezdit rychlostí alespoň 160 km/h.“

Účetní

Výborná práce. Zajímalo by mě, jestli každý ten vůz díky této úpravě vydělá o 125k Kč více.Jinak je to naprostý nesmysl

Lukáš

Nesmysl to právě vůbec není ❗Je to pro zákazníky-cestující, to stejné by jste mohl tvrdit i o WiFi ve vagónech.

Hamták

Vzniká nová kategorie vlaků – LaserJet

Zlámalík

Pozor, Hewlett Packard bude za název nárokovat poplatky 😉

vlachjan

V rámci narovnání sporu se HP stane výhradním dodavatelem papíru a mýdla na záchody. Bohužel čas od času se bude stávat, že nebude možné toaletu použít, protože není nazbrojen dostatek růžového mýdla 🙂

N.N.

Obávám se, že HP bude požadovat migraci veškeré agendy do jejich datacentra.

Zahn

Přestože chápu, že se pokoušíte o humor, jsem si téměř jist, že by HP ve sporu o známku nepochodil. Musel by totiž mít své ochranné známky zaregistrované i pro názvy vlaků a to nemá.

Hoermalmeister

Víte někdo, kam se Interjety přesunou po nástupu Arrivy, a jestli se k nim dá přikoupit řídící vůz?

Michal82

přikoupit se dají i další vozy i řídící vůz.

Martin

Máte někdo podobnou zkušenost, že na ta laserovaná skla oko ne dobře reaguje a znepříjemňuje to pohled ven?

Lukáš

Nijak to výhled ven samozřejmě neznepříjemňuje, ono totiž ani nemá jak.

a8n

Pokud jste už tak slepý, že tam ty ornamenty nevidíte.

noerf

Pokud jsem zaznamenal, tak Regiojet ziskal také dotaci na laserovou úpravu oken? Už s touto úpravou vůbec začal?

Účetní

Doufám, že to není pravda. DOTACE i na takovou ptákovinu, to je do nebe volající.

Filip Jirsák

Zlepšení služby pro cestující. Levnější než pořizovat do vagonů opakovače signálu, než stavět další vysílače nebo než přistavovat k D1 další pruh.

Účetní

A co to má společného se všemi daňovými poplatníky, kteří to museli zaplatit? Když mám doma špatný signál, tak si mám zažádat o dotaci??? A nechat ostatní aby mi zaplatili zlepšení? Pokud dopravci chtěli lepší signál, měli si to zaplatit sami!

Filip Jirsák

Daňové poplatníky to vyjde pořád řádově levněji, než to přidávání dalšího pruhu na D1.

noerf

Dotací na to dostali jak ČD, tak Regiojet, LE na opakovače signálu https://zdopravy.cz/stat-posle-dopravcum-290-milionu-na-lepsi-signal-ve-vlacich-226971/

Účetní

Tak to je ještě horší. Více vyplýtvaných peněz. Hrůza.

Pavel Kotrč

Mohl by mi někdo znalý věci vysvětlit, proč typové názvy vozů vypadají, jako by je vytvořil generátor (silných) hesel?

Primářek

Každé písmeno něco znamená. Velká písmena jsou sjednocená a udávají v podstatě kategorii vozu, malá písmena má každá země jak chce a někdo tam dává i číselka. Pro příklad třeba:
ARmpee829
AR – 1. třída s barovým oddílem,
m – vůz delší než 24,5 m,
p – velkoprostorový vůz s prostřední uličkou pro dálkovinu
ee – vůz vybavený Centrálním Zdrojem Energie,
829 – jedinečné číslo z Kartotéky Osobních Vozů. Pomáhá při rozlišení, když jsou písmenná označení různých vozů stejná.

Punkz

A – 1. třída
R – barový oddíl

(B – 2. třída)
(C – 3. třída)
(D – na kufry)

Ketchup1970

WR Wagon restaurant, WL Wagon Lit ( lůžkový pravý ) Bc Vůz s lehátky ( c= couchette z franocuzštiny)
písmena mají i nákladný vozy s písmeny jako E, F nebo Z

Lukáš F.

Ta písmena mají nějaký význam. Je to definované mezinárodními úmluvami RIC a normou TSI. https://alanbutschek.cz/osvozy/ozn4old.html (na stránce dole)
Zjednodušená verze tady: https://ceskazeleznice.estranky.cz/clanky/vlaky-a-vlakove-soupravy/oznacovani-vagonu.html

Pavel Kotrč

Můj dotaz byl vážně míněný, nebyla to kritika. Díky všem za vysvětlení!

V. K.

Nejlepší vůz je samozřejmě Beer

Honza

Hlavně v podání ZSSK. Klima věčně nefunkční a velmi neklidný chod podvozku… fuj

Fanda

No proto ten beer musíš vypít rychle, aby ti nezteplal a nevybryndal se 😂

Ketchup1970

pro elektrikáře jedině Ampeer

jenc

WR znamená Weather Resistant :-DDD

tarten

Takový vůz ovšem musí mít bez výjimky střechu. A pokud nemá okna se skly, musí tam být aspoň rolety, přinejmenším z olejového papíru. 😀

Addams

„Water Resistant“ by mel byt kazdy (krome vozu Ciernohronske zeleznice 😃 a pod.), ale „Weather Resistant“ jenom nekdy. Nektere typy pocasi skratka vagony nekdy prohravaji: povoden, sesuv pudy / kameni / laviny, zemetreseni, …

Addams

(za Husáka) Pij bír 🍺 – posilníš mír! 😃