České dráhy nechají penetrovat laserem další vozy, koncem roku jich má být přes 200
Jižní expres z Lince do Prahy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nejnovější vozidla Českých drah, soupravy InterJet a ComfortJet, mají propustná okna už z výroby.
To by mě zajímalo, jak velký ty díry jsou a jestli je tam nějaký významnější pokles útlumu.
Kdy ABpee347?
„Ve všech případech jde a půjde o vozy schopné jezdit rychlostí alespoň 160 km/h.“
Výborná práce. Zajímalo by mě, jestli každý ten vůz díky této úpravě vydělá o 125k Kč více.Jinak je to naprostý nesmysl
Nesmysl to právě vůbec není ❗Je to pro zákazníky-cestující, to stejné by jste mohl tvrdit i o WiFi ve vagónech.
Vzniká nová kategorie vlaků – LaserJet
Pozor, Hewlett Packard bude za název nárokovat poplatky 😉
V rámci narovnání sporu se HP stane výhradním dodavatelem papíru a mýdla na záchody. Bohužel čas od času se bude stávat, že nebude možné toaletu použít, protože není nazbrojen dostatek růžového mýdla 🙂
Obávám se, že HP bude požadovat migraci veškeré agendy do jejich datacentra.
Přestože chápu, že se pokoušíte o humor, jsem si téměř jist, že by HP ve sporu o známku nepochodil. Musel by totiž mít své ochranné známky zaregistrované i pro názvy vlaků a to nemá.
Víte někdo, kam se Interjety přesunou po nástupu Arrivy, a jestli se k nim dá přikoupit řídící vůz?
přikoupit se dají i další vozy i řídící vůz.
Máte někdo podobnou zkušenost, že na ta laserovaná skla oko ne dobře reaguje a znepříjemňuje to pohled ven?
Nijak to výhled ven samozřejmě neznepříjemňuje, ono totiž ani nemá jak.
Pokud jste už tak slepý, že tam ty ornamenty nevidíte.
Pokud jsem zaznamenal, tak Regiojet ziskal také dotaci na laserovou úpravu oken? Už s touto úpravou vůbec začal?
Doufám, že to není pravda. DOTACE i na takovou ptákovinu, to je do nebe volající.
Zlepšení služby pro cestující. Levnější než pořizovat do vagonů opakovače signálu, než stavět další vysílače nebo než přistavovat k D1 další pruh.
A co to má společného se všemi daňovými poplatníky, kteří to museli zaplatit? Když mám doma špatný signál, tak si mám zažádat o dotaci??? A nechat ostatní aby mi zaplatili zlepšení? Pokud dopravci chtěli lepší signál, měli si to zaplatit sami!
Daňové poplatníky to vyjde pořád řádově levněji, než to přidávání dalšího pruhu na D1.
Dotací na to dostali jak ČD, tak Regiojet, LE na opakovače signálu https://zdopravy.cz/stat-posle-dopravcum-290-milionu-na-lepsi-signal-ve-vlacich-226971/
Tak to je ještě horší. Více vyplýtvaných peněz. Hrůza.
Mohl by mi někdo znalý věci vysvětlit, proč typové názvy vozů vypadají, jako by je vytvořil generátor (silných) hesel?
Každé písmeno něco znamená. Velká písmena jsou sjednocená a udávají v podstatě kategorii vozu, malá písmena má každá země jak chce a někdo tam dává i číselka. Pro příklad třeba:
ARmpee829
AR – 1. třída s barovým oddílem,
m – vůz delší než 24,5 m,
p – velkoprostorový vůz s prostřední uličkou pro dálkovinu
ee – vůz vybavený Centrálním Zdrojem Energie,
829 – jedinečné číslo z Kartotéky Osobních Vozů. Pomáhá při rozlišení, když jsou písmenná označení různých vozů stejná.
A – 1. třída
R – barový oddíl
(B – 2. třída)
(C – 3. třída)
(D – na kufry)
WR Wagon restaurant, WL Wagon Lit ( lůžkový pravý ) Bc Vůz s lehátky ( c= couchette z franocuzštiny)
písmena mají i nákladný vozy s písmeny jako E, F nebo Z
Ta písmena mají nějaký význam. Je to definované mezinárodními úmluvami RIC a normou TSI. https://alanbutschek.cz/osvozy/ozn4old.html (na stránce dole)
Zjednodušená verze tady: https://ceskazeleznice.estranky.cz/clanky/vlaky-a-vlakove-soupravy/oznacovani-vagonu.html
Můj dotaz byl vážně míněný, nebyla to kritika. Díky všem za vysvětlení!
Nejlepší vůz je samozřejmě Beer
Hlavně v podání ZSSK. Klima věčně nefunkční a velmi neklidný chod podvozku… fuj
No proto ten beer musíš vypít rychle, aby ti nezteplal a nevybryndal se 😂
pro elektrikáře jedině Ampeer
WR znamená Weather Resistant :-DDD
Takový vůz ovšem musí mít bez výjimky střechu. A pokud nemá okna se skly, musí tam být aspoň rolety, přinejmenším z olejového papíru. 😀
„Water Resistant“ by mel byt kazdy (krome vozu Ciernohronske zeleznice 😃 a pod.), ale „Weather Resistant“ jenom nekdy. Nektere typy pocasi skratka vagony nekdy prohravaji: povoden, sesuv pudy / kameni / laviny, zemetreseni, …
(za Husáka) Pij bír 🍺 – posilníš mír! 😃