lot
Dopravci Železnice

Dráhy zruší zpáteční slevu a mírně zdraží. Slevy pro studenty a seniory rozšíří do 1. třídy

Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy

České dráhy s novým jízdním řádem mírně zvýší ceny ve svém základním kilometrickém tarifu, úplně zruší zpáteční slevu. Vyplývá to z nově zveřejněného tarifu TR10, který vyšel v přepravním a tarifním věstníku.

Nejnižší základní cena jízdenky při jednokilometrové jízdě začne nově na 12 korunách namísto stávajících 11 korun, ukazuje porovnání cen v současném a novém ceníku, který začne platit 15. prosince. Na delší vzdálenosti jde většinou o zdražení o korunu až dvě, u nejdelších relací ještě více: například 300 kilometrů podle tarifu vyjde nově na 437 korun. Podle ČD jde o zdražení o inflaci.

Pro cestující s nárokem na státní slevu nabídnou České dráhy novou aplikaci IN 50 pro 1. vozovou třídu. „K zavedení nabídky dochází na žádost mnoha zákazníků z řad studentů a seniorů, kteří chtějí využívat vyšší cestovní třídu a nevyužijí při tom státní slevu,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Cena aplikace na rok bude 450 Kč. V praxi bude tato možnost znamenat, že studenti či senioři nepojedou 1. třídou tak levně, jako kdyby jeli se slevou ve 2. třídě, ale levněji než s plným jízdným ve 2. třídě. Stát jízdenky v 1. třídě nekompenzuje, studenti a senioři v ní dnes musejí zaplatit cenu jako jiní cestující.

Podle Joklíka nejde o zvýhodnění studentů či seniorů. „Při cestě 1. třídou zaplatí student, důchodce i manažer stejnou cenu. Budťo plné jízdné do 1. třídy, nebo si pořídí IN50 a uplatní slevu. Tato nová nabídka je tedy komerční slevou ČD pro skupinu cestujících, kteří ji zatím neměli, a při cestě 1. třídou neměli jinou možnost, než zaplatit plné jízdné,“ dodal Joklík.

Další zásadní změnou v novém tarifu Českých drah je zrušení zpátečních jízdenek. S nimi dosud mohli lidé jezdit se zhruba pětiprocentní slevou v porovnání s nákupem dvou samostatných jízdenek. Například dosud zpáteční jízdenka na vzdálenost 10 kilometrů stojí 46 korun, nově za dvě samostatné jízdenky zaplatí cestující 50 Kč.

Díky dynamickému tarifu dnes dávají naši zákazníci přednost kombinaci dvou jízdenek, například Flexi zvýhodněné a Vázané, před zpáteční slevou, protože je to pro ně cenově výhodnější,“ vysvětlil zrušení Joklík.

I když České dráhy přijdou příští rok o zhruba pět procent výkonů a sníží se počet vlaků, které mohou využít pro dopravu majitelé síťových jízdenek Českých drah, jejich cena zůstává stejná. IN100 bude i nadále stát 19 900 Kč na rok, nemění se ani cena celodenních jízdenek či jízdenek na léto.

Dochází také ke změnám u nabídek Region a dále u celodenních a skupinových jízdenek, například u Skupinové víkendové jízdenky. České dráhy nebudou tyto jízdenky v regionálních mutacích nabízet například pro Ústecký a Jihomoravský kraj. S novým jízdním řádem se dále snižuje cena poplatku za použití úschovy během přepravy z 20 Kč na nulu.

Příklady zdražení

Pardubice – Hradec Králové 22km, 42/43 Kč

Kolín – Praha hl.n. 62km, 98/100 Kč

Praha – Česká Třebová 164 km, 240/245 Kč nebo Flexi zvýhodněná jízdenka za 219 Kč

[yop_poll id=“33″]

374 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Atom

Na zrušení zpáteční jízdenky není, podle mě, problém zrušení slevy. Klidně si koupím rovnou dva lístky. Vadí mi, že musím vědět kdy se budu vracet, např jestli pojedu 23.25, nebo 0.30. Protože jízdu musíte nastoupit první den platnosti lístku.

Martin

Radši bych řešil to, že proč tahle aplikace není dostupná pro držitele elektronických IN karet, kteří mají zároveň nárok na Zvláštní jízdné… K čemu jako pak je elektronická IN karta, když s ní nemáte takové možnosti jak s klasickou čipovou kartou. Diskriminace je jediné, co mně napadá. To ať radši celé zruší.

jakub

Nesouhlasím. Já abych si sedl ve vlaku, si platím 1.třídu. normalní člověk i s místenkou nemá šanci se na své místo dostat(ve2.)! vlaky přeplněné a i když jedu v 1.třídě, tak všude nacpaní studenti a nikdo po nich příplatek nechce. .. ja když jsem jel jednou 1.třídou jen na chodbě u hajzlíku, tak po mě chtěli doplatit 1.třídu. ted? není místo? bežte tamdo 1. na stání je tam místa dost!! platím si 1. abych měl nějaký komfort a né abych mrznul u otevřených dveří, protože ČD nejsou schopny zajistit více vozu. daly se slevy, ale asi chytré hlavy nepočítaly s… Číst vice »

Jan Sova

Jsem to nějak nepobral. Takže dá se s klasickou IN50 (po 15.12.) vlézt i do I.třídy ??
Nebo jenom jako nějaký „senior IN50“ ??

Ušatá

Platí stále to, co dříve. Koupíte si kartu IN 50 a za to jezdíte za polovinu jízdného dle své volby v 1. nebo 2. třídě.

Petr Petr

Zrušte 1.třídy a radši přidejte jeden či dva vozy do každé soupravy.

Ondřej

A že to přišlo zrovna poté, co se novým ředitelem drah stal oblíbenec pana A.B….divné.

David

Proti první třídě nic nemám, ale sama státní sleva je ta největší blbost téhle „makající“ vlády. Z jízdného za 5 korun si mládež s iphonem dělá akorát srandu. 6 miliard ročně vyhozených z okna. Mladým má stát dát stipendium, pokud mají dobré výsledky, a důchodcům zvýšit důchod. To by bylo spravedlivé a levnější. Jenže za to soudruh premiér moc hlasů nezíská, že?

Ondřej

Davide, máte pravdu.

Milan Atoch

Vůbec se mi nelíbí nápad zvýhodnit seniory a studendy pro vozy 1.vozové třídy a co my obyčejný lidi je 56 let jezdím právě 1.vozovou třídou protože vím že aspon tam si sednu studenti by tam dělali jen bordel a kravál proti seniorům ani nic moc nemám ,ale jak říkám co pak mi obyčejný lidi co uděláte pro ně ??

Petr

Zdrazuje se o inflaci, to slysime tener vsude. Ze se kazdy rok taky zvedaji vsem mzdypoprat o inflaci. Pet letshop jsem nedostal pridano ani korunu a topak pracuju vna bankovnictvi.
Bez komentare….

Jura

Hlavně aby chytří pánové co tohle vymýšlí, přidali vozy 1tř. nebo místa v první třídě. Jinak bude i 1.tř. narvná ve všech vlacích, jako už je to vidět nyní v některých vlacích. Pak další chytráci přijdou s bistro vozama a místo lepšího uspořádání vozových tříd sníží kapacitu 1.tř.

jirka

a bude vse gratis. Aneb cesky sen v. 1.2021

Bubak

Už mě ty debilní dráhy české pěkně štvou…. Studentům stále jen výhody, chytrý mladý člověk po studiu vypadne z téhle země a Bude žít jinde.
Co kdyby takhle ty dráhy dali slevu taky těm co jezdí vlakem do práce dvacet let, a každý půl rok se cena jízdného zvedne o korunu až dvě…
A radši se tu ani nebudu rozepisovat o tom když někde potřebuji být v čas a nemůžu jet tak o dvě hodiny dřív…. Spolehnout se na ČD nejde, ani že přijede načas ani že ze stanice odjede.

jirka

neboj proc myslis ze v roce 1938 zavreli cesky VS? Odpvoed je easy – byly tak marny jako dnes. Vetsina ceskejch VS-absolventu je naprosto k nicemu. CO taky chtit o ucitelu co mame k dispozici?

Hana Turická

Tak slevu pro děti, studenty, důchodce určuje stát a ne ČD, cena je určena výměrem MF. Slevu poskytují všichni dopravci a je jim kompenzována státem. Ale já Vás asi chápu Borhyová říkala,ČD jsou fuj tak to tak prostě musí byt

Pavlína

Nemáte pravdu. Všechny vlaky nejsou vždy zpožděne. Když třeba osobní vlak musí pustit rychlík a nebo kvůli nějakému kretenovi co někde skočí po vlak to samozřejmě nebere. Já jsem student nad 18 lety a se slevou na 1.třidu nesouhlasím. Hlavně bych nemela tu slevu ani dostat, nemám IN50.

TomikV

Tak mám pocit, že někde bude krapet renonc. Zatím to je nějaký blud, když se totiž podívám na stránky ČD tak IN50 se tam na rok prodává za 2990 a popřípadě 3 roky za 8490, Kč, tak pokud by najednou takto výrazně zlevnili, tak co budou dělat s lidma, kteří si takovou kartu pořídili třebas před měsícem a co by pak ještě dělali se stovkařema. Takže, pokud tohle provedou, tak si krapet naběhnou. Já mám In100 na 3 roky a ještě dva mi zbývají. To si jako v třetině najednou změní ceny a po….. ?! To by byl krapet úlet.… Číst vice »

Alois

Ta IN50 do 1. vozové třídy nebude formou snížení ceny stávající nabídky, nýbrž novou nabídkou. IN50 zůstane taková, jaká je nyní a jen přibyde nový druh IN50 jen do 1. vozové.

Lovosičan

Když jsou ČD najednou tak úžasně revoluční, mohli by cukroušci z Nábřeží ještě vymyslet něco s expresní rezervací. Je hrozně fajn přijít do zcela prázdného vozu a po pěti minutách se nechat vyhodit druhým příchozím, ktrerý má místenku přesně na ono jediné obsazené místo….expresky jsou samozřejmě v celém vagonu.

Tomáš

To není revoluce, stává se mi to i v rakouských RJ.
Poučení pro příště, už si tam nesedám.
Když nemám místenku, hledám dobré místo buď v prvním nebo posledním vagónu. A věřte nebo ne, funguje to.

mirek

nejvíc mně štve že naše slavné české dráhy chtějí zrušit zpáteční jízdenky,podle mně to dělají jenom aby z lidí vytáhly víc peněz o ničem jiném to není.

BoH

1) Nikdo jiný také žádnou zpáteční slevu nenabízí.
2) Zpáteční sleva ve výši 5 % už byla spíše k smíchu.

Leinad

1) Má to různé názvy, ale běžně vytištění více jízd na jeden papír stojí méně než by stály jizdneky po jedné dohromady. Vyzkoušeno v Leo eshopu.
2) no asi jo, často Zpáteční (velké z) u ČD stala víc než dvě včasné.

Jan Sova

Kdysi to bylo výraznější (10%). Teď už je to fakt asi přežité. Maximálně výhoda v tom, že ztratím z kapsy jen jeden papírek, teď si budu muset hlídat dva.

IvKa

A proč se ruší zpáteční jízdenky? Nějaký flexi nebo vázaný jízdenky mají smysl pouze u spojů, kde je to umožněno. Na regionálních tratích např. Pardubice – Havlíčkův Brod toto není umožněno. Vím, že cestující využívají zpáteční jízdné docela hodně, a to jak třeba z různých míst na nákupy nebo k lékaři. Takže opět se zdražuje, aby bylo možné vydělané peníze použít na stávající slevy pro důchodce a studenty. Nehoráznost, hlavně pro důchodce. Pracující důchodce nepotřebuje žádnou slevu, protože pobírá důchod a ještě plat. Tak proč potřebuje jezdit za čtvrtinu? A za další, úroveň cestování je katastrofální, jezdím již tři roky… Číst vice »

IvKa

A proč se ruší zpáteční jízdenky? Nějaký flexi nebo vázaný jízdenky mají smysl pouze u spojů, kde je to umožněno. Na regionálních tratích např. Pardubice – Havlíčkův Brod toto není umožněno. Vím, že cestující využívají zpáteční jízdné docela hodně, a to jak třeba z různých míst na nákupy nebo k lékaři. Takže opět se zdražuje, aby bylo možné vydělané peníze použít na stávající slevy pro důchodce a studenty. Nehoráznost, hlavně pro důchodce. Pracující důchodce nepotřebuje žádnou slevu, protože pobírá důchod a ještě plat. Tak proč potřebuje jezdit za čtvrtinu? A za další, úroveň cestování je katastrofální, jezdím již tři roky… Číst vice »

Pink

Inu, samice od tura domácího

Matouš

Achjo. Nepotřebuju mít kupé v jedničce pro sebe. Ani dvojku pro sebe, plná jednička mi vůbec nevadí. Ale potřebuju si kvůli práci v jedničce sednout. I dnes bylo na Plzeň – Praha ráno v jedničce úplně plno, Praha-Brno bývá vyprodaná pravidelně. Tohle je za mě hodně nepříjemné 🙁

R2R2

CD zrusily mistenky?

Leinad

Někdo by chtěl aby se dala jízdenka koupit kdykoli. To dělá Leo (renevue, klouzavá cena místenky). Ale ačkoli to měl ještě před zavedením státních slev, někdo trrdí že je to ojeb státních slev.

Lovosičan

Mám takový pocit, že ČD budou mít příští rok příjem nižší o 4990 Kč.

liberal shark

Jestli potkám v první třídě nějaké nevychované a nemyté dotované zákazníky, přestanu jezdit vlakem nadobro.

David

To najdete vždycky. Tak tedy sbohem a pozdravujte v autobuse.

liberal shark

Co bych dělal v autobusu, když mohu jet autem a poslouchat klasiku přes DAB nebo knihu z flahky ? A k tomu se můžu zastavit kde chci a kdy chci.

komarek269

…třeba na dálnici v některé z mnoha kolon

Riki

Žraloku, možná to nebude často, ale věř, že potkáš, jednou určitě.
Svět se totiž zbláznil a blázní už hodně dlouho.
Je to ukázka toho, jak si české dráhy váží zákazníka jedoucího v první třídě, který si připlatí hlavně za klid a pohodu.
I když u některých prvních tříd by se o tom dalo polemizovat.

Leinad

První třída v podání ČD znamená A149 na vlaku s Bbdgmee236.
Nemám moc proti tomu, aby cesta áčkem byla levnější.

Martin

Nevychované zákazníky? Jsem student co si občas za plnou cenu jede jedničkou (a má místenku), protože potřebuje mít klid na práci (ano při studiu pracuji). A to co jsem párkrát zažil, tomu jsem snad ani věřit nechtěl. A z mých zkušeností je jedno jakého je člověk věku, nevychovaní můžou být vždy Odjíždíme takto z Prahy směr morava, vedle mě sedí mladý pár na místech označených „Expresní jízdenka“ – tedy může a nemusí být prodána. Normálně když člověk sedí na tomto místě a přijde někdo s místenkou, tak poprosí a slušně vysvětlí, že to místo je jeho. Nicméně pán co přistoupil… Číst vice »

liberal shark

Druhou třídou jsem přestal jezdit poté, co si v plném kupé dva čundráci zuli boty :-).

Tomáš

To by se Vám mohlo stát i v 1.tr.

Lovosičan

To je fakt. Veškeré elektronické sračičky by měly být ve vlaku povinně používány pouze se sluchátky (lze-li,samozřejmě).

Aleš

Musel jsem se začít smát, protože stejnou situaci (byť vlastně úplně obrácenou), jsem nedávno zažil v railjetu v dětském voze: Cestou přistoupila rodina buranů (myslím, že to byl dědeček, maminka a dítě, ale to není důležité), bylo to o prázdninách, takže dost plno. Viděli nějaké lidi bez dětí, tak je pán začal nevybíravě vyhazovat, že to je dětský vůz. Ti co tam seděli, ale měli místenky a anglicky se snažili bránit. Burana to ale nezajímalo. Naštěstí šla zrovna kolem průvodčí a ta buranovi vysvětlila, že i do dětského vozu se prodávají místenky a velmi slušně ho poslala někam. Ale aby… Číst vice »

Jarda V.

Jednoduchý výpočet, obyčejné jízdné 200kc, jednička +25% = 250Kc, student/senior má tedy na výběr buď za 50 ve dvojce nebo za 125 v jedničce, zajímá mě důvod proč. Proc já mám ze svých daní doplácet dalsi ztrátu CD nebo mají tu jedničku tak málo vytíženou? A krom toho chci taky IN 50 na rok za 450korun, tohle je diskriminační….. Po mě chtějí tuším 3k…. Za 450 na rok dostanu s bidou IN 25. Pro porovnání obyč 200 IN25 150, jedu v horším a o 25kc dráž.

Dominik

Ale toto nebude MD kompnezovat, jedná se čistě o nabídku ČD.
Pokud si chcete hrát na diskriminaci, tak pak je defakto vše, co je nějak omezeno (věk, apod…), diskriminační

Supidio

Tohle rozhodně z daní dotovat nebudete, jedná se o čistě komerční, nedotovanou nabídku čd, na kterou MD a tady ani vy z daní nepřispějete ano korunu…Ve výsledku je pro vaši kapsu výhodnější, když student pojede s in 50 jedničkou, než dvojkou se státní slevou 🙂 Než tu budete příště nadávat a vztekat se, zkuste zapřemýšlet 🙂

jarda V.

nebudu platit ze svých daní? ČD … již tak ztrátový podnik …. si ještě vlastním rozhodnutím sníží tržby za 1.třídu protože poslední zbytky lidí kteří dávají přednost vlaku před auty zvolí auto. Výsledek nižší příjem vyšší žádost o kompenzace a platbu za dopravní obslužnost. Všechny vlaky až na SC platím ze svého – našich daní- a je v mém osobním zájmu aby se doplácelo co nejméně a tato „akce ČD“ mi nepřijde jako jednání řádného hospodáře…. Ano na státních slevách se možná něco málo ušetří …. to je pravda.

Miroslava Bartošová

Když se podívám na stav kolejnic a výhybek.. smradlavých WC.. psů v kupé.. fronty na perone.. zpoždění… hluční lidé ve vlacích.. není co řešit..😠😠😠

Zapa

Ovšem takovým už nezabývá nic jiného než jezdit pouze autem.

Aleš

Ve kterém mají to WC čisté :-)))

Zdeňka Poláchová

Cestují s ČD už léta a musím přiznat, že kultura cestování se za tu dobu hodně zlepšila. Také chování průvodčích je v 99 procentech na velice slušné úrovni. Proto mám zakoupení In 50. Pokud musím prestupovat, vyplatí se mi jet s ČD, protože RJ i LEO jezdí jen hlavní tratě a v případě zpoždění ujedou.
Mně spíš vadí, že mám zakoupení In 50, a na Brno jí nemohu vyuzivat, protože trať Ostrava – Brno už ČD nejezdí. Jen RJ.

Veronika

Ano všem důchodcům a studentům to dejte zdarma a my ostatní si to zaplatíme v dražším jízdném… pořád jsem byla pro hromadnou dopravu, ale když už mě vyjde finančně líp auto než vlak tak k čemu jezdit vlakem a to ani nemluvím o tom neustálém zpoždění co aspoň zde u nás je každý den…

David

Veroniko, pokud nemáte služební auto nebo jezdíte max. ve třech, tak vás auto levněji nevyjde. Jasně, auto má spoustu výhod, ale cena to není.

R2R2

Zaplati to hlavne danovy soumar i „plne“ jizdne je spise jen symbolicky prispevek cestujiciho.

Leinad

Kde vás vyjde auto s amortizací, údržbou a pojištěním levněji než vlak?

Zapa

Tak co tu těšíte? Hurá do auta.

cejchan

demagogie, auto stejně v 99% máte, amortizace, pojištění nejsou ve srovnání relevantní, údržba jen velmi omezeně

Jan Tichavský

99% cestujících opravdu nemá auto. Dnes je auto zbytečný luxus a je dražší než veřejná doprava když si rozpočítáte pořizovací cenu za ujeté kilometry + údržbu. Má cenu ho mít jen tam kde není pořádna obsluha veřejnou dopravou a je potřeba denně, což u většiny lidí taky není. Na cesty po měste už vůbec nedává ekonomický smysl.

Desper

Jen počkejte na elektro

Aleš

Pojištění samozřejmě ne, to není od kilometru (i když samozřejmě musíte počítat s rizikem zaviněné nehody, což Vám pojištění zvedne). Ale amortizace a údržba stojí možná víc než benzín. Kolik km má životnost Vaše auto? Po kolika km je potřeba dělat servis? Kolik km mají životnost gumy na něm? A další komponenty?

pppqqq

Po tisícté a první. Jednoduše často tam, kde amortizaci, údržbu a pojištění vašeho vozidla musíte započítat i do ceny jízdenky na vlak.

Leinad

A to je prosím kde? I když mám při cestě mhd vlastní auto v garáži, tak
1) auto se opotřebovává míň, bazarová cena klesá pomaleji, olej se bude měnit později
2) Výše pojištění souvisí i s tím, jak moc se jezdí.

Alf

Jedna z nejhorších zpráv, co jsem poslední dobou četl. Jedničkou jezdím (za „plný“) právě proto, abych se vyhnul davům slevistů. Obvykle čas využívám k práci, tak mi dává smysl nějaký peníz přihodit. Bohatí študáci ať si klidně jezdí jedničkou, ale ať potom dráhy podojí jejich tatínka pořádně, těch pár korun nemá žádný regulační význam.

Lovosičan

Asi tak nějak.

Desper

Ono si jich zas tolik tu jedničku nekoupí

Milan Atoch

máme úplně stejný názor plně s vámi souhlasím

Medvěd

ČD se zbudilo po roce !!!!. Mají dlouhé zpoždění. Studenti, když 2. třída je plná a 1. třída je volné místo zareagují a sednou si do 1. třídy a zaplatí rozdíl mezi třídami. Vy byste chtěli 2 hodiny stát v uličce vagonu? Já bych si připlatil.

TomikV

No jestli jsem v tomto dobře obeznámen a myslím že ano, tak v dnešní době, když si sednete do I. třídy a jste slevysta, tak nejprv musíte dorovnat cenu v jízdném do plného a pak samozřejmě doplatit i I. třídu. Což je naprosto v pořádku. A to od příště tedy asi nebude, tak že vše pro opravdu platící 🙂

Pavel Novák

já proti studentům nic nemám ale pokud někdo do této chvíli jezdil jedničkou proto že tam byl klid a mohl ráno spát a odpoledne relaxovat, tak kolem Prahy to rozhodně skončí. uřvaní studenti milionarskych otců ucpou tuto 1. Třídu a klid skončí.

Ušatá

Ono by to chtělo dvě zásadní věci: 1) jasnou definici, co je 1. třída a jak má vypadat a to pro všechny dopravce bez výjimky a to tak, že nároky by měly být dost tvrdé (ať už konečně MD dělá to, co má) – např. lícování sedadel s okny, každé sedadlo vlastní lampičku na čtení, která bude svítit tehdy, kdy to chce cestující, nad každým sedadlem možnost zavěšení oblečení, každé sedadlo stoleček, ochrana cestujícího od uličky – tedy že nebude průchozí cestující vrážet od sedících cestujících, dostatečně polohovatelná sedadla, ne jako u těch rekonstrukcí od Poláků, kdy sedačka se vysune… Číst vice »

Marťas

Souhlas! A mnoho z těch zmiňovaných zásad by se hodilo i pro druhou třídu :-D!!!

Paja

Já bych tedy řekl, že uřvaní studenti milionářských otců jezdí do školy autem a ne vlakem. Takže těch bych se nebál.

Zapa

Já bych počkal na výsledek. Většina uřvaných studentů jezdí ve skupině a ne každý má otce milionáře.

Trainmaster

Se někdy rozhlédněte kolem kolik je tam uřvaných ,,dospělých“, kteří se chovají jak opice.

Martin

Nevím proč je kolem IN50 takový rozruch… V roce 2017 když jsem začal dojíždět do školy jsem si ji pořizoval tuším za cenu 350-450 Kč na rok (studentská cena. A proč IN50? protože jsem cestoval i mimo trasu domov škola). Cesta první třídou vycházela o něco málo levněji než plná cena ve třídě druhé (nebo minimálně srovnatelně). Navíc pokud jsem věděl, že během týdne pojedu vícekrát, tak tu byl časový doplatek do 1. třídy a s ním to vyšlo ještě levněji. častokrát jsem takto cestoval – hlavně v dopravní špičce se to hodilo. Tehdy to bylo bez 75% státní slevy… Číst vice »

Paja

Ve článku se píše o IN50 pro 1.vozovou třídu. Mě to přijde jako že je doplatek do jedničky v ceně. V tom je ten rozdíl.

Jirka

Doplatek není v ceně….student/dítě/65+ buď využijí státní slevy ve 2. třídě, nebo běžnou jízdenku IN50 do 1. třídy

Martin

Ano taky jsem si všiml, ale kdo ví jak to bude – já jsem jen uvedl příklad že takto to šlo udělat už před zavedením slev. Po zavedení slev akorát zrušili studentskou slevu na IN25/50, a teď se vrací. Ovšem jaký mechanismum bude na pozadí ohledně proplácení/neproplácení nevím. Jen jsem chtěl ilustrovat, že to, na co si většina diskutujících stěžuje (bude přeplněná jednička, proč by měl někdo jezdit levněji, apod…) jsou mimo mísu, protože to tak šlo už dříve a sám jsem to tak dělal. Ona i současná cena 1. tř s IN50 je levnější než dvojka plná. Rozdíl je… Číst vice »

TomikV

Tak zatím to je nějaký blud, když se podívám na stránky ČD tak IN50 se tam na rok prodává za 2990 a případně 3 roky 8490, Kč, tak pokud by najednou takto výrazně zlevnili, tak co budou dělat s lidma, kteří si takovou kartu pořídili třebas před měsícem a co by dělali se stovkařema. Takže, pokud tohle provedou, tak si krapet naběhnou. Já mám In100 na 3 roky a ještě dva mi zbývají.

Martin

Nevím jak v tomto případě, ale když se zavedli státní slevy tak v prvních měsících mě průvodčí upozorňovali, že ta IN25 co tam mám můžu zažádat o vrácení poměrné části (měl jsem na 3 roky, 2 roky zbývali). Tu IN25 na 3 roky jsem pořizoval za cca 300 Kč v nějaké akci (student). Možná že jde vrátit poměrná část vždy… Já bych se zeptal.

Ušatá

Zkopíroval jsem ze článku:
K zavedení nabídky dochází na žádost mnoha zákazníků z řad studentů a seniorů, kteří chtějí využívat vyšší cestovní třídu a nevyužijí při tom státní slevu,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Čili z toho vyplývá, že pokud cestující bude chtít jet se slevou za 25% ceny, pojede dvojkou, pokud bude chtít jezdit jedničkou, musí si koupit IN 50 a zaplatí polovinu ceny z normálního jízdného tam platného.

Medved

Kdyz se pise, ze cena sitovych jizdenek zustane stejna (jednodenni jizdenka nebo jizdenka na leto), muze mi nekdo prosim kratce vysvetlit, co se u nich zmeni? Nektere kraje nebudou tyto jizdenky uznavat ve vlacich, ktere samy objednavaji? Puvodne se zde spekulovalo, ze tyto jizdenky dokonce zaniknou kvuli problemy s kraji, ale ted vidime ze CD ani neciti potrebu jednodenni jizdenku zlevnit?

babilon

Budou i nadále platit ve všech vlacích ČD. Tam, kde bude od prosince jezdit jiný dopravce, se na síťovou jízdenku ČD nesvezete.

Ušatá

A to je to, co je špatně. Když už MD nebylo schopno zkoordinovat státní jízdenku s nastoupením více dopravců, tak se mělo dočasně umožnit používání IN 100 u všech dopravců, kteří jezdí v závazku veřejné služby. Stejně mají ty náklady na jízdu zaplacené, případný nějaký minimální příplatek za to pro ně už by také nehrál v ekonomice žádnou roli. Je to vše jen velká ostuda, nezájem a neschopnost.

Cyklista

A ČD bude jiným dopravcům za cestující s IN100 platit? IN100 je čistě komerční věc jednoho dopravce, ne státu.

Ušatá

Proč by platily? Všichni dopravci mají náklady státem nebo kraji zaplacené, pokud jezdí jako dotované spoje! Jde o celostátní dopravu a ne dopravu jednotlivých dopravců. To je to, co si pořád někdo plete a co by asi nakonec i chtěli a ten binec jen zachovali nebo zvětšili.

JaJeČ

Jestli to nebude tím, že cenu síťové jízdenky dopravce nekalkuluje podle toho, na kolika km sítě ji lze použít, ale spíš klik km se na ní průměrně dá za dobu její platnosti ujet?

Gremli

Pokud stát neproplácí slevy v 1. třídě ČD (tedy proplácí pouze nejnižší třídu), tak jak je možné, že například u RJ proplácí slevy i v jiných třídách než low cost (tedy i mimo nejnižší třídu)?

Jiří 2

To je oprávněná kritika, bohužel Ministerstvu je to jedno. Ok, LowCost není na všech spojích, tak možná ještě Standard. Ale Relax už je přeci jen vyšší level.

Jiří 2

Nicméně dopravce tvrdí, že Relax je dvojka, byť u ÖBB ty vozy jezdí jako jednička.

Když je to dvojka, proč tedy nestojí to co Standard?

Ušatá

Pořád tady schází dopravní politika MD a státu a jasná definice tříd atd.

Samo

Uplne by stacilo nastavit pravidla tak ze zlava sa poskytuje len z najlacnejsej dostupnej tarify.

Cyklista

Nevím, co je složitého na tom, že RJ rozděluje tři úrovně druhé třídy. Rozděloval je už před slevami a estující si může jasně vybrat, jaké služby chce a také podle toho zaplatit. Toto je férový přístup k cestujícímu, ne jak u ČD, kde nikdy nevím, jestli mi dojede vůz z muzea, nebo moderní a zda bude ve vlaku nějaký servis, nebo ne.

Železničář z venkova

Potom je zajímavé, že u vlaku v závazku první třídu mít bude….

Paja

Protože to tak objednatel chtěl. Na tom je k nepochopení co?

Cyklista

První třídu má i v běžném vlaku, ale není označena 1. třída, ale Business a tam slevy studentům neuznává

Aleš

Ani dětem do 10 let, mimochodem.

Gremli

Ano, cestující ať si vybere (to je fér), ale proč má mít někdo vyšší třídu dotovanou? To fér není. Férové by bylo mít v tomto případě rozdělenou cenu jízdenky na jízdné (se slevou) + služby (plná cena). Totéž by se dalo použít i na jakoukoliv vyšší třídu, tedy třeba 1. třídu u ČD = jízdenka do druhé třídy (se slevou) + doplatek za 1. třídu (plná cena).

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A ta úroveň se liší od třídy čím?

Železničář z venkova

Protože Zlutej Parazit nemá třídy ale úrovně servisu ,( jeho vlastní slova).

Paja

Ano. A mezi námi, že u ČD stojí jízdenky ve stejné třídě různé peníze a tudíž jsou i různé dotace vám nevadí?

Leinad

Ne, protože u ČD je rozdíl daný jen renevue managementem (vyprodáním kontingentu včasných jízdenek) a ne tím jestli nosí kafe 😀

Cyklista

A proč parazit? On do jedničky nechce prodávat jízdenky studentům za pár korun. V business třídě si student se slevou neškrtne.

BoH

A nebo vlastně dobře, snad Babiš a především jeho voliči pochopí, jak si s ním dopravci vytírají zadek a konečně se může něco razantního změnit. Toto je skutečně výsměch všem platícím občanům. U 2. třídy se to s hodně zavřenými oči dá tolerovat. Ale pokud dopravce dokáže tyto kompenzace využít tak kreativně, že „dotovaný“ cestující v 1. třídě platí méně, než „nedotovaný“ cestující ve 2. třídě, tak je něco sakra špatně…

Dominik

Však to MD nebude kompenzovat

BoH

Takže dělají charitu, že budou studenti jezdit levněji v 1. třídě, než zbytek ve 2.? Nebo jak je to možné?

babilon

Aplikaci In50 za nižší ceny pro studenty a důchodce tady byla „odjakživa“, nechápu ten humbuk, kdy se to po roční přestávce zase vrátilo. Levněji jedničkou s In50 než dvojkou bez slevy může jezdit každý, není to výsada studentů.

Ušatá

Právě, tu IN 25 či IN 50 si mohl koupit kdokoliv a rušit to byl nesmysl. Ať si každý vybere, co mu vyhovuje. Na tomto se prodělat nedá.

Cyklista

Dovolím si polemizovat. Pokud je IN100 vyčíslená na 19.900 Kč ročně, tak IN50 za 450 Kč je pořádná díra do rozpočtu. Zvlášť pokud těch 450 Kč ušetřím dvěmi, slovy: DVĚMI zakoupenými jízdenkami během roku.

Nechápu, proč jsou tedy režijky s komerčním příplatkem takové terno.

Ušatá

Ta sleva na pořízení 50 % slevy by tam být nemusela. S tím souhlasím.

BoH

Vsadím se, že to bude vykazováno jako jízdenka do druhé třídy, kdy studenti + důchodci si budou moci koupit „speciální aplikaci“, která jim dovolí jezdit v první třídě. Nebo snad máte lepší vysvětlení? 🙂

BLackList

nebude

BoH

A to vysvětlení máte, nebo se omezíme jen na konstatování „určitě nemáte pravdu, ale jaká je pravda, to netuším, jen je jistě jiná“? 🙂

BLackList

Mám informace, které vy nemáte, takže vím na 100% že takováto jízdenka nebude zahrnuta do seznamu jízdenek se zvláštním jízdným.

Ušatá

V tomto musím souhlasit, že slevy tohoto druhu by měly být jen na 2. třídu a 1. třída by měla být za plnou cenu. Dalo by se však uvažovat o slevách právě u těch síťových jízdenek. Jako příklad u osob nad 65 třeba 40 % sleva apod. To by měl smysl a mělo by to šanci dostat do vlaků víc lidí. Ta 75% sleva u starších osob je dobrá vzhledem k výši důchodů a nutnosti často dojíždět do zdravotnických zařízení, na nákupy (to není ironie, nakoupit dnes na venkově začíná být někde už docela problém), samozřejmě zvýšení kvality života, že… Číst vice »

Nekdo

on nekdo soudruhum studentum a duchodcum zakazuje si koupit lupen do prvni za plnou cenu?

Jiří 2

Nezakazuje. Ale za plnou s tím nikdo nepojede, když jim to cenově vyjde více než pětinásobně dráž (5,2 násobek dotovaného jízdného)

Riki

Tak když na to nemám nebo za to nechci dát, tak s tím nejedu a jedu s tím a tak na co mám nebo jsem ochoten za to dát.
Tak to funguvalo vždy v normálním světě, ne zprzněným všemožnými dotacemi a slevami.

liberal shark

Já třeba s tím jezdím. Na těch pár cest ročně mi nějaké karty nestojí za to,

BLackList

To jim nikdo nezakazuje, ale proč by si ji nemohli tak jako ostatní koupit za 50% plné ceny?

Samo

Lebo ostatni na tu 50% zlavu musia vysolit tri litre rocne.

BoH

Jdu zvracet, velebnosti…

JaJeČ

Co je Láďo? Závist, že jsi limit 26 let prošvihl?

Ušatá

Vy si snad nemůžete koupit IN 50 a jezdit na ni?? Nějak tomu nerozumím.

BLackList

pro dospěláky nad 26 let je In 50 za 2990 Kč na rok

Baal

No jako já nevím, ale IN50 si důchodci mohli normálně koupit i v současnosti za 1300 na 3 roky.

babilon

Právě, že nemohli.

MartinS.

Já to na webu ČD vidím. IN 50 pro důchodce za 550 na rok, za 1490 na 3 roky.

BLackList

ano ale pouze důchodci ve věku 26-65 let.

babilon

Klikněte vedle do podmínek a zjistíte, že je to „IN 50 pro důchodce, kteří nemají nárok na zvláštní jízdné“.

Ušatá

Právě že to nešlo, stejně jako nešlo nad 65 let si koupit IN 100 s 1. třídou a trvalo to skoro rok než se tento nesmysl podařilo zrušit.

Skylix

To, že si důchodce nad 65 nemohl koupit za plnou cenu IN100 je pravda. Ale nejsem si jist, podle tohoto článku, jestli si nyní bude moci koupit, samozřejmě za plnou cenu, IN100 + doplatek do 1. třídy na celý rok. Nějak to v tom článku nevidím.

Ušatá

To platí od 15 září a toto b y mělo být ustanovení navíc.

radim-m

Jako student používám dvojku, každopádně už jsem zažil par připadu kdy ve vlaku bylo opravdu plno a chtěl jsem si doplatit jedničku u pruvodčiho do plné ceny. Bohužel jsem zjistil že to nejde. Jedině si koupit novy listek. Půjde nyní koupit doplatek nebo ne? Díky za informace.

pppqqq

Budete-li mít koupenou aplikaci IN 50 1T, pak doplatek k vaší jízdence do 2. vozové třídy nově bohužel možný bude. Zdroj: TR-10-zmena-26.pdf

Jiří 2

Jde. Z babišovky do celé dvojky a z celé dvojky do jedničky. Ovšem ve finále ta cesta vyjde na pětinásobek (na každých 25,- babišticketu doplatíte 105,- do výsledné ceny 130,-)

Ušatá

Při použití slevy 75% to nejde, jen zakoupit jízdenku i s 1. třídou za normální cenu.

Matěj

Doplatek ze studentského 25% jízdného do 130% jízdného v jedničce samozřejmě možný je. Rád vám ho prodám:) Od ceny obyčejné jízdenky se odečte cena studentem již zaplacená.

Něco jiného je, když máte například lítačku, tam jednorázový doplatek nejde, tam je třeba uzavřít novou přepravní smlouvu.

liberal shark

Moment, osobně jsem takovou situaci několikrát zažil. Průvodčí upozornil dvojkaře, že jsou v jedničce a nabídl jim, že si mohou doplatit. Většinou odešli do dvojky.

Jiří 2

Ano. Ale od té jízdenky za řekněme 130,- odečte to co zaplatil (25,-) a požádá o doplacení zbytku (105,-)

Ondra Vaněk

ČD si se zrušením zpáteční slevy jdou sami proti sobě. Dřív si člověk koupil hned zpáteční, aby ušetřil a nemusel stát frontu třeba na hlaváku. A člověk pak počkal nazpátek na vlak ČD. Teď uvidí že jede třeba regiojet nebo pojede autobusem a čd nedostanou za zpáteční cestu ani korunu.

Já

Nebo si ji koupí přes aplikaci. To je lepší než stát ve frontě.

Aslanex

Na relacích, kde je takováto konkurence dopravců, ale nikdo ani dnes na zpáteční nejezdil, protože byla vždy výhodnější Vázaná jízdenka. Zpáteční se používaly jen na méně významných trasách, kde ale jiný dopravce není, takže je z pohledu ČD ekonomicky smysluplné, že Zpáteční ruší.

Jiří 2

Na druhou stranu je řada tras, kde pokladna není a když si cestující koupil rovnou zpáteční, ČD měly jistotu tržeb. Takhle, když zpáteční koupit nepůjde a při zpáteční cestě nepřijde nikdo kontrolovat jízdenky (při nástupu v neobsazené zastávce), vidím zde prostor pro únik jízdného.

babilon

Kdo říká, že zpáteční jízdenka koupit nepůjde? Zrušená bude zpáteční sleva, ne zpáteční jízdenka.

Filias

A proč bych si kupoval zpáteční jízdenku bez slevy? To nedává žádný smysl! Může mi do toho něco vlézt, svést se zpátky autobusem nebo s někým autem.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Třeba abych nestál 2× ve frontě?

Vendelín

ne skutečně bude zrušená zpáteční jízdenka. Budou samostatné jízdenky pro cestu tam a zpět.

R2R2

Da se predpokladat, ze moznost necekat podruhe u pokladny je lakava sama o sobe, alespon u me to tak plati bez ohledu na to, zda je zpatecni cenove zvyhodnena. Dale je otazkou, jak je bezna situace, ze mate moznost vyberu mezi vlakem a autobusem.

Vít Jůza

U nás v okolí (Podkrkonoší, Český ráj) většinou (tedy mezi místy, kde vedou koleje).

Ušatá

A to je právě ta motivace jet vlakem, když už to mám koupené. Takže rušit to je nesmysl, zvlášť když tam nabídnu ještě slušnou slevu.

Ušatá

To zrušení zpátečních zlevněných jízdenek také nechápu. Ono už těch 5% bylo směšných. Pokud chtějí, aby s nimi lidé jeli, tak to jedna z motivací a slevy nejméně 10 – 15% do 50 km, pak třeba 20% a nad 200 km bych dal i 30%.

BLackList

To může i po zrušení. I dnes lze v jakékoliv pokladně koupit jízdenku odkukoliv kamkoliv, tedy rovnou koupíte jízdenku Praha -Beroun i Beroun-Praha. Jen si musíte ohlídat platnost s ohledem nástupu cesty zpět. V tom bude rozdíl.

BLackList

Jízdenku odkudkoliv kamkoliv můžete zakoupit v kterékoliv pokladně už dnes. Tak na hlavním najednou koupíte jízdenku pro cestu tam a zpět, např Praha-Berou a současně Beroun-Praha. Jen to budte mít na 2 papírech a musíte si pohlídat platnost.

Jiří 2

Před zvěří v podobě hlasitých důchodců s řečmi z čekárny od lékaře a neurvalými studenty jsem doposud hledal útočiště v jedničce. Teď nebude klid ani tam. Čili ztrácím ten jediný důvod, proč si za ni připlácet.

Karel

A co teprve kdyby první třída byla vytížená. To už by se pak snobům vůbec nevyplatilo ji využívat.

liberal shark

Dokážete pochopit, že na světě existují lidé, pro které jsou klid a kultivované prostředí určitou hodnotou ? Že nejsou jako Vy ?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak se s tou jedničkou někdy svezte. Obzvlášť doporučuji špičkové příměstské vlaky v okolí Prahy nebo dálkovku kde je vlak rychlejší než autobus, nedej bože na tratích kde je vlak rychlejší než auto. A doufám, že vám tím nezničím vaše sny a dětství.

babilon

Fakt si myslíte, že si budou davy studentů pořizovat slevovou průkazku v ceně půlročního jízdného, aby si mohli kupovat jízdenky za čtyřnásobek ceny?

Jiří 2

Ne čtyřnásobek, ale 2,6 násobek

Babiš-ticket A-B = 25,-
2. třída A-B = 100,-
1. třída A-B = 130,-
1. třída za půlku = 65,- (= 2,6 × 25)

Ušatá

Jestli to chápu dobře, tak tak, jak to uvádíte to nebude. Ke slevě 75 % nepůjde koupit doplatek do 1. třídy stejně jako dnes. Budete muset mít IN 50 a pak budete mít za polovinu i jedničku. Takto to bylo i původně zamýšleno, jak jsem byl informován cca před čtvrt rokem.

BLackList

Já bych řekl. že to tak bude

Tomáš

19.11.2019 úterý
Včasná jízdenka Ostrava-Innsbruck 2.tř. 890kč, 1.tř. 1280kc.
Obsazenost v RJ z Wien ve 2.tř. cca 25-50%
Obsazenost v RJ z Wien v 1.tř. 90%, a to přesně na sedadlo.

Ušatá

Nevím, kde žijete, ale já jsem nějak hlučné důchodce nezažil, naopak ti, na rozdíl, od dnešních málo vychovaných mladších generací, mluví polohlasně a nikdo o nich neví. Nebo je to jen skrytá nenávist? Nebojte, možná se také dožijete důchodu. Jinak o to víc důvod tlačit na to, aby poměry a výchova v této společnosti doznaly rázných změn a už od dětského věku byly dětičky rázně vychovávány k tomu, jak se chovat a že nejsou nikde sami.

Richmond

Vy budete asi dost stará a nebo moc důchodců nepotkáváte, protože byste jinak věděla, že nejsou jen nepříjemně upovídaní, ale i ufunění

Ušatá

Tak tomu nerozumím. A neprskají kolem sebe jak křečci?

Filias

Nejhlasitější jsou důchodci, co už pořádně neslyší a vyřvávají na celý vlak.

Josef22

Jestli si tady doopravdy někdo myslí, že každý druhý student si koupí jedničku, tak to je velmi mylná představa. Proč by to student dělal? Má si platit něco NAVÍC ze SVÉHO, aby měl na těch průměrných 20-30 minut cesty lepší sedadlo a možná vodu zdarma? Nesmysl. Navíc velká část studentů jezdí spíše osobními vlaky, kde kolikrát první třída ani není. Nebo si snad někdo doopravdy myslí, že studenti jezdí každý den Praha – Ostrava tam a zpátky? Naivní představa. Tohle si koupí doopravdy velmi velmi malé procento studentů. Dopadne to víceméně stejně, jako když se křičelo při zavádění 75% slevy… Číst vice »

borek

Zdravím jsem student a nejméně dvakrát týdně jezdím do Prahy, na první třídu mám dost peněz i bez slevy, ale když jedu dvojkou, ušetřím peníze které utratím někde jinde 😀 Navíc kvalita vozů 2 tříd je se zásuvkama a wifi naprosto dostačující, a když se najde vlak, kde to stojí za houby, tak je jednička stejně jen dvojka přečalouněná na červeno 😀 Děkuji daňovým poplatníkům že přispívají na mé studium a zlepšují tak ekonomiku státu 😀 (pro seniory už to ale moc ekonomický smysl nedává, ale ČR potřebovala dosáhnout na dotaci a jistý politik to využil k populismu :D)

Železničář z venkova

Pro seniory ta sleva dává mnohem větší smysl

Richmond

Z ekonomického hlediska nedává a studenti nejezdí jen osobáky, ale i rychlíky a v pátek v těch vlacích není k hnutí…

Josef22

Pátek a neděle byla, je a bude vždycky největší problém. Tomu se bohužel nevyhneme. Jedno řešení by tu bylo – povinně místenkové vlaky (alespoň některé), které bohužel nechce MD schválit.

noerf

Má zkušenost z několikadenní jízdy České Budějovice – Plzeň. Zpáteční jízdenka je významně dražší než dvě vázané, či flexi zlevněné. Ze standardně nasazovaných čtyř vagónů, je jeden po rekonstrukci s klimou, v některých spojích fungující wifi, zatímco dělený vůz první a druhé třídy byl za třicet let přebarven a přečalouněn. Takže využití první takže kvalita první třídy na této trase oproti druhé nižší. Na druhou stranu zbylé dva vozy tvoří vagóny Bd.

xyz

„Ze standardně nasazovaných čtyř vagónů, je jeden po rekonstrukci s klimou“
Dle dostupného návrhu řazení pro rok 2020, už jeho nasazení na linku R11 nebude samozřejmostí (u části vlaků této linky uveden „přednostně vůz Bd“).

Jedine vlaky

To je hrozné, že zrovna to co jezdí do Brna, musí mít hrozné vozy, viz linku R12 a od GVD 2020 i R9, ještě se k tomu přidá R11. Díky bohu, že R8 převzal RJ, jinak by vlaky směřující na Brno mně připomínaly 80. léta!

noerf

Jedine vlaky: Kromě barvy, držáků kol a potahů to vypadá, jako když jsem těmi vlaky jezdil někdy před 25 roky. Akorát místo čtyř vagónů jich bylo šest.
Zrovna na lince R11 jiní dopravci či autobusy ČD nekonkurují a podle toho to vypadá.

Marťas

Myslím, že malinko přeháníte. Jízda z Českých Budějovic do Plzně netrvá několik dní. Jestli jste jel oklikou, tak se omlouvám.

noerf

Marťas: Cesta z ČB do Plzně trvá cca 2 hodiny, Já jel za poslední tři týdny sedmkrát tam a zpět. Jinak to je jedna z mála tras, kde vlak jezdí za srovnatelné časy s automobilem.

Ušatá

Jenže já chci po jedničce hlavně dostatek místa, klid, pohodlí a to mně lépe splňují ty AB vozy, protože i sedačky jsou pohodlnější, lze je dostatečně polohovat, jsou kupata. Jen lampičky na čtení jsou jako svíčky. Rozhodně nepotřebuji klima ani wi-fi, takže za mne s těmito vozy spokojenost.

Aleš

Jojo, když je venku +38 stupňů, tak je klima naprostá zbytečnost.

Zbyněk

A co celodení+Německo? Co přesahy do dotčených krajů? Dochází k paradoxům např. Euro-Nisa Ticket bude platit vč. přesahů, ale u Egronetu? A co celostátní skupinová víkendová a celostátní celodenní?

Tomáš Janeček

Bude kombinace dvou jízdenek pro zpáteční cestu při nákupu v aplikaci platit souhrnně od cesty tam? Zpáteční jízdenku využívám u služebních cest s tak dynamickým programem, že nevím, jestli pojedu zpět hned nebo až za delší dobu. A kupovat si jízdenku s místenkou na poslední chvíli je v některých relacích a dnech nepraktické.

Jirka

Pokud není Vázaná, tak platí jízdenka od začátku platnosti (čas odjezdu vyhledaného vlaku) do konce dne.

Tomáš Janeček

Pokud si v aplikaci zařídite cestu tam i zpět a nemáte na výběr, než si koupit 2x flexi, byť nevázanou, tak ta pro cestu zpět platí až od vybraného zpátečního spoje. Ale odpověděl jsem si prakticky sám. Jen místo jednoho dokladu budu mít dva,určitě to zvládnu.

Jirka

Ono už dnes Vám e-shop nabízí 2x zvýhodněnou jízdenku jako levnější variantu než 1x zpáteční. Akorát jak píšete, je potřeba si ohlídat začátek platnosti (vyhledat raději dřívější vlak). Co se týče místenky, tak ta je možno vždy dokoupit zvlášť až když víte, jakým spojem pojedete. Ale již nebude zdarma k jízdence.

Martin1

Zrušení zpáteční slevy a hlavně slevy i do 1. třídy? To je dobrej úlet. Tak už asi vím, proč tam ten Nebeský byl dosazenej.

Jouda

Student, který ještě za svůj život ničím státu a společnosti neprospěl, si bude za odměnu vozit prdel v jedničce. Bomba!!

Dominik

A co má s tímto společného stát? MD to kompenzovat nebude, jedná se o slevu dopravce.

Anonym ze severu

ČD brzy přijdou na to, že byla volovina zavádět slevy do 1. třídy (to rovnou můžou zavést zvláštní oddíl pouze pro cestující se slevou)

BLackList

jako obyčejný substrát si můžete vybrat mezi slevou in 25 a In 50, Pokud máte nárok, tak pro Vás In 25 nemá význa a In 50 pouze do 1. třídy. Stávající stav skupinu s nárokem na Babišovo jízdné poněkud diskriminoval.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A jako protežovaný substrát si nemůžete koupit IN25 nebo IN50? (bez slevy)

Paja

Student, který celý život bude živit stát si bude vozit prdel.

thegrid

Ano bude, možná. Ale neživý. Toto je prostě přehnané.

malý bobeš

tak z literatury znám pojem „nemrtvý“; co je „neživý“?

Kajman

Neživý je prostě mrtvý, v tom není třeba hledat žádnou složitost.

David

Ach ta gramatika… Kdyby to í/ý aspoň neměnilo význam slova nebo věty. Na druhou stranu aspoň je sranda. Teď všichni řeší, co znamená neživÝ 😂😂

Železničář z venkova

😅😅😅😅😅
Tenhle stát živí dělníci ve fabrikách , ne pár studentů pseudofakult typu FSS.
Zavedl bych vám školné a pro klíčové obory umístěnky. Pěkně si jako doktor odpracujes pět let tam, kde tě stát potřebuje, nebo si zaplatíš do poslední koruny celé studium.
Nebo si táhni kam chceš, ale tady máš účet za své studium….

liberal shark

Zbytečné – stačí prostě zavést placené VŠ studium a systém studentských půjček. Oni už by si rozmysleli, zda jim zvolený obor stojí za to, aby na něm strávili těch 4-7 let života.

Vendelín

To jste zamrznul před 3 lety. Dneska tomu tak není.

Jiří Kocurek

A děckám taky zrušit slevu. Ničím státu nepřispěly! A vůbec, mají makat v montovně rukama, to je jediná správná práce. Vzdělaní lidi nejsou potřeba.

liberal shark

Jak kteří, pane Kocourku. Jak kteří :-).

libor

ČernáDíra = vlastník stát, který rozhazuje za studenty a důchodce. Tak je potřeba co? Někde to nabrat zpět = opět lehce zdražíme.
Nene, já pojedu autem! A daně budu platit minimální, stát = špatný hospodář!

Libor

Toho chce stát docílit. Soukromníky a prodej aut. Co železnice!!!

Ajemgut

Teď asi urazím spoustu lidí, nicméně pro mě s odpuštěním spadají děti, studenti a senioři do kategorie ,,dvojkových lidí,, a první třídu využívám ze zásady pro to, abych s nimi nemusel cestovat. Samozřejmě nikomu bych nebránil si první třídu doplatit, ale pěkně za plnou cenu. Aneb jsem díttě/student/důchodce, který od státu žádá slevu? Ok, ale šup do druhé třídy.

Dominik

Ale tuto slevu se ČD rozhodly nabídnout samy a ani jim od státu kompenzována nebude, jen vyslyšely přání zákazníků.

Jiří Voseček

Musím říct, že do 1. třídy jsem utekl hlavně kvůli studentům, kterým není blbý si pustit film či hudbu nahlas. Pokud se tohle přesune také do 1. třídy – kde lidé dosud berou ohledy na ostatní, tak nevím co budu dělat. Autem jezdit nechci.

Dominik

Bohužel jsem se i v první třídě už setkal s hulváty, a ani to nebyli studenti

Ajemgut

Hulváti jsou všude, ale pravděpodobnost, že na ně narázím v 1. třídě byla nižší

Ušatá

Bohužel, musím říci, že v těch 1. třídách se to nějak rojí. Bandy, které z toho mají nalévárnu, zejména u těch bistro vozů s jedničkou. A to kupodivu i u cestujících na služební cesty (asi), což by l tak věk 30 – 50 let. A pak cizinci, tam bez ohledu na věk a mladí bez výjimky. Ale to chce tvrdé podmínky, jak jsem psal a třeba je i vyloučit z přepravy i za cenu mimořádného zastavení a plnou úhradu škody i postiženým cestujícím za zpoždění. Ono by se to rychle rozkřiklo a pořádek by byl ze dne na den Nebo… Číst vice »

SaulGoodman

Jsem student, když jsem jel naposledy první třídou (za plnou cenu), tak tam jednoznačně nejvíce vyrušoval pán ve středním věku, který velmi hlasitě řešil zřejmě se svým potomkem jeho školní výsledky 😀. Vychování a schopnost chovat se slušně a přiměřeně tomu, že jednička je místo „vyšší kategorie“ nevyplývá z věku ani současného postavení dotyčného. Mě by třeba nenapadlo si pustit nahlas hudbu ani v třetí třídě, kdyby existovala. Samozřejmě chápu argument, že kdyby byla jednička extra levná (například tam platila 75% sleva), tak by to asi nutně degradovalo její úroveň, protože by tam zkrátka jezdil stejný vzorek lidí, jako ve… Číst vice »

Dalibor

Idiot v 1. tříde je stejhnej Idiot jako v 2. třídě. Jen má víc peněz na rozhazování. Ohledupolnost a slušnost nijak nekorelují s cenou jízdného.

Jiří Voseček

Empiricky je v 1. třídě mnohem větší klid než ve 2. třídě. A to nejen z důvodu nižší obsazenosti.

Karold

Tak je suoer že si v první třídě nesednete 😂😂 já si zaplatím dvojnásobek a nějaký děcko jede za půl a pak tam budu stát 😂😂chápu že jedničky asi nebyly plny ale teď asi už budou 🤣přijde mi takový kakani plně platícím zákazníkum na hlavičky 😏🤣😎

Ivo

Kupte si místenku.

Ušatá

To bych nedělal nic jiného. Já navíc si chci místo i spolucestujícího vybrat. Navíc kapacita má být taková, aby odpovídala obsazenosti. Byly doby – pamatuji – kdy rychlík měl i 18 vozů. Jenže to by se nesmělo šrotovat, nekupovat nové (ne ojeté) a nemluvit o likvidaci a nepotřebnosti železnice z úst těch, co se o její rozvoj měly starat.

Maršál

Jestli ono to nebude spíš tím, že jely (např. v případě Českých Budejovic) čtyři rychlíky za den místo teď každou hodinu jeden. Takže vozů je v provozu podobné množství, ale jsou jinak rozvrženy.

Ušatá

To je sice pravda, ale ono bylo množství dálkových autobusů, takže počet cestujících byl i vyšší a jezdilo se hlavně autobusy a počet vozů (různě na tratích) byl podstatně vyšší než dnes. Na Budějovice jezdily – co si vzpomínám – R cca o počtu 6- 7 vozů. Na Plzeň nejezdily R čtyři za den, bylo jich víc, ale počet vozů byl i 12, co pamatuji. Dnes často jen 4. Pamatuji, že po roce 1989 se razila koncepce, že vlaková – tedy i dálková doprava bude klesat, proto likvidace vagonů a snižování vozů v soupravě. Dnes i při zvýšení počtu vlaků… Číst vice »

Ušatá

Napadlo mne k tomu ještě následující. Koncem 60. let přepravily ČSD v celé ČSSR cca 714 mil. cestujících a na území celé dnešní ČR bylo přepraveno něco přes 500 mil. cestujících. Takže dnešní počet necelých 200 mil. ročně by neměl dělat problémy. Jenže to by se skutečně nesmělo v počátku 90. let začít hodně věcí likvidovat a rušit a zastavit rozvoj železniční sítě i modernizace a nákup všech typů vozidel. V tom je dle mého hlavní důvod toho všeho.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Poradíte mi kde ji sehnat do příměstského vlaku?

Ušatá

Teď mne zase po čtení příspěvků napadla jedna věc. Před rokem 1989 jezdívaly na R vlacích i dvě jedničky celé. Dnes jezdí jedna nebo poloviční. Takže ono to zase vypadá jinak. Čili kdyby se dnes vozy přidaly jak tomu bývalo, dostaneme se na úroveň před 30 a více lety a ještě se zvýší tržby.

Jaroslav

Ámen. Sice bych to asi nenapsal takto otevřeně a neuctivě (druhá kategorie lidí), ale toto bohužel asi do budoucna degraduje první třídu, která byla (u mých cest) únikem od hlasitých lidí a mas.

Skylix

Mám známého, už je v důchodovém věku, ale stále pracuje a pravidelně dojíždí. A využíval IN100 + doplatek do 1. třídy. Právě proto, aby se vyhnul studentům, ale i důchodcům. Když mu skončila IN100 po třech letech, tak si ji chtěl zase koupit za PLNOU CENU. České dráhy mu ji odmítli prodat, že je důchodce a má nárok na slevu. Systém neumožnil, aby mu ji prodali. Tohle fakt nechápu, když si chtěl koupit službu za plnou cenu.

Dominik

To je docela zajímavý případ, ještě jsem neslyšel o takovém případu.

Skylix

No mě to přijde taky divné. Ale systém to prý neumožňoval. Ke všemu s kombinací s doplatkem na 1. třídu. Argumentem bylo, že musí dodržovat nařízení vlády o slevách pro důchodce. Tak já fakt nevím, jestli to jde.

Nekdo

tusil jsem, ze CD je tlupa naprosto neschopnych kretenu. ale ze je mozne neco takoveho, tak to bych si fakt nikdy nepomyslel…

Ušatá

Rybička tu smrdí od ústředních orgánů, ty ČD do toho byly vtlačeny, ale mají mít natolik odborně zdatné pracovníky, aby to dokázali odmítnou a okamžitě napravit.

David

Já třeba měl podobný problém, je mi 24 let, ale už nestuduji, takže nemám nárok na slevu. Před zavedením babišného byla In-karta do 26 let se slevou, nyní je zrušená a nabízí jen průkazku od 26 let, což je i můj případ, i když mi ještě 26 let nebylo.

babilon

Je to přímo v tarifu – slevy In25 a In50 jsou jen pro ty, kteří nemají nárok na zvláštní jízdné. Ukázkový příklad diskriminace podle věku. Možná proto tu In50 zavádějí zpět.

Ušatá

Ano, zde zapůsobila i ta argumentace diskriminace, jen se to nechtělo přiznat. Prostě cestující je povinen použít slevu, i kdyby nechtěl. To je už opravdu k smíchu. Ale naštěstí po víc jak roce konečně náprava

Dominik

Proč by byl povinen? Může si klidně koupit jízdenku za plnou cenu a nikdo mu to nemůže zakázat. Já od 15 let platil plné jízdné v busu, protože jsem si nevyřídil studentský průkaz (jelikož to pro mě nemělo cenu) a nikdo mi taky nevnucoval, že si ten průkaz musím udělat. A jezdit za zlevněné jízdné

Ušatá

To jsem napsal nadneseně, ale opravdu IN 10O s jedničkou za cca 25 000 Kč si člověk nad 65 let nemohl koupit, nešlo to. Byl odkázán na to, že má jezdit dvojkou za 25% nebo IN 100 za 20 000 Kč do dvojky. Prostě dost nepochopitelné. Kdo s tím nepřišel do styku, neuvěří.

Aleš

Předpokládám, že inkarty jsou poskytnuty na základě nějakých osobních údajů, jako je i datum narození. Jednorázová jízdenka za plné jízdné je obvykle na kase nebo u řidiče/průvodčího prodávána anonymně.
Tedy docela podstatný rozdíl.

Hynek

Skylix: To, co píšete, je kravina. I ve 100 letech si lze koupit IN100. Pokud to vašemu známému neuměli prodat, tak se měl nejdřív obrátit výš.

Ušatá

Pletete se , nešlo to, protože počítač to měl v programu zablokované. To bylo do toho 15.září. IN 100 jste si sice po 65 letech mohl koupit, ale jen na 2. třídu, což by samozřejmě, udělal idiot.

Ušatá

Ano, to je přesně to, co jsem psal a podařilo se to změnit teprve od letošního 15. září. Absurdita, když chcete koupit jízdné za plnou cenu a nedovolí vám to. A to ještě za to nikdo nechtěl vzít odpovědnost , protože my jako občané nechápeme, o co jde a jak je to celé složité. A to v době, kdy je skoro vše na počítačích.

Hana

Pane asi to v hlavě nemáte v pořádku když můžete napsat takovou zhovadilost

Nekdo

lupen do prvni kupuji sobe i diteti. nadlidem jako ty, nasrat!

Ušatá

Ale oni nepojedou s využitím státní slevy! Jen na IN 50!

Jakub Košmider

Nechtělo by se někomu, kdo má čas, aby vyhledal ceny za 1km v okolních zemích + HU, BE, NL, CH, SLO, plus jaké mají slevy? Myšleno námět na článek.

Petr

V Belgii mají studenti nárok na jakoukoliv jízdenku jakýmkoliv vlakem za 6 € (150 Kč), což vzhledem k tamním cenám dává vyjádřeno procentuálně většinou slevu 25 až 75 % z plného jízdného.

Rosťa

ANO, už je líp. Já pracující si dovolím koupit ze svého platu 2 třídu, ale ze svých daní odvedu tolik peněz, aby se mi student, který jede za hubičku 1 třídou smál, jak já se tlačím a on jede pohodlně.

Dominik

Jenže tato sleva nebude od státu kompenzována.

Martin1

Jak se to vezme. Pořád je tam 100 % účast státu. Je jedno v jaké podobě se to tam dosype.

Dominik

Chápu co tím myslíte, ale kompenzace se neuděluje pro nic za nic, ani nelze jentak nalít peníze do společnosti, jen proto, že 100% akcií vlastní stát.

babilon

V článku to není zmíněno – horní strop pro cenu místenky do SC nebo rj business se zvyšuje z 250 na 500 Kč.

Jan

Tohle mi na železnici přijde pořád na hlavu…vysvětlí mi někdo jaká je logika těch zpoplatněných místenek a ještě tak moc…? Přijde mi dosti absurdní, že nákupem jízdenky člověku automaticky nevzniká nárok na konkrétní místo. A než mi někdo odpoví, že v ČR je většina místenek zdarma, tak ano, to jsem si vědom, ale zároveň mi to nepřijde jako nic převratného, ale spíše jen jako racionální krok.

Jiří 2

Jízdenku si koupíte u okýnka a jedete kterýmkoliv spojem. Když budou zdarma pro všechny, různí vykukové si pak vyzvednou zdarma šest místenek a budou si nárokovat celé kupé jen pro sebe. Když se budou vyzvedávat zdarma bez jízdenky online, snadno podobní vyblokují celý vlak, že už si do něj nikdo místenku nevyzvedne. Takže zpoplatnění chápu. Ideálně řekněme za 10 Kč, i těch nynějších 35 Kč ještě budiž. Cokoliv víc už mi přijde přehnané, 200 Kč a více je už regulérní lichva.

Jan

Mně jde spíš o ten princip, že by místenka měla být automaticky k jízdence… Minimálně u dálkových spojů.

Ušatá

Rozhodně ne! Já potřebuji jet vlakem, ke kterému dorazím a stihnu ho a ne na ten, na který seženu místenku. Tak nemůže vypadat veřejná doprava. To s ní nikdo nepojede. Kapacita musí odpovídat počtu cestujících. Na druhou stranu až na pátky odpoledne a neděle odpoledne a večer nezaznamenávám problémy, ale i tak se jezdí slušně.

Dominik

Nárok na místenku by byl teoreticky možný jen u Vázaných jízdenek, jelikož tam je jasné, že daným vlakem dotyčný pojede. U flexi to možné není, jelikož není jasné, čím dotyčný pojede, navíc by to odporovalo i MD, které zavrhuje povinně místenkové vlaky. Kdyby tedy s nákupem jízdenky automaticky vznikl nárok i na místo, tak pak by nevím, jak by se to dalo řešit, aby si každý cestující mohl sednout ve vlaku, kterým jede.
Navíc takový nárok nevzniká ani u liniových autobusů, ani u MHD.

Jakub

Ať se doprava zdraží, ale proč musí na všechno doplatit pracující lidé, kteří odvádí vysoké daně? To se už na ministerstvu počítá, že normální pracující člověk přece jezdí svým autem? Proč jsme tady na východu (středu) Evropy tak omezení a děláme z ekologické hromadné dopravy dobytčák exkluzivní pro studenty a důchodce? Jako uživatel roční PID toto každodenně neřeším, ale při cestách ve dvou a více lidech kamkoliv za hranice PID mě mrzí, že se téměř ve všech ohledech vyplatí pro plátce plné ceny jízdného vždy auto. Jen masochista by jel skupinově a nárazově přes republiku vlakem a to říkám jako… Číst vice »

Dushan

Jinými slovy vlak vychází v mnoha ohledech již nyní méně výhodný než auto, ale přesto navrhujete veřejnou dopravu ještě zdražit.

Jakub

To je vytržené z kontextu. Ať se zdraží, ale až bude železnice konkurovat opravdu lepším pohodlím, dostatečnou kapacitou a rychlostí oproti autu. Ať studenti nemají takové možnosti rušení jízdenek na poslední chvíli, ať se zlepší systém kontroly proti zneužití dopravcem, atd. Nebo alespoň, ať má více Expresů „prémiovou třídu za prémiovou cenu bez možnosti slev“.

Libor

„zneužití dopravcem“ přesně, ale pouze soukromým. Národní dopravce je proti zneužití důkladně hlídán MF.

Nekdo

ktereho z tech narodnich dopravcu mate na mysli?

František

Železnici už nejde moc zdražit. Ale lze skutečně zdražit dopravu – zatížit i ostatní prostředky adekvátní platbou. Je z více důvodů paradoxem, že auto vyjde nejlevněji.

Libor

Když dali slevy studentům a důchodcům, aby mohli za pakatel jezdit na výlety. Místo plánovaných 6 mld, je to 9 mld. Musime to my, daňový poplatníci, dotlačit.

Anonym ze severu

Taková blbá otázka – proč to nezaplatí pan premiér? 😀

Jiří

Kde jste přišel na 9 miliard? Jestli si dobře pamatuji, tak se uvádí že bylo vyplaceno od loňského září do letošního září 5,7 miliard.

Ušatá

A na to jste přišel kde? Zatím to nedosahuje ani plánované částky 6 mld.

Petr766

Dřív jsme s dcerou jezdili i první třídou. Po zrušení slevy na dítě se to nevyplatí. Tak ČD přišly i o peníze za mou plnou jizdenku. A dostanou méně když oba jedeme ve dvojce. Stejně jako RJ v byznysu.

Radek Janata

Opravdu ČD dostanou méně?

Násobek jízdného pro 1.třídu je 1,3 a dříve se sleva pro dítě nekompenzovala. Takže dostaly 1,3 x 1,5 = 1,95
Nyní v druhé třídě by sice zaplatíte méně, ale stát dítě plně kompenzuje. Takže dostanou 1 x 2 = 2.

babilon

Pokud Petr766 cestuje v relacích, kde jsou zvýhodněné či vázané jízdenky, pak ČD dostanou podstatně méně než dvojnásobek kilometrického jízdného.

Libor

Ne ČD, ale MF!

Jiří 2

Sleva pro děti se kompenzovala již dříve, nekompenzovali se posledních několik let jen důchodci.

H1PAVCA

Stát děti kompenzoval i před tím.
Co nekompenzoval byly studenti a důchodci.

Georg

mam stejny problem – kdyz uz bures chce rozdavat, tak at doplati 75% ceny SJT a co si kdo priplati, to ma…

Libor

To je to špatné všeobecné podvědomí! Nespojujte ceny jízdného s CD, ale s MF.

Libor

Ceny nejsou otázkou ČD, ale MF. Národní dopravce jako a. s. s jediným akcionářem ‚státem‘ si nemůže sám určovat ceny!

Nekdo

ktereho z narodnich dopravcu racite mit na mysli?

Sotous

České dráhy nebudou tyto jízdenky v regionálních mutacích nabízet například pro Ústecký…….jak bude řešena nabídka x kraj + Německo?

dopravák

Pouze síťovou jízdenkou DÚK, která, pokud vím, platí i v části německého příhraničí.

michal

A nebo Labe-Elbe

xyz

Ovšem právě jen v části (VVO – Verkehrsverbund Oberelbe), nikoliv v celém příhraničí.

Jan Koukal

No i Jančura je vozí v první třídě a žádný poplatek nechce.

Paja

To máte špatné informace.

Jaroslav

Vozy Ampz provozované RJ jsou prostě první třída, ať už je na nich napsáno cokoli (a z jakéhokoli důvodu).

Paja

A vozy A provozované ČD a přeznačené na 2. třídu taky? A taky jde o podvody s dotacema?

a8n

Myslíte vozy B exA? Nebo vozy A s papírem 2. třída? To první je korektní stav, druhé mimořádnost. Ale ve výsledku se ani jeden tarifně neliší od Bcokoliv

Petr766

Kde?

Jedine vlaky

Omlouvám se, nějak to nechápu? Takže nějaká sleva pro studenty v 1.třídě bude, ale ne 75%? Nebo jsem to pochopil blbě, kdyby jo, tak mi opravte, díky.

Haha

IN50 pro studenty. Jenže ve dvojce je zbytečná, tak bude efektivní jen v 1. třídě.

Tomáš

Přemýšlím, že přestanu jezdit vlakama od ČD. Poslední dobou je toho moc, že kdybych mohl, jezdil bych autem.. Nejdřív nový jízdní řád, který je celý překopaný a teď tohle? To už je moc..

Georg

zkuste si promluvit s psychologem. zruseni zpatecni slevy je pro velkou cast naroda zasadni ztrata, ale treba se z toho dostanete…

Radek Janata

Takže vy se řídíte knižním JŘ, vadí vám zdražení o inflaci a kupujete si zpáteční slevu, přestože je dnes už většinou dražší, než jiné nabídky?

Zapa

O kolik Vám podraží cesta?

babilon

Mně o 5 Kč! Jednou týdně!

Pacička

Jestli je Jř překopaný,je to většinou na přání objednavatelů…

Jiří Voseček

Takže ja platím ročně 8000 Kč za 1.tridu + In50 a student to ma za 7,5%, tedy s 92,5% slevou?

Dominik

Nevím jak jste přišel na 92,5%? In50 snad znamená 50% sleva ne?

Jiří Voseček

Pardon 5,5%, jako fakt nedělám neco blbe, nebo si CD s běžným cestujícím az tak vytiraji zadek?

Haha

50 procent z plného. Stát nedosype nic.

Jiří Voseček

O tom ja vubec nemluvím. Jde o to, ze důchodci a studenti zaplní uz tak plnou jedničku na spoustě relacích a člověk co platí ročně 15x tolik si nesedne.

Dominik

První třídu si zaplatí ti, co o ní budou skutečně stát, protože stále bude dražší, oproti studentské slevě 75% ve druhé třídě. Takže bych se nějak rapidního nárůstu nebál:
Např: Pardubice – Praha, studentské 38 Kč/ In50 v 1. třídě 102 Kč.
A asi nebude jediná relace, kde by tomu bylo jinak.

Ušatá

Začínám mít dojem, že budˇněco chápu špatně já nebo ostatní. Prostě místo slevy 75% ve dvojce budou tito lidé jezdit za poloviční jízdné i v jedničce, když si koupí IN 50. Nebo je to jinak???

Jiří Voseček

Pojedou za poloviční cenu 1. třídy, tedy násobně dráž než za 75% slevu ve 2. třídě. Ono to v článku není napsané úplně jasně a může to zmást. V praxi to moc lidí asi nevyužije, ale pár set lidí si to myslím zřídí.

Dominik

Já bych rád pochopil, jak jste nato přišel? Prostě senior či student si za 450,-/rok koupí IN50 pro 1. třídu a bude mít 50% slevu z ceny, kde je problém?

Paja

Zjistěte si kolik stojí IN50 + doplatek do 1. třídy normálního člověka.

Jiří Voseček

3000 In50 a 5000 roční doplatek do prvni tridy. Dalsi otázka?

Radek Janata

To je ale něco jiného. Doplatek do toho nepočítejte. Roční doplatek vám umožňuje jezdit první třídou za cenu druhé, s IN50 tedy za polovinu druhé.

Student toto udělat nemůže. S tou IN50 zaplatí 50% jízdného 1. třídy.

Jiří Voseček

Aha, tak to se omlouvám za způsobeny poplach. To by nemuselo způsobit naval důchodců.

Dominik

Ano, je smutné, že pro pracující žádné slevy (byť jen na cestu do práce) neexistují, ale bude to komerční nabídka ČD bez kompenzace státu.

Ušatá

Pro pracující je ta IN 25, IN 50 a IN 100. Rozhodně to nepovažuji za něco neúnosného, i když si myslím, že ta IN 100 by měla být levnější do 2. třídy (cca 17 500) a doplatek do jedničky vyšší (cca 6 500). A abyste si nemyslel, tyto síťové jízdenky využívám od dob, kdy byly zavedeny a rozhodně nejsem milionář a nikdy jsem nebyl. Takže se vším osobní zkušenost.

Paja

On se někdo na něco ptal?

Ušatá

IN 50 je tu proto, aby si každý koupil jízdné za polovinu!

Jiří Voseček

Ze to samý je pro nestudenta za 8000 Kč. Globální 1. Trida a in 50.

babilon

To ale za každou jízdu platíte 50 % z ceny dvojky. Student bude platit 50 % z ceny jedničky.

czhunter

A protože (snad je to výše správně) je 1. třída 130 % dvojky, tak se dá snadno dopočítat, že:

člověk středního věku za 8000 kč ročně platí dále 50 % dvojky
student + důchodce za 450 kč ročně platí 65 % dvojky
student + důchodce za 0 kč ročně platí 25 % dvojky

Já nevím, jestli je to nějaká motivace, abysme se těšili na důchod … mně už zbývá jen asi 30 let práce, snad dostanu taky slevičku.

czhunter

první dva body jsou pochopitelně za 1. třídu, třetí za 2. třídu.

Jiří Voseček

Konkrétní příklad je třeba Praha – Benešov. IN 50: 40 Kč, v 1. třídě za 52 Kč. Takže ano – 130%.

Nicméně často jsou různé slevy, např: Praha – Hradec Králové: IN 50 63 Kč, v 1. třidě za 113 Kč – tedy nárůst skoro 180%, protože na relaci existuje speciální sazba pro 2. třídu. Absurdní pak je třeba Praha – Chlumec nad Cidlinou (stanice před HK), kam je jízdenka dražší, než až do Hradce.

Dominik

Za 450 Kč bude In50 pro 1. třídu (pro důchodce a studenty), mícháte dvě třídy dohromady.

babilon

1. třída = 130 % dvojky platí jenom u kilometrického jízdného. Pokud v dané relaci existují zvýhodněné nebo vázané jízdenky, pak ten rozdíl může být daleko vyšší.

Ušatá

Pokud to platí tak, jak to bylo plánováno a i z toho, co je naspáno, k jedničce nemůže být doplatek při použití slevy 75%. Takže studující si musí koupit IN 50 a pojede za polovinu celkově ceny. Nevím ale, zda jde a ta kombinace by měla smysl, mít IN 50 a k tomu roční doplatek na jedničku za 4 990 Kč.

Ušatá

Student bude platit poloviční jízdné z celkové ceny pro první třídu. Jako každý. Tedy jako příklad: 2. třída bude za 100 a jedn ička k tomu za 33. Celkem 133 Kč. S IN 50 tedy zaplatí 67 Kč. Bude mít levnější pořízení in 50, tedy za rok o cca 2 500 méně. Což lze brát jako snahu dostat tuto skupinu více do vlaků.

Jarin

Ne. Nestudent zaplatí 3000 za IN50. Student 450. Bez kompenzace od státu pro ČD. Pak oba platí stejnou cenu za cestu v 1.T. Opět bez kompenzací.

Dominik

Jistě, ale nestudent může použít In50 i ve druhé třídě, kdežto student jen v první třídě.

Kajman

A k čemu by mu v té druhé třídě byla, když i bez ní platí polovinu toho, co by hypoteticky platil s ní?

Ušatá

IN 50 umožňuje za nákup této karty jízdu za polovinu normálního jízdného. IN 50 na jedničku není. Je roční doplatek na 1. třídu za 4 990 Kč. Ale ten má smysl spíš k té IN 100.

Ušatá

Těch 8 000 Kč za 1. třídu? To platíte co, když k IN 100 je roční doplatek na jedničku 4 990 Kč? A IN 50 je snad polovina jízdného???

Jiří Voseček

Já to mám spočítané, že se mi vyplatí IN 50 místo IN 100, asi o 1500 ročně. A k tomu ten příplatek za 1. třídu 5 tisíc (IN 50 stojí 3k).

aldik

Celodenní, skupinové víkendové i letní jízdenky by se měli rozšířit i do státního tarifu. Ono by to šlo, stačila by vůle… Nebo i do krajských tarifů a tudíž by platili i na autobusy.

K tomu státní verzi téměř dokonalé aplikace Můj vlak (vycházela by z českodrážní aplikace), asi jako prohlížeč Chrome je google verze open source prohlížeče chromium. Samozřejmě by stát musel přispět drahám na vývoj té aplikace..

michal

Proto vzniká ten státní tarif pro všechny dopravce, protože dráhy ten svůj nechtějí poskytnout.

aldik

No ano, ale už bez těch síťových jízdenek.. takže třeba turisti, rodiny s dětmi to buodu mít dražší.

michal

Já ten státní tarif neviděl a pochybuji že vy ano, takže co bude nevím. Krajské síťové jízdenky už jsou dnes a kolikrát i výhodnější. Třeba v Ústeckém kraji.

Samo

Sietove v SJT budu, ale nie regionalne.

babilon

A jednodenní taky ne. Navíc za ceny poněkud vyšší. Nejkratší 7denní za 1500 Kč.

Kuzma

Fíííha. A na tuhle kravinu jste přišel jak?
Nějaká konspirace?

Vendelín

ne nemáte pravdu. ale zásadním problém byla dělba tržeb. Proto také státní tarif Celodenní, skupinové víkendové i letní jízdenky mít nebude.

Ondra Vaněk

Asi by se sečetla najeté kilometry a pal částka rozdělila a soukromí dopravci by si ztěžovali, že mají z toho třikrát méně než obyčejný lístek. Buď by to odmítli uznávat, anebo by dali nějakou částku za místenku (třeba ještě 100 za Pr-Ov)

Manitou

Fakt nebude kde se schovat před tou bandou, krom auta. Katastrofa.

Petr

Ještě, že existuje tarif PID. U ČD opravdu žijí v jiném vesmíru.

Petr Cíza

Nejenom PID. Ještě vyřešit změny IDS podobně jako Hněvice – Roudnice a bude to ještě více super.

Zapa

Jenomže to je zase o nějakých dotacích, kdy hlavně Praha do toho cpe prachy, aby omezila IAD.

Petr

Cpe do toho celá ČR, ale ČD chce ještě k dotacím nějaký foršus z jízdného. Ostatně z logiky věci. Jaký je rozdíl v nákladech na vlak ČD, kde jedou všichni na tarif PID a kde jedou cestující s tarifem ČD.

Cestující

Nevidím absolutně žádný význam toho, aby studenti a důchodci mohli cestovat za takto směšně nízkou cenu 1. třídou. Se slevami samotnými nesouhlasím, ale aby ještě ze strany Českých drah vzniklo takové opatření, to už mi přijde těžce proti plně platícímu zákazníkovi.
Jsem zvědavý zda budou ČD například navyšovat v exponované dny kapacitu 1. třídy nebo se z první třídy stane pro plně platícího cestujícího nepoužitelný “produkt”, kterým pojedou skoro zadarmo skupiny “privilegovaných” cestujících se státní slevou.

Petr K

Navýšení počtu míst první třídy je utopie. Není čím ji navýšit. Leda Ačky.

Jirka

Aee z R8

Petr766

Předtím to tak bylo taky

Dushan

Zcela jistě nebude třeba navyšovat kapacity 1.tř. a také o slevě IN50 nelze tvrdit, že “ pojedou skoro zadarmo“.

Miloslav

Tak na Valasskem expresu jednicku naopak pokratili o cely vagon.

Martin z topírny

Tak to Vám milé představenstvo sedící u Vltavy mnohokrát děkuji. Příští týden jsem si chtěl prodloužit roční příplatek do 1. třídy. Teď vidím, že naše studenstvo opět navrch před pracujícími a plně platícími. Místo místenky do přeplněných vlaků jsem pro letošní rok zvolil úprk do 1. třídy, abych nemusel být součástí cestování zhýralé mládeže a ouha ona už je tak rozmazlená, že už se musí pustit na slevu i do 1. třídy. Zastávám též názor, když se síť obsluhy a počty vlaků výrazně snížily, že by ČD mělo snížit ceny In-Karet. Asi hledám logiku, kde není… Proč rovnou otroci babišovy… Číst vice »

babilon

In50 pro studenty a důchodce za nižší cenu tady před babišovným byly, takže spíš jde o obnovení staré nabídky než o nabídku novou.

Paja

No ale ty ceny byly celkem jinde. A doplatek do 1. tírdy zvlášť.

Petr Cíza

K té úschově, bude se tedy platit normální cena za kolo? Na webu ČD totiž požadují za kolo na 30 km 50 Kč

Petr N.

Celé to tam je špatně, cena za ÚBP zůstává stejná, chyba jako obvykle

Petr N.

Pardon, už to vidím, koukal jsem do změny č. 25