České dráhy mají jistotu provozu push-pullů do roku 2027
Souprava push-pull na trati Ostrava - Frýdek-Místek. Foto: Michal Málek / České dráhy
Cena za jeden kilometr vychází na 297 Kč.
Cena za jeden kilometr vychází na 297 Kč.
To vypadá jako dost nacucaná sladké hrozinka. Kdopak ji zase vyzobal?
Při současném růstu cen paliv a všeobecně inflaci by byl zajímavý přehled kolik reálně objednavatele platí za kilometr. Soutěžní cenou se začíná a zpravidla je smlouvě složitý vzorec navyšování ceny dle změny nákladů, takže vysoutěžené ceny jsou jen odrazový můstek.
On by to stejně soukromník neměl čím tahat. Leda, že by si nakoupil nějaké nové motorové lokomotivy.
To by problém nebyl, pořád existuje pronájem, viz. Herculesy provozované RegioJetem na Slovensku.
Herculesy s tím umí komunikovat?
To nejsou jediné mašiny, které půjčovny pronajímají
Jo mají i Bangle, V100, Hektory….:-)
Ono není o to něco půjčit, ale aby to umělo komunikovat.
Bohužel Regio Jet žádné Herculesy nemá a navíc se divím že vůbec jezdí když nemají MIREL
Rád bych podotknul, že za 297 Kč ale jezdí i ty staré šroty, když zrovna nejede push-pull. Reálná cena push-pullu je tedy ještě vyšší.
Což není pravda, neboť v takovém případě přichází pokuta za nedodržení řazení.
Ano, ale plánované řazení přece určitě nepočítá s nasazením push-pullu na 100% spojů, ne? A cena 297 je pokud to dobře chápů průměr (cena celkem / počet km), takže provoz push-pullu průměr obecně tlačí nahoru (jejich provoz je dražší než tato částka), kdežto šroty tu cenu táhnou dolů (jejich provoz stojí míň než tato částka).
Plánované řazení je 100% PP, 4 na trati a jeden záloha. Ale i kdyby se tento záměr nepodařil tak 5 PP už to výjezdi lehce a jako záloha je klasika a za tu bude ta pokuta.
nicmene sroty by v uvazovanem nasazeni nemely vystupovat vubec, ne?
Cena reflektuje situaci. ČD tam jezdí s vozidly kraje a dokryvají objednavku kraje na taktovou dopravu. Bohužel si myslím, že se ani po tomto období nic nezmění. Elektrofikace bude jenom na papíře.
Oni tam už jezdí teď v brutto za 297 i když smlouva začíná platit až od prosince 2023?
No já doufám, když to teď vysoutěžili, že ty vlaky budou opravdu jezdit až do Frenštátu pod Radhoštěm, protože doteď jezdi jen o víkend a přes tyden jen do Frýdlantu n.O. a do Frénu jezdi staré, a ve F.n.O. se musí přestupovat
Napište na kraj..ale 4 push – pull to nevyjezdi.taky říkám že by to bylo lepší jezdit Ostravy – frenštát.a Frenštát – VM kvatro.
Vy si myslíte, že o tom rozhodují ČD?
Oni na KODISu vědí, že nahoru jezdí lidí tak akorát a míň, jen na tu 842 s jedním.
Nařizuje to smlouva exaktně?
Dal jsem vám sice palec nahoru. Má to svoje ale… Cestujících ubylo ze dvou důvodů. První je přímá linka 980 Ostrava Frenštát Rožnov. Zpoždění jednou za rok či spíše méně četně. Takže kdo si nedá pivo a vydrží tu hoďku je to z a do FpR super a ok. Druhý je totální apokalypsa tratě 323. Můžete si to denně přečíst i s foto dokumentací na k report.net. To je do nebe volající záležitost. S novými vlaky taky není jistota že se svezete. Je to 80 na 20 že pojede dobytčák nehodný dnešní doby. To jsou dva základní důvody. Bych přidal… Číst vice »
Za mě bych řekl že pro 323 je jediná možnost. Jednak lidé moc nechtějí přestupovat. Neboť zvlášť nyní na 323 je to sázka do loterie v každém přestupním bodě. Kunčice, FM, Pržno, FnO……. Samozřejmě modernizace. Ať už to ekonomicky vypadá hloupě. Ale. Ale Ova Veřovice 1x hodina. Tam vždy přestup na linku. Studénka Veřovice VM a zpět. Celotýdenně. Na směny např do Siemens FpR svozové autobusy z okolí. Něco už I tak jezdí… Ova FnO taky hodina. Tedy úsek Ova FnO téměř celodenní 30 min takt. Jinak můžou na odboru dopravy a náměstek dopravy začít plánovat třetí pruh na silničním… Číst vice »
Tak to doufáte úplně zbytečně. Soutěž na tom kam to bude zajíždět opravdu nic nezmění.
Trochu se obávám těch nesmyslů na změnu „příjem kraje“. Co to zas přinese. Jestli nesmysl IDS.
Tarif ODIS tam platí a bude i nadále. Proč je to podle vás nesmysl, netuším. Vlastně asi jo, není to ta „stará dobrá dráha“, že?
Proč by se objevil nějaký soukromý dopravce, když se bude trať modernizovat. To si přece odjezdí státní dopravce.
Vtipné je, jak měla škoda do nového jízdního řádu předat vozidla. V březnu přijít další. A Škoda na svého dvorního odběratele s jak na . kámen. Donedávna jsem neviděl nějaký posun. Na druhou stranu já mám bdt rád a větrá se.
A přes rozkopané Poříčany, Pardubice, Brandýs, Brodek a Přerov žádní soukromníci nejezdí? Přes zavřený Adamov žádní soukromníci nejezdili?
to je neco jinyho!!! 🙂
Já si myslím, že konkurence měla být povolena už při zadávání vyroby těchto jednotek. Už nejméně 5 let se o nich píše a mluví, a přitom jsem nikdy neviděl najednou v provozu více, než DVĚ jednotky, případně stala třetí někde odstavena. A to se běžně stává, že namísto Push pull jednotek jezdí stará Bdt souprava, takže se cestující v žádném případě nemůže spolehnout na to, že si v automatu ve voze koupí levnou jízdenku na kartu ODIS!!! Prostě nespolehlivosti té nejvyšší kategorie, jak je u ČD běžné. Naposledy včera na cestě ze Zábřeha do Zábřehu, tedy že Zábřeha na Moravě… Číst vice »
opět člověk, který nerozumí železničnímu provozu
Obávám se, že pan cestující má pravdu v obou stížnostech.
Nevím, jak souvisí železniční provoz s tím, že v namísto obvykle používaných vagonů jezdí občas vagony ve kterých není automat na jízdenky. To jako kupovat chleba a občas je chleba bez kmínu a nedopočený = je někdo soudný kdoby tleskal takové nespolehlivé pekárně, která se omlouvá, že za to může provoz?
A že kupující nerozumí pečení chleba, tak ho kritzovat nesmí. Běda, že by kupující začal péct chleba sám!
ano,
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
„Rozumět železničnímu provozu“ , to je nějaká nová povinnost pro případné platící zájemce o osobní přepravu vlakem??? O těch „ČD-pušpulech“ do FM se mluví už docela dlouho a dělal se kolem nich i zbytečný marketingový humbuk. To se jim pak bohužel vrátilo zpět tím, že na nich bylo ve finální fázi zřetelněji vidět: – že byly dodané později – že se jim musely odstraňovat porodní bolesti z důvodu časové tísně až za provozu (opětovné stažení z provozu) – že jezdí v menším počtu V podstatě je to pouze „čajíček“ proti lok. 380. Podobná vozidla pro pro bavorské DB (MNE), která… Číst vice »
Je nejaky obecny uzus, jak je da rozumne porovnat brutto a netto smlouva? Brutto smlouva musi byt logicky drazsi na vlakokilometr, nez netto smlouva, protoze dopravce prichazi o vynosy z jizdneho. Otazka je, o kolik?
Když bude vlak přepravovat v průměru 150 platících cestujících, tak reálný doplatek bude okolo 150 Kč/km. Čili cca 50 % náklady kraje
Pokud jezdí jednotka 810 s průměrně 10 cestujícími, tak rozdíl bude mezi netto a bruto smlouvou 10 %.
Neřekl bych, že to je takto jednoduché.
Někde je „netto“ smlouva, ale platí i tarif IDS (např. v PIDu). Tam pak třeba 80% platících cestujících stejně platí někomu jinému, než dopravci (a dopravce má z tohoto důvodu tendenci lidem vnucovat své jízdenky, i když jsou dražší, než jízdenky IDS).
A pak je důležité si uvědomit, že ten průměr je ovlivněn i koncovými úseky vlaku, vlaky proti špičce, v sedle apod. Takže průměr 150 cestujících může reálně znamenat, že ve špičkovém směru v nejzaplněnějším úseku pojede 800 lidí.
No díky bohu. Konkurence je možná fajn, ale ne s drahým jednotným tarifem a jinak si kupovat lístek na každého dopravce zvlášť. Jde přes Můj vlak vůbec si koupit lístek na IDS platný i ve vlaku?🤔 Případně v kterých krajích ano.
Ceny jizdenek na teto trati drzi zlodejska statni akciova spolecnost na urovni vamo jmenovaneho tarifu SJT, takze tato poznamka je uplne mimo 🙂
Zlodějská státní akciová společnost má tarif který vychází z platného výměru ministerstva financí. Brečíte na špatném hrobě 🙂
ale to je zase blba vymluva – vynosu se smerem dolu drzet nemusite, jak ukazali vsichni alternativni dopravci.
Ten výměr už asi 15 neurčuje výši jízdného.
on sice nebyl uplne pratelsky, ale za poslednich 10 let ho docela ohlodala inflace. nehrotil bych to tak…
To není inflací, ale růstem platů výrazně nad inflaci. Tarif ČD (stejně jako SJT) roste s inflací. Můžeme si užívat, že je to se zpožděním – letošní dvouciferná inflace se v základním jízdném projeví až v roce 2024. Jak je to s akčními jízdenkami, ví každý sám, kdo je používá. 😉
Omyl.
Budeme zdražovat až o 20% v průběhu léta, pravděpodobně k půlce příštího měsíce.
Alternativci musí logicky následovat, už teď kňučí na drahou naftu a chtějí jednat s kraji o kompenzace
Jo takže jsme jako něco vysoutěžili. A misto toho aby to bylo jejich tržní riziko. A podseknutí ceny. Tak natahují pracky jo.
tak k podobnemu vabanku by cd musely byt nejake roky silne ziskove – a jejich vysledek je i v konjunkture cerna nula.
takze nevim proc je potrebujete nechat zkrachovat…
Černá nula je ideální výsledek pro každou firmu. Co byste nechtěl?
Zlodějská společnost… Vy na východě byste vše rádi zadarmo co? Proto to tak u vás vypadá…
Pepík klídek
pres muj vlak ne, ale da se to pres odis apku (+to jde minimalne v pidu a v plzni pres jejich apky). ostatni kraje nevim.
JMK podobně. Lístek na zóny raz-dva-tři platí i ve vlaku. Ale pokud někdo trvá na tom, že musí být od ČD, tak musí na nádraží. Tam mu tu šalinkartu umí prodat taky.
Aha. Další zbytečná App do telefonu, jakoby to v dopravě nešlo vše v jedné.. Proč mít pro každého dopravce jinou App, pro každý kraj jinou (dobře, bydlím v jednom kraji, ostatní jen kdžy tam náhodou jsem). Jaké by to bylo krásné kdyby stačila pro celou veřejnou dopravu jedna vymakaná aplikace a jedna dopravní karta (je jedno jestli to bude in-karta, či něco jiného).
ja mam litacku a doplnkove muj vlak.
ty ostatni apky si instaluju na vyletech na vyzkouseni, jinak se daji jizdenky koupit u ridice nebo ve vlaku, kdyz mate lacny telefon bez dostatecne pameti 🙂
Hlavně proč instalovat .apk? Ať mají e-shopy i webovou verzi.
Já mám v mobilu akorát kalkulačku, budík a poznámky. A vydrží týden na jedno nabytí, heč. Pak mám ještě jeden s Androidem, tím nevolám ale naviguji se a případně fotím. Ale žádné apps přes kuklux play si tam rozhodně rvát nebudu, bo GDPR….
Ano, například v JMK, či Plzeňském kraji, jde IDS koupit přes Můj vlak.
A je levnější než ČD a s lepšími novými vozy.Zázrak nebo co…
V JMK se dá koupit IDS jízdenka přes Můj vlak. Jen aplikace přednostně nabízí tu dražší, přímo od ČD. Takže to člověk v nákupu musí překliknout. Ale je divné, že ta aplikace nabízí přednostně ČD jízdenku, protože kasa i průvodčí vám prodají jen IDS. Nevím, jestli má appka nějakou výjimku ve smlouvě?
Aplikace nabízí na vnitrokrajské vlaky IDS JMK.
Ajo, tak to je tím, že jezdím na Vysočinu, kde sice taky platí IDS JMK, ale jejich jízdenky přednostně nenabízí. Musím to manuálně překliknout.
Apka přednostně nabídne vždy tu nejlevnější variantu.
Toto není pravda. Na cestu mimo kraj, ale stále v rámci platnosti IDS, to nabízí ČD jízdenku, která je o dost dražší. Člověk to musí při nákupu manuálně překliknout.
300 Kč/vlkm … ach jo.
Ach jo myslíte jako že to nabídli ČD levně a tudíž moc nevydělají, nebo naopak se Vám to zdá hodně?
Je to vcelku jen krátký usek České železnice, oproti těm pár kč na kilometr co měli ČD v roce 2010 na Ostrava-Praha, které po zavedení komerčního nedotovaného provozu vyskočily o asi 1000%.
Cena odpovídá kvalitě cestování. Nebo chcete jezdit 810 za stovku?
Zajímalo by mně, kde by byl býval LeoExpres vzal dieselové lokomotivy kompatibilní s push-pully.
Pronajal by si je od ČD.
To asi ne.
Sami ČD jich málo málo na to aby mohli nějaké pronajímat.
A proč by to ČD měla konkurenci dělat?
Divili byste se, kolik společnosti je ochotno diesel lokomotivy pronajmout nebo zrekonstruovat. Na místní tratí Ústí nad Orlicí – Králíky také jezdí LEO express a na všech spojích novými nízkopodlažními vozy!
Novými? Ehm…
No rozhodně výrazně lepší než 810…to jsou fakt dva rozdílné vesmíry. Nutno zkusit.
Tak mi prosím řekněte alespoň dvě společnosti, které mi pronajmou HV kompaktní s pushpullem.
Kde vzal Jančura ty elektrické lokomotivy? V minulosti je neměl.
V Itálii
Že by je úplně normálně koupil od Siemensu nebo třeba Stadleru? Tedy doufám, že mají push – pully klasické RICové vlakové topení a ne jen české 3000 V = a 3000 V 50 Hz…
Kupovat mašiny na 4-5 let provozu?
ty masiny pak nemusite hodit ze skaly, leasingovka je pronajme dal, klidne do nakladni dopravy…
To je vcelku pěkného sraní, řekl bych, že do soutěže se RJ zapojí až se bude dělat delší kontrakt s elektrikou.
to je asi tak stejneho srani jako objednat si u pesy elektrickou jednotku a pak pres 2 roky jezdit starymi motoraky.
Starý motorák není nová lokomotiva. Těch v Německu jsou odstavené desítky za pár drobných. Kdy Rj stejně potřebuje motoráky, protože mu řada byla zničena na Slovensku a další už toho mají hodně najeto.
To je názor jak od nějakého šotouše…
A bude taková mašina umět otvírat a zavírat té soupravě dveře, dokonce na správné straně?
Tak to už by ti lidi vůbec nic nedělali….
Třeba pronájem od KDS.
A mají WTB?
Předělají Flirty na diesel pohon 😀
Nesehnal a o to jde. Docela geniální od ČD že koupili push-pull a ne nějakou jednotku. Na push-pull je dotace a musí ho případně předat novému dopravci, ale o lokomotivách to neplatí. Takže ten nový dopravce by někde musel splašit za peníze lokomotivy čímž by mu stouply náklady, zatímco ČD ty brejlovce a esa prostě už mají a mají je zaplacené.
a proc ty diesely cd tak chcipaj? kdyby moravskoslezsky objednatel nebyl slozen z linych jelit, tak se strategie „lokomotiv, ktere uz mame“ pomerne prodrazi…
300 korun za kilometr? Opravdu? Vzdyt to je zlodejna proboha. Tohle smrdi nejakym uplacenim ci podvodem, vzdyf je to nasobne drazsi, nez jine trate. Doufam, te prislusne organy zakroci, protoze neni jediny realny duvod, aby CD za provoz techto vlaku dostavaly tolik. Zcela evidentne tady neco velmi fatalne selhalo.
No, když KŽC jezdí s 810 a netto smlouvou za 170 Kč/km, tak je to docela ozumná cena.
Ne, je to zlodejna, jako daleko vic veci u cd, jmenovite napr vysmivany tarif TR10… KZC a 810 je specifiky pripad zpusobeny jinymi okolnostmi, to bych sem netahal. Podivejte se na srovnatelne trate a jejich cenu a nevybirejte jediny extremni pripad u doukrome konkurence, ktery je stale o temer polovinu levnejsi…
O polovinu levnější 810, co jezdí za pár litrů po rovné lokálce, vs vlak s dvoupatrovou soupravou do kopců?
To dete rovnou od Burešova obytňáku s těma názorama, ne?
podivejte se za kolik se jezdi motorackem na vykonech v bavorsku pro beg. necelych 11 euro za kilometr u noveho vlaku s lokomotivou v nezavisle trakci rozhodne neni nic podivneho.
i tak ovsem plati, ze tam mela probehnout soutez a ne bagrovani… ale v nekterych krajich holt darmo mluvit.
My ale nejsme v Nemecku, my jsme v Cesku, pokud vim, ne? Srovnavate absolutne nesrovnatelne. Ceny v Nemecku placene dopravcum jsou uplne jinde, zaroven ale jsou jinde i sluzby, tzn napr nasazeni soupravy s Bdt bez jedineho slova omluvy cestujicim a za bezny tarif bez slevy by dopravce na hodinu skoncil nebo dostal nehoraznou pokutu 🙂
Zdraví Die Länderbahn & Bayerische Rache.
to neni pravda, viz megabordel alexu dopadajici i na mnichovske rychliky (bylo toho samozrejme vic na jinych linkach).
beg to sice resil, ale neodvazil se je vyrazit, takze to prezili cele smluvni obdobi bez ztraty kyticky.
Jenže například cena nafty je na obou stranách Šumavy stejná, leč nejlevnější jízdenka v Bavorsku (Německu) je výrazně vyšší než v tuzemsku … tudíž cestující tam platí více …
V čem by tam omluva měla spočívat ? Vy jste uzavřel přepravní smlouvu na určitý druh vozidla nebo přepravní smlouvu na přepravu z místa A do místa B ?
Za co byste chtěl slevu. Pokud se vám přistavené vozidlo nelíbí, můžete si počkat na takové, které se vám bude líbit …..
Ano a i tak je těch 11 Euro v součtu všech km o několik milionů levnější. Jen na km je to cca 25 korun.
Proč nepodáte podnět příslušným orgánům, aby zakročily, máte li důvodné obavy či informace z podvodu či uplácení ??? Je to přímo Vaší povinností …
No, tady v čr určitě.
Jsou to všemi žádané moderní nové vlaky (za mne tedy hnusný dobytčák 🤮) a to se logicky promítne do ceny pro objednavatele.
Chtít jezdit novými vlaky za stovku na kilometr fakt nejde
Asi by šlo, ale pak jedině mít vlastní vozidlo s bateriovým pohonem a zázemím k tomu a za dotace nejlépe z 85%.
A jak můžete z ceny za vlkm tvrdit, že je to zlodějna? Základem je cena za službu, klidně můžeme říci třeba za 4 roky. A je přece úplně jedno, kolik si k tomu objednatel objedná vlaků, kam budou jezdit, jak často.
Když ty push-pully objedná třeba na Ex Ostrava – Praha, kde najezdí 1500 km denně (tedy až bude kudy jezdit), tak najednou zjistíte, že to je 100 Kč na km? A budete křičet, že je to laciné, přitom bude cena stejná???
A je to tady. Vozy byly koupeny přímo pro danou trať, a jsou nové, nezapomněl jste do zahrnout do svého porovnání s ostatními tratěmi?
A netvrdil jste v zimě, že ČD na této trati končí??
Když budou tržby rizikem kraje, bude na této lince platit režijka?
Dobry dotaz, zjistim
Doufejme, ze ne, neni prece duvod, aby z nasich dani jezdili zamestnanci Zkazy zeleznic zdarma, zvlast za soucasnneho naprosto ostudneho a zoufaleho fungovani tento pseudoogranizace.
Zaměstnanci nejezdí zdarma – režijka není zdarma ….
Jako jo, ale jak já říkám, vzhledem k poměru cena/výkon se to dá zaokrouhlit tak, že zadarmo prakticky je.
Jste nic víc, nic méně, než závistivý jedinec. Máte možnost tam jít pracovat, v noci o víkendu, ve svátek, za pár tisíc a pak budete mít režíkku také.
Já doufám že bude. Ne vážně, v tomhle je Česko zase unikát. Snad není v Evropě jiná země kde by to takhle fungovalo. I v Německu kde mají spousty různých lokálních IDS platí FIPka (a předpokládám tedy že i německá režijka) ve všem co má na sobě logo DB. A pokud někde neplatí, tak to jsou nějaké echt speciální linky, rozhodně ne příměstské osobáky.
To jsou starosti.
Mě to může být celkem jedno, mám IN 100. Jenom mě zajímá jak to bude fungovat od nové smlouvy. Na tom není nic špatného.
To bylo chytráků, jak se chce kraj na téhle lince zbavit ČD.
moravskoslezsky kraj a zbavit se cd? k tomu nedojde snad ani na osoblazce.
No zcela uprimne za tu donebevolajici ostudu na osoblazce by si to CD vice nez zaslouzily.
presne to jsem mel na mysli, a melo k tomu dojit tak pred 5 lety… tak uvidime, jak to cele dopadne.
Neprovedená řádně objednaná oprava lokomotivy není ostudou dopravce, ale opravce. Upřímně.
Ve vztahu majitel – opravář jo. Ale ve vztahu objednavatel – dopravce jsou to jen dopravcovi problémy, dopravce nedrží smlouvu. (A mohl si nasmlouvat lepší servis nebo držet záložní vozidla.)
Co se zkusit zeptat v Jindřichově Hradci na zápůjčku?
Ty lokomotivy tam byly původně 4 nebo 5, dneska není provozní ani jedna.
No pan PetrN měl „zaručené“ informace ze zdroje jménem JPP.
Ne tam dopravu zastavíme ale platit budeme dál-:)
A výběrové řízení se dělá jenom tam, kde si Jančura poručí, aby mu to nabagrovali. Tradá, šotodogma.