České dráhy loni mírně vylepšily statistiku zpoždění, za většinu z nich nemohou

Cestující Českých drah. Pramen: České dráhyCestující Českých drah. Pramen: České dráhy

Z pohledu jednotlivých měsíců byly vlaky ČD nejpřesnější v únoru a v březnu.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pospíšil

ČD zřejmě na svůj účet nepřičítají zpoždění způsobená obskurními oběhy a přeskakováními strojvůdců a vlakvedoucích, které nutí čekat vlaky i na zpožděné spoje, na které by jinak vůbec čekat nemusely.

PetrN

No to by ovšem nesměli lhát s důvody zpoždění. Například legendární vlak 112 každou, doslova každou neděli(a asi i jine dny, nevim), i když dojede z Polska třeba s 5 minutami, tak z Bohumína klidně s 20 a více. Důvod SZ(asi po dohodě nebo dle infa od CD) stále uvádí „opožděný příjezd že zahranici). Tzn lžou. Údajně se prý v Bohumíně „testuji brzdy“. Ano, je to tak absurdní, jak to zní.

NightmareFreddy

No za mě kupodivu byly hrozný Railjety z Rakouska. Za poslední půl rok jsem s nimi až tolik nenajezdil (řekněme 10 cest z Brna) a z toho 3x mi museli platit taxíka, protože to mělo takové zpoždění, že nepočkal poslední přípoj. Většinou to nabralo 15 minut ve Vídni a pak dalších 15 minut v Břeclavi. Už je to spolehlivé jako Metropolitan…

MilanSima

Zajímavý údaj je, že nejpřesněji jezdily ČD v zimních měsících. Tam bych naopak očekával zpoždění z důvodu počasí, sníh,
mráz, poruchy na infrastruktuře atd. I když je pravdou, že zimy v posledních letech nejsou žádné.

Petr

Tak vzhledem k tomu, že ŘSD již zimní přestávku zrušilo, můžeme totéž očekávat u Správy železnic v nejbliýší době. Pak nám ten rozdíl léto zima v četnosti výluk zanikne.

Apollo 17

Na tom není nic zajímavého. V prosinci, lednu, únoru a březnu je nejméně výluk SŽ. Proto jsou dopravci v těchto měsících nejlepší v délce zpoždění. 🙂
Je to kocourkov.

Twix

Plus navíc v sezóně jezdí na některých tratích další vlaky, které plynulost provozu můžou nabourat, a také jezdí skupiny turistů a cyklistů, což někdy zdržuje nástup.

Zdeněk

S tím souhlas. Jak někdy zdržují cyklisti třeba při vykladce a nakladce svých kol u Krakonošů a Hradecanů v Poděbradech a NB hl.n., to fakt stojí za to:-)

Tomariero

Tohle je znát i na obou větvích R11

Leinad

Protažení pobytu je vinou dopravce nebo Spržele.
1) není ohlášeno nástupiště včas, hrne se dav z nádražní haly. (Místo vyhlášení dopředu a rozmístění po délce nástupiště)
2) není ohlášeno řazení (cyklovůz v sektoru C), až po příjezdu vlaku se mezi vystupujícími motají cyklisté hledající vůz.
3) Pokud jsou cestující správně rozmístění po nástupišti, může dopravce za to, že má nereálně krátký pobyt.

Renata Placková

Jj, u rychlíků/EC/IC z Prahy na Olomouc je to pravidlo. Dvěstě lidí napjatě číhá v hale, další stovka u cedulí v podchodu a dvě minuty před odjezdem letí na nástupiště, kde se minutu před odjezdem zjeví vlak…

Jarda

Nejvíce zpoždění způsobují výluky SŽ a těch je v zimě nejméně, tudíž vlaky jezdí nejpřesněji. Ony ty závady kvůli zimě nemají dopad na tolik vlaků jak jedna výluka třeba Přelouč – Pardubice.