dkv-spojujeme

České dráhy končí s dalšími modernizovanými vozy ze 60. let minulého století

Osobní vůz Btx763. Foto: High Contrast / Wikimedia CommonsOsobní vůz Btx763. Foto: High Contrast / Wikimedia Commons

Z pravidelného drážního provozu zmizí s nástupem nového grafikonu v polovině prosince aktuálně jedny z nejstarších vozů. České dráhy vyřadí

Z pravidelného drážního provozu zmizí s nástupem nového grafikonu v polovině prosince aktuálně jedny z nejstarších vozů. České dráhy vyřadí osobní vozy řady Btx763, které prošly modernizací v polovině devadesátých let minulého století, původně jsou ale ze šedesátých let minulého století.

Zatímco na sociálních sítích kolují informace o tom, že ke konci dojde už v příštích dnech, zatím na několika vlacích tyto vagóny dál zůstanou. „K nahrazení vozů Btx763 dojde až se zahájením nového grafikonu 15. prosince,“ potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

České dráhy aktuálně provozují už jen pět těchto vozů. Dva jsou na trati Tábor – Bechyně, v pracovní dny slouží na vlacích 28401 / 28402 / 28405 / 28418, nahradí je vozy Bdtax782. Jeden jezdí v pracovní dny na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník na vlacích 19860 / 19861 / 1883 / 19736 / 19735 / 1910, tento bude nahrazen vozem Bdtn756. Dva vozy na trati Praha – Vrané – Čerčany na vlacích 9013 / 9020 budou nahrazeny vozy Bdtn757

Vozy Bdtx766, tedy původní Btx předělané na vozy pro kola, zůstanou v provozu na trati 081 Děčín  – Rumburk  na letních víkendových cyklovlacích 1799 / 26024 / 1913.

Vozy Btx763 vznikly modernizací přípojných vozů Btx761, které se vyráběly v letech 1959 až 1968. Celkem se takto v devadesátých letech minulého století modernizovalo 68 těchto vozů, drtivá většina už z provozu zmizela.

Tagy Btx763 České dráhy Top
82 komentářů