České dráhy jednají o nákupu dalších čtyř lokomotiv Siemens Taurus
Lokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČD
Dopravce počítá s nasazením lokomotiv na linku z Bohumína do Vídně.
Dopravce počítá s nasazením lokomotiv na linku z Bohumína do Vídně.
Pokud vím, Taurus je chráněný název lokomotiv rakouských drah OBB. V ostatních zemích, i v Německu jsou označované ES64 xx Eurosprinter. PKP je mají pod názvem Husarz.
Taurus je česká přezdívka této lokomotivní řady, tak co tady přesně řešíte?
Rozhodně to není česká přezdívka. Je to jak píše Karlos, je to chráněný název OBB. Jelikož je to ale jednodušší a dobře znějící název, než Siemens Eurosprinter ES64U4, široká veřejnost jej přijala a nikdo této lokomotivě jinak neřekne.
Dráhy by se měly vykašlat na požadavek Rakousko a Německo, měly se škodovkou zasmluvnit loko na 3kV a 25kV schválení CZ, SK, PL, HU a do Nemecka a rakouska si vzít Siemense, ne protože by byl lepší, ale proto že je na ty trhy nepustí, to je holt fakt. Ty loko by využili na Slovensko a do Polska. Ne, musí to jezdit všude, tak to mají, smlouvu si psali sami, tak dostali co si zasmluvnili.
Vyloučeno. Se Scheißewerke Pilsen jedině na osobní odpovědnost jedince. Který, v případě že to budou další předražené kraksny, zaplatí škodu ze svého.
Dodavatelem elektrických vozidel budiž propříště výhradně Siemens.
Schademilové jsou zaslepení, nepoučitelní, žijí stále v minulém století a jakákoli debata je naprosto marná.
Dráhy by se především měly vykašlat na Škodovku …
Jaké loko? Škoda žádné loko nevyrábí.
Mají je v nabídce na webu.
Když si jich obědnáte 50 tak výrobu rozjedou. Ale určitě vám nevyrobí 4kusy. A o ceně se rači ani nebudu bavit, není to seriová výroba jako u Vectrona a Traxe.
Takovej blázen, kterj by si to objednal, už snad ani nejni . Poslední naletěli němci..
Kulové o tom víte.
ANO MUSÍ to jezdit všude, protože jen tak dokážete efektivně využít provozní potenciál vozidla … Do lokomotivního oběhu můžete nakreslit různá vozební ramena, bez ohledu na trakční proudovou soustavu – základní podmínkou je, aby s ní „partnerský“ strojvedoucí uměl jezdit a druhou, abyste si ohlídal kilometry do plánované údržby … Nepotřebujte dvě skupiny hnacích vozidel, která mohou jen někam a v případě provozní potřeby je vzájemně nemůžete prohodit … Když „nám“ v depu došly zelené a strojvedoucí měl modré, tak místo zelené jela do Přerova modrá. I „zelený“ strojvedoucí byl proškolen z toho, jak se obsluhuje „modrá lokomotiva“. Jsou tam… Číst vice »
Což je logický, jelikož zelená vzniká z modrý a žlutý.
Bohužel lepší bylo rozšířit flotilu lokomotiv ČD a další stroje řady 380. Národní dopravce by měl podporovat národní průmysl.
Není nabídka, není poptávka a zklamání je z první dodávky veliké!…
Samozřejmě je zde nějaký vývoj a další lokomotivy by byly případných dětských nemocí oproštěny.
A jak vyřešíte postoj správce infrastruktury ….
A ten je jaký?
A jéje. Zase jste si nevzal své léky.
Njn, jenže protrpeli tu první sérii druhou si měli ohlídat a odstranit chyby, mohlo to být cajk. Je to jako u aut, taky přece nebudete kupovat první kusy ze série.
Škoda se soudí s ČD o dodání.
Škoda lokomotivy nenabízí. Je dobře, že se specializuje hlavne na jednotky a v nich se zlepšuje.
Až tolik plotů okolo dep nepotřebují. Spíš potřebují stroje , který jezděj a dojedou i do cíle..
Co to je národní průmysl, proboha? Mluvíte jak nějakej fašista.
Já se obávám, že spíš jako bolševik.
Když to národní průmysl neumí, je lepší koupit osvědčenou jistotu těch co to umí a která splní všechny požadavky. A když se vezme cena 380 i s tou arbitráží, tak je Siemens levná výprodejovka.
Ten myslím nakupem 380 a naslednou arbitráži podpořil víc než dostatečně.
Jistě, já bych to taky rád viděl, ale to by musela být původní smlouva – od níž se odvíjí všechny problémy podepsána zcela jinak – převzetí a zaplacení lokomotiv nejen po schválení EBA, resp. národními drážními úřady, kam by měla být lokomotiva provozně nasazena (A, DE, HU, PL, UA, RO, HZ, SLO, IT, NL, B – když už tak už), ale také příslušným správcem „národní“ infrastruktury. A neobjednávat jich 20, ale rovnou 100 s opcí na další. A dokud to nesplníš na nedodáš všechny požadované papíry, tak si o převzetí lokomotiv a jejich zaplacení můžeš nechat jen zdát ….. Inteligentnímu… Číst vice »
Zase vy a ty vaše kecy, kdy pochopíte že 380 už nikdy nevznikne a ČD se jich chtějí zbavit
Kdy přijde onen soudný den a vy to pochopíte …
No vida. Jen to melo bejt v roce 2005 a melo jich bejt 20.
Víc, nejméně 50 ks, aby se mohly poslat do šrotu i 151 a 371.
Nejméně 100, s opcí na další …. Homo sapiens se od jiných druhů živočišné říše liší tím, že myslí na budoucnost a nespokojí se s okamžitým ukájením (nákupních) pudů …. Vrcholoví manažeři, kteří nakupují po 7 vozidlech nejsou manažeři, ale obyčejní hokynáři, kterým bych nesvěřil ani stánek s opékanými klobásami na Václavském náměstí v Praze. Pokud jim nákup vozidel nedovolí „nadřízený“ ministr (ministerstvo) dopravy nemají ve buď ten, či onen ve funkci co dělat. ČD si objednaly sedm – místo původních deseti – šuntů zvaných Pendolino, které na svoje zemí milostivě pustí jen Slovensko, ale do Košic, nikoli do Bratislavy,… Číst vice »
To musí být opravdu mnohem větší konfort.Pěkně rameno na rameni se spolucestujícím při čtyřech sedadlech na šířku místo tří. 🙂
Budou zpívat? Nejmladší má tyhle býky rád hlavně při svižném zpěvavém rozjezdu. Větroň nezpívá, to si u malého prcka výrobce dost zásadně pošramotil. 😀
1216 nezpívá.
Tak to je chyba (z dětského pohledu). Jsem rád, že se k nám tyhle loko dostanou. Jejich rozjezd je opravdu svižný, žádný loudal to není.
Svižný rozjezd má i 380, i když to tady nikdo nepřizná
To ano. Ovšem když se vůbec rozjede. 🙂
Zpívá, notuje si Taurus 1016 a 1116 (pulzní regulace tyristory). Regulací výkonu jsou to jiné stroje než 1216 (spojitá regulace tranzistory). Ale výstupní parametry a vlastnosti jsou stejné.
Tak mně napadlo, je to zpívání slyšet i na stanovišti zpívající lokomotivy?
Ano, je.
Spojitá regulace? Ale jděte…
Připadá mi to, jako by si skupina lidí z Pobřeží, která prosazovala nákup 1216 před 380, plnila dávný sen.
…kupovat nejdražší lokomotivy od firmy, která se s provozovatelem soudí je poněkud chucpe…
Lhát taky.
Ne vždy a všude…
Hmm, existuje nějaká firma ještě dražší než Scheißewerke Pilsen?
Co jsem tak našel, tak ne…
Když pojedete v tramvaji bez lístku a chytne vás revizor, taky budete říkat, že v Praze mají nejdražší MHD?
Kdyby v tramvajích nějací revizoři byli…tak bych jim předložil „pidku“…
Ale 80 mil./tramvaj je trochu moc. Zvlášť v porovnání s Pesou Gamma.
Já tedy v metru (ano, není to tramvaj 🙂 ) potkal za poslední měsíc revizory 4x.
Nicméně otázka byla, zda se má porovnávat cena dohodnutá nebo cena „s pokutou“.
Gammy jsou od Moderusu. 🙂
Super! Když to bude za adekvátní cenu, tak proč ne. Ty stroje jsou fajn.
Fajn budou i v případě poruchy, protože budou dostupné náhradní díly.
Eštěže to bude v najbrtu a ne žlutý nebo bleděmodrý a bude to tím pádem supermoderní vozidlo a nikoli německý šrot, že… 🙂
Že vás to ještě baví, psát to pod každý článek týkající se nových vozidel. Už to začíná být trochu ohraná písnička.
Potíž je, že to nejsou nová vozidla, ale ojeté šroty.
Víc takových „šrotů“!
Protože mají ten správný lak?
Co zase proboha o laku? Více takových strojů na naši železnici, ať už budou patřit komukoli.
Jojo…ono se to potom už nějak udělá…že budou všechny „taurusy“ jezdit u Státních drah…
Jsou to již ojetá hnací vozidla, ale ještě dlouho to nebudou šroty.
Ale kdyby je koupil kdokoliv jiný šroty by to byly!
Asi jako ex Rakouské Bmz
Já to osobně píšu poprvé, na to jsou tu jinší experti, kteří jsou schopni tuto „logiku“ cpát i do článku o lanovce na ovčí vlnu na Novým Zélandu. No, víte co, podívejte se na tuhle diskusi dnes večer a uvidíte sám…
Tak to jste se k tem expertum pridal.
Slyšel jste někdy o ironii?
To jenom nadšenci do „retra“ musí mít oranžovo-bílo-modrou lokomotivu, ale za ní modrobílé vagony…
Ne že by se tyto stroje nehodily, ale argument že není potřeba měnit lokomotivu na hranicích je tam spíš do počtu. Už předtím jezdily tyto vlaky do Vídně s lokomotivou řady 380 bez přepřahu. Pokud se tím teda nemyslí polská hranice 🙂
Momentálně minimálně EC105 (Przemysl Gl. – Graz) v Břeclavi přepřahá. Nevím jestli nemají 380ky vyjímku od ÖBB Infra jen Břeclav – Vídeň.
Nezná někdo důvod?
380 by měli jezdit až do Vídně. Přepřah se dělá ve směru na Polsko.
Prý kvůli turnusovým obratům lokomotiv.
Když si pořídíte jen 20 lokomotiv a myslíte si, že jimi dobudete Evropu a přitom nemáte ponětí organizaci provozu a údržbě hnacích vozidel, sepíše vysloveně debilní smlouvu, tak přivádíte své následníky do problémů …. To připomíná historické obrázky, jako když se Poláci bránili proti německým tankům vojáky na koních vybavených šavlí.
Jenže ty problémy nebudete řešit protože už škodíte jinde ….
Těch lokomotiv mělo být minimálně 100 s opcí na další … pak můžete „dobývat“ železniční Evropu …
380 jsou v Rakousku normálně schválené a pravidelně jezdí též do Lince.
Tak jdeme hádat, od koho to bude. Gysev nebo SŽ?
Slovinci mají tauruse? Nevím ptám se, protože když jsem tam byl tak mezinárodní vlaky směr HR/HU vždy s jednosystémovkami a na hranicích se půl hodiny přepřahalo.
Slovinci jezdí občas s náklady až k nám.
Mají jich 12. Jde o řadu 541. Používají je primárně na nákladech (hlavně kontejnery z a do Koperu) a na rychlících z Rakouska směr Chorvatsko (resp. Dobova a tam přepřah, protože HŽPP…).
Oprava – mají jich 20 😀
Ne, mají jich 20 plus 12 🙂 Objednávalo se to ve dvou fázích. A důvod, proč Kamui viděl na hranicích samé jednosystémové lokomotivy s přepřahem je, že donedávna nesměly Taurusy jezdit po trati mezi Zidani Mostem a Pragerskem. Na trati do Chorvatska přes Šapjane snad nemůžou pořád. Zato v Jesenici už se nepřepřahá přes 10 let.
Dokonce 32. 😀 Děkuju za upřesnění. 🙂
To není dobrovolná politika HŽPP, ale politické vztahy mezi Lublaní a Zagrebem … Stejně tak se vyměňují tytéž „krabice“ v Šidu (Chorvatsko / Srbsko), ve Volinji (když se jezdilo Sarajevo) a v Doboji …
Jediný „zdravý rozum“ se zachovali s Černou horou, kde se lok prováží …
ÖBB si asi flotilu tříštit nebude, snad DB. Ještě zbývá PKP a MÁV, Alex. Kolik jich mají zbývající dopravci netuším.
Nerad bych se mýlil, ale tuším, že Alex má „cargo“ variantu s Vmax 160.
Verze „ALEX“ je jenom převlečená 1116 do kastle á la 1216.
Od MÁV kupovať určite nebudú, nakoľko MÁV má „len“ AC verziu, čiže ES 64 U2, GySEV má taktiež rovnakú verziu ako MÁV
2 ks aktuálně prodávají Wiener Local Bahnen – viz níže:
https://www.railroadpics.net/photo/1386/Siemens-ES-64-U4_1216-951/
WLB mne taky napadlo, ale očekával jsem, že je kupují od jednoho majitele. A WLB jich tolik myslím nemají.
WLB mají 6 kusů.
Děkuji
Mají 4 ks, ale všechny prodat nechtějí.
1216.950-955.
OK, dík za doplnění…nějak jsem to pomotal.
Mají ty dvě lokomotivy 1216 co koupili předloni ETCS?
Jinak nákup lokomotiv bez TSI, které se již deset let nevyrábí, jen proto, že mají možnou maximální rychlost 230 km/hod, kterou na trase Bohumín – Vídeň nevyužijí je vcelku zvláštní přístup.
Za ty peníze? Tady nejde tak úplně o rychlost (zatím).
To, že nemají TSI, je snad v provozu nějaká nevýhoda?
Tak v pripade nehody samozrejme ano. Jinak jsem take v zasade rad, ze je CD porizuji. Idealne je meli mit uz davno daaavnicko a mnohem vice.
To řekněte strojvedoucímu z Vraňan…
Nezlobte se, ale vážně netuším, na co narážíte. Myslíte tuto nehodu?
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Vra%C5%88an
Při ní byl strojvedoucí naštěstí zraněn jen lehce. Existují i nehody, kdy byl strojvedoucí zraněn těžce a je možné, že by TSI skříň vozidla mohla některým zraněním zabránit nebo je zmírnit.
Nemají.
No a teď ješte odprodat škodovacké poruchové mezky E109
To si můžou dovolit až budou mít loko z těch 2 soutěži a to i s využitou obci
Ač to není zrovna nejlepší lokomotivy (často poruchová, viz Slovensko kde je jedna záloha druhé)
tak je to jedna z vlajkových lodí ČD
Vlajková loď, která neustále nabírá vodu…
I Jamato byla jednu dobu vlajkovou lodí.
Ona se jmenuje Titanik ? 🙂
opcí
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vasa
Vyplula z přístavu a potopila se, vyvrátil ji vítr.
A sranda by byla, kdyby je koupily DB a jim jezdily bez problémů.
To nic není. Ale teď si vemte, že by je koupil Regiojet a tomu by jezdily bez problémů!😁
Já vím že je to blbost, ale ta představa je luxusní!
ČD neumí ani vyměnit mýdlo na záchodku. Takže věřím, že RJ by je rozjezdil v pohodě.
A ten RegioJet ty odborníky nejlepší na trhu a světě utrhal zralé na frňákovníku z pohádky? Nebo se kouzelném proutkem naučili být nejlepší .
Úžasný….kde řady jedinců jako Vy plivou jedovaté sliny na ty spousty fachmanů, bez nichž by se u ČD (a nejen u nich) nehnulo za chvíli ani kolo. To jste vážně takový deprivant? Nebo to děláte schválně?
ČD „neumí“ – ČD TO ani nedělají … úklid a doplňování provádí specializované „čistící“ firmy ….
To je uplne jedno. ONI si je najimaji na uklid SVYCH vlaku. Zodpovednost maji stale na hlave CD.
Ten je neumí opravovat, ale DB se je učí a už jen ta představa, že němcům jezdí 109 bez problémů a začnou si objednávat další a ještě koupí těch 20 od ČD je dost šílená, ale vypovídalo by to o údržbě na ČD. Jen čas ukáže kde je pravda a čas ukáže jak spolehlivé budou Taurusy a Větroně u nás.
Je vidět, že ty krámy znáte:)))
A německé jsou úplně jiné. Naše k nim smí pouze jedna a za podmínek, kdy je tam vlastně nanic!
Můžete to rozvést? Která jedna a za jakých podmínek?
Obzvlášť utopická alternativa.
Už se těším jak vypadne ze Smíchova a nebude blokovat vyšehradský most…
Jediné slunce na potemnělém nádraží . Ta žlutá vzadu to tam rozzáří i s tou rezavou lávkou nad tratí 🙂
Co jsem pochopil tak DB si v podstate nechala dovyvinout novou lokomotivu. Pry apelovali a hlidali si spoustu veci, protoze z ceskych vod a luzin znali jejich spohelivost. Takze by meli byt podstatne spolehlivejsi. To ukaze az provoz.
A brání jim snad někdo?
To nemá smysl. Nikdo to nekoupí za takové peníze, aby se to ČD vyplatilo.
Může tu poruchovost někdo potvrdit? jednu dobu se o tom psalo, ale pak tu někdo psal, že už to není aktuální.
Když jezdily v záruce a Škodovka dělala údržbu, tak byly v pohodě.
Nebyly, jen Škoda vše „vysvětlila“ po svém.
Byly. A fírové, zvlášť u Carga, na ně pěli jen chválu.
Stejně nedostanete od Schadewerk prémie.. Kdyby byla tak dobrý, tak si je Cargo pořídilo. Ale je vidět, kam sáhlo radši..
Taky by me to zajimalo. Nejlepe od nekoho fundovaneho; (zadne jedna pani povidala nekdy v roce 2013), predem diky
Nebo vyměnit právě za „taurusy“.
Protože ty jsou o kousek starší, mohlo by jich být víc než 20…