České dráhy jednají o nákupu dalších čtyř lokomotiv Siemens Taurus

Lokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČDLokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČD

Dopravce počítá s nasazením lokomotiv na linku z Bohumína do Vídně.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Pokud vím, Taurus je chráněný název lokomotiv rakouských drah OBB. V ostatních zemích, i v Německu jsou označované ES64 xx Eurosprinter. PKP je mají pod názvem Husarz.

Jarek

Taurus je česká přezdívka této lokomotivní řady, tak co tady přesně řešíte?

Pitrys

Rozhodně to není česká přezdívka. Je to jak píše Karlos, je to chráněný název OBB. Jelikož je to ale jednodušší a dobře znějící název, než Siemens Eurosprinter ES64U4, široká veřejnost jej přijala a nikdo této lokomotivě jinak neřekne.

Vnější pozorovatel

Dráhy by se měly vykašlat na požadavek Rakousko a Německo, měly se škodovkou zasmluvnit loko na 3kV a 25kV schválení CZ, SK, PL, HU a do Nemecka a rakouska si vzít Siemense, ne protože by byl lepší, ale proto že je na ty trhy nepustí, to je holt fakt. Ty loko by využili na Slovensko a do Polska. Ne, musí to jezdit všude, tak to mají, smlouvu si psali sami, tak dostali co si zasmluvnili.

medical_examiner

Vyloučeno. Se Scheißewerke Pilsen jedině na osobní odpovědnost jedince. Který, v případě že to budou další předražené kraksny, zaplatí škodu ze svého.
Dodavatelem elektrických vozidel budiž propříště výhradně Siemens.

Vašek

Schademilové jsou zaslepení, nepoučitelní, žijí stále v minulém století a jakákoli debata je naprosto marná.

PvvS

Dráhy by se především měly vykašlat na Škodovku …

dizgrafyq

Jaké loko? Škoda žádné loko nevyrábí.

dáva

Mají je v nabídce na webu.

MildaIV

Když si jich obědnáte 50 tak výrobu rozjedou. Ale určitě vám nevyrobí 4kusy. A o ceně se rači ani nebudu bavit, není to seriová výroba jako u Vectrona a Traxe.

PvvS

Takovej blázen, kterj by si to objednal, už snad ani nejni . Poslední naletěli němci..

Vbb

Kulové o tom víte.

Miroslav Zikmund

ANO MUSÍ to jezdit všude, protože jen tak dokážete efektivně využít provozní potenciál vozidla … Do lokomotivního oběhu můžete nakreslit různá vozební ramena, bez ohledu na trakční proudovou soustavu – základní podmínkou je, aby s ní „partnerský“ strojvedoucí uměl jezdit a druhou, abyste si ohlídal kilometry do plánované údržby … Nepotřebujte dvě skupiny hnacích vozidel, která mohou jen někam a v případě provozní potřeby je vzájemně nemůžete prohodit … Když „nám“ v depu došly zelené a strojvedoucí měl modré, tak místo zelené jela do Přerova modrá. I „zelený“ strojvedoucí byl proškolen z toho, jak se obsluhuje „modrá lokomotiva“. Jsou tam… Číst vice »

Jarek

Což je logický, jelikož zelená vzniká z modrý a žlutý.

Josef Král

Bohužel lepší bylo rozšířit flotilu lokomotiv ČD a další stroje řady 380. Národní dopravce by měl podporovat národní průmysl.

Míla

Není nabídka, není poptávka a zklamání je z první dodávky veliké!…

Josef Král

Samozřejmě je zde nějaký vývoj a další lokomotivy by byly případných dětských nemocí oproštěny.

Miroslav Zikmund

A jak vyřešíte postoj správce infrastruktury ….

Vbb

A ten je jaký?

Vašek

A jéje. Zase jste si nevzal své léky.

Vnější pozorovatel

Njn, jenže protrpeli tu první sérii druhou si měli ohlídat a odstranit chyby, mohlo to být cajk. Je to jako u aut, taky přece nebudete kupovat první kusy ze série.

Leinad

Škoda se soudí s ČD o dodání.

michal

Škoda lokomotivy nenabízí. Je dobře, že se specializuje hlavne na jednotky a v nich se zlepšuje.

PvvS

Až tolik plotů okolo dep nepotřebují. Spíš potřebují stroje , který jezděj a dojedou i do cíle..

Jarek

Co to je národní průmysl, proboha? Mluvíte jak nějakej fašista.

Vašek

Já se obávám, že spíš jako bolševik.

gajda

Když to národní průmysl neumí, je lepší koupit osvědčenou jistotu těch co to umí a která splní všechny požadavky. A když se vezme cena 380 i s tou arbitráží, tak je Siemens levná výprodejovka.

Vendelín Opatrný

Ten myslím nakupem 380 a naslednou arbitráži podpořil víc než dostatečně.

Miroslav Zikmund

Jistě, já bych to taky rád viděl, ale to by musela být původní smlouva – od níž se odvíjí všechny problémy podepsána zcela jinak – převzetí a zaplacení lokomotiv nejen po schválení EBA, resp. národními drážními úřady, kam by měla být lokomotiva provozně nasazena (A, DE, HU, PL, UA, RO, HZ, SLO, IT, NL, B – když už tak už), ale také příslušným správcem „národní“ infrastruktury. A neobjednávat jich 20, ale rovnou 100 s opcí na další. A dokud to nesplníš na nedodáš všechny požadované papíry, tak si o převzetí lokomotiv a jejich zaplacení můžeš nechat jen zdát ….. Inteligentnímu… Číst vice »

Avlaky

Zase vy a ty vaše kecy, kdy pochopíte že 380 už nikdy nevznikne a ČD se jich chtějí zbavit

Kdy přijde onen soudný den a vy to pochopíte …

Petr

No vida. Jen to melo bejt v roce 2005 a melo jich bejt 20.

medical_examiner

Víc, nejméně 50 ks, aby se mohly poslat do šrotu i 151 a 371.

Miroslav Zikmund

Nejméně 100, s opcí na další …. Homo sapiens se od jiných druhů živočišné říše liší tím, že myslí na budoucnost a nespokojí se s okamžitým ukájením (nákupních) pudů …. Vrcholoví manažeři, kteří nakupují po 7 vozidlech nejsou manažeři, ale obyčejní hokynáři, kterým bych nesvěřil ani stánek s opékanými klobásami na Václavském náměstí v Praze. Pokud jim nákup vozidel nedovolí „nadřízený“ ministr (ministerstvo) dopravy nemají ve buď ten, či onen ve funkci co dělat. ČD si objednaly sedm – místo původních deseti – šuntů zvaných Pendolino, které na svoje zemí milostivě pustí jen Slovensko, ale do Košic, nikoli do Bratislavy,… Číst vice »

Apollo17

To musí být opravdu mnohem větší konfort.Pěkně rameno na rameni se spolucestujícím při čtyřech sedadlech na šířku místo tří. 🙂

Pája

Budou zpívat? Nejmladší má tyhle býky rád hlavně při svižném zpěvavém rozjezdu. Větroň nezpívá, to si u malého prcka výrobce dost zásadně pošramotil. 😀

Já, kdo jiný

1216 nezpívá.

Pája

Tak to je chyba (z dětského pohledu). Jsem rád, že se k nám tyhle loko dostanou. Jejich rozjezd je opravdu svižný, žádný loudal to není.

Vnější pozorovatel

Svižný rozjezd má i 380, i když to tady nikdo nepřizná

Potulný wechtr

To ano. Ovšem když se vůbec rozjede. 🙂

Míla

Zpívá, notuje si Taurus 1016 a 1116 (pulzní regulace tyristory). Regulací výkonu jsou to jiné stroje než 1216 (spojitá regulace tranzistory). Ale výstupní parametry a vlastnosti jsou stejné.

Pája

Tak mně napadlo, je to zpívání slyšet i na stanovišti zpívající lokomotivy?

Potulný wechtr

Ano, je.

Vbb

Spojitá regulace? Ale jděte…

Já, kdo jiný

Připadá mi to, jako by si skupina lidí z Pobřeží, která prosazovala nákup 1216 před 380, plnila dávný sen.

Augusto Pinochet

…kupovat nejdražší lokomotivy od firmy, která se s provozovatelem soudí je poněkud chucpe…

Paja

Lhát taky.

medical_examiner

Ne vždy a všude…

medical_examiner

Hmm, existuje nějaká firma ještě dražší než Scheißewerke Pilsen?
Co jsem tak našel, tak ne…

Vbb

Když pojedete v tramvaji bez lístku a chytne vás revizor, taky budete říkat, že v Praze mají nejdražší MHD?

medical_examiner

Kdyby v tramvajích nějací revizoři byli…tak bych jim předložil „pidku“…
Ale 80 mil./tramvaj je trochu moc. Zvlášť v porovnání s Pesou Gamma.

Vbb

Já tedy v metru (ano, není to tramvaj 🙂 ) potkal za poslední měsíc revizory 4x.
Nicméně otázka byla, zda se má porovnávat cena dohodnutá nebo cena „s pokutou“.

Anonymní alkoholik

Gammy jsou od Moderusu. 🙂

Tom

Super! Když to bude za adekvátní cenu, tak proč ne. Ty stroje jsou fajn.

medical_examiner

Fajn budou i v případě poruchy, protože budou dostupné náhradní díly.

Facepalm

Eštěže to bude v najbrtu a ne žlutý nebo bleděmodrý a bude to tím pádem supermoderní vozidlo a nikoli německý šrot, že… 🙂

XXXD

Že vás to ještě baví, psát to pod každý článek týkající se nových vozidel. Už to začíná být trochu ohraná písnička.

gramofon

Potíž je, že to nejsou nová vozidla, ale ojeté šroty.

Pitrys

Víc takových „šrotů“!

gramofon

Protože mají ten správný lak?

Pitrys

Co zase proboha o laku? Více takových strojů na naši železnici, ať už budou patřit komukoli.

medical_examiner

Jojo…ono se to potom už nějak udělá…že budou všechny „taurusy“ jezdit u Státních drah…

Pája

Jsou to již ojetá hnací vozidla, ale ještě dlouho to nebudou šroty.

gramofon

Ale kdyby je koupil kdokoliv jiný šroty by to byly!

Rakev

Asi jako ex Rakouské Bmz

Facepalm

Já to osobně píšu poprvé, na to jsou tu jinší experti, kteří jsou schopni tuto „logiku“ cpát i do článku o lanovce na ovčí vlnu na Novým Zélandu. No, víte co, podívejte se na tuhle diskusi dnes večer a uvidíte sám…

Ondra L.

Tak to jste se k tem expertum pridal.

Facepalm

Slyšel jste někdy o ironii?

medical_examiner

To jenom nadšenci do „retra“ musí mít oranžovo-bílo-modrou lokomotivu, ale za ní modrobílé vagony…

Twix

Ne že by se tyto stroje nehodily, ale argument že není potřeba měnit lokomotivu na hranicích je tam spíš do počtu. Už předtím jezdily tyto vlaky do Vídně s lokomotivou řady 380 bez přepřahu. Pokud se tím teda nemyslí polská hranice 🙂

Kuba

Momentálně minimálně EC105 (Przemysl Gl. – Graz) v Břeclavi přepřahá. Nevím jestli nemají 380ky vyjímku od ÖBB Infra jen Břeclav – Vídeň.
Nezná někdo důvod?

Jiří 3

380 by měli jezdit až do Vídně. Přepřah se dělá ve směru na Polsko.

Vojtíšek

Prý kvůli turnusovým obratům lokomotiv.

Miroslav Zikmund

Když si pořídíte jen 20 lokomotiv a myslíte si, že jimi dobudete Evropu a přitom nemáte ponětí organizaci provozu a údržbě hnacích vozidel, sepíše vysloveně debilní smlouvu, tak přivádíte své následníky do problémů …. To připomíná historické obrázky, jako když se Poláci bránili proti německým tankům vojáky na koních vybavených šavlí.
Jenže ty problémy nebudete řešit protože už škodíte jinde ….
Těch lokomotiv mělo být minimálně 100 s opcí na další … pak můžete „dobývat“ železniční Evropu …

bakiy

380 jsou v Rakousku normálně schválené a pravidelně jezdí též do Lince.

Vojtíšek

Tak jdeme hádat, od koho to bude. Gysev nebo SŽ?

Kamui

Slovinci mají tauruse? Nevím ptám se, protože když jsem tam byl tak mezinárodní vlaky směr HR/HU vždy s jednosystémovkami a na hranicích se půl hodiny přepřahalo.

Vojtíšek

Slovinci jezdí občas s náklady až k nám.

Anonymní alkoholik

Mají jich 12. Jde o řadu 541. Používají je primárně na nákladech (hlavně kontejnery z a do Koperu) a na rychlících z Rakouska směr Chorvatsko (resp. Dobova a tam přepřah, protože HŽPP…).

Anonymní alkoholik

Oprava – mají jich 20 😀

Twix

Ne, mají jich 20 plus 12 🙂 Objednávalo se to ve dvou fázích. A důvod, proč Kamui viděl na hranicích samé jednosystémové lokomotivy s přepřahem je, že donedávna nesměly Taurusy jezdit po trati mezi Zidani Mostem a Pragerskem. Na trati do Chorvatska přes Šapjane snad nemůžou pořád. Zato v Jesenici už se nepřepřahá přes 10 let.

Anonymní alkoholik

Dokonce 32. 😀 Děkuju za upřesnění. 🙂

Miroslav Zikmund

To není dobrovolná politika HŽPP, ale politické vztahy mezi Lublaní a Zagrebem … Stejně tak se vyměňují tytéž „krabice“ v Šidu (Chorvatsko / Srbsko), ve Volinji (když se jezdilo Sarajevo) a v Doboji …
Jediný „zdravý rozum“ se zachovali s Černou horou, kde se lok prováží …

Vojtíšek

ÖBB si asi flotilu tříštit nebude, snad DB. Ještě zbývá PKP a MÁV, Alex. Kolik jich mají zbývající dopravci netuším.

libcha

Nerad bych se mýlil, ale tuším, že Alex má „cargo“ variantu s Vmax 160.

T_D

Verze „ALEX“ je jenom převlečená 1116 do kastle á la 1216.

Rado

Od MÁV kupovať určite nebudú, nakoľko MÁV má „len“ AC verziu, čiže ES 64 U2, GySEV má taktiež rovnakú verziu ako MÁV

Dušan

2 ks aktuálně prodávají Wiener Local Bahnen – viz níže:
https://www.railroadpics.net/photo/1386/Siemens-ES-64-U4_1216-951/

Vojtíšek

WLB mne taky napadlo, ale očekával jsem, že je kupují od jednoho majitele. A WLB jich tolik myslím nemají.

Já, kdo jiný

WLB mají 6 kusů.

Vojtíšek

Děkuji

Dušan

Mají 4 ks, ale všechny prodat nechtějí.

Já, kdo jiný

1216.950-955.

Dušan

OK, dík za doplnění…nějak jsem to pomotal.

noerf

Mají ty dvě lokomotivy 1216 co koupili předloni ETCS?
Jinak nákup lokomotiv bez TSI, které se již deset let nevyrábí, jen proto, že mají možnou maximální rychlost 230 km/hod, kterou na trase Bohumín – Vídeň nevyužijí je vcelku zvláštní přístup.

Petr

Za ty peníze? Tady nejde tak úplně o rychlost (zatím).

Kuba

To, že nemají TSI, je snad v provozu nějaká nevýhoda?

O.K.

Tak v pripade nehody samozrejme ano. Jinak jsem take v zasade rad, ze je CD porizuji. Idealne je meli mit uz davno daaavnicko a mnohem vice.

medical_examiner

To řekněte strojvedoucímu z Vraňan…

O.K.

Nezlobte se, ale vážně netuším, na co narážíte. Myslíte tuto nehodu?
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Vra%C5%88an
Při ní byl strojvedoucí naštěstí zraněn jen lehce. Existují i nehody, kdy byl strojvedoucí zraněn těžce a je možné, že by TSI skříň vozidla mohla některým zraněním zabránit nebo je zmírnit.

Dušan

Nemají.

Vendelín Opatrný

No a teď ješte odprodat škodovacké poruchové mezky E109

Avlaky

To si můžou dovolit až budou mít loko z těch 2 soutěži a to i s využitou obci

Ač to není zrovna nejlepší lokomotivy (často poruchová, viz Slovensko kde je jedna záloha druhé)
tak je to jedna z vlajkových lodí ČD

Já, kdo jiný

Vlajková loď, která neustále nabírá vodu…

Jiří Šrámek

I Jamato byla jednu dobu vlajkovou lodí.

PvvS

Ona se jmenuje Titanik ? 🙂

Fyzikář

opcí

Jiří Kocurek

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vasa
Vyplula z přístavu a potopila se, vyvrátil ji vítr.

Zrzek

A sranda by byla, kdyby je koupily DB a jim jezdily bez problémů.

Ten_z_Biliny

To nic není. Ale teď si vemte, že by je koupil Regiojet a tomu by jezdily bez problémů!😁

Martin K.

Já vím že je to blbost, ale ta představa je luxusní!

Bergham

ČD neumí ani vyměnit mýdlo na záchodku. Takže věřím, že RJ by je rozjezdil v pohodě.

Ketchup1970

A ten RegioJet ty odborníky nejlepší na trhu a světě utrhal zralé na frňákovníku z pohádky? Nebo se kouzelném proutkem naučili být nejlepší .

Fyzikář

Úžasný….kde řady jedinců jako Vy plivou jedovaté sliny na ty spousty fachmanů, bez nichž by se u ČD (a nejen u nich) nehnulo za chvíli ani kolo. To jste vážně takový deprivant? Nebo to děláte schválně?

Miroslav Zikmund

ČD „neumí“ – ČD TO ani nedělají … úklid a doplňování provádí specializované „čistící“ firmy ….

bohyn

To je uplne jedno. ONI si je najimaji na uklid SVYCH vlaku. Zodpovednost maji stale na hlave CD.

Zrzek

Ten je neumí opravovat, ale DB se je učí a už jen ta představa, že němcům jezdí 109 bez problémů a začnou si objednávat další a ještě koupí těch 20 od ČD je dost šílená, ale vypovídalo by to o údržbě na ČD. Jen čas ukáže kde je pravda a čas ukáže jak spolehlivé budou Taurusy a Větroně u nás.

Mašinka

Je vidět, že ty krámy znáte:)))
A německé jsou úplně jiné. Naše k nim smí pouze jedna a za podmínek, kdy je tam vlastně nanic!

Paja

Můžete to rozvést? Která jedna a za jakých podmínek?

medical_examiner

Obzvlášť utopická alternativa.
Už se těším jak vypadne ze Smíchova a nebude blokovat vyšehradský most…

***** Petr

Jediné slunce na potemnělém nádraží . Ta žlutá vzadu to tam rozzáří i s tou rezavou lávkou nad tratí 🙂

Vladimir

Co jsem pochopil tak DB si v podstate nechala dovyvinout novou lokomotivu. Pry apelovali a hlidali si spoustu veci, protoze z ceskych vod a luzin znali jejich spohelivost. Takze by meli byt podstatne spolehlivejsi. To ukaze az provoz.

medical_examiner

A brání jim snad někdo?

XXXD

To nemá smysl. Nikdo to nekoupí za takové peníze, aby se to ČD vyplatilo.

Ondřej

Může tu poruchovost někdo potvrdit? jednu dobu se o tom psalo, ale pak tu někdo psal, že už to není aktuální.

Vbb

Když jezdily v záruce a Škodovka dělala údržbu, tak byly v pohodě.

Mašinka

Nebyly, jen Škoda vše „vysvětlila“ po svém.

Vbb

Byly. A fírové, zvlášť u Carga, na ně pěli jen chválu.

PvvS

Stejně nedostanete od Schadewerk prémie.. Kdyby byla tak dobrý, tak si je Cargo pořídilo. Ale je vidět, kam sáhlo radši..

Martin L.

Taky by me to zajimalo. Nejlepe od nekoho fundovaneho; (zadne jedna pani povidala nekdy v roce 2013), predem diky

medical_examiner

Nebo vyměnit právě za „taurusy“.
Protože ty jsou o kousek starší, mohlo by jich být víc než 20…