České dráhy jako úspěšný youtuber. Za videa z kabiny strojvedoucího získaly prestižní cenu
Projekt má také zatraktivnit práci na železnici.
Společnost YouTube udělila prestižní ocenění společnému projektu ČD a agentury Dialog Media. Cena Silver Creator Award přišla jako uznání úspěšného digitálního projektu Pohled z vlaku, který má 105 tisíc odběratelů a na svém kontě již více než 33 milionů zhlédnutí.
Online platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách Českých drah. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti, interaktivní mapu a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací, jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety.
K nejnověji přidaným tratím patří Praha hlavní nádraží – Lysá nad Labem a Praha Smíchov – Plzeň hlavní nádraží. Letos se mohou fanoušci těšit na videa z dalších tří nových tratí: Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických Horách, Trutnov – Teplice nad Metují a Náchod – Teplice nad Metují – Broumov. V dalších letech by měl být Pohled z vlaku doplňován o zhruba pět nových tratí za rok.
Přes 33 milionů zhlédnutí
Programový a obsahový tým Dialog Media vytvořil vlastní online platformu Pohled z vlaku v roce 2015 na zakázku pro České dráhy. Do současnosti bylo v rámci projektu Pohled z vlaku natočeno 175 videí, jejichž sledovanost překročila 33 milionů zhlédnutí. Novinky portálu pravidelně odebírá přes 105 tisíc lidí. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, zařadil se do celosvětové nejužší špičky. I když se v online prostředí objevují různé variace na toto téma, žádný z těchto projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.
„Ocenění je důkazem, že moderní a kvalitně připravený obsah o železnici dokáže oslovit širokou veřejnost a vyvolat pozitivní ohlasy. Je důkazem toho, že jsme na správné cestě v našem úsilí o modernizaci osobní železniční dopravy a prezentaci Českých drah ve světě digitálních médií,“ řekl generální ředitel ČD Michal Krapinec.
„Náš digitální projekt Pohled z vlaku se stal fenoménem, který propojuje technologie, cestování a vášeň pro železnici. Jsme hrdí na to, že jsme dokázali zaujmout miliony diváků nejen v České republice, ale i ve světě. Tento úspěch by nebyl možný bez týmu agentury Dialog Media, která společně s námi vytvořila tuto inovativní online platformu,“ dodal Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
„Cítím skutečnou radost ze společného projektu, který tvoříme s národním dopravcem. Díky patří celému týmu, který se na přípravách a realizaci podílí. I když pracujeme na řadě projektů pro různé segmenty, je zde cítit velká a přirozená síla obsahu, kterým je železnice, cestování a technika. Budeme i nadále držet tempo rozvoje projektu spolu s příchodem nových technologických možností,“ okomentoval událost Pavel Mojžíš, výkonný ředitel agentury Dialog Media.
Přestože v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. „Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí a portál Pohled z vlaku přispívá i k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání,“ uvedl dopravce.