Dopravci Železnice

České dráhy hlásí další růst. Rosteme i tam, kde nám konkurují autobusy, tvrdí firma

Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy
Cestující ve vlaku Českých drah. Foto: České dráhy

Růst zájmu o služby Českých drah pokračuje. Firma dnes v tiskové zprávě oznámila, že meziročně za první pololetí stoupl počet cestujících v jejich vlacích o 2,5 milionu.

Za první pololetí tak přepravily České dráhy 89,435 milionů cestujících, o 2,9 % více, než v loňském prvním pololetí. Největší zájem o služby Českých drah je na dálkových linkách a v příměstské dopravě velkých aglomerací, především v Praze a v jejím okolí.

I v letošním roce se potvrzuje správnost našeho rozhodnutí vsadit při získání nových cestujících na lepší služby, nasazení moderních souprav a zrychlení dopravy na úsecích, kde jsou průběžně modernizované tratě,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

České dráhy tak zaznamenaly rostoucí počet cestujících na mnoha vnitrostátních dálkových linkách včetně těch, kde jezdí rovněž spoje jiných železničních dopravců nebo autobusy. Více cestujících využívá vlaky Českých drah například z Prahy do Olomouce, Ostravy, Opavy a na celou střední a severní Moravu. Poptávka roste ale i v jiných směrech, například mezi Prahou a jižními, západními nebo severovýchodními Čechami. „Z dosavadních výsledků je patrné, že cestující vnímají vlak jako adekvátní alternativu vůči silniční dopravě,“ tvrdí dopravce v tiskové zprávě.

Růst v příměstské dopravě pak dává do souvislosti s nasazováním modernějších vlaků a zkracování intervalů mezi vlaky. Nárůst zaznamenává i přes konkurenci autobusů či soukromých dopravců i u mezinárodní dopravy. „České dráhy budou i nadále sázet především na kvalitu a rozsah služeb, které lákají do vlaků nové cestující. Na konci léta se konečně také začne projevovat plošné rozšiřování wifi připojení k internetu do dálkových vlaků. Pokračuje i modernizace dalších osobních vozů pro dálkové linky, kde se pro zákazníky pozitivně projeví také pořízení čtyř desítek osobních vozů od rakouských drah,“ dodal Štěpán.

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No já bych hlavně řekl, že ČD nenápadně zdražuje online prodej jízdenek. Kupuji stejnou jízdenku se stejným předstihem a už se dostávám z původních 58 Kč..na 70 Kč. Oficiální zdražení to není… pouze to prezentují tak, že ty včasné jízdenky jsou již vyprodané (pořád).
    Tak na ně kašlu a jezdím jejich vlaky na IDS i když mě to stoji 15 min času navíc, ať z toho radši mají i jiní v rámci systému IDS JMK.

  • Uz i „modrovousove“ prisli na to ze nikdo nechce jezdit starym spinavym srotem..
    A ze prisli na to ze když nasadej novy soupravy nebo stare ikdyz velmi dobře servisovane zahranicni sroty v novem nateru a precaloneny na modro – tak ze to ty lidi do tech vlaku natahne.
    TO JE NA NOBELOVKU !!!!!
    Jenom by me zajímalo jestli na to modrovousove prisli sami nebo jim to za desitky milionu někdo poradil z „Velke Ctyrky“
    Zaroven si rypnu a polozim dotaz – Uprimne by me zajímalo kolik ze zde kometujicich „vysokoskolaku“ vůbec tusi co to vůbec je ta „Velka Ctyrka“??
    SURA UZ MI TENHLE KONKRETNI KOMENT POD TIMHLE CLANKEM MIN. 2X SMAZNUL…
    Tak uvidíme, kdyztak poustnu znova 🙂
    Ja mel za to ze je to nestrannej web – ale NENI !!! – kdokoliv tu cokoliv poustne na CD – a uz se to maze…

  • Například vzhledem k rozkopané D1 se není čemu divit. Cesta vlakem, i když trvá stále dlouho (nejrychlejší vlak Brno-Praha jede 2:30), je časově spolehlivější a rychlejší, než jet po D1. A dokud nebude kapacitně D1 posílena, tento stav se nezmění.

    Poptávka po rychlém vlakovém spojení mezi městy je logickým důsledkem rozvoje společnosti. Že naši politici totálně selhali v přípravě a výstavbě je nejen ostuda, ale i škoda, protože to brzdí další náš rozvoj a to včetně eliminace problémů dneška – malá mobilita pracovní síly, vyloučené/vzdálené (=chudé) regiony.

    Samozřejmě stejné selhání jsou chybějící dálnice do Karlovarského, Jihočeského, Zlínského kraje, dálniční spojení na Vídeň, Varšavu, Linec, Bratislavu, Žilinu …

    • Na Blavu uz je od sociku – a je to ve slusnem (ne perfeknim) stavu na obo stranách hranice

  • Český Krumlov je druhé nejnavštěvovanější město zahraničními turisty v České republice. Jak jezdí tito lidé z Prahy do Českého Krumlova a zpět?
    Autobusem, protože přímé spojení není vlaku není a do Českého Krumlova není z ČB udělána elektrifikace, ani se nepočítá s odstavením soupravy např. na jednu či dvě hodiny (to lze v Kájově). A to prosím je současná kapacita linkových spojů 120 míst za hodinu a několik dalších autobusu denně najatých.
    Takže místo letního naplnění jižních expresů vodáky do Rybníka a převážně vození cestujících na trase Benešov – Praha, lze najít i zajímavé linky jinde mimo objednávku státu či krajů.

    • Dobrý den,
      přímý vlakový spoj z Prahy do Krumlova samozřejmě jezdí, byť jen jednou denně.

      • Ten „přímý vlakový spoj“ ovšem není pro zahraniční turisty v naprosté většině rozumně použitelný – ti budou rozhodně používat především zájezdových autobusů (všech možných velikostí), které jim nabídnou (nabízejí) cestovní kanceláře a agentury. Hlavní důvody:
        – příliš časný odjezd z Prahy pro hotelové snídaně (i pro ty podávané už od 7 hodin ráno),
        – dost velká vzdálenost nádraží v Českém Krumlově od centra, a
        – příliš málo času mezi příjezdem toho přímého spoje a jeho odjezdem zpět (velmi krátká doba na návštěvu města).
        Na ty autobusy železnice zkrátka nemá, ale navíc se ani nesnaží své nevýhody zmenšit – třeba tím, že by sama nabízela nějakou vlastní garantovanou „místní“ autobusovou dopravu z nádraží a zpět navázanou na ten „přímý vlakový spoj“, který by se navíc měl asi vracet do Prahy později: nevím, jaký požitek mohou mít zahraniční turisté z toho, když mají stíhat za jediný den prohlídku Českého Krumlova a ještě večer v Praze nějaké divadelní představení nebo koncert – tomu VHD skutečně nemůže nikdy optimálně vyhovět a dopravu pro takový program je třeba zajistit individuálně jinak.
        Obecně vzato, ten „přímý vlakový spoj“ v poloze, v níž je nyní nabízen, je vlastně k ničemu téměř všem – pro domácí výletníky jede z Prahy příliš pozdě a zpět nesmyslně brzy, pro zahraniční turisty zase jede z Prahy nevhodně brzy a na pohodovou prohlídku Českého Krumlova (navíc s nějakým obědem) neposkytuje dost času.

        • železničář v důchodu: v Českém Krumlově je hned vedle nádraží zastávka autobusu MHD, takže to je nejmenší problém.

  • Tak uz konecne i modrý gumídci prisli na to ze spinavym pachnoucim srotem nikdo jezdit nechce … “ NO NENÍ MOŽNÁ“ A zaroven ze nove vlaky nebo alespoň vyrazene sroty – ale velmi ciste -a- poctive servisovane z zeleznicnich flotil na zapad on nas – v novem nateru a s namodro prepolstrovanejma sedackama lidi do vlaku natahnou…

    To je na Nobelovku..!!!

    Anebo jim to poradil nejakej kulisak za mnoho destek milionu z „Velke Ctyrky“…??
    Jen si musim rypnout – protože by me opravdu seriozne zajímalo kolik zde komentujících „vysokoskolaku“ vůbec tusi co o vůbec je ta „velka Ctyrka“ ???? Ostatním je jasno.

    • Tak teď jsem se pěkně zasmál. Ale nejste daleko od pravdy. Víte kolik „Indů“ jezdí v ústeckém kraji vlakem? To je strašný. Jezdí třeba na/z koupališť. Je jasné, že zadara. Protože vlakvedoucí to z Bíliny Kyselky do Bíliny nestíhá. Jízdní doba cca 2 min. Ale nejen tam. Jsou s nima potíže i na jiných úsecích. Ale nejkrásnější je vždycky ta jejich výmluva. Že ho okradli, že mu spadl lístek do záchodu, že nemá peníze a potřebuje se dostat tam a tam atd. Já bych je z těch vlaků hnal bičem.

    • A to mají v Indii ženy celý jeden samostatný vagon – ty zdejší jsou na tom ovšem hůř, protože mají (v lepším případě) vyhrazen jen jeden šestimístný „Dámský oddíl“ …

      • jj, a když jsem si naposledy kupoval jízdenku do vlaku IC Opava na trase Olomouc – Praha, tak v tom dámském oddílu byly poslední tři volná místa z celého povinně místenkového vlaku…

        Asi o tom oddílu ženy ještě neví, nebo co…

  • Tak to jsou krásné zprávy, dneska ráno nás v Hostivaři předjelo eso táhnoucí BDs, 2xB, A a 2x Bdtee (to jediné bylo správně), říkal jsem si že to bude některý z těch prémiových dálkových spojů ČD. Snad jim v tom kaštani vydržej…

  • Za posledních cca 10 let určitě přibylo hodně lidí na Hl. nádr. – Říčany – Čerčany – Benešov.
    Poslední rok mi přijde, že už cestující nepřibývají, hlavně u večerních spojů mi to přijde prázdnější, než před cca 3 lety.
    Nevíte někdo, jak teď „Ropid počítá“ tuto linku?

      • Jenže v Benešově těch R víc není. Ale určitě je víc lidí, co dojede do Benešova s R a pak třeba přestoupí směr Neveklov, nebo Týnec, kam se zlepšila doprava včetně tarifu.
        V Os jsou ale většinou lidi po Čerčany.

        • Když jsem jezdil před x lety rychlíkem z Budějovic, tak standardní situace byla v Budějovicích několik cestujících, něco přistoupilo v Soběslavi, Táboře, ale z Tábora byla obsazenost tak jedna maximálně dvě osoby na kupé a v Benešově se rychlík naplnil. Opačně to bylo podobné.

          • Ja to z Olbramovic muzu potvrdit a presto se tu nekdo urazil na muj dotaz proc CD takto vozi mezi Benesovem a CB vzduch…

            • Mně sice nepřipadá, že by tam ČD úplně „vozily vzduch“, a v Táboře vidím vždy dost velkou výměnu frekvence, ale je pravda, že tam jezdím zřídka a navíc většinou v obdobích a ve vlacích, kdy jezdí větší frekvence – v pracovní dny mimo špičku tam asi mnoho lidí opravdu nejezdí.

  • To je ale překvápko…
    Tak už i modrý gumídci přicházejí na to že špinavým smradlavým šrotem prostě nikdo jezdit nechce.. A zároveň že když nasadí nové nebo sice staré ale aspoň naoko opravené vagóny – tak že to bude mít neskutečný efekt …

    Bravo – to je na Nobelovku..!!!!

    A to jste vymysleli sami nebo jste si to nechali poradit za desítky milionů od nějakýho koumáka z „Velké Čtyřky“
    (Ještě si rýpnu a pouvažuju kolik asi zde komentujících „vysokoškoláků“ vůbec tuší co to tak asi je.. :-P)

    • To je marketing a společenský tlak, který se dá pozorovat na klasickém lidském chování, říkat věci, i když jsou zjevné a moc lidí taková zpráva neosloví. Jen se pak na to vyrojí lidé, kteří jsou buď moc hloupí, aby tyto společenské mechanismy pochopily, nebo si myslí, že objevili Ameriku, když na to drsně upozorní myslejíc si jakou pravdu, kterou každý tuší ale neříká, odhalili…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora