České dráhy hlásí 400 vozidel s ETCS a přes 700 vycvičených strojvůdců

Lokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlaky Českých drah v rámci zkušebního provozu ujedou řádově tisíce kilometrů denně pod dohledem ETCS.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasek

Ja hlasim, ze ETCS je blbost a proc? az bude fungovat stejne po cele EU tak uznam, ze je to dobra vec

Martin H.

Ale další odborník. Račte sem prosím uvést vaší kvalifikaci, ať si můžeme udělat obrázek o vaší kvalifikaci pro toto super hodnocení…

Vinkler

A jak je Jane vlastně školili??! To jim jako obvykle zaslali 280-stránkové pe-de-efko a za 10 dnů to musíš znát ????

Martin H.

Ne. Jsou velmi dobře udělané prezentace a klasické školení. A ne, za deset dnů to znát nemusíš.

Jan T.

A pak že to nejde. Je to dobré natvrdo stanovit datum zahájení provozu a dělat všechno pro to, aby se to stihnulo. Nějaké porodní bolesti budou, někde třeba mírné zpoždění, ale celkově na tom budeme určitě líp, než abychom to odsouvali každé dva roky o rok a půl dál.

Mirek

Teď jde o to, jaké řady tím budou vybaveny a nedošlo náhodou k tomu, že snížíme reálnou rychlost vlaků tím, že budeme nasazovat třeba liko 362 verze VTB, která má aktivované ETCS, ale je to pořád lehce zrychlené eso, tedy max. rychlost vlaků bude 140 km/h a ne 160km/h

Radim

I kdyby, jízdní řády jsou stejně udělané na 140km/h. Jenom by se holt nekrátilo zpoždění

Starej

Ještě by to chtělo proškolit dispečeři a výpravčí z předcházení mimořádnostem, komunukace a dodržování předpisů.

Novomír

Ono by stačilo jen proškolit z ETCS, protože skoro žádný neumí dát rozkaz ETCS, tak pak to holt řeší strojvedoucí některé situace nepředpisově…

Radek

ETCS se jezdí jen Uničov -Olomouc a nové školení na ETCS vypravčích je mám dojem někdy na podzim a pokud jich tím školením X,Y výprávčích neprojde, tak to můžou odpískat, nebude mít kdo řídit dopravu,nebude se jezdit?🤔

Martin H.

Prosím tě, nemel kraviny. Pod plným dohledem se jezdí na spoustě dalších míst….

Honza

Vidím, že čeština je tvůj kůň. Komunukaci neznám. To zas federace něco vymyslela do D1? :))

Jan Čada

No vzhledem k tomu, že někteří strojvedoucí ČD nebyli schopni pochopit během 20 let provozu, jak funguje jednoduchý MIREL, obávám se, že ETCS bude pro některé nadlický úkol a zároveň vstupenka do odmašťovny.

Horal

Omlouvám se ale váš komentář je opravdu hloupý. Takže strojvedoucí jiných dopravců perfektně pochopí systém. Ono totiž tohle to přesně píšete. Patrně jste si potřeboval kopnout do Českých drah. No moc se vám to nepovedlo.

Radek

České dráhy bych z některých drah vykopl i s tím skanzenem,kde fíra je spíš opravář a kdy cestující prožívá denně dobrodružství, kdy neví jestli vůbec dojede a jestli nezůstanou stát někde v poli.

Martin H.

Ha, pán je odborník. Nebo spíš debil…

Jan

Můžete to nějak rozvést? V čem konkrétně je u obsluhy mirelu problém?

Mirek

Blbe, ti kdo většinou tvoří mimořádnosti, tak jsou soukromníci, nejvíce LE a RJ

Franta Pepa Jednička

Slovenská pomsta, která si žije svým životem, takže se nedivím, že se pro některé stalo rutinou dávat manuál, vždy když to jde.
A ve spojení s ETCS to je teprve za trest.

Martin H.

To je zajímavé. Jezdím nejvíc na ibalginech a panterech a žádný problém v souběhu Mirela a ETCS nevidím. Čím to asi bude?

Martin H.

Hele, můžeš sem prosím že napsat co jsi zač? Mě by hrozně zajímalo, kde se berou tvé vysoce odborně propracované názory a hodnocení. A asi nebudu sám…

Martin H.

Můžete prosím osvětlit na základě čeho jste napsal svůj komentář?

Jiří Kocurek

Teď ještě aby Správa ukončila dlouhodobé výluky ETCS, postupně to všude pozapínala a prošlo to zátěžovým testem. Ať z toho není novoroční blamáž.

Mirek

Myslím, že se tak děje viz odkaz
https://youtu.be/WY03bCRaWgg?si=FPeS0IMlk10R95_s

Radek

Aha,tak proto jim téměř denně chcípou rychlíky na trati Olomouc – Krnov,není na opravy, nebo nedej bože na nové.Všechny prachy jdou na ETCS.

Michal M

Lepší rychlíky než cestující… A je to trochu falešné dilema, máte tam to, co si objenatel poručil, skvělé 843 s otevíratelnými okny, tam je přece svět ještě v pořádku…

Radek

Ano,ale ne ,že budou jezdit neustále se spožděním a přiskokem vpřed, se zastávkami v lese.

Jiří Kocurek

Není na nové … v Olomouci je několik nových Regiopanterů (odpočívej v tichosti, řado 460) a ČD mají velkou zakázku na nové motoráky. Vše s ETCS od výroby.