České dráhy chystají velké přejmenování dálkových vlaků, zmizí Šohaj i Budvar

Od prosince 2016 jezdí po čtvrtém koridoru expresy.Od prosince 2016 jezdí po čtvrtém koridoru expresy.

Cestující Českých drah čeká od prosince nástup do vlaků, jejichž jméno uslyší poprvé. V případě expresních linek se rozhodly totiž

Cestující Českých drah čeká od prosince nástup do vlaků, jejichž jméno uslyší poprvé. V případě expresních linek se rozhodly totiž České dráhy k nezvyklému kroku. Pojmenovat je podle cílové destinace a ještě k tomu stejným názvem více vlaků najednou. Řada jmen tak po mnoha letech zmizí.

Státní dopravce nechce zatím zveřejnit všechny změny, úpravu řady názvů ale potvrdil.

„U některých spojů, respektive celých linek bude využito z marketingových důvodů jednotné označení pro všechny nebo většinu spojů celé linky. Tyto názvy jsme už využívali k marketingovým aktivitám během jízdního řádu 2017,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Jde například o označení Jižní expres nebo Slovácký expres, tyto názvy se už objevily v reklamách během letošního roku. „Tato označení usnadňují mimo jiné orientaci cestujícím v jízdních řádech nebo na stanicích,“ vysvětlil Štáhlavský.

Dráhy stejný model používají u pendolin, které se až s výjimkou spoje Košičan jmenují jen SuperCity Pendolino. Využívají je i zahraniční železnice. Na seznamu nových označení je i Západní expres, pod který spadnou expresní vlaky z Prahy do Plzně a dál do Mnichova či Chebu.

Podle informací serveru Zdopravy.cz  má přibýt ještě i další označení v příštím roce, například Valašský Expres, Krušnohorský expres, Ostravský nebo Moravský expres. Firma ale zatím nechce další detaily uvést, zveřejní je při prezentaci jízdních řádů.

Změny znamenají konec řady dlouhodobě známých jmén rychlíků, v letošním jízdním řádě už rychlíků vyšší kvality. Například v případě Slováckého expresu, zmizí z jízdních řádů tradiční názvy jako Šohaj či Galán. V případě spojů z Prahy na jih Čech například Budvar, na západ Karel Čapek nebo Albert Einstein.

I když řada názvů dálkových vlaků se drží v jízdních řádech desítky let, část z nich také zaniká. V roce 2014 například po půlstoletí skončila Vindobona propojující Berlín s Vídní přes Prahu. Ve stejný rok později skončil noční vlak Excelsior, který propojoval Cheb s Košicemi.

Tagy České dráhy Názvy dálkových vlaků
20 komentářů