České dráhy chystají nové spoje proti rychlíkům RegioJetu. Úřadu oznámily plány na čtyři linky
Lokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhy
V seznamu nových komerčních linek je spojení Opavy a Ostravy nebo Prahy s Břeclaví přes Olomouc.
Čtu ten návrh pro vlaky Bohumín – Praha správně?
Bohumín odj. v 11.00 (a v 20.00) hod. – Otrokovice – Olomouc hl.n. – Pardubice hl.n. – Praha hl.n. příj. v 14.20 (a v 23.20) hod.
Oni si spletli Ostravu a Otrokovice?
Dle omezeného počtu zastavení, jak naznačuje dokument, vidím v „šohajovité“ lince Praha-Pce-Olomouc-OT-BV jakousi náhradu neexistujícího celodenního expresu do Zlína – tedy pokud to má stavět pouze v Otrokovicích. Byť by cestující na Slovácku ocenili stavět jak Hodoníně tak zejména Starém Městě.
U expresní linky z Brna do Bohumína by bylo zase rozumné konečně pořešit potřebný přestup z Brna na Ex2 v Hranicích, ale nevím či to někoho na Nábřeží napadlo. Tady není jasně napsáno kudy linka z Brna pojede, ale nabízí se kuriózně i trasa přes Břeclav, kdy JD do Přerova měla být kolem 1hodiny.
Nenabízí. Kvůli úvrati v Břeclavi, která by buď neúměrně prodloužila jízdní dobu (objíždění), nebo navýšila náklady (druhá lokomotiva i se strojvedoucím)..
Co takhle prodloužení Moravanů na nově zmodernyzované trati přes Uničov až do Šumperka??
Co je Moravan a kdo u Peruna vymyslel slovo „zmodernyzované“?
Na vlastní ryziko ČD? Nebo jako obědnávka minysterstva?
Číst umíš? Komerční linka mimo objednávku MD
Psát neumí, tak nevím 🙃
To už se na trať stejně nevejde.
Máte pravdu.
Konkurence R8 by byl dar z nebe
Nebylo by na místě o těchto krocích uvažovat konkrétně v úseku Brno-Nezamyslice-Přerov-Bohumín až v momentě kdy bude hotova modernizace a zdvoukolejnění této trati? Pokud se začne už stavět, tak 10ti letá smlouva s RJ v momentě finišování stavby bude takřka u konce a nemusí být vyloučeno že opět zde budou operovat spoje ČD v provedení ještě lepších souprav než poskytuje RJ.
Doufejme, že RJ o tu linku přijde
Na co ČD sáhnou, tak vznikne obří sekera, kterou platí stát, respektive my všichni
Prosím odprezentovat nějaká fakta na základě kterých jste na tento vysoce fundovaný názor přišel. A když ne, tak bych si vás dovolím nazvat nějakým expresivním výrazem, páč si to v tom případě plně zasloužíte…
Budou jen vyzobávat rozinky? 😀
Máte pocit, že jízda vlaků v okrajové části dne, v době, kdy není k dispozici jiný spoj, je vyzobávání rozinek? Zjevně jste nepochopil význam toho slovního spojení. Možná by bylo dobré, než něco veřejně napíšete, tak se předtím trochu zamyslet…
Tak v tom případě by bylo na místě uvádět zastavení i v jiných stanicích než je stroze uvedeno v dokumetnu. Pokud zůstane jen u těch stanic, tak to lze nazvat vyzobáváním rozinek.
To je skvělá zpráva pro objednatele, kde může ušetřit v dotované dopravě.
A může reálně?
Protože toto je – slovníkem ČD – vyzobávání rozinek v zajímavých časech, zatímco zájem objednavatele je celkové pokrytí během celého dne.
Ostatně právě ten pozdní spoj Praha-Olomouc-Ostrava dneska chybí hlavně proto, že objednavatel vycouval z objednávky Ex1 a okrajové spoje se nevyplatí.
Šlo by to řešit tak, že linka bude během dne v komerci a okrajové časy se objednají? Jistě, ale tak daleko MDČR zjevně zatím není.
Jenže je otázka, jak zajistíte, aby se někdo nevztekal, že „já tady jedu na komerci, ale chvíli po mě jste si to objednali“. Na druhou stranu je pravda, že Ex3 jsou stále dotované, přestože tady jezdí Jančura a minimálně veřejně se nikdo nevzteká…
Cestou je koncese na celou linku s nějakou mírou volnosti pro v režimu jako je v energetice contract for difference. Pokud bude dopravce prodělávat, dostane kompenzaci do nějaké limitované vysoutěžené výše. Když bude vydělávat, nechá si motivační bonus a zbytek vrátí státu. Pro provozovatele bez rizika, pro stát možná i výdělečné.
Tak roky ukázali, že to je prijateľné, tak prečo by to nemohli robiť ćd?
A další co nepochopil význam slovního spojení vyzobávání rozinek. Je to skoro až trapné…
To slovní spojení není nikde kodifikováno, takže nemůžete objektivně posoudit, co někdo pochopil a co ne.
Co se nevyzobe, to se může objednat. I tak by to byly úspory v řádu stamilionů.
Konečně něco kloudného. Démonický slovácký expres bude mít „konkurenci“. Cena roku 2024 pro toho, kdo tohle prosazuje. Za mě super!!!!
Slováckému expresu by prospělo, kdyby měl kratší jízdní dobu a nezastavoval v každé prdeli světa.
Slovácký ex je (podle mně) to nejlepší co na koridoru jezdí. Vůbec bych se nebránil zrychlit jízdní dobu,ale jestli někdo zná jak jezdí třeba Zlínský ex ta hodně lidí vystupuje a nastupuje Choceň a Ústí nad Orlicí. Takže po této stránce se asi nic nezmění. Jinak tyto spoje právě vyhledavame.
Jízdní doba je čas a ten zrychlit nejde, plyne stále stejně rychle.
Nemohu si pomoci, ale to se jim na trať přes Vyškov skutečně ty vlaky mohou jen teoreticky vejít? Protože pokud vím, tak je jednokolejka tak přetížená, že v každém druhém poli stojí současné rychlíky…
Já bych navrhoval půl soupravy RJ a půl ČD. Oba dopravci po hodině, trať se víc nezatíží a každý ať si vybere s kým pojede. Osm, deset vozů se zvládne. Uprostřed vlaku hospoda, kde se budou scházet modří i žlutí. Stanice i časová doba by byla stejná tak jak tak. A mašiny si rozdělí na výkony dopravci na půl: Traxx versus Eso. 🙂
Jen pozor aby v onom prostředním vagónu zbytečně nevznikali zelení..
🤣
Ty vždy vystoupí a budou ekologicky tlačit soupravu rukama.
To by v některých jedincích mohlo vyvolávat šotoerekci.
Přesně, včak letadla tak létají a nikoho to nepřekvapuje.
Společně s BOUZOVEM, V NEZATKACH (NEZAMYSLICE) ROZPOJI A DÁLE HURA NA PŘEROV A BOGUMIN?? ŠLO BY?? CO NA TO EXPERTI NA ZEKEZNICNI DOPRAVU,HURA DO TOHO
Jojo, ale co v opačném směru, když některý bude mít sekeru, tak budou na sebe v Nezátkách čekat??? Jinak by museli stejně každý samostatně.
Bouzov jezdí i v opačném směru každé 2 hodiny, běžně se čeka na připoj do 10-15 min, tak i to je možné, ale necháme to osvíceným hlavám,…..
Že je to za současného stavu nesmysl…
Kritická je situace hlavně mezi Blažovicema a Nezamyslicema. Odjezd z Brna je plánován 20 minut po R12 (Bouzov), takže křižování s protijedoucím R8 vychází na dvojkolejku odb. Černovice – Slatina (jestli by to nejelo přes Chrlice, protože tam jezdí ještě Vlára), pak křižování s protijedoucím R12 v Rousínově nebo Lulči, příjezd do Vyškova cca xx:15, kde z druhé strany přijíždí R8 xx:22 – čili asi čekačka (a případně křižování v Ivanovicích, protože R8 ještě nikdy nepřijel včas). Dál už to je celkem pohoda. Ale i tak by to bylo hooodně na knop a bude to chtít opravdu zápal pracovníků SŽ,… Číst vice »
V novém JŘ jsou navíc přípojné Os směr Přerov na / od Bouzovů jen v pracovní dny. Takže modrá konkurence dává větší smysl a dražsí než žlutý určitě nebude.
Trochu jste zapomněl na hustou regionální dopravu Přerov – Nezamyslice…
Takové přímé spojení po této trase dosud neexistuje. V minulosti ho jako součást nové linky do Bratislavy plánoval Leo Express.
Re:
Tady jezdil dlouhé roky Šohaj a Galán, žádná novinka to nebude. My z Východní Moravy to pamatujeme. Šohaj měl běžně 10 vozů. Byla to jeho nejdéle provozovaná trasa tohoto rychlíku a mnohem užitečnější než Praha – Veselí nad Moravou.
Vozili ho dnes již neexistující LOKDEPO PŘEROV AŽ DO PRAHY…… A zpět
Nebylo to vždy pravidlem. V devadesátkach Šohaj vozila i Praha 363 možná i z těch prvních 362. Na Moravu jel defakto na noc. A Galán přepřahy v Přerově 363/150. A 150 brala Přerov -Praha pošťák Postw. A opačně. Jednu dobu jezdil tuhle trasu noční AMICUS. Taky přepřah Přerov. To už byly 362/363 Brno.
Před lety konkurence Regiojetu způsobila rozhýbání ČD s jejich obnovou vlaků a výrazně zlepšení, teď by mohly pomoc vrátit trochu zaostávajícímu RJ zase ČD.
Chvály hodné.
Štve mě, že neudělají nový spoj na trati 280, nebo neprodlouží linku Ex2 do Košic. Po této trati jezdí Ex2 co 2 h a nic tu nejezdí. Ostatní tratě už to nedávají a na tratě kde toho jezdí málo kašlou. Na trati 280 je nově zrekonstruovaná stanice Vsetín. Je moderní, bezbariérová a má příjemné zázemí. Díky tomuto by vlaky nemusely stavit u hranic v Horním Lidči ale zastavovali by jenom na Vsetíně. Třeba nějakou linku jak tu byla dříve Cheb – Vsetín – Žilina by se mohla zavést. Nebo alespoň prodloužit linku Ex2 a na ní nasadit nové ComfortJety když… Číst vice »
Trať 280 vyšla z módy po rekonstrukci Púchova. Kdysi byla vytíženější než trať přes Jablunkov.
Význam trati přes Púchov poklesl zejména v důsledku rozdělení Československa a poklesu poptávky.
A rozdělení napájení.
Je to tak, ten trolejový experiment nákladní dopravu zcela zlikvidoval. Podobně, ale přece jen v menší míře, vlaky na ferdinandce na Holešov a podobně přepřahají na motorovou trakci už v Přerově, a vlaky do Kroměříže jezdí přes Kojetín.
Takže ta ušetřená elektřína je hlavně tím, že vlaky nejezdí vůbec, to je prostě fakt.
Nemyslím Pavle. K dispozici jsou stovky vícesystémových lokomotiv. V tomhle problém určitě není..
Píšete „Ostatní tratě už to nedávají“
A vymyslíte „Cheb – Vsetín – Žilina“ tedy další spoje na přetíženém úseku z Berouna do Prahy, přes dožívající most a přetíženým úsekem z Libně do Kolína
Ty spoje jezdívaly přes Ústí nad Labem, takže by to teoreticky mohlo jet i po pravobřežce až do Kolína a tam teprve „šup na koridor“.
Teoreticky ano, ale stálo by to za to, že se nezastaví v Praze?
Vsacan ano, ale Bečva jezdila přes Plzeň
Bečva přes Plzeň. ? To si nepamatuji. Přes Chomutov ano.
Zkuste si srovnat počet obyvatel a tím pádem i možných cestujících v úseku Hranice – Ostrava – Bohumín – Karviná (nebo Havířov) – Český Těšín – Třinec – Čadca – Žilina a Hranice – ValMez – Vsetín – Půchov – Žilina… Schválně k jakému rozdílu dojdete? Bude to asi 6x-7x víc lidí cestou přes Ostravu než přes Vsetín. A to je odpověď. Nemluvě o rekonstrukci Žiliny.
Jo, ale spodem po 280 je to do Žiliny rychlejší, takže Slováci by jezdili tím a né vrchem přes Ostravu a když by to jelo až do Košic, tak by to určitě prázdné nebylo
Severní trasa sice projíždí mnohem větším Ostravskem, ale má 2 slabiny 1. problém v tom, že se musí v Bohumíně odvěšovat vozy, 2. neřeší napojení Středního Pováží jižně od Žiliny až po Nitru.
Vsetín je opravený to je cesta správným směrem, avšak si bude muset ještě trochu počkat na rekonstrukci uzlu Hranice n. M. a napojení nové VRTky kdy by se mohlo i na 280ce objevit nové spojení.
Vlaky někde nemusí zastavovat, protože jine mají opravené nádraží? Oni totiž lidi jezdí ne podle svých potřeb, ale dle toho jaké nádraží, kde je? Opravdu? 😉
U Ex2 by do začátku stačilo, vrátit její expresní charakter (na někdejších Ph-HL za 4hodiny), tedy ořezat počet zastavení i v Olomouckém kraji na původní 3 (HnM, OL, Zábřeh), tak jako ve Zlínském (HL, VS,VM).
Ex2 v Zábřehu nestavěly až v ČT.
dokonce Ex2 (cca roky před 10 lety) ani nestavěly v Zábřehu…až v ČT.
To Brno – Bohumín v režii ČD by bylo SUPER!
Ale moc nevěřím tomu, že se to povede 🙁
Jako že by se tam měly vrátit vrakovité Béčka, rozhrkané Bee a BDs??? No tě pic… Ale bude tam platit asi režijka… Nebo asi ne, když to bude komerční spoj, ne? I když to by byla pro většinu tady asi ta nejzásadnější zpráva, na kvalitu vlaku nehledě…
A čím zde jezdí současné REGIOJET, hoď voko a projed se JO ,otevřené WC. PROHNILE PODLAHY NA WC , Špinavé sedačky,HNUS!!!! ale kytka NECHYBÍ, JEDINÉ PLUS
No právě že je to furt o dost lepší, co tam jezdilo před tím. projíždím se tím sice ne úplně pravidelně, ale projíždím. A můžu právě proto porovnat na rozdíl od těch, kteří zde něco píšou a nikdy tím nejeli, bo režijka… Ale už to nebudu stále opakovat, je to zbytečné. Je to prostě holt žluté a to je ten problém… Ale na té trati jednoznačně přínos. I když bych byl taky rád, kdyby se tak ta doprava netříštila, a to hlavně z tarifních důvodů…
Takto: jezdil jsem tam pravidelně v dobách ČD. S RJ jsem tam jel dohromady třikrát a vždycky to bylo v pohodě.
Ale chápu a nijak nepopírám, že jsou tam systematické problémy s kapacitou a údržbou, což jsou bohužel běžné symptomy RJ.
Ale fakt si nenamlouvejme, že to kdy bylo super.
Šotosen. Hospoda už nejezdí ani na mnohých Ostravanech a dala by se na linku Bohumín – Brno? Tak pěkné sny.
Rezijka platí i v TGV .. rypale
Čím že tam jezdí to žluté šrotiště?
Kéž by se to podařilo. Dostat se do Ostravy je kolikrát za trest. O spojích na Těšín ani nemluvím.
A přitom se časová poloha spojů Brno-Bohumín od dob ČD nezměnila ani o minutu.
Časová poloha ne, ale vlaků je od nástupu Regiojetu víc, byť jen v některých dnech v týdnu. Spoj ve 20.02 z Brna si zákazníky našel rychle.
Jen pár technických. Počet vlaků na R8 není žádnou zásluhou RJ, ale objednavatele. Takže zatímco na lince R8 v režii ČD byly některé hodiny v sedlech vynechány což způsobovalo vyšší náklady a byly v určité dny požadovány různé počty vlaků a různé počty vozů (6 až 10), což opět zvyšovalo náklady, tak v režii RJ jezdí až na jednu výjimku celý den po jedné hodině bez vynechávek prakticky s identickými soupravami. Jen tak pro objektivitu. To se pak hned líp dýchá…
Co na větě „vlaků je od nástupu Regiojetu víc, byť jen v některých dnech v týdnu“ jste vyvrátil 😉
Nevyvrátil, jen upřesnil proč to tak je
Různé počty vozů (6‒10) má dle smlouvy mít i RJ. Ale kašle na to a prochází mu to.
Ona ta linka ale v režii ČD bývala hodně mizerná.
Teď je tedy aspoň naděje, že by se tam dostala lepší vozidla, protože návrat k původní R8 by byl z bláta do louže.
Co se kvality souprav týká ano, co se kapacity týká tak RJ ukázal to pravé dno…
V době, kdy Správa železnic otevřeně přiznává hrozící kolaps přetížených tratí zejména v pražské aglomeraci, je to opravdu velmi odvážný počin.
A velmi správný. To že bude mít SŽ mapu červených přetížených tratí ještě červenější, je jedině dobře. Jančurovo Impérium i Leoš Iberský by měli vrátit úder. Co na to americká Arriva?
Jako že to SŽ a stát donutí něco dělat?
Určitě jí to umožní mávat vyššími čísly a červenějšími grafíky a mapičkami a fňukat u svých nadřízených, až se bude příště kuchtit rozpočet SFDI.
Nevím jestli jste dobře četl, ale drtivá většina navrhovaných novinek se týká přepravních sedel, kdy by s kapacitou neměly být problémy…
A pak si tu SŽ stěžuje, že Libeň a celý koridor bude přetížený….
Na rozdíl od těhle nesmyslů by stačilo nějak inteligentně udělat přestupní vazby (směrem na Opavu v Ostravě-Svinov, směrem na Břeclav v Olomouci).
Přestupní vazby, když skoro všechno jede sekerou 5-15 minut 🤣
To by ovšem musela SŽ zajistit bezproblémovou infrastrukturu, tak aby vlaky jezdily podle grafikonu a připojové vazby mohly fungovat…
Praha – Hodonín – Břeclav jezdil rychlík Šohaj.
A Galán
Pak to ale zrušili a nahradili Slováckými expresy a rychlíky Brno – Břeclav – Olomouc. Tak to tedy bude zajímavé…
Jezdil Rastislav Bohumín Štúrovo. Rychlík který byl v Břeclavi před osmou. Dnes když chce někdo do Břeclavi na ráno, musí skákat osobním.
Kdo by jezdil do Břeclavi na ráno? 🙂
Dnes se asi počítá s tím že nikdo. Max školáci a pracující z okolí. Nepočítá se s tím že by někdo dojížděl víc jak 50km zřejmě.
Já bych pár jednotlivců znal, přes léto by se asi svezli i kolaři. (vlak co přijížíd do BV v 9 bývá plný)
Vzhledem k plánovaným dlouhodobých nejen koridorových výluk Brno – Vyškov – Nezamyslice, je nasazení tzv. komerčních spojů naprostá zhovadilost
Pánové zajímá mě kdo z Vás kteří sem píšete pracoval někdy na dráze a byl v provozu já ano jako strojvedoucí.Musim se opravdu smát Vaším zasvěceným příspěvkům.Nadrazi byla plná nákladních vlaků v obou směrech,jezdily i BUMLAKY MEZI NIMA OSOBAKY A RYCHLÍKY,DNES Jsou nádraží prázdná, a kromě osobní vozby nejezdí nic jezdilo se na odhlášky a vše šlo jako na drátkách… Čili debaty že se na trať mezi Brno -,Přerov již nic nevejde,Asi pravda nebude, nákladní vlaky zde jezdí jen v noci většinou uhlí dřív jsme ho vozili z Přerova přes (Vláru) (jezdil jsem tratě PŘEROV-,BRNO (přes Vyškov. Vláru) BŘECLAV –… Číst vice »
Ano, já si to pamatuji jak t300 žila! Ale ruku na srdce kolik těch rychlíků jezdilo? Na Bohumín určitě ne po hodině! Sice více vozů, ale ne častěji a díky více spojů na ValMez se v Brně musely R spojovat! A proto také mohly jezdit OS mezi Brnem a Vyškovem. Pokud by dnes jezdily nákladní vlaky přes den ve velkém, tak nevím nevím….
Osobáky se sice vešly, ale často stály a jezdily to některé až 80 minut. Samozřejmě jezdily mimo takt, z pohledu cestujícího v podstatě náhodně.
Kouzlo vzpomínek. Takový R 733 s odjezdem z Brna v 16:50 míval i 13 vozů. Pro jednu mašinku 754 se zapnutým topením to byl zážitek, hlavně do kopce z Černovic do Slatiny. Ale celkově to jezdilo docela obstojně.
No, zrovna mezi Brnem a Vyškovem by osobní vlaky klidně jezdit mohli. Jejich neprovozování je politickým rozhodnutím…
On je dost rozdíl mezi „vejde“ a „vejde“. Jedna věc je, že „se ten náklad ještě nějak povede procpat“ a v tomto smyslu tam opravdu kapacita je relativně velká.
Ovšem o dost jiná úloha nastává, pokud tam těch hodně tras má zároveň být téměř bez pobytů a ideálně i s minimem jízd odbočkou, aby se tomu ještě dalo říkat rychlík. Takové „prakticky použitelné“ trasy dokážou i na relativně opticky prázdné trati ubývat zatraceně rychle. A to ani nemluvím o vlivu jednokolejné Komárovské spojky a ŽUBu celkově.
Myslím si, že tohle je někomu, kdo je „strojvedoucí ze staré školy“ naprosto zbytečné vysvětlovat…
Koncil jsem na této trati před 4 roky, tak vím o co go, tak nevím kdo se skrývá za pzag, asi opravdový odborník…..
Při vší úctě, jezdilo se tam, ale frekvence rychlíků i couráků byla menší, jezdily to za podstatně delší čas a mimo takt.
V rozporu s tím co jsi napsal Tomáši je aktuální stav, protože jízdní doba rychlíků jak Brno – Přerov, tak hlavně Brno – Olomouc je žalostná. A to je oproti devadesátkám na mnoha úsecích vyšší traťová rychlost. Příležitost k částečnému zdvojkolejnění Komárovské spojky si SŽ při rekonstrukci Brna hl.n. projebala sama, protože bylo zamítnuto dodělání kolejových spojek na rozpletu tratí na Černovice/Chrlice, čímž by došlo k falešnému zdvojkolejnění. Poděkováním za dobrou práci SŽ je nynější několikaměsíční výluka s autobusy Brno hl.n. – Brno Chrlice, která vůbec nemusela být, kdyby nerozhodovaly duté hlavy…
No to sice jo, ale zase se podívejme na četnost spojů a intervaly. Nějaký taktový grafikon je výdobytek konce nultých let a od té doby průběžně roste i výkon osobní dopravy.
Nádraží plná stojících vlaků. Jo, přesně to chceme, takhle jezdit rychlíkem. Postát si v každém nádraží po cestě, 300 km 7 hodin.
Tak schválně… Brno – Přerov… před 35 lety mezi Vyškovem a Kojetínem v kladiva 13 Os a 5 R, dnes 9 Os a 16 R. To je nárůst o 40 % v každém směru a na jednokolejce to musí být sakra poznat. Nemluvě o tom, že jízdní doba R Brno – Přerov byla 1:30, dnes 1:13 a Brno – Ostava byla 3:15 a dnes je 2:16.
Ten provoz je úplně jiný než býval.
Konečne niečo rýchle medzi Brnom a Bohumínom. Veľmi rád si užijem jazdu bez zastavovania pri každej osvetlenej zatáčke.
Pre hnidopichov – to nie je hate na plánované zastávky R8 – je to rýchlik, takže sa očakáva že bude stáť častejšie. Avšak chýba rýchla vrstva pre masy, ktoré cestujú do uzlov lebo tam majú prestup ďalej alebo tam majú cieľ – takí ľudia nepotrebujú strácať čas v Kojetíne či Suchdole.
Stejně to bude stát, trčet a čekat na protijedoucí vlak, protože jednokolejka. Chropyně, Věžky, Němčice, Ivanovice, Komořany, Luleč, jak to zrovna vyjde, tak i vedle Ostravské v Brně.
Ano doba pro Ex Moravan co jezdil jeden pár nějaký GVD mezi Brnem a Přerovem bez zastávky je pryč a asi se to neujalo.
To býval dobrý vlak, v Přerově s přestupem od Vsacanu, či Bečvy.
V Hranici, Suchdole a Studénke je tých jednokoľajek… (a nie, nepočítam dočasnú výluku).
A ten váš Kojetín? Se nachází asi kde? 😀
Tam se přestupuje do Kroměříže…
Ano víme, jen jsem reagoval na kolegu
Uznávam, že ten jeden príklad uletel. Ale zas netreba robiť z celej trasy Ostrava – Brno jednokoľajku…
Jojo. Ono t300 bez zastavení už tu nějaký rok byl, ale jednokolejka je problém.
„i vedle Ostravské v Brně.“
Z toho by jeden pochopil, že vymenovávám zastavení z provozních důvodů, často zcela mimo peron a bez možnosti nástupu cestujcícíh.
Což Suchdol a Studénka není.
A zažil jsem mnohokrát „závody“, kdy pak jeden vlak stál v Prosenicích, což taky není v jízdním řádu. Teď s výlukou je to častější, to stání mimo jízdní řád.
Jenže to už tady bylo, jmenovalo se to Ex Moravan, Bohumín – Ostrava (2x) – Přerov – Brno. Ráno ze Slezska, odpoledne zpět. Jezdilo to prázdné. i v čase, kdy nebyla dálnice. Nejdřív přestal jezdit jídelní vůz a pak byl ten expres zrušen úplně. Úsekovka na této trase je opravdu silná.
1. Naposledy to jazdilo v roku 2006. Neviem či mi príde extrémne relevantné, že to jazdilo prázdne pred 18 rokmi
2. Ak pridám svoju (uznávam, že ankedotálnu – preto budem používať „neurčité“ čísla) skúsenosť s R8 ktorou jazdím pravidelne, tak medzi Ostrava-Svinov a Bohumínom to vozí vzduch, vo Svinove nastúpi hromada ľudí a tá sa prelieva medzi Přerovom, Brnom a niekedy ešte s Hranice na Moravě. Naopak v Suchdole sa mi už dosťkrát stalo, že nevystúpil nikto, ostatné stanice sa počtom ľudí na Svinov a Přerov nepribližujú ani z rýchlika.
Prázdné to fakt nejezdilo, nevím kde jste na to přišel…
Ahá… takže místo toho, aby na Ex1/Ex2 přestali řadit koženky a na R18 honeckery, tak z těch vozů, co zbydou po zařazení ComfortJetů do provozu, udělají nové komerční spoje. Super 🙂
Já bych velmi uvítal ranní spojení alespoň z Olomouce z příjezdem do Ostravy před 8 hodinou, tedy bývalý R641.
Koukám, že i vizionáři a internetoví tvořiči jízdních řádů (čti šotoonanisti) taky dorazili 🙂
A popírají sami sebe: V Kolíně by ty přímé spoje do Prahy zrušili, protože to tam vyžírá koridor.
No jo, to je hned. Tomuhle každej šotoušek přece rozumí.
Ano, dorazil jste i vy. 🙂
Opava východ – Ostrava Svinov? Dříve denní spojení Opava východ – Praha hl. n. ČD doslova oškubaly na 4 dny v týdnu, kdy cestující z Opavy do RJ doslova nahnaly (jezdí stále denně). Nebylo by rozumnější obnovit denní frekvenci těchto spojů, popř. ji ještě rozšířit na více spojů za den?
Však v dokumentu je každé dvě hodiny přes den.
Každé dvě hodiny Opava – Praha? Díky za info 🙂
Přímé vozy na vlaky z Bohumína do Prahy, odjezd z Opavy v lichou hodinu:00 5-19, příjezd zpět sudou hodinu :50 8-22
Zajímavá informace, děkuji.
Zajímala by mě technologie spojování / rozpojování v Ostravě, protože manipulce s přímými vozy bude znamenat navýšení pobytu o 10 minut určitě. Nebo to bude řešeno jednotkami?
Asi mají zato, že oproti těšínské větvi je opavská ještě relativně spolehlivá, takže je potřeba ji pořádně roz***at. 🙁
Takový zobání hrozinek, nemůžou radši na vlastní triko vozit babičky a dědečky na lokálkách k lékařům? 😀 ( Nebo jak přesně se to kopalo do Jančury)
Nějak tak, provozovat lokálku bez dotací, do Hevlína…
Narozdíl od Jančury nikdy nevykřikovali, jak je snadné jezdit bez dotací.
Ať si kdo chce myslí o RJ co chce ( já taky nejsem přesvědčen o dodržování nabízené kvality služeb) tak nebýt pana Jančury ČD
by zůstaly se svými vlaky někde na přelomu století a zisky by si zvyšovaly jen šroubováním cen.
Toto je pravda a snáď nikto príčetný to nerozporuje.
Čo je však tiež pravda je, že RJ posledné cca 2 roky nastavil laťku kvality niekde na úroveň podlahy. To potom aj ČD, ktoré neponúkajú na rýchlikoch dortíky za 10 kč na miesto, vyzerajú ako príčetný dopravca.
To trvá delé jak 2 roky, a u linek v závazku žádnou kvalitu neposkytuje od začátku
Smutné je, že i tato nekvalita dané linky pozvedla 🙂
Ano, vlaky jsou špinavější a méně kapacitní a dražší …
Nevěřím, já se snad končně dostanu z Prahy do Ostravy po 22 hodině. Tleskám, konečně to někoho napadlo, a možná si zas zajedu do Prahy na koncert.
Nebo do divadla, taky neřešitelné.
Nevěřte. Takový vlak na komerční riziko jen těžko někdo zavede. Kdyby to byl takový kauf, tak už to RJ, Leo nebo ČD dávno provozují. Soupravy, co stojí přes noc v Praze, by se na to určitě našly.
Nebo na výstavu drůbeže. Za to by přímý vlak stál.
Wtf Expres z Brna do Bohumína? Tak to jsem teda zvědav jak by se to tam vešlo, ale bylo by to docela fajn. Nákladní doprava z Brna do Přerova je v podstatě v klinické smrti.
Konečně , Vítám to. Od nového grafikonu již ČD JEZDI MEZI VYŠKOVEM – Prerovem, nemám žádné obavy ohledně křižování pro ty 4 páry vlaku se díra najde, aspoň se trochu dispečeři a vypravci pohnou z proprdenych křesel …
Vyškov-Nezamyslice jezdí Os a z Nezamyslic dál jezdí taky Os, stále celou dobu. Jen místo 460 a Bdt jezdí Pantery v objednávce Olomouckého kraje.
Od nového grafikonu pane Jiří , jezdí osobaky(Pantery )z Vyškova, přes Přerov do OLMIKU, bez přestupu v Nezatkach pravidelně je využívám aby jste byl v obraze
Taky vítám zpět ČD Brno- Bohumín, ale záleží v kterých časech? Úsek Vyškov – Nezamyslice je tak vytížený, že kvůli nějaké MU nebo větší zpoždění se místo OS nasazuje BUS!
Časy jsou zjevně do prokladu s R12.
Brno-Vyškov ano, ale co pak dál? Proklad s čím???
Z toho Bohumína na Prahu by bylo lepší až tak ve 21 – do Prahy k prvním nočním busům. Takhle tam bude jen malá mezera po posledním Pendolinu. Na druhou stranu, jestli by to bylo prodloužení R 342 do trasy Žilina – Praha, tak by to byl asi takový celkem rozumný „zavírák“ a určitá alternativa, kdyby třeba v Ne už byl Košičan vyprodaný.
Nebo to bude jeho náhrada…
Na komerční riziko ať si dělají co chtějí, pokud se vejdou na koleje a případná ztráta půjde za managementem ČD…
A najednou jsou jak vozy, tak lokomotivy…
Ze by za to mohly nove nasazovane Comfortjety, mysliteli?
A neříkal náhodou Krapinec, že ony plonkové vozy vytlačené CJ vytlačí ty obstarožnosti z dederonu na R? Ono asi ne, budou vymýšlet další kraviny už na tak dost zasekané síti….
Lokomotiv je dost…
Tak když dorazí defacto 180 nových vozů ve formě ComfortJetu, tak to situaci s vozy jemně zlepší.
A kolik je dosud provozovaných B249?
Večer a v noci jich byl dostatek vždy.
Zajímavostí je, že ten poslední vlak z Prahy do Břeclavi pojede rychlostí světla, přesněji 0 minut. Praha 18:35 → Břeclav 18:35.
Nikdy nepodceňujte Národního dopravce…
To rychlostí světa nepojedou.To je plánu na celý den 😀
Nn, je to úterý 18:35 až úterý 18:35, tedy týden
Tak to bude super Kauf todle to 😀
Jestli to pojede týden, tak by se to mohlo jmenovat Avala, tak také jezdila plus mínus týden.
Ahá! Tak proto! 👍
Buď warp pohon nebo teleportace. Uvidíme co ze Star Treku bude realizováno. Zřejmě zkušební provoz, proto jen jeden večerní spoj. 😉
24 h, dotazy? 🤣
Hmm nechtějí ty lepší vozy raději nasadit na R12? Rekonstruované Bdt není zrovna rychlíkový vůz.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2024&id=65279‚
Tam je to ale ve veřejném závazku, ne? Pak musíte za objednavatelem, aby připlatil za lepší vozidla.
Ta Bdt mají mnohem lepší sedadla, než Pantery. Nejeden na to nadával, když to na Olomouc-Brno nahradilo.
Sedadla to možná může mít lepší, ale pokud je ale čtyřka kompletně obsazená, tak je málo místa na nohy. U míst u oken také potěší další zmenšení místa odpadkovými koši. Pokud vás to chytne a musíte na záchod někde v úseku Nezamyslice – Vyškov, tak máte slušnou šanci, že jim tam někde ve stanici necháte bobana, protože tam ten vlak víc stojí než jede a záchod je gravitační. Část vozů má také blbě udělané dveře mezi oddíly a tak při rychlosti vyšší než 50km/h (i to se na R12 občas děje) slyšíte silné vibrace klapajících dveří. Z pozitivních věcí: ano,… Číst vice »
Pokud by byly na trasu Brno – Bohumín vpuštěné další vlaky, byl by to slušný podraz. Doteď další vlaky na úsek Blažovice/Křenovice – Vyškov nemůžou údajně kvůli kapacitě a jezdí tu jen rychlíky v hodinovém taktu (v některých časech RJ a ČD vzápětí po sobě). Na druhou stranu ve špičce vyjíždí ráno z Vyškova každých 10 minut autobus IDS-JMK a z Rousínova do Brna se jezdí (ve špičkách stojí) na stojáka po přeplněné D1, takže lidi přesedají do aut a stojí s těmi autobusy ve stejné koloně.
Na Olomouc se jezdí co 2 hodiny. Z toho se klube možná cesta vždy v prokladu s R12, tedy 1x za 2 hodiny komerce Brno-Ova.
Vlak 1x za 2 hodiny je pro Os Vyškov-Brno dost nanic.
Přesně, 4 vlaky za den se tam vejdou, ale 1 nebo 2 za hodinu, což by jediné dávalo smysl u Os už ne
Tak nějak, on ten bus po 10 minutách vyhovuje každému trochu jinak. Poslat vlak 1x za 2 hodiny, tak můžeme civět jak tank z rybníka: Oni lidi zůstail vesměs v těch busech.
eSko kolem Brna potřebuje ve špičce 30min takt, ne-li kratší.
To je fakt strašný!!! Autobus 😱😡🤮
Si tu dálnici nebo výpadovku na Vyškov zkuste sám.
Ha ha. Když to v pondělí nebo v úterý ráno jede 35 km 90 minut, tak je to opravdu doprava 21. století.
Někde se zhmotní hodně miliard a vše se vyřeší ke spokojenosti ultras 🤞
Zkuste i číst, nejen psát, prosím. Tady mluvíme o zablokované dálnici.
Nějak nechápu smysl těch spojů Opava – Svinov. Přípoje na/od EC do Opavy jsou zajištěny už dnes. Leda by šlo o přímé vozy. Jenže zase pak manipulace, a vlezlo by se to vůbec na jednokolejku do Opavy?
Chtělo by to druhou kolej do Opavy, snad někdy v roce 2060.
Těch pár minut (myslím že 6) teda není žádné terno. Několikrát se mi stalo, že jsem raději volil jet tam R27 místo osobáku a počkat tam 25 minut, než se stresovat, že to nestihnu.
To bude spíše prodloužení spojů conjwsou teď jenom do Ostravy/Bohumína.
V tom dokumentu se píše, že to budou přímé vozy
Tak držím lidem na lince R8 palce, ať dostanou možnost alternativy. To by byla pravá konkurence, kterou jinak RegioJet tak oslavuje.
Tak ono by pro začátek stačilo, kdyby ČD zlepšily komfort na lince R12 z Brna do Jeseníků.
Co se týká samotné linky R8, tak možná už jako BUS ČD. Protože už to vypadá, že příští rok by se konečně (!) mohlo kopnout do země a začít stavět. A oproti původním plánům se zde plánuje úplný výluka.
Když jim někdo to zlepšení na R12 zaplatí, tak ať. Ale když děláme všechny soutěže na cenu, nemůžeme po ČD chtít, aby kdekoliv poskytovaly něco lepšího, než co je zaplaceno. Musí se chovat hospodárně a šetřit prostředky.
Ona byla na R12 nějaká soutěž na cenu?
To netuším. Ale všechny nové kontrakty jsou na cenu, tudíž si nemůžou dovolit, aby jim chyběly peníze. Dost pravděpodobně bude muset do některých soutěží jít i s podnákladovou cenou, aby vůbec mohli soutěžit s RJ a pak to ze zdrojů lepit.
Mám zato, že R12 je přímým zadáním, bez soutěže.
Lépe bych to nevyjádřil.Presne tak
R12 se nesoutěžila
Takže bude bus Brno-Hulín. Jen mám za to, že celý tunel/ekodukt u Němčic se dá stavět bez výluky.
To zní hodně zajímavě a příjemně. Můžu se zeptat na zdroj informace?
Příští rok se určitě nekopne.
Obávám se, že RJ cokoli aby vstupu ČD na tuto linku zabránil
Ale to nikdo nedopustí. Malej autobus dostává paragrafy, aby nekonkuroval dotovanýmu vlaku a oni by tam pustili vlak?
Ten noční spoj Praha – Olomouc bych určitě využil. Tak sem zvědavý zda opravdu vznikne.
Třeba poveze i spací vozy.
A ty se ráno přepnou na první ranní Kysučan.
Jednou snad možná pojede i dál do Košic.
Ten první ranní spoj z Ostravska…👍👍👍
Aneb. Takový nový začátek onoho slavného.
🚂🚂🚂 Excelsioru 🚂🚂🚂 😃😃😃
Koncem minulého tisíciletí se Břeclav-Praha jezdila běžně přes Přerov a Olomouc. Až po zprovoznění koridoru přes Svitavy nastala změna. Jezdil např. Šohaj a Galán, ke konci provozu už tedy kvalitnější než zbytek ty vlaky nebyly, ale pojem to stále byl. 😉
Ono by to bolo zaujímavé ak by to následne pokračovalo z Břeclavi na Viedeň, alebo Bratislavu, ktoré na Olomoucko vhodné napojenie nemajú (je možnosť ísť na prestup, ale pri spoľahlivosti Metropolitanov je to minimálne z BA o hubu).
Hlavně ne na Bratislavu.
Koncem milénia jela většina přímých vlaků z Prahy na Břeclav přes Havlbrod (EC vlaky, Slovan, Pannonia), ale ti Šohajové a Galáni samozřejmě existovali taky. Někdy v roce 2002 se EC převedly přes Svitavy (což bylo o něco později než elektrizace 260, čekalo se ještě na modernizaci různých úseků 010), Šohajové a Galáni jezdili do Břeclavi ještě několik let nato. Vzpomínám jak na jednom z nich (střídalo se to na kterém) jezdily fialové „piváky“, tehdy na kategorii R luxus. Ke konci pak snad pod těmito jmény jezdily už do Luhačovic.
Šohaj byl čupr rychlík v devadesátách na tom jezdily nejnovější “dederonské” vozy.
To myslíte Bymee/Bdmtee, rok výroby 1990?
Nasadit regiojet na trasu ostrava – brno bol najvacsi fail. Nie ze pred tym to bola nejaka slava, ale teraz je tam komfort cestovania v zapornych cislach.
Akvarijní okna? Totálně slepé sklo a déšť jdoucí dovnitř?
Akvarijní okna byly bomba. 😀
Kocourku, co slovo, to perla…
Vítěz tendru. Tečka.
Je vítěz, ale nedodržuje podmínky. A kontroloři spí.
ČD podmínky dodržují?? 😀
Já furt slýchám, jak neplní podmínky. Ale dvakrát třikrát týdně spočítám sedačky a jsou v drtivé většině přesně podle smlouvy.
A kde jsou ty posilové vozy v pátky a neděle?
Smlouvou je definovaný počet sedaček, ne počet vozů.
V té smlouvě je také např. že vozy vybavené klimatizací ji musí mít funkční. NIkdy jsem neměl tak velký problém s vydýchaným vzduchem jako u RJ a teď v letních měsících to je strašný zážitek.
Ano, MD na kontrolu kašle.
Hlavně to „povinné místenkování z dědiny do dědiny“ opravdu miluji. V Suchdole přijde paní, jedoucí čtvrt hodiny do Svinova, ale dožaduje se uvolnění místa od spícího vandráka s velkou krosnou, který vypadá jako ještě strašlivější Ozák. Zbytečně to zvíře budí ze spánku, dráždí ho a ono vykřikne, „kuhváááá, to snad není pravda!“. Paní se pak raději následně posadí na některé z volných míst poloprázdného vagónu, zbytek vozu je v šoku a dělá si naději, že zvíře nezačne agresivně útočit na širší okolí. Proto se moc těším na České dráhy a velice držím palce, aby se nové spoje povedly.
Ano, ČD dráhy prohráli výběrové řízení na dotovanou linku, tak nyní budou bez dotací jezdit levněji a kvalitněji a vagóny pro 350 lidí budou plné. Tak ještě nějakou jinou pohádku.
Jinak pokud začnou ČD jezdí bez dotací z Prahy do Břeclavi, nebylo by od věci, aby rychlíky a expresní vlaky přestalo MD objednavát a nechalo to trhu.
Tak aj Ostrava – Praha jazdia dotované vlaky a aj napriek tomu sa tam všetci uživia tak, že trať je na hranici kapacít.
Jasně, akorát že Ostrava – Praha v dotaci nejezdí.
Alespoň víte, že si vždy sednete a při výstupu projdete normálně ven 😀
A nebo taky vůbec nepojedete, že…
Přesně tak, toto je druhý velký problém. Přijdu k okýnku a baba řekne, mám to plný, pojedeš za tři hodiny. U ČD holt tu půl hodinu výjimečně vydržím stát, ale jedu.
Na lince R8 samozřejmě bez místenky jet můžete na stojaka. Stačí si koupit „flexibilní jízdenku“ jak ji RegioJet nazývá. Je to ta otevřená jízdenka OneTicket…
Tak alespoň mají ČD jasno, kde využijí ty vozy vyšetřené díky nasazení CJ.
Hlavně by něco mohlo jet večer (cca 20:15) z Ostravy do Prahy.
Stačí si to přečíst – je tam plán ve 20 hodin z Bohumína na Prahu. Naposledy takto jezdil Ex Beskyd.
A jezdil téměř prázdný.
Třeba to spojí s Kysučanem a pojede to Žilina Bohumín Praha. To už pak spíše osloví takové spojení… Jen bych ten vlak po 20 hodině z Ostravska do Prahy nechal co by okrajový spoj zastavit i ve Studénce a Suchdole kde by měl rovněž přípojné vazby do okolí. Nebo je tam samozřejmě možnost parkování. Stejně bych se stavěl k tomu. Aby vlak cca o půlnoci z Prahy měl více zastávek. Hlavně zmíněné Suchdol a Studénka. Pokud by z Bohumína pokračoval do Žiliny jako brzký ranní spoj z Ostravska cestující by se našli. Noční spojení z Prahy by pak ocenili zajisté… Číst vice »
Souhlasím s Vámi úplně ve všem.
Takže znova vynájdeme Ex Jan Perner? :))
Akorát ten spoj se nezaplatí…
Tak že Žiliny jede tak jak tak Kysučan. Ano je sice v závazku MD… Ale jestli myslíte že kouskováním a přestupy na ZA Ova PRA tím někoho získáme tak určitě nikoliv… A jestli je důležité být z Prahy v Ově ve 3 hodiny ráno bez možnosti přestoupit kamkoliv v jakémkoliv směru tak je to omyl. Půlnoční vlak s četnějším zastavením. Příjezdem do Ova okolo 4 ranní a připoji na všechny směry. Případně pokračováním do Žiliny a zastavením bez přestupu v dalších sídlech za Ova si naopak může cestující získat. Bude li mít přípoje v Žilině jakož že jo. Co víc… Číst vice »
No nevím jestli jezdil před 15 lety prázdný, ale teď se po něm docela volá. Poslední Metropolitan s příjezdem do Prahy po půlnoci taky nikdy nejezdil a posledních pár let se drží.
A to budou nad tou již dnes přetíženou trasou levitovat, nebo vyhodíme ještě pár nákladních vlaků? Počítám, že do roka kolej navíc přes Hradec nebude, a i kdyby…
Také mě napadla podobná otázka.
A to je problém dopravce nebo správce sítě? 😉
To bude problém všech, kteří tamtudy budou chtít projet. Hlavně se všude nacpat a pak nadávat, že to nejede… Správce sítě s tím udělá co, nafrká do krajiny další koleje, když k zásadnímu zlepšení sítě vůbec chybí politická vůle?
A to zásadní zlepšení má být jaké, když ne dvojkoleka na 160-200 km/h?
Vždycky za to může někdo jiný. Politici řeší problémy. Tak kdecse tváří, že vše OK, se pak diví, že prý politici. 😉
Já se divím, že trasu Praha – Olomouc – Břeclav – Vídeň/Budapešť nejezdí RegioJet. Mohl by nalákat cestující z Olomouce a Slovácka, kteři se bojí přestupovat.
Presne! Viden – Olomouc – Praha
Také moc nechápu, proč dávají přednost České Třebové před Olomoucí. Ale asi je to proto, že se tam v té brzdě české železnice musí zpomalit tak jako tak.
O kolik to může být zhruba delší než přes Svitavy a Brno? 45-50 minut?
Akorát Brno je velký zdroj lidí, dokáže to ekvivalentně nahradit cestující z olomoucka? Neodradí to cestující co jedou z Prahy za Břeclav?
Stačí se podívat na odkazy. Dle oznámení je jízdní doba cca 3:15 -3:20, tedy o 10-15 minut delší než přes Brno. 😉
Koukám na to, ale mě se těch 10-15 minut navíc prostě nezdá.
Rozdíl je 58 km a vzhledem k rychlostem z Brna na ČT… Ten vlak bude mít minimum zastávek. 😉
Samozrejme že Brno je oveľa väčší zdroj a cieľ ciest, ale nikto netvrdil že by to malo byť na úkor spojov cez Brno.
Neříkal někdo, že koridor u Prahy je přetížený?
To jste se určitě přeslechl! 😀 😀
Slvoácko do Vídně poberou přímé vlaky, které už tam jezdí. Vynechat kvůli tomu Brno je …
Brno není pupek světa.
Dyť RJ není schopen zajistit dostatek vozů na stávající linky
Pokud by byla linka Breclav – Olomouc – Pardubice – Praha byla by rychlejsi nez pres Brno? Ja si myslim, ze jo ne? Breclav – Ceska Trebova je skoro cela na 160….
Jízdní doba expresu Břeclav – ČT by byla cca 1:50 (podle současných dob EC a R v jízdnch řádech). Přes Brno to trvá 1:29.
Neboli už pro Hodonín to není bez zajímavosti, a dále na sever je to už úplně jasné.
Dál na sever se objevuje Zlínský expres, takže … přípoje?
Opravdu není možné mít přímý vlak z Prahy do každého Hodonína. V Olomouci je přestup od R vedeného Interjetem a z Olomouce to jezdí co chvíli.
A málem bych zapomněl na vlak z Luhačovic, který se objevuje ve Starém městě.
… kdyby se tak dala spojit DMU/BEMU s elektrickou aby jely spolu dvě … řekněme čtyřvozové.
Jenže podle toho dokumentu to v Hodoníně stavět nebude…
Ovšem rychle napojit OL směrem na Vídeň a Blavu/Budapest taky není úplně od věci.
Ha ha, třeba ta 160tka hned po výjezdu z Brna-Maloměřic směr Babice, že? 🙂
No, v součtu za obě koleje se to téměř dané hodnotě blíží… 🙂
jojo, skoro celá, Břeclav přednádraží až Modřice:)